Седми клас- Днес ще успеем !(22.05-28.05)

  • 80 705
  • 905
  •   1
Отговори
# 255
  • София
  • Мнения: 337
Ей, най-после и моя хубосник се прибра и го излових да каже кое как е писал.

За първи модул вероятно е объркал 16 задача ( получил отговора, но в листа е писал друго) (-3т)

За втори модул:
21зад. - цялата,
22зад. - а) половин таблица( първи ред, на втория означенията му са различни)
         б)уравнението му е различно, но еквивалентно( надявам се да го приемат)
         в) получил е 30
23зад.  а)- приложил е формулите и е получил х>0 , като в знака за неравенство е пропуснал равното, надявам се поне 2т да му дадат
      б) получил е стойностите за N и P
24зад. - правилен чертеж , намерил е двата ъгъла дето са по 30 градуса, ВС=12, СН=6, лицето на АВС=42 и отношението СМ:СН = 4:3

При това положение, ако няма нещо сбъркани и не ги порежат в разписането на задачите мисля че може да очакваме 91-95т.

п.п. за 24зад. моя син мислел накрая да пише че триъгълника няма как да е остроъгълен, ама не му стигнало времето .

# 256
  • Мнения: 415
Аз пък искам да отпадне 16 задача. Simple Smile
Детето я решило вярно, но после при проверката "май"  е поправила верния отговор. Няма спомен.


Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy



За малко да си глътна граматиката, пардон четиризначните таблици, от тона ти.
Да, опитах да се пошегувам.

# 257
  • Русе
  • Мнения: 11 918
  В нашето училище не са раздавали формулите.

# 258
  • Мнения: 2 024
Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy
На твоето дете как точно му е попречило определението " остроъгълен"? Става дума за едно подусловие. Едва ли някой седмокласник е седнал да прилага косинусова теорема, за да провери вида на триъгълника. Изключвам детето с гениалното решение, споменато на някоя от предходните страници.

Точно така, става дума за едно подусловие, ПЪРВОТО при това!... и дебело подчертаното Указание: Запишете пълното решение на задача 24, придружено с чертеж, който да отговоря на условието и необходимите обосновки. Ами така и не е докарала чертежа за изрично определен ОСТРОЪГЪЛЕН тригълник! ... Мерила е и с транспортир и с линия и е чертала перпендикуляри с пергел... и при всеки неуспех е упреквала себе си, че някъде греши... и като не може да си ситуира правилно чертежа изобщо не е посмяла да решава нататъка  по него!

Във всеки случай, въпросът с грешната задача е принципен - така смятам,... независимо от това кой колко емоционално и/или резултатно за теста си е потърпевш!

# 259
  • България, София
  • Мнения: 1 754
Чиби, много благодаря  Hug

Имам усещането, че за разлика от изпита по БЕЛ, този по математика е приключил с повече разочарование за пишещите тук (дано не съм права), но нещо хич го няма приповдигнатия дух - и ние вкъщи не правим изключение. Госпожицата не отговорила на две задачи НИЩО, даже не си е пробвала късмета да стреля наслуки (хич го няма е стратегиите и логиката това дете! Грешките са си грешка, ама това ако хич не се сещаш, що да не отбележиш каквото ти дойде? ooooh!... Очакванията ми бяха за около 5 поне, ама положението май ще е за макс 4,50.  В крайна сметка, каквото - такова.

Много точно си усетила настроението. Поне при нас е така  Sad
Аз се надявах на 80 т. поне, ама така като гледам, доста по - надолу ще са  Shocked
На зад.24 моята девойка е поставила т. М в триъгълника. Съвсем се отчая, като й казах, че трябвало да е външна.
А и като ви четох, че условието си е направо грешно, не знам вече. Какво е това безумие  #2gunfire #2gunfire #2gunfire
На всичкото отгоре дъщеря ми нещо не разбрала къде се дянала черновата й. Няма спомен да е сложена в плика. Това дали ще е проблем?
По математика, за разлика от БЕЛ квесторите са били доста кофти, а и не съвсем в час, явно. Тръгнали били да им събират листовете с формулите след първия модул  #Crazy

# 260
  • Мнения: 21 455
Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy
На твоето дете как точно му е попречило определението " остроъгълен"? Става дума за едно подусловие. Едва ли някой седмокласник е седнал да прилага косинусова теорема, за да провери вида на триъгълника. Изключвам детето с гениалното решение, споменато на някоя от предходните страници.
Точно така, става дума за едно подусловие, ПЪРВОТО при това!... и дебело подчертаното Указание:
Останах с впечатление, че проблемът засяга АВ и вида на триъгълника. Чертежът се получава с остроъгълен триъгълник.

# 261
  • София
  • Мнения: 5 953
Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy
На твоето дете как точно му е попречило определението " остроъгълен"? Става дума за едно подусловие. Едва ли някой седмокласник е седнал да прилага косинусова теорема, за да провери вида на триъгълника. Изключвам детето с гениалното решение, споменато на някоя от предходните страници.

Точно така, става дума за едно подусловие, ПЪРВОТО при това!... и дебело подчертаното Указание: Запишете пълното решение на задача 24, придружено с чертеж, който да отговоря на условието и необходимите обосновки. Ами така и не е докарала чертежа за изрично определен ОСТРОЪГЪЛЕН тригълник! ... Мерила е и с транспортир и с линия и е чертала перпендикуляри с пергел... и при всеки неуспех е упреквала себе си, че някъде греши... и като не може да си ситуира правилно чертежа изобщо не е посмяла да решава нататъка  по него!

