За поддръжката на автомобила - как, кога, с какво

  • 14 025
  • 90
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 1 257
didolinaa - хахахахах. Аз съм от редките екземпляри, на които колите са им интересни. Образованието на баща ми е такова (въпреки, че никога не го е работил) и от него съм научила (и продължавам да научавам) много неща. Общо взето мога да разпозная честите проблеми по една кола (ако се случи нещо), самата аз съм имала и случки. Преди години на път заради сгрешена водна помпа при смяна на масла и ремъци, скъсах ангренаж на едно Пунто (слава Богу, беше модела, който е със защита на двигателя при късане и така колата просто гасне). После имах проблеми с термостат. Късала съм ремък на динамо на магистрала (там дамския чорпогащник върши чудеса), избивала ми е гарнитура на глава, горяла ми е горивна помпа, бубини на двигател, абе какво ли не...  Laughing Та имам познания за автомобилите.  Hug

# 46
  • Мнения: 18 431
Ние сме с 4х4, а там май е сложно с резервната гума, защото трябва да е като останалите заради едновременното задвижване, т.е. патерица няма да свърши работа. Не съм 100% сигурна, само ме предупреди ММ, че спукаме ли гума, трябва да сменим и 4-те.

# 47
  • София
  • Мнения: 44
За коли 4Х4 е важно диаметърът на гумите да е еднакъв, т.е. трябва да съобрази при покупка на резервната гума.
Патеричката е болка на хората, които си слагаме газова бутилка на мястото на стандартната резервната гума. Съответно тя отива в багажника и заема много място.

Спука ли се някоя от гумите ( за 4Х4) и поправката й е невъзможна - да, задължително и четерите се сменят.

# 48
  • Мнения: 1 970
Бате Иво, чак пък задължително да се сменят четирите... В семейството имаме и Тигуан и Галопер, първият постоянно зацепен паркетник, вторият - джип с раздатка, бързи бавни, ЛСД, постоянно е на задно, знаеш, Мицубиши двойка, карам ги вече бая време, е, за пръв път чувам тук, че ако се повреди необратимо една гума ТРЯБВА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО да сменя и четирите. Да, препоръчително е, от гледна точка на сцеплението, безспорно, четирите да са с еднаква степен на износеност и това, ако е що-годе изпълнимо за паркетник, който е постоянно зацепен ( при все, че на тръгване, при ряз и т.н. стига до 50/50 разпределение, обикновено е 10/90 - задни предни, разпределение на момента, при равномерно движение например), то за джипа със задно само - с раздатка или с предно само и рично включване на виското, как точно ще постигнеш равномерно износване...?? Винаги едната двойка ще е по-износена от другата, докато ги размениш евентуално.
Така че, да не се правим на по-католици от папата...

Дами, ако спукате гума, не експериментирайте с крикове, обадете се на когото трябва, в краен случай молете за помощ колега. Да сложите крик , вдигнете колата и смените гума е крайно рисково ако човек не го е правил, допускам, че ще сте наравно и няма да има опасност да Ви мръдне  колата когато я вдигнете и да се усуче около крика, и ще сте успели ДОБРЕ да я подпрете ако сте на наклон,  че ще успеете да си отвиете болтовете, пренатегнати от малоумниците на гумаджийницата, че като ги свалите ще успеете да отлепите джантата от фланеца с рязък удар точно където трябва, избягвайки падането на гумата върху крака или ръката ви, че после ще сте достатъчно силни в ръцете за да успеете да вдигнете и центрирате поне 16-цолова гума на дупките на болтовете, особено на колело, което не е водещо и ако не сте се сетили да дръпнете ръчната и същевременно да сте на скорост ще се върти в ръцете ви ( аз виждам зор с 19-цоловата, а съм мъж) и т.н.

За всяко нещо си има хора.... Неволята добре, но до граница, оттам нататък не си струва, не сме в сибир... 

# 49
  • Мнения: 3 760

...Аз съм 195/65/15. Височина, широчина, цолаж, така вървят...


Само едно уточнение - не вървят така. Вървят: ширина на гумата (в mm)/височина на гумата (в % от ширината)/цолаж на джантата.
 Peace

# 50
  • София
  • Мнения: 1 176

...Аз съм 195/65/15. Височина, широчина, цолаж, така вървят...


