МОН - промените продължават

  • 130 330
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 150
  • София
  • Мнения: 1 082
Да вземат да поговорят с някой доктор, има астматици на които е противопоказно да стоят в стаи с климатици.
Понеже съм сигурна, че още следващото лято ще заговорят за климатизиране, да го имат в пред вид.
Трябва постоянна дезинфекция, която се съмнявам да се случи.

Това са пълни глупости. Никой няма да климатизира нищо. Те не могат отопление да осигурят навсякъде, какво остава за климатици, които, ако трябва да сме честни, ще бъдат счупени и със загубени дистанционни още в началото. Да не говорим, че я разреши учителката да се пусне, защото и "духа на кръста", я не. Никой няма да климатизира. За съжаление, живеем на място, където се сблъскват такива сезони и скачаме рязко от -15 на +10, от +40 на +20 за една нощ само. Това е бич за здравето по принцип, бич е и за семейния бюджет-набавяне на всесезонни дрехи/обувки/гуми/дори настилките ни не издържат заради това-заради резките температурни разлики, нямат време за аклиматизация. И без климатици не живеем на прекрасно място за живеене, че да си вкарваме допълнително мухи в главата.
-------------------///-

Ще видим дали са глупости, за сега са прогнози.

Последна редакция: вт, 01 авг 2017, 17:04 от aninica

# 151
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Мен пък ме изуми как успешно прокараха идеята за започване от първи септември. Всички скочиха срещу ученето през юли и приеха ранното започване като по-малкото зло. За мен си е също толкова безумно и излишно.

Загубих се в тази дискусия с  ваканциите и не съм сигурна обсъдихме ли отпадането на изискването за писмена рецензия на тестовете, когато всички въпроси са само с отворени отговори. Прочетох го някъде в новините.

# 152
  • Мнения: 3 883
Малко е извън темата, но:
aninica, би ли си оправила цитата. Сложила си твои думи в моя пост, които аз не съм написала. Може да са две думи, но редно е да се цитира правилно, утре ще сложиш на някой друг думи, които не е изрекъл (написал) и ей така стават скандалите.

Относно писмените рецензии-аз до сега не съм прочела нито една. На нас тестове, работи и контролни не ни се представят. Ако искаш да видиш, насрочваш ден, в който е възможно да ти отворят папката, в която уж се събират тези тестове и работи. Т.е.-излизаш от работа, гледаш. Вкъщи до нас не стига, често и детето не вижда и не разбира рецензията каква е, свежда се до знанието им само оценката. Ама какво си сгрешил, за да го коригираш-отново същата работа-отиваш, изискваш си работата, че да я разгледаш. На фона на тази секретност се преписваше на НВО.Rolling Eyes
За рецензии съм-ясни, достъпни и навременни.

# 153
  • Мнения: 3 048
Проблемът е съвсем различен. Аз съм против да няма контрол (от външни лица) по време на провеждане на изпити, а бих желала да се увеличи. Камери и контрол. В момента цялата пародия, наречена НВО след 7 клас и т.нар. кандидатстване е силно опорочена. Да има ясен и прозрачен извънпланов прием.

Иначе, как добре организираха правилата за анонимните изпити и състезания! Това им се получи доста добре.

Мислила съм, че може и да има начин да се организират изпити и състезания, като децата не се явяват в собственото си училище, а когато става въпрос за прием, работите не се проверяват от съответното училище, в което се кандидатства. На вид е сложно и свързано с добра организация, каквато нямаме, но ще прекрати пародията със сигурност.

# 154
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Относно писмените рецензии-аз до сега не съм прочела нито една. На нас тестове, работи и контролни не ни се представят. Ако искаш да видиш, насрочваш ден, в който е възможно да ти отворят папката, в която уж се събират тези тестове и работи. Т.е.-излизаш от работа, гледаш. Вкъщи до нас не стига, често и детето не вижда и не разбира рецензията каква е, свежда се до знанието им само оценката. Ама какво си сгрешил, за да го коригираш-отново същата работа-отиваш, изискваш си работата, че да я разгледаш. На фона на тази секретност се преписваше на НВО.Rolling Eyes
За рецензии съм-ясни, достъпни и навременни.

А според мен тези писмени работи трябва да се дават на родителските срещи. Абсолютно невъзможно е да се съберат раздадени веднъж писмени работи. Учениците ги губят, мачкат, забравят, изхвърлят. Все пак има изискване за срока на съхранението им.

# 155
  • Русе
  • Мнения: 11 918

Мислила съм, че може и да има начин да се организират изпити и състезания, като децата не се явяват в собственото си училище, а когато става въпрос за прием, работите не се проверяват от съответното училище, в което се кандидатства.
  Всъщност, квесторите са от други училища и няма значение къде се провежда НВО. А пък и колко ли им пука и в училището за представянето не знам, но на нашите седмокласници не им осигуриха например листите с формулите за НВО по математика. Въпросният отговорник от училището, между другото-заместник-директор беше пропуснал този елемент от процедурата. Ако това не е безотговорност, не знам по друг начин как да го нарека.

