Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 28 май 2017, 18:14 ч.

Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 8

  • 59 277
  • 368
  •   1
Отговори
# 360
  • London
  • Мнения: 2 827
Имай предвид, че детето може да е много различно в учебна среда. Моето е направо друг човек, та от опит знам, че какво е у дома не е от особено значение. Успех с прегледите.

В този ред на мисли специалиста е добре да го види в училище..... и да следи какво прави там.

# 361
  • тук и там
  • Мнения: 5 566
Сигурно е така. Допускам че може да има неща,които аз  дане съм забелязала ,или да не съм обърнала внимание.Ще търся решение.

# 362
  • Мнения: 273
Здравейте! За пръв път се отбивам в тази тема и не съм изчела предишните. Става дума за двуезично дете на 5 години в предучилищна група. Започвам да се притеснявам доколко "моткавостта" е в реда на нещата т.к. и в градината обръщат внимание, че е много бавно при справянето с поставените задачи за писане, оцветяване и др. Обличането/събличането обикновено е дъъълъг процес с множество напомняния, защото се заиграва с какво ли не /вкъщи/ или се заглежда по другите деца /в градината/. Същевременно е в състояние да го свърши за 5 минути. Обаче, когато нещо му е интересно /слуша приказка на таблета, гледа представление, играе настолни игри/ се концентрира и не помръдва. Приказливо, общително дете, но същевременно притеснително и сръдливо. Не обича да оцветява и рисува /и не се справя добре/, но пък е много добро в изрязване и лепене.  Може дълго време да си играе самостоятелно на нещо. Обича ролевите игри. Запаметява бързо и помни учудващо дълго някои неща. Приспиването/заспиването винаги е било проблем.

Това е накратко. Въпросът ми е има ли място за притеснение и трябва ли/може ли да се направи нещо освен нормалното подканяне и  поставяне на срокове.

# 363
  • London
  • Мнения: 2 827
Значи по принцип всяко дете има някои неща в които е назад, други, които са по-добре. Детето едва ли има хиперактивност с дефицит на внимание, просто може в някои неща свързани с моториката да се справя по-бавно за сметка на други умения, ще се изненадате колко нормални деца имат дупки тук и там. Има си характер детето, на земята бол сръдливи хора, бол притеснителни хора. Много хора мразят да рисуват, а трябва ли всички да обичат? И аз мразех....не съм загубила особено. За мен лично няма място за притеснение.....може просто да вземете омега 3 да поувеличи малко концентрацията, за да не е разсеян толкова.

# 364
  • Немция
  • Мнения: 2 497
...може ли да се направи нещо освен нормалното подканяне и  поставяне на срокове.
Бих препоръчала и поощрение, похвала при добре изпълнена задача, действа мотивиращо и дава самочувствие.

# 365
  • Мнения: 206
...може ли да се направи нещо освен нормалното подканяне и  поставяне на срокове.
Бих препоръчала и поощрение, похвала при добре изпълнена задача, действа мотивиращо и дава самочувствие.

Тъкмо щях да го напиша! И безкрайно търпение, разбира се! Gift Heart

# 366
  • тук и там
  • Мнения: 5 566
Ние ходихме при специалист.Първият път за тестове,вторият за да обсъдим резултата.Всичко се оказа нормално-просто в някои области се развива добре,в други по-добре дори от другите,и в трети-по-зле.Вписва се в процента за развитие на деца на същата възраст.
Има проблем с писането,оцветяване и други подобни умения.Отказва да ги прави,защото му е трудно и се справя по-зле от другите,от там и проблемите в училище предполагам .За сметка на  това,има отлично развито чувство за ориентация,пространство,посоки(ляво-дясно) и т.н. Също му е доста висок коефициента социални умения.Добра памет има.Караха го да повтаря цифри -двуцифрени и трицифрени,като трябваше да ги каже на обратно..Примерно логопедът казава 325, той казва 523-много добре се справи. Не бяхме с него в стаята, но се чуваше пред вратата какво го питат.Общо взето-стана ясно на този етап,кои са силните му страни и по-слабо развитите умения.  Между другото -беше много спокоен,жената беше много добър специалист-успя веднага да го предразположи,всичко беше като игра,интересно му беше-въпреки че продължи повече от  час. Посъветваха ни да работим в къщи по проблемните неща,ако не се справяме сами със мотивацията му ,тогава може да се обърнем към логопед и да се работи за развитие на фината моторика.Сега покрай ИП,очаквам проблеми през септември(когато трябва да е първи клас).В къщи,за съжаление- не успяваме да го мотивираме достатъчно да се занимава с изписването на цифрите примерно,писането на ченгелчета и т.н. -умения,които ще са необходими в първи клас..
Категорично отхвърли да  е с хиперактивност с дефицит на внимание.
Най-добрият съвет,който може да се даде на родител ,който има някакви притеснения относно развитието на детето му е този- "обърнете се  към специалист"!

Последна редакция: пн, 27 апр 2020, 11:28 от Kaisia

# 367
  • Мнения: 84
Здравейте! Доста проблеми си имам с моята 9-годишна хиперактивна дъщеря, главно с импулсивността, гневните изблици и силно изразеното опозиционно поведение. И в тая връзка, можете ли да ми препоръчате психолог и психотерапевт във Варна, от който сте доволни. Може и на лични

# 368
  • Мнения: 439
Аз нямам много опит във Варна, но мога да споделя, че ходихме там във клиниката "Света Марина" и останахме доволни. Оттам също ще Ви насочат много добре.

Общи условия

Активация на акаунт