Мъж възпитател в занималня

  • 4 838
  • 36
  •   1
Отговори
# 15
  • Мнения: 1 822
Нещо такова и няма кой да те спре https://diuu.bg/course/2834/

или това

Последна редакция: ср, 19 юли 2017, 15:25 от Hulk1

# 16
  • София
  • Мнения: 45 054
Леле, Учителския Институт! Бях го забравила тотално.
Ама там не е ли само за учители? Т.е. - завършили учителски специалности и със стаж?
Миналата година питах в СУ за следдипломна квалификация за учители по ЧЕ, но нещо не се сформира група ли, какво беше...

# 17
  • Мнения: 1 716
П.П. Педагогическа правоспособност синът Ви може да вземе в рамките на 1 календарна година с часове 3 пъти годишно по 10 дни в СУ. Може да преподава и в което и да е частно училище - като започнем от Британско консулство и стигнем до Британика. Има варианти, но като си е почнал свой бизнес, нека да го развие.


Може ли повече подробности за това, че ме интересува?

Иначе и аз мисля, че куца маркетинга, а не че е проблем, че е мъж.
Става дума за Следдипломна квалификация към СУ, т.нар. СДК "Учител по английски език". Условието е завършено висше образование с успех над 4.00 или 4.50, не помня вече. Може и неспециалисти да го карат, т.е. хора, които не са учили Английска филология, тогава просто има допълнителни часове по практически английски.
Кара се на три модула - през февруари, юли и септември месец, по 10 дни, при мен беше от 8.30 до 18.30 часа. Цената беше 500 лв на модул, т.е. 1500 общо, когато аз го завърших.
Надявам се да съм била полезна, за всеки случай можеш да се свържеш с ФКНФ, предполагам, че ще имат по-актуална информация. Успех!

Едит: Free Agent - не знам какво си търсила и по какво не се е сформирала група, може би проблемът е, че е било учител по чужд език - общо, а не конкретен език. Имам познат, който в момента кара това СДК, потокът им е около 30-40 души, не си представям да не се сформира група. Кандидатства се този септември, не знам какви са сроковете, но сега е момента да питаш, ако се интересуваш.

Последна редакция: ср, 19 юли 2017, 18:02 от Joony

# 18
  • София
  • Мнения: 45 054
Благодаря изключително много за информацията.
 bouquet
При първа възможност ще отида до СУ да питам! Нали в централната сграда?

# 19
  • Мнения: 1 716
Да, в ректората, но те съветвам първо да звъннеш във Факултета по класически и нови филологии, за да те насочат към конкретен човек и кабинет, иначе има да обикаляш. Да не говорим, че не се знае кой къде е посред лято, звънни да не се разкарваш!

# 20
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 062
Скрит текст:
П.П. Педагогическа правоспособност синът Ви може да вземе в рамките на 1 календарна година с часове 3 пъти годишно по 10 дни в СУ. Може да преподава и в което и да е частно училище - като започнем от Британско консулство и стигнем до Британика. Има варианти, но като си е почнал свой бизнес, нека да го развие.


Може ли повече подробности за това, че ме интересува?

Иначе и аз мисля, че куца маркетинга, а не че е проблем, че е мъж.
Става дума за Следдипломна квалификация към СУ, т.нар. СДК "Учител по английски език". Условието е завършено висше образование с успех над 4.00 или 4.50, не помня вече. Може и неспециалисти да го карат, т.е. хора, които не са учили Английска филология, тогава просто има допълнителни часове по практически английски.
Кара се на три модула - през февруари, юли и септември месец, по 10 дни, при мен беше от 8.30 до 18.30 часа. Цената беше 500 лв на модул, т.е. 1500 общо, когато аз го завърших.
Надявам се да съм била полезна, за всеки случай можеш да се свържеш с ФКНФ, предполагам, че ще имат по-актуална информация. Успех!

Скрит текст:
Едит: Free Agent - не знам какво си търсила и по какво не се е сформирала група, може би проблемът е, че е било учител по чужд език - общо, а не конкретен език. Имам познат, който в момента кара това СДК, потокът им е около 30-40 души, не си представям да не се сформира група. Кандидатства се този септември, не знам какви са сроковете, но сега е момента да питаш, ако се интересуваш.