Мен пък ме изуми как успешно прокараха идеята за започване от първи септември.
  Къде е прокарано. Няма как да стане. Има хора, които са планирали почивки вече след 1 септември

# 156
  • Мнения: 3 883
Относно писмените рецензии-аз до сега не съм прочела нито една. На нас тестове, работи и контролни не ни се представят. Ако искаш да видиш, насрочваш ден, в който е възможно да ти отворят папката, в която уж се събират тези тестове и работи. Т.е.-излизаш от работа, гледаш. Вкъщи до нас не стига, често и детето не вижда и не разбира рецензията каква е, свежда се до знанието им само оценката. Ама какво си сгрешил, за да го коригираш-отново същата работа-отиваш, изискваш си работата, че да я разгледаш. На фона на тази секретност се преписваше на НВО.Rolling Eyes
За рецензии съм-ясни, достъпни и навременни.

А според мен тези писмени работи трябва да се дават на родителските срещи. Абсолютно невъзможно е да се съберат раздадени веднъж писмени работи. Учениците ги губят, мачкат, забравят, изхвърлят. Все пак има изискване за срока на съхранението им.


Как да бъде отчетена грешка, анализирана и поправена от ученика, когато той не знае къде е сгрешил, и не му се дава теста вкъщи за корекция на грешката? Какво съхраняват толкова? Какво ме интересува мен на родителската среща в края на годината (правят се две родителски-една в началото и една в края). Ами то е свирено вече-и да гледам и да не гледам-грешката не е видяна, отчетена и коригирана.

# 157
  • Мнения: 1 057
Това, че родители толкова лесно се съгласяват за 1-ви септември и мен много ме учудва, всеки си гони интереса. Явно на някои родители децата им пречат и тежат и за най-лесно предпочитат да ги метнат на училището. Друг е въпроса дали това им харесва на децата или не. Иначе защо пишман "работодателите" го искат ми е ясно, напоследък те ясно показаха какво мислят и колко си уважават работниците, ако ги питат тях такива неща като отпуски май въобще не трябва да има.

Интересно ми е и родителите на деца, работещи в туризма по морето да речем дали ще са доволни децата им да почват училище от 1-ви септември? Че юли и август отпуски няма, все пак септември по-може. Та те кога да си заведат децата на почивка?

Иначе за хората с по-малки финансови възможности (а и не само те) началото на септември е чудесно за почивки, и на нашето море, и в Гърция да речем.

Да не забравяме факта, че в началото на септември има и традиционни лагери за деца, математическите боеве в Созопол, Аполония и т.н. И тях ли ги отписваме или ги местим в лудницата през август?

Ами ремонтите по училищата? Те до 15-ти едва смогват, като стане срока края на август ще е съвсем интересно. А учебниците? И миналата година, и тази, пак ще има деца за които на 15-ти няма да има такива.

Въобще мяткането на такива безсмислени промени и губенето на време и нерви и на родители, и на учители си е явна практика на МОН. Докато не се реши смислено въпроса как се оползотворяват учебните седмици, какъв материал и как се преподава през тях всяко едно удължаване на учебната година е преливане от пусто в празно. Какво ни предлагате - още от същото. Ами не, благодаря! Да си стоят в досегашните рамки и толкова, всяка намеса само влошава нещата. И да се занимават с нещо по-смислено, видях, че имат план ей сега на есен почват учителите да обикалят из махалите и да си събират ученици  Joy И това е напълно сериозно, сума ти институции ангажирани. Иначе интересен е въпроса така събраните ученици колко ще им се учи и дали това няма да пречи именно на тези, които наистина искат да понаучат нещо...

# 158
  • Мнения: 21 455
Загубих се в тази дискусия с  ваканциите и не съм сигурна обсъдихме ли отпадането на изискването за писмена рецензия на тестовете, когато всички въпроси са само с отворени отговори. Прочетох го някъде в новините.
Чл. 13. (1) Според формата текущите изпитвания са устни, писмени и практически, а според обхвата - индивидуални и групови.
...
(3) При текущите устни и практически изпитвания оценяващият е длъжен да аргументира устно оценката си пред ученика, а при текущите писмени изпитвания - писмено.
...
§ 5. В чл. 13, ал. 3 накрая се добавя “с изключение на случаите, когато текущото писмено изпитване е под формата на тест с избираеми отговори”.
Като мотив са посочили: " 2. Премахване на изискването за писмена аргументация от страна на учителя при писмени изпитвания, които са под формата на тест с избираеми отговори. С разработването на конкретни правила за оценяването на такъв текст се постига търсеният ефект от аргументацията."
Не знам какво разбират под " конкретни правила". Вероятно определянето на някакви интервали за оценките. Примерно 19-20 точки - отличен, 7-18 - мн- добър.....

