МОН - промените продължават

  • 129 853
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 315
  • София
  • Мнения: 1 082
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Броила ли си по колко предмета има НВО и в кои класове?
Иначе са го написали и преди мен. Ако аз плащам за школа по БЕЛ и математика в седми клас и отличните резултати на детето ми се дължат на нея, защо учителите му да получават по-високо заплащане за това?
Или, ако съм учител, работещ в район, в който българският не е майчин език на голяма част от децата. Дали успехите ми ще са по-малки, ако успея да ги науча да четат и пишат на български още в първи клас?
СМГ и АЕГ не са цел номер едно за всички деца. Има много по-простички цели, постигането на които може да се окаже далеч по-важно за някои деца и за техните учители.

Да кажем, че това може да се случи по мат и Бел. Останалите предмети? Моето дете конкретно има 2-3 предадени урока за средновековието /7кл./Учителката им по история трябва да остане без заплата един месец. По география същата работа, смениха им учителя, преподаването както ми го разказа е под всякакво ниво. Загуби всякакъв интерес, а е абонирана от малка за НатДжио. Защо един учител в държавно училище да си върши работата както трябва и кой го оценява? Малко е в страни от темата, но имам усещането че нацията ни оглупява постоянно, а децата са жертва. И да говорим за някакви иновации, при условие че не се постига елементарно ниво е безмислено.

# 316
  • София
  • Мнения: 1 082
Просто трябват мотивирани учители. Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
Какви иновации, какви 5 лева.
Малко са ти криви сметките. Трябва мисъл.
Не си ли обърнала внимание, че онова, което е обвързано с пари, се опорочава. Искаш отлични оценки без покритие ли?
Изобщо не са ми криви сметките, просто виждам какво дава учителката в частната школа и какво дава учителката по математика в училище! Това е ясно на всички, няма нужда от коментар. Със сигурност има изключения, но те няма да направят образованието по-добро.
И защо да искам отлични оценки? Могат да се направят кабинети, електронни тестове, електронно оценяване. Ако има 9000 ученика, за тест по история, който да е два часа, ще трябват десетина кабинета и за една седмица ще минат всички ученици в София в съответния клас. А може да се направи общ тест с въпроси от целия материал за съответния клас. Защо мислите, че не могат да се избегнат учителите, като оценители. Пък и дори да е писмен, няма да е много скъпа още една независима оценка.

# 317
  • В полите на Пирин планина
  • Мнения: 20 316
Много по-голям проблем е учебното съдържание, а не оценяването. А също непрестанното предаване на нов материал. Липсата на достатъчно часове за упражнения. Лошите учебници. Лошата дисциплина. Това всичкото от 5-ти клас нататък. До 4-ти нещата са що-годе добре.

# 318
  • Мнения: 2 837
Една цяла нация няма как да оглупее, а и глупостта не е пряко свързана с нивото на образованост. Векове наред мнозинството от хората са били неграмотни, това не значи, че са били глупави. В художествената литература пък са намерили място карикатурни образи на достатъчно образовани глупаци.
И преди 40 години имаше учители, които не си вършеха работата, и сега ги има. И преди учениците не са знаели всичко, и сега има немалко мотивирани и знаещи ученици.
Големият проблем е увеличаващият се брой неграмотни и функционално неграмотни ученици, но ако мерило за тяхната работа ще са резултатите от някакви изпити, то просто с тези ученици няма да работи никой или в тези училища ще се наемат само напълно неамбициозни хора, така че процентът неграмотни  ще се увеличи, няма да намалее. Разбира се, повечето пишещи във форума по принцип нямат досег до децата в селските училища, смесените райони и професионалните гимназии, но при положение че така или иначе огромен процент от мотивираните емигрират, в един момент всички ще си дадем сметка, че не са само СМГ, НПМГ, АЕГ и пр., и че е важно да има добро средно равнище на образованието, а не само отличници, които печелят световни олимпиади. Нормално функциониращата държава има нужда не само от вождове, но и от индианци, но грамотни индианци, ако трябва да перифразирам един стар анекдот.
Много по-голям проблем е учебното съдържание, а не оценяването. А също непрестанното предаване на нов материал. Липсата на достатъчно часове за упражнения. Лошите учебници. Лошата дисциплина. Това всичкото от 5-ти клас нататък. До 4-ти нещата са що-годе добре.
Съгласна съм.

