МОН - промените продължават

  • 129 853
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 330
  • Мнения: X
Те не се ли опитват точно да направят всички отличници с външното? Все по-елементарни въпроси, все скалата нещо променят..

# 331
  • София
  • Мнения: 1 082
В частния сектор заплатите се определят от пазара на труда, но те са израз на вложения труд или усилия, измерват резултат. Как се измерва този резултат в държавния сектор? Или да се дава "на калпак"? Това ДМС е субективно и остаряло.

# 332
  • София
  • Мнения: 1 082
Те не се ли опитват точно да направят всички отличници с външното? Все по-елементарни въпроси, все скалата нещо променят..
Нали за това махнаха оценките и сложиха точките, да не си личат двойките Simple Smile

# 333
  • София
  • Мнения: 62 595
Обвързването на заплатите с външното оценяване е абсурдно, просто няма да проработи, то е уродливо поначало. Отличниците ходят на курсове и уроци, вкъщи родителите полагат много усилия и работят с децата, а двойкаджиите по никакъв начин не можеш да ги докараш до висока оценка, при тях е щастие да е различно от две. А с отличниците се работи относително по-лесно, защото те са по-мотивирани и с доста по-добра основа още преди стъпването в училище. С ученици от малцинствата или цели райони, в които положението икономически е трагедия и хората си спират периодично децата от училище, за да има кой да помага на полето, си е жива мъка.

# 334
  • Мнения: 21 436
Нали за това махнаха оценките и сложиха точките, да не си личат двойките Simple Smile
Не само да не си личат. От тази година всички седмокласници трябва да кандидатстват за прием в седми клас, а с двойка не можеш да кандидатстваш. А сега е възможно даже да не се явиш ( не че и преди не можеше). Друг въпрос къде ще те приемат с точките само от свидетелството.

# 335
  • Мнения: X
Нали за това махнаха оценките и сложиха точките, да не си личат двойките Simple Smile
Друг въпрос къде ще те приемат с точките само от свидетелството.
В провинцията е трагично, в моята гимназия бяха останали две паралелки, не знам дали ще съберат и за толкова тази година. При делегиран бюджет и с отрицателен резултат биха приели.

# 336
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
В частния сектор заплатите се определят от пазара на труда, но те са израз на вложения труд или усилия, измерват резултат. Как се измерва този резултат в държавния сектор? Или да се дава "на калпак"? Това ДМС е субективно и остаряло.
Как се мери резултат? Пак питам - с НВО ли?

# 337
  • София
  • Мнения: 1 082
Може и да трябва да се доизпипа идеята, но трябва да има връзка цена/качество. Аз не виждам и как ще задържите добрите учители.... с иновации и интерактивни дъски. И не казвам да има връзка с оценките по Бел и мат, а по всички предмети и за всички класове. За какви уроци говорите?

# 338
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Идеята ти е неприложима. И пак не ми отговори на въпроса. Казваш, че си запозната със заплащането в частния сектор. Дай пример за такова конкретно заплащане. Аз мисля, че просто по-високата заплата е достатъчен мотив да се привлекат добри кадри, които да вършат добра работа.
Нека да стане примерно 2000 лева една учителска заплата, тогава ще има силна конкуренция и ще работят само най-добрите и ще се постигат добри резултати.

# 339
  • Мнения: 21 436
Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
И не казвам да има връзка с оценките по Бел и мат, а по всички предмети и за всички класове. За какви уроци говорите?
НВО по всички предмети и във всички класове? С независими оценители и електронна система?  Сериозно? Satisfied

# 340
  • София
  • Мнения: 1 082
В частния сектор заплатите се определят от пазара на труда, но те са израз на вложения труд или усилия, измерват резултат. Как се измерва този резултат в държавния сектор? Или да се дава "на калпак"? Това ДМС е субективно и остаряло.
Как се мери резултат? Пак питам - с НВО ли?
Ако искате сама за себе си да "измерите" резултата утре попитайте някой млад човек за поне един физичен закон или кога започва ВСВ?
Аз лично, ако имам частно училище, ще направя тест по всички предмети в края на годината. Лично ще ги проверя и ще разбера, кой, какво е преподавал. Ако съм директор на държавно училище ще сложа камери /ако е законно/ и ще ги наблюдавам. Няколко забележки и договора не се подновява. Може и да има административни спънки, но горе долу това е начина. Всъщност щях да се запозная със всички деца, щях да им пускам анонимни анкети. Видяли ли сте, че на втатите на кабинетите има прозорци в някои държави?

# 341
  • София
  • Мнения: 1 082
Ако заплатите се обвържат с оценките от нво по всички предмети, смятам че ще е най-полезно.
И не казвам да има връзка с оценките по Бел и мат, а по всички предмети и за всички класове. За какви уроци говорите?
НВО по всички предмети и във всички класове? С независими оценители и електронна система?  Сериозно? Satisfied
Може да се направи общ тест върху материала! Изобщо не е невъзможно, може да се използва първоначално само за информация на министерството. Има хора, под 25 години, които не знаят датата 3 март, коя година е. Инвестициите в образование са най-рентабилните.

# 342
  • Мнения: 21 436
Той резултатът е видим и тук. Има хора, които системно нарушават правилата на форума, с които са се съгласили при регистрацията.
Аз лично, ако имам частно училище, ще направя тест по всички предмети в края на годината. Лично ще ги проверя и ще разбера, кой, какво е преподавал. Ако съм директор на държавно училище ще сложа камери /ако е законно/ и ще ги наблюдавам. Няколко забележки и договора не се подновява. Може и да има административни спънки, но горе долу това е начина. Всъщност щях да се запозная със всички деца, щях да им пускам анонимни анкети.
Ако беше, ама не си. Понеже знам, че СМГ ти е влязло под кожата, можеш да видиш в тяхната тема какви страсти кипят за неподновени срочни договори.
А за частното училище...Като направиш такъв тест и какво? И сега има изходни нива, не само в частните училища.

# 343
  • Мнения: X
Лиляна, аз съм останала с впечатление, че във вашата професия не се дължи толкова на заплащането липсата на добри кадри. Лошо ръководство май е основен проблем - създава се една отровна работна среда със сплетни и интриги, и се назначават и пазят протежета. При свестен директор щуротиите на МОН и нивото на учениците не пречат толкова да си вършите качествено работата.

# 344
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Аха, значи нищо не познавате, а просто си фантазирате. Няма лошо.
Аз като учител няма да кандидатствам в твоето училище и няма да съм само аз, такива фантазьори не искам да ме управляват.

Лиляна, аз съм останала с впечатление, че във вашата професия не се дължи толкова на заплащането липсата на добри кадри. Лошо ръководство май е основен проблем - създава се една отровна работна среда със сплетни и интриги, и се назначават и пазят протежета. При свестен директор щуротиите на МОН и нивото на учениците не пречат толкова да си вършите качествено работата.
Доброто заплащане върши чудеса. Но да и ръководството оказва също голямо влияние.

Общи условия

Активация на акаунт