За класните и контролните работи има някакви изисквания.
Чл. 19. (1) Контролните и класните работи се коригират и рецензират от преподаващия учител и се връщат на учениците за запознаване с резултатите.
Друг въпрос е дали се спазват и как точно всеки учител тълкува връщането за запознаване с резултатите.

# 159
  • Русе
  • Мнения: 11 918
  Много пъти съм питала детето си, защо си получил такава оценка, обясни ли ти къде си сгрешил, какво трябва да научиш или да разбереш по-добре. И не само за него, но понякога споделя и за оценка на дете от класа. Никакво обяснение от страна на голяма част от учителите. Моето дете много уважава учителката си по български, която всеки път казва защо и какво е пропуснал, а след контролни или писмени изпитвания има една страница аргументация. За нелепи и двусмислени въпроси в тестове ,мога да напиша справочник .

# 160
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Мен пък ме изуми как успешно прокараха идеята за започване от първи септември.
  Къде е прокарано. Няма как да стане. Има хора, които са планирали почивки вече след 1 септември
За тази година няма да стане. Но не планирайте за следващата.

Как да бъде отчетена грешка, анализирана и поправена от ученика, когато той не знае къде е сгрешил, и не му се дава теста вкъщи за корекция на грешката? Какво съхраняват толкова? Какво ме интересува мен на родителската среща в края на годината (правят се две родителски-една в началото и една в края). Ами то е свирено вече-и да гледам и да не гледам-грешката не е видяна, отчетена и коригирана.
"Какво съхраняват толкова" е въпрос, който трябва да се зададе в МОН.
Много е важно за какво училище говорим. Големите ученици могат да видят грешките си в час, нямат нужда от родителска намеса.
В началното училище (по мои наблюдения) родителски срещи се правят доста по-често. А ако във вашето няма такива, означава ли това, че контактувате с учителката на детето си само два пъти в годината?
Значи ако детето е малко, родителят се обажда на учителката. Началните учители познават децата си много добре, не им е нужно конкретно писмено изпитване, за да кажат къде са му пропуските.
Ако детето е по-голямо отива в обявените дни за консултация, всеки учител има такива.

# 161
  • Мнения: 11 908
  Началните учители познават децата си много добре, не им е нужно конкретно писмено изпитване, за да кажат къде са му пропуските.
Ако детето е по-голямо отива в обявените дни за консултация, всеки учител има такива.



В две начални училища е учило детето ми, в двете имаше по всеки предмет учител, така че има ситуация в която да не познават чак толкова детето.Особено ако преподават по предмет в няколко класа.

За радост, в нашето училище връщат тестове и контролни и има резолюции. Странни са само тези тестове, при които са посочени някакви точки срещу отговора- верен, грешен, но няма обозначаване на максималния брой точки за отговор.

Друго, което ми прави неприятно впечатление е различната методика за оценяване. Един учител оценява до 0,25 стотни, друг- до всяка стотна и дори хилядна. Трети- слага някаква оценка от типа на 4.80 без яснота как е генерирана.Мисля, че е редно да има еднакви критерии поне за методиката на оценяване. Педагозите знаят, има специален предмет "Проверка и оценка на знанията", следва да има някаква синхронизация.

А за тежестта ,обема и сложността на тестовете в различни училища/ дори не говоря за различни населени места/ и дума не ми се отваря.

Цъфнало и вързало образованието, до учебната година опрели.

# 162
  • Мнения: X

Можете да ме смятате за изперкала даскалица, но хиляди пъти предпочитам да учат в жегата, вместо да газят в преспите, да им рискуваме живота, превозвайки ги в 6 и 30 сутринта в лед и преспи и вкарвайки ги в все още не добре стоплените класни стаи.
От трън та на глог.

Последна редакция: вт, 01 авг 2017, 16:01 от Анонимен

# 163
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Светкавица, и без специален предмет за изучаване, на всички е ясно, че критериите за оценка трябва да са дадени преди изпитването. Но години наред дават оценките за матурите след като се видят резултатите.

Връщат ви входните нива и класните, вие ги подписвате и ги връщате в училище? И това по всеки един предмет. Браво.

# 164
  • Мнения: 1 421
Почването на 1-ви септември е също толкова малоумно, както ученето до края на юни, началото на юли. От една простотия, на друга! Най-изгодното време за почивки на семейства, които не могат да почиват в натоварения сезон. Има и хора, които не издържат на големите жеги и почиват  през септември. А горките учители ще трябва още към края на август да са в училище. Дано разумът надделее и броят на изперкалите даскалици да не е толкова голям, че това решение да мине. Освен това е крайно време и някои родители да разберат, че училището е образователна институция и има различни функции от детска градина.

Общи условия

Активация на акаунт