Във всеки случай, въпросът с грешната задача е принципен - така смятам,... независимо от това кой колко емоционално и/или резултатно за теста си е потърпевш!

Абсолютно същото нещо е станало и с моето дете. Блокирал е на чертежа и така нищо не е направил на задачата.

# 262
  • Мнения: 8 057
Почнах да пиша и ми се изтри, та отново ще поторя - за да се реши задача аналитично трябва само схема на чертежа... а след като се намерят точните ъгли например може да се чертае. Т.е. схема в черновата, сметки за "страната" на триъгълника откъм В...  За първото подусловие няма НИКАКВО значение къде е А, стика да е някъде на правата, сключваща ъгъл 30 градуса с СВ и минаваща през В, и за да е остроъгълен, да е от другата страна на Н... Дали АВ ще е 13, 13.5 или 14см за целите на чертежа и подусловие А няма никакво значение. Назад писах - при 13см ъгъла горе е 82.5 градуса, при 14 е 90.5 градуса... при 13.5 е пак остър (мисля, че го сметнах над 88)... Не е коректно, но с нищичко не обърква мястото на М. А и тук не чертаят детайл за металорежеща машина, че 1 градус да обърка чак пък толкова схемата/чертеж.

# 263
  • София
  • Мнения: 2 840
Всяка година има безумия, доказани грешки, които никой не отчита. Ненормална работа.

Прясна "грамотност" и на експертите на МОН при съставянето на ДЗИ по БЕЛ.
http://prikachi.com/images.php?images/528/9127528O.jpg
Twisted Evil

Синът ми каза, че е бил на крачка да напише, че задачата няма решение - 24-та. Мъчил се точно заради условието за остроъгълен триъгълник. Решавал, решавал и бил в патова ситуация. В крайна сметка задачата е изгубена, май някакъв ъгъл му се получил.

18-та изобщо я отписал, даже не я подхванал. Мислел да преговаря подобна сутринта, ма не останало време.
 Mr. Green

Дидева, моят син не се е справил, защото не му се получавал остроъгълен триъгълник, това ми каза. Чертал, чертал, ма не ставало, получавал му се тъпоъгълен. Това ми каза той, аз нищо не разбирам, знаеш.

# 264
  • Мнения: 21 455
На мен ми се получи от първия път. Просто спазих условието. Дължината на АВ няма отношение към чертежа.

# 265
  • Мнения: 8 057
Ако нямаше "остроъгълен" дали децата щяха да се справят с трите случая - остри А и В, тъп А и тъп В  newsm78
Аз на моя винаги повтарям - скицираш, смяташ ъгъл/ъгли, правиш си някаква пропорция на отсечките и тогава чертаеш... Ако вече не са изчислили ъгъл В 30градуса, как точно да получат М къде е?

# 266
  • София
  • Мнения: 2 840
Не зная дали са щели да се справят, някои са си сложили точката отвън, моят я е цопнал вътре. Предполагам, че просто не е успял да реши тази задача и това е.

Но без да знае разсъжденията във форума, той ми обясни защо не му се получавало. Като ми каза, че за него задачата е невъзможна и няма решение, чак ме обля вълна на гордост, че се родеем с генийчето, което доказало това Joy Joy Joy

# 267
  • Мнения: 58
Моят страшно го хвана яд за последната задача, като видя решението. Самата задача е подвеждаща, но със съобразяване може да се реши. И той не е разбрал къде точно е точка M, направил я над триъгълника, оттам му дошла и грешката. Ако я беше направил, по негови думи щял да има 100 точки. Няма смисъл вече - минало е. Така или иначе съм сигурна, че ще влезе в желаното училище, така че здраве да е.

# 268
  • Мнения: 2 024
Почнах да пиша и ми се изтри, та отново ще поторя - за да се реши задача аналитично трябва само схема на чертежа... а след като се намерят точните ъгли например може да се чертае. Т.е. схема в черновата, сметки за "страната" на триъгълника откъм В...  За първото подусловие няма НИКАКВО значение къде е А, стика да е някъде на правата, сключваща ъгъл 30 градуса с СВ и минаваща през В, и за да е остроъгълен, да е от другата страна на Н... Дали АВ ще е 13, 13.5 или 14см за целите на чертежа и подусловие А няма никакво значение. Назад писах - при 13см ъгъла горе е 82.5 градуса, при 14 е 90.5 градуса... при 13.5 е пак остър (мисля, че го сметнах над 88)... Не е коректно, но с нищичко не обърква мястото на М. А и тук не чертаят детайл за металорежеща машина, че 1 градус да обърка чак пък толкова схемата/чертеж.

За моето дете между чертеж (както е написано в Указанията)и схема има СЪЩЕСТВЕНА РАЗЛИКА - така съм я учила. И вярвам, че тук съм права.

# 269
  • Мнения: 21 455
За моето дете между чертеж (както е написано в Указанията)и схема има СЪЩЕСТВЕНА РАЗЛИКА - така съм я учила. И вярвам, че тук съм права.
Дължината на АВ няма отношение към чертежа. Чертеж, схема...все тая.

Общи условия

Активация на акаунт