Седми клас- Днес ще успеем !(22.05-28.05)

  • 80 699
  • 905
  •   1
Отговори
# 240
  • София
  • Мнения: 9 557
Росита, не се променя решението, така е. И да, няма  да се махне задачата от оценяването... Но е крайно непрофесионално в условието да има грешна информация. Толкова ли няма в МОН хора, които да проверят условията...

Русалке напълно съм съгласна, че условието е подвеждащо. Питах я моята и тя ми потвърди, че така е чертала - остроъгълен и съвсем очевидно според нея т. М трябвало да е вътрешна. Осъзнала е чак при съотношенията. Но въпреки това, не смятам, че отпадането на цялата задача от оценяването е правилно. Виж - 2-те точки за чертеж, определено не са коректни, защото реално няма как да се направи правилен чертеж.

А компетентността и професионализма на МОН въобще не ги коментирам, защото положението там е повече от драматично.

А за детето доказало невъзможно решение - шапки долу  bowuu

# 241
  • Мнения: 2 024
И тая година няма да има прецедент, АКО масата засегнати са на мнение, че няма смисъл от търсене на отговорност и действия от МОН!
Иначе, ЩО ДА НЯМА ПРЕЦЕДЕНТ????

Най-важното е случая е, че не просто задачата е подвеждаща - не е подвеждаща - ГРЕШНО ЗАДАДЕНА Е. Това, че решението й е достатъчно близко или съвпадащо с това, което е целта или е заложено като решение, НЕ Я ПРАВИ ВЯРНА! Т.е. не я прави ВЯРНА СПРЯМО ТОЧНОТО Й УСЛОВИЕ!

Евала на децата, дето са доказали, че задачта няма решение - те са за бонус-точки отгоре. Но за всички други, дето не са успели да я решат трябва да им се изключи от оценяването, НАЙ-МАЛКОТО..., щото загубеното време да се блъскат с тая задача е могло да ползват за други задачи от теста - не е ли очевидно, че и в това отношение са ощетени от сбърканата задача!
 Twisted Evil Twisted Evil

Последна редакция: пн, 22 май 2017, 20:58 от agitak

# 242
  • България
  • Мнения: 2 164
При това положение, обаче, щом дефакто триъгълникът е ТЪПОЪГЪЛЕН, РЕДНО Е ТАЯ задача да се обяви за ГРЕШНО ЗАДАДЕНА - съответно, ДА БЪДЕ ИЗКЛЮЧЕНА ОТ ОЦЕНЯВАНЕТО!

Има ли такъв прецедент досега?

2014г. на матурата по АЕ. Имаха грешки, по-точно два възможни отговора и признаха после и двата. Вече съм забравила подробностите, макар че бях силно заинтересована.

# 243
  • Мнения: 58
Дори и неточността да бъде съвсем малка, пак е грешка отстрана на МОН и те са длъжни да вземат мерки относно неправилно зададената задача от втори модул! Две точки са две точки, а някои деца (като моето) биха загубили повече от две точки заради щуротиите на МОН.

# 244
  • София
  • Мнения: 17 991
Росита, никой не оспорва, че децата и без условието за вида на триъгълника според ъглите му могат безпроблемно  да преценят, че М е външна за триъгълника точка. Не само от размерите на отсечките  СН=6 см и СМ=8см, все пак в допълнение в условието си пише и че М е на правата, не на отсечката.. И все пак, не може децата да се оценяват за "решаването" на задача, която не е с подвеждаща информация, с тази дума остроъгълен тя е просто грешна. Какво решават в край на краищата за триъгълник, който не съществува..Какво лице има несъществуващ триъгълник?

# 245
  • Мнения: 1 164
Тази неточност при чертежа на задача 24 повлича крак с безброй варианти на чертежи, загуба на време, паника, че не се справят...Кому е нужно?!
Но от МОН нищо няма да направят, защото ще се окаже, че я няма регламент, я чертежът няма отношение към решението...

# 246
  • София
  • Мнения: 2 840
 Няма никакъв начин да му дам тестовете и да проверяваме! Нито по МАТ, нито по БЕЛ. Това означава още 2 седмици да се ядосвам за нещо, което не мога да променя.  Crossing Arms Какво е направил ще стане ясно на 5.06. А особено по МАТ ако видя тъпи грешки, сигурно ще го набия-ей така, за край на основното образование.  Naughty

 
Да! И аз ще го набия. Поне да е имало смисъл чакането и печенето на бавен огън. Crazy

# 247
  • София
  • Мнения: 2 840
Моят не е усетил външната точка.  Mr. Green
Вътрешна май му се получила. hahaha

Чудя се кога ли ще се намери някой да ни обедини с един колективен иск и да съдим МОН за някоя грешка. Не може така. Всяка година има безумия, доказани грешки, които никой не отчита. Ненормална работа.

# 248
  • Мнения: 415
Аз пък искам да отпадне 16 задача. Simple Smile
Детето я решило вярно, но после при проверката "май"  е поправила верния отговор. Няма спомен.

# 249
  • в моя свят на мир и любов
  • Мнения: 1 996
Някъде ми се мярна, че кандидатстването от тази година може да става и онлайн, вместо да се ходи по училищата-гнезда. Някой да знае нещо по въпроса?
Освен това не открих списък на училищата гнезда за София, както и откъде мога да си изтегля формулярите за кандидатстване?

Освен това ако ученикът не е приет на първо класиране в нито едно от желаните училища, участва  ли автоматично във второ класиране или отново се подава заявление?

Последна редакция: пн, 22 май 2017, 20:17 от luda

# 250
  • София
  • Мнения: 17 991
Всяка година има безумия, доказани грешки, които никой не отчита. Ненормална работа.

Прясна "грамотност" и на експертите на МОН при съставянето на ДЗИ по БЕЛ.
http://prikachi.com/images.php?images/528/9127528O.jpg

# 251
  • Мнения: 2 024
Аз пък искам да отпадне 16 задача. Simple Smile
Детето я решило вярно, но после при проверката "май"  е поправила верния отговор. Няма спомен.


Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy

# 252
  • Мнения: 1 565
Моят син каза, че е решил всички задачи от първи модул, а във втори не е решил зад 24, защото не е могъл да я разбере и някак той не можел да й намери решение. (Като гледам коментарите във форума, разбирам защо.) Но налучкал отговори, които не са вярни, а друга задача не е решил до края. Въпреки това се надяваме на добър резултат.  Peace

# 253
  • Мнения: 21 455
Шега ли долавям на гърба на казуса 24-та?  #Crazy
На твоето дете как точно му е попречило определението " остроъгълен"? Става дума за едно подусловие. Едва ли някой седмокласник е седнал да прилага косинусова теорема, за да провери вида на триъгълника. Изключвам детето с гениалното решение, споменато на някоя от предходните страници.

# 254
  • Мнения: X
24 - та задача се получава. С коректен чертеж, отговарящ на условията за задачата. Къде се получава неточност, извинете, но не разбирам...

Общи условия

Активация на акаунт