Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 93 597
  • 767
  •   2
Отговори
# 270
  • Мнения: 3 495
aleks, а кое е общото между пълнозърнест хляб и училище, не се преоблякло и учебен процес? Ред и дисциплина да, но без привкус от предишни времена. Реда и дисциплината са за съвсем други неща, не са свързани с безсилие на учителите и желание да командват

# 271
  • London
  • Мнения: 6 732
Алекс, вашето дете със специални нужди ли е? Питам, защото изказването е меко казано като на човек, който няма такова дете. Наясно ли сте, че има деца, които поначало не могат да разберат и следват социални правила и норми не защото не искат, а защото не могат, не ги разбират, объркват ги, не успяват да ги следват и тн. Моето дете има куп такива проблеми..... беше се изпикало до едно дърво в двора на градината и разбира се това направи огромноооо впечатление, за него е по-трудно да схване защо може в парка където няма тоалетна да се изпикае до някое дърво, а в двора на училището не.... тези разлики на него се обясняват доста по-дълго, по-трудно, той има някакво негово правило, което адски трудно е да промениш, обясниш и тн. Реши се проблема де...., но не и с едно просто обяснение, педагога следва да има обучение как да работи с такива деца, да крещип и налагаш норми като в казарма няма да помогне с такова дете, то ще чува само - Не, не може, спри и тн….това засилва само неговата ярост и недоволство, както и неразбиране. Лошото поведение следва просто да се преориентира в някое приемливо, но по-доста гъвкав начин и методика за която следва учителя да изкара курс, не всеки може да работи с проблемни деца.

# 272
  • Мнения: 199
И на мен написаното от Аleks ми изглежда като на човек който, ама ни най-малка представа си няма, какво е да имаш дете със СОП....

# 273
  • Мнения: 539
Цитат на: милка link=topic=979528.msg39167170#msg39167170
date=1565933928
Разбирам,че трябва да има ред в училище, но  това ,че учителите слагат на един кантар всяко дете/ в друг смисъл  не е така, винаги има субективизъм/ и към тези деца трябва друг подход.Редът и възпитанието не са унижения.Липсва уважението на учителите към децата, как да искате децата да ги уважават? Липсва и диалога учител-родител при тези случаи.За 8 години не съм срещнала учител, който разбира хиперактивните деца.Те са "страшилището" за учителите.Те са лошите ,невъзпитани деца  с родители неспособни да възпитават деца- от тук насетне на учителите им се иска да поучават родителите какво да правят.И започва конфликта.Учителите не признават и психолозите - защото те  не им решава проблемите. Тези деца " не се успокояват".И учителите проявяват нетърпимост към тях.Т .е те правят това ,което правят децата .




За мен 1 учител на 25 деца няма как да стане .Особено когато има различно дете нещата излизат извън контрол.Да не коментираме какви не заинтересовани родители и не възпитани деца има.Аз съм от едното време и да ви кажа тази анархия която цари в момента в у-ще и въобще като цяло няма никъде.Ученички като калдаръм кокони и проскубани младежи с поведение на борци е къде има кажете ми?За мен в един клас от 25 деца има нужда от 2 педагога за да се обгрижват децата на според нуждите😊

# 274
  • London
  • Мнения: 6 732
Децата със специални нужди обичайно имат ресурсен учител ( ако не се лъжа така им викат в БГ ).  Има индивидуални, смесени форми на обучение и тн…. в белите държави хората са наясно, че се обучава всеки според индивидуалните му нужди, не сме стадо да очакваме еднакво от всички.  Например за моя хубостник имахме среща за преди учебната година в която тук на 5 години ще се води първи клас.... статив срещу стената с борд с картинки отразяващи реда на действията в учебния процес, видео материали и картини специално за него за учебния материал, изобщо пригодяване на някакви специални неща само за него. Да го наречем, че ще е галеник, за него винаги има някой, който във всеки един момент да е персонално на разположение и индивидуално занимание. Примерно имаха спортен ден....той не участва в отборни игри, отделно целия шум там и хаос не за него дълго и разбира се се мисли за тая работа, намира му се занимание някъде на спокойно, примерно не яде в огромния стол, ами в малка група с 5-6 деца отделно, отново за да няма шумотевици. А да кажеш обича партита, детски центрове, луна паркове..… и все пак... в големи дози ежедневно това му пречи, налага се да му слагат и слушалки понякога. И тук има какво да се желае общо взето, но детето е прието добре, никой не приема, че това, че е изритало входната врата и иска да ходи в нерегламентирано време на двора да играе за невъзпитано поведение, а за сигнал, че е претоварен от шум, движения, светлини….  и 5 педагога да има, ако не са запознати със СОП и различните индивидуални проблеми на всяко отделно дете в класа си то няма да има особена полза.

# 275
  • София
  • Мнения: 1 015
Здравейте, и моят син вече има официална диагноза ХАДВ от Св. Никола. Иначе отдавна чета темата, защото ми беше ясно, че на там вървят нещата. Когато прочетох поста на Алекс си помислих, че се шегува. Той е събрал всички клишета, които съм чувала през последните няколко години. Бях сигурна, че е сбор от цитати, пък май се оказва, че си ги мисли тези неща. Жалко...