# 319
  • София
  • Мнения: 1 082
Много по-голям проблем е учебното съдържание, а не оценяването. А също непрестанното предаване на нов материал. Липсата на достатъчно часове за упражнения. Лошите учебници. Лошата дисциплина. Това всичкото от 5-ти клас нататък. До 4-ти нещата са що-годе добре.
Само за учебниците не съм съгласна. Активно съм учила с детето ми в 5 и 6 клас. Всичко ми изглежда добре написано, но трябва да свързват материала със странични дейности и наблюдения. Аз например карах детето ми да нарисува с цветни моливи континентите и по тях да допълва животни, растения, полезни изкопаеми. Или като след урока по история да отидат до някой музей да видят нещо конкретно. Как един път не направиха нещо, което не им е залегнало в учебните програми!?!

# 320
  • София
  • Мнения: 1 082
Една цяла нация няма как да оглупее, а и глупостта не е пряко свързана с нивото на образованост. Векове наред мнозинството от хората са били неграмотни, това не значи, че са били глупави. В художествената литература пък са намерили място карикатурни образи на достатъчно образовани глупаци.
И преди 40 години имаше учители, които не си вършеха работата, и сега ги има. И преди учениците не са знаели всичко, и сега има немалко мотивирани и знаещи ученици.
Големият проблем е увеличаващият се брой неграмотни и функционално неграмотни ученици, но ако мерило за тяхната работа ще са резултатите от някакви изпити, то просто с тези ученици няма да работи никой или в тези училища ще се наемат само напълно неамбициозни хора, така че процентът неграмотни  ще се увеличи, няма да намалее. Разбира се, повечето пишещи във форума по принцип нямат досег до децата в селските училища, смесените райони и професионалните гимназии, но при положение че така или иначе огромен процент от мотивираните емигрират, в един момент всички ще си дадем сметка, че не са само СМГ, НПМГ, АЕГ и пр., и че е важно да има добро средно равнище на образованието, а не само отличници, които печелят световни олимпиади. Нормално функциониращата държава има нужда не само от вождове, но и от индианци, но грамотни индианци, ако трябва да перифразирам един стар анекдот.
Много по-голям проблем е учебното съдържание, а не оценяването. А също непрестанното предаване на нов материал. Липсата на достатъчно часове за упражнения. Лошите учебници. Лошата дисциплина. Това всичкото от 5-ти клас нататък. До 4-ти нещата са що-годе добре.
Съгласна съм.
Може би термина не е точен, съвсем лесно мога да го допълня. Въпроса е, че това е субективно мнение и едва ли дори е възможен точен анализ.
Аз си спомням всички учители и то с уважение, което не усещам у дъщеря ми. Оплакваше се, че няколко пъти моли една г-жа да говори по -високо, защото не чува или да направи нещо, за да може да слуша урока.... нищо не последва три години. Купих и микроскоп, защото много искаше и наистина го използва, събира растения.... за цяла година г-жата по биология не намери подходящ момент да го занесем в училище, защото нямат!?!? Идваха в къщи няколко деца. Няма смисъл да продължавам. По едно време си мислех да я запиша и да пратя записа на Министъра, така без имена. Много ме е яд, а училището е в първите 15 в София според резултатите от нво...
За функционалната неграмотност мнението ми на неспециалист е, че родителите са изцяло виновни, защото децата прекарват дни, седмици и години в гледане на телевизия, даже ги трапосват в отделни стаи. Виждала съм деца на 2-3 години да стоят като хипнотизирани часове, без да говорят разбира се.
А за това кой ще се занимава с децата на незаинтересовани родители, ще е най-лесно с някакъв материален стимул. За повишаване на оценките на база предходни години, в относителна стойност, например. Много ми е интересно чиновниците как мислят да повишат качеството на образованието..... с иновации, няма що. Как да накарат един учител да изисква от децата да учат и той да се раздава... как? Защото аз виждам парите, като добър вариант. Освен, ако не са толкова посредствени, че нямат потенциал да го направят.



