Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Купуване на кола нов внос - може ли да ни измамят?

  • 17 251
  • 25
  •   1
Отговори
# 15
  • София
  • Мнения: 821
Благодаря.
Колата е vw touran, 2005 г.

# 16
  • Мнения: 86
Темата е стара, но да не отварям нова. Искаме да си купим кола, но за първи път от автокъща. Та, някои стъпки не са ми съвсем ясни и искам да помогна на ММ с инфо.
Договорът и фактурата са ясни. Друго не е. Понеже няма как да си вземе сега отпуска, той мисли да ползва уикендите. Къщите работят, но КАТ - не. Колата няма БГ номера и е в друг град. Би ли имало проблем да я предвижим? Как изобщо ще стане това? Нали трябват транзитни номера?
Отделно, освен цената, трябва ли да има платена някаква еко-такса? И, ако да, от кого? От нас или от къщата? Винетка и ГО са от нас - това е ясно.
И, като цяло, освен цената, има ли нещо друго което да се дължи веднага?

Надявам се на отзиви Hug

# 17
  • Варна
  • Мнения: 2 699
Темата е стара, но да не отварям нова. Искаме да си купим кола, но за първи път от автокъща. Та, някои стъпки не са ми съвсем ясни и искам да помогна на ММ с инфо.
Договорът и фактурата са ясни. Друго не е. Понеже няма как да си вземе сега отпуска, той мисли да ползва уикендите. Къщите работят, но КАТ - не. Колата няма БГ номера и е в друг град. Би ли имало проблем да я предвижим? Как изобщо ще стане това? Нали трябват транзитни номера?
Отделно, освен цената, трябва ли да има платена някаква еко-такса? И, ако да, от кого? От нас или от къщата? Винетка и ГО са от нас - това е ясно.
И, като цяло, освен цената, има ли нещо друго което да се дължи веднага?

Надявам се на отзиви Hug
Кола без валидни регистрационни табели не може да се движи по пътищата, глобите са много солени. Щом колата е без номера, трябва да я вземете с пътна помощ или на платформа, теглена от друг автомобил. По принцип всички разходи след закупуването се поемат от купувача: застраховка, екотакса, винетка и регистрацията в КАТ, освен ако не се договорите друго с продавача. Предвижването до Вашия град вероятно ще ви излезе по-тънко с транзитни номера, но за целта трябва да отидете в работното време тамошния КАТ с фактурата, договора за продажба и застраховка. За издаване на транзитни ноимера колата не е нужно да ходи в КАТ. След като ви дадат транзитните номера, трябва да си вземете седмична винетка. Болднатото е важно, защото винетката се издава не на колата, а на нейните регистрационни табели и след като я регистрирате с постоянни номера, винетката престава да е валидна.

П.П. ако колата е внос от страна извън ЕС, се дължат мито и ДДС.

# 18
  • СИ
  • Мнения: 1 550

... Мой близък днес е харесал много някаква кола, дори е дал капаро от 200 лв и утре мисли да я купува. Но някои неща ме притесняват. Например, продавачът доколкото разбрах, е автокъща, но по документи продавач ще е чужденец, който естествено няма да присъства на сделката. Това сигурно е нова врътка на автокъщите за укриване на данъци, но ние като купувачи може ли да имаме някакви проблеми от това?
Така, ако има някакви проблеми с колата, автокъщата не носи отговорност, а трябва да търсим някакъв чужденец, когото никога не сме виждали - така ли се получава? ...


Преди няколко години синът на мой познат "изгоря" по този начин. Не казвам, че ще се случи. Но може и така да стане. Какво имам в предвид. Има вариант чужденецът от чието име се случва покупко-продажбата, да обяви после колата за открадната, за да вземе пари от застрахователя. И след това започват приключенията. Колата се води открадната и тук започват да съдят собственика. Присъдата ще е условна, но неприятностите са големи. И то за една кола на старо...!
Най-добре е колата да се купува от местен продавач, тоест автокъщата.

Опс...! Сега погледнах, че темата е стара. Все пак, да се има едно на ум.      Wink

# 19
  • Mediterraneo
  • Мнения: 31 822
Преди много години купих кола по описаната схема- продавачът беше италианец, моя беше първата регистрация в Бг. От автокъщата ми съдействаха с превоз и оформяне на документите, не сме имали проблеми.
А в чужбина( поне в Испания) коли се продават точно с един хвърчащ лист. Лично аз принтирах и при купуване, и при продаване на колата договор за покупко- продажба; нанасят се данните на колата, на продавача и купувача и това е цялата философия. После само си сменяш документите на твое име.

# 20
  • СИ
  • Мнения: 1 550
... Преди много години купих кола по описаната схема- продавачът беше италианец, моя беше първата регистрация в Бг. От автокъщата ми съдействаха с превоз и оформяне на документите, не сме имали проблеми...

Аз казвам, какво може да се случи, ако продавачът се окаже недобросъвестен. Всеки сам си преценява какъв риск може да поеме.