Никак не е лесно за тези деца и за родителите им ходенето на училище.

# 276
  • Мнения: 539
Здравейте, и моят син вече има официална диагноза ХАДВ от Св. Никола. Иначе отдавна чета темата, защото ми беше ясно, че на там вървят нещата. Когато прочетох поста на Алекс си помислих, че се шегува. Той е събрал всички клишета, които съм чувала през последните няколко години. Бях сигурна, че е сбор от цитати, пък май се оказва, че си ги мисли тези неща. Жалко...

Никак не е лесно за тези деца и за родителите им ходенето на училище.




Аз не си ги мисля аз се сблъсквам ежедневно с тези неща .Да всеки иска най доброто за детето си но си трябва хора обучени и с хъс за работа с тези дечица.За съжаление обаче тези хора са малко 😑😑.

# 277
  • Мнения: 607
Моето, изобщо не разбира разликата за малката нужда, защо в парк може , а в градинката не може на дървото. Много е тежко , на 10 години е. Само го преследвам, дали няма да си свали гащите, а вече  е голям, какво става ако прави така и на 15.  Направо си е нечовешко с такива деца.

# 278
  • London
  • Мнения: 6 732
Бео, нашия татко съвсем в норма, ако няма къде просто ще се завърти и изпикае към някоя стена.....😂  Грам не му дреме и в този ред на мисли при мъжете какво толкова свалят...един цип, завъртат се и нищо не се вижда. За мен лично няма драма....аз съм виждала съвсем нормални деца и да се изходят по голяма нужда насред Вело алея щото ги е напънало, та.... 😄

Не се вталявай и ти....просто е достатъчно да му напомняш да се завърта, да е по-дискретен и да си търси някакво по-затънтено кътче.

Още си спомням как се беше качил на един висок хълм и забелил месечина....сам беше на хълма.😂  Качвам се и гордо вика...Аз съм сАрал.😂 🤣 Ми смешно ми стана, избрал възвишено място за тая цел.😂

# 279
  • Мнения: 607
Проблема е, че моя сваля всички гащи и панталони до коленете , ех ако беше само  ципа.......мечта.
Проблема е, че е на 10 години вече, той е и едър като 12 .Той просто не се срамува, не разбира, какво е срам.
Сега се сетих, имам снимки от морето, като малка навремето, вярно бяхме голи докъм 8 години. Но в тия времена не става.

Последна редакция: сб, 17 авг 2019, 19:10 от beo

# 280
  • София
  • Мнения: 1 015
Момичета, четох, че тази диагноза може да даде ТЕЛК 50%. Някой явявал ли се е? Какво искат, правят ли проблеми? Чудя се дали да тръгвам по този път. Имаме епикриза от Св. Никола. От София сме.

# 281
  • Мнения: 11 737
Опитайте.
Вземете от ЛЛ направление за ТЕЛК
Епикризата от Св Никола (трябва да е от последните 6 месеца
Ваша лична карта
Изследвания, епикризи, каквото имате от болници и лекари
Ако детето посещава детска градина или училище ще ви искат психолого-педагогическа характеристика от детското заведение
Подавате документи в картотеката на ТЕЛК.
Ще получите писмо с дата и какво още е необходимо (евентуално)
Парите от ТЕЛК дават възможност да се посрещат разходи по рехабилитация на детето. Също така дава известна защита на детето в училище.
Струва си да опитате.

# 282
  • София
  • Мнения: 1 015
Мама Ру, благодаря за отговора. Ходи на училище моят син, ще бъде трети клас. Аз обаче ги питах за психолого-педагогическа характеристика (от Св. Никола също искаха преди да постъпи), но класната каза, че не знае какво е това и ме отряза. Не пишели такива неща. Може би с директорката да опитам... Определено терапиите са скъпо нещо и малко финансова помощ ще ми е от полза.

Последна редакция: сб, 31 авг 2019, 09:34 от esma

# 283
  • Мнения: 11 737
Класната няма право да откаже. Обърнете се към директора или педагогическият съветник.
И в ДГ правиха на малката. Да, не знаеха, но като им казах, че ми трябва за ТЕЛК провериха и направиха. В училище също. Казах на класната, тя се е обърнала към педагогическата съветничка и ми подготвиха характеристиката.
Това е тяхно задължение. От ТЕЛК ще я изискат, как така ще откаже?

# 284
  • София
  • Мнения: 1 015
Подадох документи, благодаря за съветите. Получих писмо, викат ни след два месеца и половина, не знам защо толкова много време... Не искат педагогическа характеристика. Искат консултация с детски психиатър, психолог и логопед. Надявам се, че епикризата, която включва становище от всички ще свърши работа. Ще споделя какво е станало.
Междувременно започнахме учебната година и напрежението веднага започна да се повишава. Още първия учебен ден направи такъв скандал, че не получи нещо, което много искаше... Вълненията са направо унищожителни за всички. Всяка емоция се умножава по 100.

Общи условия

Активация на акаунт