Една цяла нация няма как да оглупее, а и глупостта не е пряко свързана с нивото на образованост. Векове наред мнозинството от хората са били неграмотни, това не значи, че са били глупави. В художествената литература пък са намерили място карикатурни образи на достатъчно образовани глупаци.
И преди 40 години имаше учители, които не си вършеха работата, и сега ги има. И преди учениците не са знаели всичко, и сега има немалко мотивирани и знаещи ученици.
Големият проблем е увеличаващият се брой неграмотни и функционално неграмотни ученици, но ако мерило за тяхната работа ще са резултатите от някакви изпити, то просто с тези ученици няма да работи никой или в тези училища ще се наемат само напълно неамбициозни хора, така че процентът неграмотни  ще се увеличи, няма да намалее. Разбира се, повечето пишещи във форума по принцип нямат досег до децата в селските училища, смесените райони и професионалните гимназии, но при положение че така или иначе огромен процент от мотивираните емигрират, в един момент всички ще си дадем сметка, че не са само СМГ, НПМГ, АЕГ и пр., и че е важно да има добро средно равнище на образованието, а не само отличници, които печелят световни олимпиади. Нормално функциониращата държава има нужда не само от вождове, но и от индианци, но грамотни индианци, ако трябва да перифразирам един стар анекдот.
Много по-голям проблем е учебното съдържание, а не оценяването. А също непрестанното предаване на нов материал. Липсата на достатъчно часове за упражнения. Лошите учебници. Лошата дисциплина. Това всичкото от 5-ти клас нататък. До 4-ти нещата са що-годе добре.
Съгласна съм.
Може би термина не е точен, съвсем лесно мога да го допълня. Въпроса е, че това е субективно мнение и едва ли дори е възможен точен анализ.
Аз си спомням всички учители и то с уважение, което не усещам у дъщеря ми. Оплакваше се, че няколко пъти моли една г-жа да говори по -високо, защото не чува или да направи нещо, за да може да слуша урока.... нищо не последва три години. Купих и микроскоп, защото много искаше и наистина го използва, събира растения.... за цяла година г-жата по биология не намери подходящ момент да го занесем в училище, защото нямат!?!? Идваха в къщи няколко деца. Няма смисъл да продължавам. По едно време си мислех да я запиша и да пратя записа на Министъра, така без имена. Много ме е яд, а училището е в първите 15 в София според резултатите от нво...
За функционалната неграмотност мнението ми на неспециалист е, че родителите са изцяло виновни, защото децата прекарват дни, седмици и години в гледане на телевизия, даже ги трапосват в отделни стаи. Виждала съм деца на 2-3 години да стоят като хипнотизирани часове, без да говорят разбира се.
А за това кой ще се занимава с децата на незаинтересовани родители, ще е най-лесно с някакъв материален стимул. За повишаване на оценките на база предходни години, в относителна стойност, например. Много ми е интересно чиновниците как мислят да повишат качеството на образованието..... с иновации, няма що. Как да накарат един учител да изисква от децата да учат и той да се раздава... как? Защото аз виждам парите, като добър вариант. Освен, ако не са толкова посредствени, че нямат потенциал да го направят.





Последна редакция: сб, 05 авг 2017, 23:34 от aninica

# 321
  • Мнения: 3 039
Тук идва мотивацията на учителите и има такива, които работят в тази посока, но, в тяха защита, първо трябва да се помисли върху обема наистина.
Учебници не съм видяла, но хвърлих един поглед в сайта за видео учоци (уча.се), за да видя какво ни очаква в пети клас и ми се стори дооста наситено.
Имам чувството, че на учителките така ще им се налага да препускат, че дано им остава време да хвърлят по един поглед назад, следва ли ги някой.

# 322
  • Мнения: 21 436
Могат да се направят кабинети, електронни тестове, електронно оценяване. Ако има 9000 ученика, за тест по история, който да е два часа, ще трябват десетина кабинета и за една седмица ще минат всички ученици в София в съответния клас. А може да се направи общ тест с въпроси от целия материал за съответния клас. Защо мислите, че не могат да се избегнат учителите, като оценители. Пък и дори да е писмен, няма да е много скъпа още една независима оценка.
Тази година десетокласниците се явиха на НВО за оценяване на дигиталните компетентности. Имаше доста оплаквания от техниката и системата.
Преди известно време имаше външни оценявания  в класовете от четвърти до седми включително.
Ако детето ти беше родено година по-рано, то също щеше да се яви на още две външни оценявания.
Какво ще измери един електронен тест с избираеми отговори?
Ако нещата бяха толкова прости и лесно осъществими нямаше толкова да подскачаш за 24. задача, защото нямаше да имаш причина.

# 323
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Ах, да, забравих, че отстрани всеки разбира от всичко. Не случайно казах, че няма смисъл да се впускам в подробности и да обяснявам на хора, които не са запознати.
Не, Аниника, няма да стане както я мислиш, защото нямаш опит и познания и просто не разбираш. С един ученик и да даваш оценки и препоръки за всички останали, просто е смехотворно.

# 324
  • София
  • Мнения: 62 595
Някой сеща ли се, че училищата  се финансират с общински пари и няма как да плащаш данък или наем за жилище в краен квартал, а да се ползваш от училищата на центъра примерно? Неправилно е по всички възможни начини, но правилността до такава степен изгуби смисъл по нашите ширини, че сума ти народ най-спокойно заявява, че им е удобно да запишат детето си в училището до местоработата или където там си иска и МОН трябва да се съобразява с тях.