# 21
  • Mediterraneo
  • Мнения: 31 822
Добре, де, защо ме цитираш, аз също просто споделих моя опит, не съм ти противоречила!

# 22
  • СИ
  • Мнения: 1 550
Добре, де, защо ме цитираш, аз също просто споделих моя опит, не съм ти противоречила!

Така де, противоречия няма.         Yum

# 23
  • Мнения: 86
Появи се един детайл, който досега не бяхме срещали, та отново моля за помощ.

Колата е от автокъща. Сега, оказа се, че е с френски редовни номера. Попитахме защо и ни каза, че колите от Франция вървели с номерата си и затова тази има. А всички други държави махали номерата, когато колата напуска съответната държава, за да се продаде. Иначе, имала всички други документи за регистрация.

Та, според вас, това че има френски редовни номера, би ли създало някакви спънки при евентуална регистрация в КАТ? Да не се окаже, че има някакви допълнителни документи, които се искат.
Ние и в КАТ ще попитаме, но там - всички знаем, какво е отношението и колко не обичат да обясняват.

# 24
  • Мнения: 11
Темата е стара, но да не отварям нова. Искаме да си купим кола, но за първи път от автокъща. Та, някои стъпки не са ми съвсем ясни и искам да помогна на ММ с инфо.

Зарежи, три дена обикаляхме с втората ми любовница кола да си харесва. От автокъщи. Накрая купихме готова регистрирана от собственик - А8-чка, 2015. Аз дето не разбирам от коли, видях че тия по автокъщите не стават...

Първата точка е да видиш документите, да не си губиш времето - дали съвпада номер на двигател / номер на рама навсякъде. Да не е да гледаш 1 час колата, а после да се окаже че не можеш да я регистрираш. Изтрити номера, пилени с флекс, липсващи табелки(на шофьорска врата, занитената за купето при двигателя, табелка на прозорец с VIN и т.н.) - една да липсва, окей, може да е много случайно. Две и повече - подминавай, освен ако няма много добро обяснение, което да предадеш при регистрация в КАТ и да ти повярват.

Оглеждаш прозорците за DOT-a(дата на производство). Масово им качват една-две години на колите, не знам как го правят. Стъклата Март 2013, те ми вадят документи за  регистрация средатата на 2014 или началото на 2015... А няма как да стане тоя номер масово с lean logistics. Една да е бройката, две, пет... ама всички дето ги гледах са така. Да съм попадал само на такива дето са били мостри по автосалоните е малко подозрително.

Всяка четвърта кола - предното стъкло сменяно. Може да е от камъче, може да не е. Веднага гледаш радиатора през решетката - ако е много нов, почти гаранция е с челен удар. Може да погледнеш DOT-a на фаровете, ако и те са сменяни не е на добре.

Ако до тук не ти е светнала червена лампа, оглеждаш DOT-a на коланите. Ако не съвпада по година с другите части на колата - гърмели са пиропатроните при удар да ги затягат и са сменяни(и при страничен също гърмят). Оглеждаш хубаво точковите заварки по вратите и багажника - всичко трябва да е симетрично. Не може от ляво задния калник да е заварен точково, а от дясно да няма нито една роботска точкова заварка. Или едната врата да е намазана с херметик, а другата врата да е на точкови заварки...

Оглеждаш хубаво всички болтове, които държат врати, калници, преден капак, заден капак - ако са наранени, значи са развивани, ако са развивани, то е по причина - по подразбиране не особено хубава. Вкарваш хубаво ръцете по роговете на колата да потърсиш нетипични ръжди и заварки.

Ако до тук още ти харесва колата, оглеждаш двигателя. Ако видиш подозрително нови болтове, особено по блока на двигателя - копано е, скоро. Да не кажа че 90% от огледаните А8-ци бяха с отваряни двигатели. После кой е сложил същите болтове(с наранени глави), кой е сложил нови блестящи хромирани... лични предпочитания. И никаква гаранция какво точно е пипано и дали е направено добре или колкото да излезеш от сервиза. Имаше даже една бройка, дето смело бяха мазали със силикона между главата и блока, чак отпечатъци на пръсти бяха оставили, а джамбазина вика "Както съм я свалил от автовоза, така я виждате". Хахаха. На един друг пък му показах че бояджията е забравил да му затегне 4 болта на предния калник след пребоядисване и не е тръкнал ръждата от задна страна... Ужас, ужас. Ще излезе да я кара някой, ще разкачи калника в движение.

Другите дребни неща са ясни. Ръбове по спирачните дискове - смяна на дисковете/накладки. Две шепи тежести по джантата - крива джанта. Изскочили/скъсани прахоуловители по амортисьорите - здравей окачване. Напукани гума на тампоните на двигателя - сещаш се.