Само едно уточнение - не вървят така. Вървят: ширина на гумата (в mm)/височина на гумата (в % от ширината)/цолаж на джантата.
 Peace

Да прав си, само че пишех от телефона и бе мъко моя.
mlv Извинявам се не съм прочела добре Peace Аз за това съм на два вида джанти, гумите си седят монтирани и лесно сменям.
Kriss.P хубаво е да можеш и да знаеш, дори и дребно да е, пак е от полза. Хич да не закъсваш повече. И аз съм попадала в ситуации дето да се чудя от къде ми е дошло, днес ми се откачи скоростния лост - знаеш ли как се прибирам на 3 та- само такава скорост уцелих.

# 51
  • Мнения: 7 736
през колко време се пълни климатика с фреон и кплко струва едно пълнене?

# 52
  • Варна
  • Мнения: 10 493
през колко време се пълни климатика с фреон и кплко струва едно пълнене?

На теория трябва да се прави профилактика всяка година.Иначе фреона е на грамаж,колкото ти допълнят толкова плащаш.

# 53
  • Мнения: 7 736
хм, значи да не се чудя защо спря да духа Simple Smile

# 54
  • Варна
  • Мнения: 10 493
хм, значи да не се чудя защо спря да духа Simple Smile

Не не се чуди  Simple Smile
Само отиди някъде,където зареждат с хубави съвременни машини, защото първо ще проверят дали има теч на фреон от някъде.

# 55
  • Мнения: 7 736
благодаря ти, така ще направя
но карам трета година така, по- вероятно е да е свършил

# 56
  • София
  • Мнения: 1 176
Климатика на всяка кола поема различен грамаж, плаща се на 100 грама. Моя не го бях правила и миналата година отидох за проверка на цялата система, продухване, залепване на тръбичка (от там бе изпуснал)+ пълнене 80 лева -да те ориентирам. Иначе излиза някъде около 50 лева.

# 57
  • Мнения: 9 052
За коли 4Х4 е важно диаметърът на гумите да е еднакъв, т.е. трябва да съобрази при покупка на резервната гума.
Патеричката е болка на хората, които си слагаме газова бутилка на мястото на стандартната резервната гума. Съответно тя отива в багажника и заема много място.

Спука ли се някоя от гумите ( за 4Х4) и поправката й е невъзможна - да, задължително и четерите се сменят.


Не може да се съобрази, освен ако не се купят две резервни едновременно : една лятна и една зимна.

mlv завинтват се, после след около 100 км. , когато се наместят се затягат отново., Задължително.

Забелязвам нещо, но не съм сигурна дали съм права или аутото се бъгна нещо ... когато работи в жегите климатика на макс колата ми се струва да хар4и към 2х  пове4е гориво. Това възможно ли е?

# 58
  • Варна
  • Мнения: 10 493
За коли 4Х4 е важно диаметърът на гумите да е еднакъв, т.е. трябва да съобрази при покупка на резервната гума.
Патеричката е болка на хората, които си слагаме газова бутилка на мястото на стандартната резервната гума. Съответно тя отива в багажника и заема много място.

Спука ли се някоя от гумите ( за 4Х4) и поправката й е невъзможна - да, задължително и четерите се сменят.



Не може да се съобрази, освен ако не се купят две резервни едновременно : една лятна и една зимна.

mlv завинтват се, после след около 100 км. , когато се наместят се затягат отново., Задължително.

Забелязвам нещо, но не съм сигурна дали съм права или аутото се бъгна нещо ... когато работи в жегите климатика на макс колата ми се струва да хар4и към 2х  пове4е гориво. Това възможно ли е?

Да,климатика качава разхода на гориво.

# 59
  • Мнения: 1 970
Безспорно харчи повече когато е включен климатика, защото двигателят се товари и с компресора освен с другото, което нормално върти - водна помпа, хидравлика, стартер, но чак пък двойно ... Нормално е около 10% по-висок разход...
Ако е двойно има и друга причина, няма как да е заради климатика.... Стига да е изправен, разбира се.

Общи условия

Активация на акаунт