Подчертаното обяснява нивото на английски в повечето училища Sad

# 21
  • Мнения: 1 716
Скрит текст:
П.П. Педагогическа правоспособност синът Ви може да вземе в рамките на 1 календарна година с часове 3 пъти годишно по 10 дни в СУ. Може да преподава и в което и да е частно училище - като започнем от Британско консулство и стигнем до Британика. Има варианти, но като си е почнал свой бизнес, нека да го развие.


Може ли повече подробности за това, че ме интересува?

Иначе и аз мисля, че куца маркетинга, а не че е проблем, че е мъж.
Става дума за Следдипломна квалификация към СУ, т.нар. СДК "Учител по английски език". Условието е завършено висше образование с успех над 4.00 или 4.50, не помня вече. Може и неспециалисти да го карат, т.е. хора, които не са учили Английска филология, тогава просто има допълнителни часове по практически английски.
Кара се на три модула - през февруари, юли и септември месец, по 10 дни, при мен беше от 8.30 до 18.30 часа. Цената беше 500 лв на модул, т.е. 1500 общо, когато аз го завърших.
Надявам се да съм била полезна, за всеки случай можеш да се свържеш с ФКНФ, предполагам, че ще имат по-актуална информация. Успех!

Скрит текст:
Едит: Free Agent - не знам какво си търсила и по какво не се е сформирала група, може би проблемът е, че е било учител по чужд език - общо, а не конкретен език. Имам познат, който в момента кара това СДК, потокът им е около 30-40 души, не си представям да не се сформира група. Кандидатства се този септември, не знам какви са сроковете, но сега е момента да питаш, ако се интересуваш.

Подчертаното обяснява нивото на английски в повечето училища Sad


Английска филология да ти кажа ли с колко се влиза? Или педагогика, където входът е матура...

Подготовката на учителя зависи само и единствено от него и не може да се разчита някой наготово да ти даде занаята. Сядаш и работиш, чисто и просто. Дипломата не е гаранция за качество, затова си има начини на контрол и проверка на преподавателите.

# 22
  • Мнения: 1 822
Педагогика се влиза най-лесно. Даже ти се обаждат ако искаш да влезеш Laughing

Колко много хора със слаб успех влизаха тия НУПЧЕ / ПУПЧЕ и всякакви мупчета Laughing

# 23
  • Мнения: 1 716
То само влизането да е проблемът... На практиките какви неща стават и как минават, жалба сме писали целия поток относно един от преподавателите, който намигаше на студентките - познайте какво стана... Нищо.

Нивото на английски на преподавателите не знам доколко е проблем. За мен проблем е, че човек със CELTA трябва да взима педагогика, за да преподава в българско училище. Проблем е, че ти дават клас близо 25 души и се очаква да работите пълноценно за.. 45 минути х 2 седмично. Ей такива неща и други безброй.

Повечето ми връстници имат сертификати и доста високо ниво на английски от завършването още, не знам кои са тези преподаватели с ниско ниво на английски в днешно време. Друго по-скоро им е ниско - дисциплина и т.н. и затова не се получава в часовете.

# 24
  • Мнения: 1 822
Докато научат че дисциплината е проблема, а не професионалните качества, то България се затрила като държава вече Laughing Демек няма да го научат. Училище ли е, забавачница ли е, никой не знае.

Има по англ. ез. учители с курс някакъв, но пък си имат някаква педагогика и готово. Демек педагог vs. запознат с езика, но пък неучил педагогика. Кой би надделял в 1 on 1 combat to the death Laughing

# 25
  • София
  • Мнения: 45 054
В училишата в момента са останали само стари баби, които са учили английски преди 100 години.
Аз и да взема тапия, няма да стъпя в училище.
Имам няколко приятелки, които се пробваха като учителки известно време и избягаха вече.