И след това, ако пак си й навит на колата - тест драйв. Там вече са разбирачите на окачване и двигатели, аз не съм от тях, аз съм по двуколесните. Тая А8-ца дето я събрахме - вкарах я няколко пъти на дрифт със 180-200, дърпах, спирах, мини Рали Дакар спретнах. И единствено установих проблем със задницата(за който едва ли ще ти пука че го има, ако караш нормално и в ограниченията). Човека твърдеше че за 300-400 лева се разрешавал(оказа се малко над 2000). В последствие излезе че има и някакъв ЕГР за чистене. Реално трябваше да заведа някой от познатите ми, дето е свикнал да кара такава кола, да каже какво усеща спрямо неговата, ама ми беше писнало да обикаляме и да гледаме коли из цяла България, та се решихме че тая ще е. Особено след като отдалечено дадох достъп на един хакер-макер да види дали няма да изскочи нещо по компота. Изчаластрих го с цената здраво и си стиснахме ръцете.

A, забравих - пробега на колата ми хареса че е реален: 320 000км за 6-7 години, хахах. И някак е по-запазена от тия по автокъщитите, дето са на по 70-80к пробег...

И най-куриозното: тъпака не знам как и кога успя, колата беше на 50% гориво. Докато врътнем нотариуса и изведнъж колата светнала на оставащи 2-3 литра гориво. Хахаха. Не, не знам кога успя да го източи. Ама пък гледай положително: не е като в автокъщата да ти я дадат заредена до горе(с добавка) и като заредиш с нормало гориво да изкиха двигателя.

В общи линии добър избор, края на Май я взехме колата, до тук няма оплаквания... Щом не е изчаткала за три месеца, значи не е имала скрити дефекти. И по принцип не може да търсиш перфектната кола, тя ако няма забележки ще струва колкото е струвала в автосалона. При нашия случай имаше сменяно предно стъкло(камъче), боядисвани предна/задна броня плюс десен калник, сменян таван вътре(уж олят с кафе, чак я отварях да гледам дали са там въздушните възглавници - там бяха).

И пак казвам: аз въобще не разбирам от коли, но това според мен е минимума дето трябва да го гледаш като вземаш нещо. Да знаеш какво вземаш. Аз и кола с челна катастрофа бих си взел, но да видя че е оправена прилично и са ми паднали прилично от цената.

# 25
  • Мнения: 215
Темата е стара, но да не отварям нова. Искаме да си купим кола, но за първи път от автокъща. Та, някои стъпки не са ми съвсем ясни и искам да помогна на ММ с инфо.

Зарежи, три дена обикаляхме с втората ми любовница кола да си харесва. От автокъщи. Накрая купихме готова регистрирана от собственик - А8-чка, 2015. Аз дето не разбирам от коли, видях че тия по автокъщите не стават...


Оглеждаш прозорците за DOT-a(дата на производство). Масово им качват една-две години на колите, не знам как го правят. Стъклата Март 2013, те ми вадят документи за  регистрация средатата на 2014 или началото на 2015... А няма как да стане тоя номер масово с lean logistics. Една да е бройката, две, пет... ама всички дето ги гледах са така. Да съм попадал само на такива дето са били мостри по автосалоните е малко подозрително.

Всяка четвърта кола - предното стъкло сменяно. Може да е от камъче, може да не е. Веднага гледаш радиатора през решетката - ако е много нов, почти гаранция е с челен удар. Може да погледнеш DOT-a на фаровете, ако и те са сменяни не е на добре.

Ако до тук не ти е светнала червена лампа, оглеждаш DOT-a на коланите. Ако не съвпада по година с другите части на колата - гърмели са пиропатроните при удар да ги затягат и са сменяни(и при страничен също гърмят). Оглеждаш хубаво точковите заварки по вратите и багажника - всичко трябва да е симетрично. Не може от ляво задния калник да е заварен точково, а от дясно да няма нито една роботска точкова заварка. Или едната врата да е намазана с херметик, а другата врата да е на точкови заварки...



Това с ДОТ-а важи само за година и седмица на производство на гумите, ама нищо...

Цялата врътка за това договора да е между чужденеци и купувач българин е в това:
Закон за данъците върху доходите на физически лица
Необлагаеми доходи
Чл. 13. (1) Не са облагаеми:
1. доходите, придобити през данъчната година от продажба или замяна на:
а) (изм. - ДВ, бр. 95 от 2009 г., в сила от 01.01.2010 г.) един недвижим жилищен имот, ако между датата на придобиването и датата на продажбата или замяната са изминали повече от три години;
б) до два недвижими имота, както и селскостопански и горски имоти независимо от броя им, ако между датата на придобиването и датата на продажбата или замяната са изминали повече от 5 години;
2. доходите от продажба или замяна на движимо имущество, с изключение на:
а) пътни, въздухоплавателни и водни превозни средства, ако периодът между датата на придобиването и датата на продажбата или замяната е по-малък от една година;
т.е. просто избягване на плащане на данъци...

Общи условия

Активация на акаунт