Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 31 окт. 2016, 16:45 ч.

Електронните учебници

  • 6 056
  • 20
  •   1
Отговори
  • Мнения: 315
Какво бихте казали за електронните учебници? Някой ползва ли ги и какви впечатления има от тях?
Каква е цената им?Могат ли да бъдат в помощ  на децата , на които  не им се чете?Дали може в тях нещо да се прави?/ Освен да се гледа? Има ли някой ,който ги ползва?

Последна редакция: пт, 26 юли 2019, 18:08 от Редактор*

# 1
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 4 128
Дъщеря ми беше две поредни години с електронни учебници.Тук след 6 клас се сменя училището и сега отново е на хартиени.
Има упражнения  които могат да се правят.
Няма как да се научи материала без да се чете.
Цената е доста по поносима от тези на хартия, поне за Испания.До миналата година пакета с учебници (6 клас) беше 65 евро  , като допълнително купувахме хартиени учебници по религия и музика по 25 евро на учебник.
За да се въведат електронни учебници, училището трябва да разполага с дигитални дъски , уи фи, и доста други неща.

# 2
  • Мнения: 261
За електронни учебници е нужна удачна материална база и друга организация на учебния процес. Не съм убедена, че на този етап, нашите училища биха могли да действат успешно с тази практиката.

# 3
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 4 128
В Испания става все по масова.
Преди три години, когато го въведоха в училището на дъщеря ми, правила проучване, колко от учениците имат Интернет , личен компютър и принтер със скенер у дома.
Трябвашест всички да купим таблети с определени параметри за училище .
Всеки учител поддържаше страница на предмета си онлайн , където учениците можеха да задават въпроси.
Домашните се правеха онлайн, като веднага след чекиране на домашното ученика получаваше оценка и се показва ха грешките му.
Подготовката за PET  за ниво на Кеймбридж също  беше онлайн.

# 4
  • Sofia
  • Мнения: 15 126

Не си я представям тази работа - но пък съм и от едно по-старо поколение. Всички учебници, които съм ползвала, са изпъстрени с подчертавания, бележки и пояснения из полетата, листчета с подробни изводи...

# 5
  • Мнения: 315
Преди време и аз бях твърдо против електр.у-ци.Но сега като виждам , какви са хартиените учебници , начинът на  "преподаване" и нежеланието на децата да четат в учебниците се замислям.
  Дигиталните устройства са  "каналът" по който може да бъде възприемана информация. Това е нещо, от което не можем да избягаме.

# 6
  • Мнения: 398
Харесвам варианта, но само за част от нещата. Не може всичко да е дигитално.

# 7
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 4 128

  Дигиталните устройства са  "каналът" по който може да бъде възприемана информация. Това е нещо, от което не можем да избягаме.
Не бих казала, че сред съучениците на дъщеря ми се зароди неистов интерес за учене след като въведоха дигиталните.
Дори някои деца намалиха успеха.
Практична та страна на дигиталните е, че децата не разнасят тежки чанти, а ходят само с таблет и тетрадки.Друг плюс не е необходимо да носят учебници, ако пътуват през ваканциите и искат да преговорите нещо .Необходим им е само интернет и компютър.Влизат да паролите си и четат.Не е за подценяване и факта , че не изискват място за съхранение и след свършване на учебната година, не се чудиш какво да правиш с тях.Доста по ниската цена също е плюс.




.

# 8
  • Ямбол
  • Мнения: 25 582
За електронни учебници е нужна удачна материална база и друга организация на учебния процес. Не съм убедена, че на този етап, нашите училища биха могли да действат успешно с тази практиката.
Би ли споделила какво толкова е нужно?

Не си я представям тази работа - но пък съм и от едно по-старо поколение. Всички учебници, които съм ползвала, са изпъстрени с подчертавания, бележки и пояснения из полетата, листчета с подробни изводи...

Ти някога виждала ли си електронна книга?

Аз съм учител и успешно използвам електронни учебници и много електронни материали - задачи, упражнения, тестове.

# 9
  • Sofia
  • Мнения: 15 126
За електронни учебници е нужна удачна материална база и друга организация на учебния процес. Не съм убедена, че на този етап, нашите училища биха могли да действат успешно с тази практиката.
Би ли споделила какво толкова е нужно?

Не си я представям тази работа - но пък съм и от едно по-старо поколение. Всички учебници, които съм ползвала, са изпъстрени с подчертавания, бележки и пояснения из полетата, листчета с подробни изводи...

Ти някога виждала ли си електронна книга?

Аз съм учител и успешно използвам електронни учебници и много електронни материали - задачи, упражнения, тестове.


Всъщност имаме 2 броя из къщи - и какво от това?
Изобщо, защо ти е толкова трудно да проумееш, че хората не ги вадят от калъп и всъщност са различни? Пор различен начин мислят, по различен начин се вдъхновяват, по различен начин запомнят или разбират.
Има хора - познавам лично такива - за които е достатъчно да прочетат един път един текст, бавно и внимателно, за да го хем разберат, хем запомнят. Не литературен текст, говоря за, примерно, Математичен Анализ. Ама да ти кажа мнооого малко са тези хора. Повечето разписват изводите - на лист, представи си, с молив, химикал или каквото там попадне - и после повтарят и когато трябва да учат нещо с много информация за запомняне драскат из учебниците Отново с молив, химикал или каквото дойде. А, има и такива, които се разхождат с учебника - ама също са по-малко. Има хора, които учат правопис на чужд език само с четене. Колкото и да е странно, аз съм от тях - но думите, които се срещат рядко в книгите, които харесвам, няма да напиша вярно. Повечето хора, обаче, учат с писане на думите до откат. Именно с писане - с ръка, на листче. Отново, и отново, и отново, и... отново...


# 10
  • Ямбол
  • Мнения: 25 582
От нищото, което написа, не можах да разбера, ти знаеш ли, че в електронната книга също можеш да си отбелязваш, водиш бележки и подчертаваш?

# 11
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 4 128
Все пак говорим за учебници за средно образование.
А не за супер сложна материя.
По принцип няма разлика, който учи, го прави независимо какъв вид е учебника, останалите измислят оправдания независимо дали учебника е електронен или на хартия.
При нас  вече ги въвеждат предимно след втори клас, което според моето непрофесионално родителско мнение е твърде рано.Повече от половината домашни и упражнения в клас са он лайн.Децата пишат ръкопис много по малко , което забавя бързината на писане .





# 12
  • Ямбол
  • Мнения: 25 582
А защо им е да пишат бързо ръкописно? Къде се пише ръкописно?

# 13
  • някъде под слънцето...
  • Мнения: 4 128
На изпитите в края на всеки триместър .На всички контролни където трябва да  пишат съчинения, преразкази.В началните класове на контролните с диктовки....Да не пропускаме е факта, че започват трети клас едва на 8 години и почерка им е все още детски и необработен .

# 14
  • Мнения: 16 018
При нас  вече ги въвеждат предимно след втори клас, което според моето непрофесионално родителско мнение е твърде рано.
Не знам къде е това " при вас", но в България изискването е учебникът дда е издаден и на книжно тяло, и  в електронен вариант. Така че всеки има право на избор.

Общи условия

Активация на акаунт