# 26
  • Мнения: 17 521
Масовото навлизане на неправоспособни учители по английски започна с налагането му като задължителен първи чужд, без да са подсигурени кадрите и за сметка на другите езици. Директорите се оправдаваха с родителите, че те искали децата им да учат английски и заплашвали да ги преместят в друго училище, ако не ги приемат в групата. Не знам обаче колко родители са питали с каква квалификация са преподавателите по чужд език в съответното училище и какво е текучеството.
Днес до голяма степен, поне в нашия град, този проблем е преодолян, т.е английският се преподава от правоспособни учители на възраст 35-50 години. За София не знам.
Каквито и сертификати и ниво на има един човек, то той трябва и да е завършил педагогика, за да преподава. Педагогиката не е как да се справи с дисциплината. Тя включва психология, методика на преподаване, дисциплината педагогика, история на езика, сравнителна граматика, дидактика... А по-възрастните учители, за да влязат съответната филология, държаха тежък приемен изпит - диктовка, превод, преразказ - на ниво езикова гимназия. И на края на петгодишното си обучение имаха 6 седмици практика по 8 часа седмично и оценка от практическият изпит в дипломата. А след това три държавни изпита - устни по език и литература и писмен - диктовка, превод и разработване на въпрос по избор между два въпроса - един от литература и един от език. Като писменият е първи. На устен отиваха само тези, които са издържали писмения. От писмен освобождаване нямаше, от устните можеше, ако пишеш дипломна работа и се явяваш на защита.
Много моля, не подценявайте педагогическата правоспособност. Това, че някой знае нещо не означава, че може да го преподава.

# 27
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 42 062
Масовото навлизане на неправоспособни учители по английски започна с налагането му като задължителен първи чужд, без да са подсигурени кадрите и за сметка на другите езици.
Скрит текст:
Директорите се оправдаваха с родителите, че те искали децата им да учат английски и заплашвали да ги преместят в друго училище, ако не ги приемат в групата. Не знам обаче колко родители са питали с каква квалификация са преподавателите по чужд език в съответното училище и какво е текучеството.
Днес до голяма степен, поне в нашия град, този проблем е преодолян, т.е английският се преподава от правоспособни учители на възраст 35-50 години. За София не знам.
Каквито и сертификати и ниво на има един човек, то той трябва и да е завършил педагогика, за да преподава. Педагогиката не е как да се справи с дисциплината. Тя включва психология, методика на преподаване, дисциплината педагогика, история на езика, сравнителна граматика, дидактика... А по-възрастните учители, за да влязат съответната филология, държаха тежък приемен изпит - диктовка, превод, преразказ - на ниво езикова гимназия. И на края на петгодишното си обучение имаха 6 седмици практика по 8 часа седмично и оценка от практическият изпит в дипломата. А след това три държавни изпита - устни по език и литература и писмен - диктовка, превод и разработване на въпрос по избор между два въпроса - един от литература и един от език. Като писменият е първи. На устен отиваха само тези, които са издържали писмения. От писмен освобождаване нямаше, от устните можеше, ако пишеш дипломна работа и се явяваш на защита.
Много моля, не подценявайте педагогическата правоспособност. Това, че някой знае нещо не означава, че може да го преподава.


Благодаря!
Мнението напълно съвпада с моето.
Не пиша +1 защото сега ще се появи фюрера и ще размаха тупалката.
Важни са както езика/знанията, така и способността те да се преподадат. Несериозно е да се смята, едното или другото ще се научат за три "семестъра" по десет дена.


# 28
  • Мнения: 1 822
Това, че някой знае нещо не означава, че може да го преподава.
За предпочитане е да е педагог + някакви там познания по предмета!  Sunglasses

# 29
  • София
  • Мнения: 45 054
Аз лично съм учила педагогика и всичко, но 1996-99. И мога да ви кажа, че съвременните методи на преподаване нямат почти нищо общо с едно време. Учениците, въобще хората са се променили тотално в това отношение. Преподавала съм тогава и сега, говорила съм с възрастни преподаватели, наблюдавала съм. Ако не се развиваш във всеки момент, просто отпадаш. Което някои учители не правят.
Така е във всяка професия. Затова искам пак да уча.

Общи условия

Активация на акаунт