Парите идват от ДБ, а общините и училищата съответно са подразпоредители на тези пари. За всеки ученик има единен разходен стандарт. Общините може да финансират училищата по проекти за капиталови ремонти и т.н., но не и за издръжка на учениците. А при положение, че работата с училищата като качесство е шарена, не можеш да застопориш хората в един квартал, само защото плащат данък сгради и данък смет за имота си в този квартал. Акоо случайно си забравила, по нашенско доброто училище не върви с добрия квартал, а в някои нови квартали изобщо няма училища, защото управата по градоустройството не се е погрижила да предвиди, че хората в новите блокове ще раждат деца, а тези деца ще трябва да ходят на училище. Та, всичко това, което си написала е на теория добре, на практика не става и не родителите са виновни за това.

# 325
  • София
  • Мнения: 1 082
Могат да се направят кабинети, електронни тестове, електронно оценяване. Ако има 9000 ученика, за тест по история, който да е два часа, ще трябват десетина кабинета и за една седмица ще минат всички ученици в София в съответния клас. А може да се направи общ тест с въпроси от целия материал за съответния клас. Защо мислите, че не могат да се избегнат учителите, като оценители. Пък и дори да е писмен, няма да е много скъпа още една независима оценка.
Тази година десетокласниците се явиха на НВО за оценяване на дигиталните компетентности. Имаше доста оплаквания от техниката и системата.
Преди известно време имаше външни оценявания  в класовете от четвърти до седми включително.
Ако детето ти беше родено година по-рано, то също щеше да се яви на още две външни оценявания.
Какво ще измери един електронен тест с избираеми отговори?
Ако нещата бяха толкова прости и лесно осъществими нямаше толкова да подскачаш за 24. задача, защото нямаше да имаш причина.


Аз не казвам, че са прости, напротив. Само че имам усещането, че много малко са хората в образователната система, които правят нещо съществено и продуктивно. Знам как се работи в частния сектор и не виждам нищо от това в държавния.

# 326
  • София
  • Мнения: 1 082
Ах, да, забравих, че отстрани всеки разбира от всичко. Не случайно казах, че няма смисъл да се впускам в подробности и да обяснявам на хора, които не са запознати.
Не, Аниника, няма да стане както я мислиш, защото нямаш опит и познания и просто не разбираш. С един ученик и да даваш оценки и препоръки за всички останали, просто е смехотворно.
О да, то в министерството експерт до експерт и накрая неграмотни ученици, неграмотни буквално. Благодарение на досегашните експерти.
Нещо стана с предишния ми пост и не го виждам, така че се извинявам, ако се повторя.
Купих на дъщеря ми мироскоп и за цяла година г-жата им не намери време да го занесем в училище, защото там няма. Една друга пък г-жа цели три години мънкаше под носа си и целия клас не чу нищо, писаха оплакване. Да продължавам ли?
Разбира се, че е субективно мнението ми, разбира се и, че на никой не му е приятно да оценяват труда му в цифри.

# 327
  • София
  • Мнения: 62 595
Интеррактивно обучение не означава интерактивна дъска. Интерактивно идва от interaction, което на проЗт български означава взаимодействие, което пак на проЗт български идва от взаимно действие, а не единият да действа на двайсетте. Важно е учителят и учениците да взаимодействат, всяко дете да има възможност да вземе участие в часа, да бъде поощрено, а не учителят да се изправи и да приказва на децата, а те да мълчат и да слушат. При малките ученици има повече взаимодействие, но колкоото по-нагоре по класовете се върви, толкова повече се настанява лекционният принцип като монолог на учителя и петнайсет минути изпитване. Съвсем спокойно може да има интерактивно обучение и без интерактивна дъска. И ще си е направо иновативно.

# 328
  • София
  • Мнения: 1 082
Аз не виждам защо си затваряте очите пред проблемите. Като в МВР, хората не виждат никаква полза от тях, най-много полицаи на глава от населението в цяла Европа, те вместо да се реформират, стачкуват за още пари. На този тест "Пиза" на кое място сме? Какъв е смисъла да се пъчим с две-три гимназии и няколко деца, като общото ниво е покъртително, особено в провинцията. И вместо да наведете глави, Вие се ребчите на малкото хора, които разсъждават по темата.
Впрочем финансовия стимул не върши никаква работа при хора без потенциал да работят като учители.

# 329
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Напротив - нищо лошо няма в оценяването на труда. На учителите има едно такова смехотворно, наречено диференцирано заплащане, както и допълнителни материални стимули и плащания, които са обвързани пак с оценка на труда ни. Но да се казва, че заплата трябва да зависи само от външното... Еха, супер. Всички на външното ще имат отлични оценки, хайде на бас.
В частния сектор по резултатите от външното ли им дават заплати?

Общи условия

Активация на акаунт