1.Цената
-ниска цена - атрактивна ,изключително изгодно звучаща цена,особено сравнена с други оферти за района;
-При новото строителство, продавано от строител или инвеститор – нещата са различни. Там имате специфичен начин на образуване на цената и е нормално да видите цифра като 56 789 евро например.
Вярно е, че често цените и в реалните обяви не са кръгли числа /примерно 39 500 евро или 39 900 евро/, но при набирателните оферти, когато става дума за панелно строителство или за тухлено старо строителство или ЕПК – подобен тип цена е аларма за фалшива обява
2. Перфектни характеристики на имота
– описанието е винаги примамливо;
– обявата е така написана, че клиентът не може да намери недостатък на имота;
– никога няма да видите описан недостатък на имота в подобна обява – там няма лоши изложения, няма първи и последни етажи, няма преходни стаи, няма крайни апартаменти, няма лоши местоположения
3. Местоположение на имота
– мястото на имота е винаги перфектно;
– използват се винаги изрази като АТРАКТИВНО, ПЕРФЕКТНО, КОМУНИКАТИВНО, – такива изрази ще видите и в реални обяви, но няма да ги видите в комбинация с останалите характиристики на имота, всички до една ПЕРФЕКТНИ.
Всеки един израз, използван във фалшивите обяви /набирателните/, ще видите и в реалните обяви. Основната разлика между фалшивата и истинската обява е, че във фалшивата имотът няма нито един недостатък.
Повярвайте! Колкото и да го търсите – перфектният имот не съществува! Ако жилището е „идеално“ и „съвършено“, не забравявайте, че цената му няма да е атрактивна. Не и от гледна точка на купувача.
Набирателните обяви предлагат идеалното жилище на винаги атрактивна цена.
4. Нереални обяви
снимки има… и то какви – изключително добре изглеждащи имоти, ремонтирани, модерни, в повечето случаи и обзаведени. За съжаление снимките или са от чужди сайтове, или са взети някъде от мрежата. Едно е сигурно – това не са снимки на рекламирания имот!
Питате се: „Нали в крайна сметка клиентът ще разбере, че обявата не е коректно представена?!“ Така е! Обаче нали клиентът в крайна сметка е позвънял, че дори и до оглед е стигнал? А нали помните – именно това е целта!
5. Само ЗА КЛИЕНТИ НА АГЕНЦИЯТА/ ЗА ЧАСТНИ ЛИЦА/ ЗА КРАЙНИ КЛИЕНТИ
– така завършват повечето от набирателните (фалшиви) обяви – дори да не е изрично написано, когато ще обадите, за да поискате оглед – задължително брокерът ще уточни, че „обявата е само за частни лица“.
-Когато всички обяви на агенцията завършват с „обявата е е само за частни лица“ – имате си работа с набирателна (фалшива) обява.
6. ЛОГОТО на агенцията – тук вариантите отново са 2:
– логото на агенцията замества снимките в обявата – не, че не е възможно и обявата да няма снимки. Причините за това може да са временна невъзможност за достъп до
имота, изключително лошо състояние на имота или просто мързелът на брокера и недалновидността на неговия шеф. Но, когато снимките на почти всички обяви на агенцията са заместени с лого – със сигурност сте попаднали на набирателна.
– няма лого на агенцията в обявата – това вече е абсолютна аларма, че обявата е фалшива. Защо? Целта на всяка читава агенция е да бъде забелязана от потенциалния купувач и да бъде запомнена. Отворете, който и да е, портал за имоти и ще се уверите в това. Какво целиш, когато умишлено не слагаш логото си? Само едно – да скриеш кой си. Частните лица – собственици нямат лого. Само и единствено те могат да си позволят да не оставят своя „подпис“ в обявата. За всяка нормална агенция важи точно обратното.
7. Най-сигурният начин да разберете дали една обява е истинска:
Влезте в сайта на агенцията, която предлага обявата и набързо прегледайте как изглеждат, като цяло, офертите й.
Ако повечето обяви имат горните характеристики – не си губете времето!
8.Най Важното !!! Когато в някоя обява НЯМА номер на оферта или рефертен номер ,Това значи 100% е Фалшива