МОН - промените продължават

  • 130 373
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 345
  • София
  • Мнения: 62 595
Учителите осноовно играят по свирката на горните. ако не е променен законът, все още дете в начална степен не може да повтаря класа, независимо колко е зле. И щат-нещат, началните учители избутват децата до края на четвърти клас. В пети започва голямото вайкане, обаче  трябва да се борим с отпадането от училище и затова пак ги бутат с тройките до седми, има и гимназии, съвсем изпаднали, които прибират избутаните зааради бюджета и така ще е до десет клас, освен ако учениците сами не отпаднат след седми. Така системата е доволна.

# 346
  • София
  • Мнения: 1 082
Той резултатът е видим и тук. Има хора, които системно нарушават правилата на форума, с които са се съгласили при регистрацията.
Аз лично, ако имам частно училище, ще направя тест по всички предмети в края на годината. Лично ще ги проверя и ще разбера, кой, какво е преподавал. Ако съм директор на държавно училище ще сложа камери /ако е законно/ и ще ги наблюдавам. Няколко забележки и договора не се подновява. Може и да има административни спънки, но горе долу това е начина. Всъщност щях да се запозная със всички деца, щях да им пускам анонимни анкети.
Ако беше, ама не си. Понеже знам, че СМГ ти е влязло под кожата, можеш да видиш в тяхната тема какви страсти кипят за неподновени срочни договори.
А за частното училище...Като направиш такъв тест и какво? И сега има изходни нива, не само в частните училища.
Ами не съм, защото бизнеса ми е друг, но изключително съжалявам, че не станах учител. Най-малкото щях да имам школа, вярвай.
А за Смг, не можах да разбера кой е крив и кой е прав. Обаче разбрах как предишния директор е записвал деца. Каза ми го учителка и не мога да разказвам из форумите. Онемях! Тези в НС вместо със суджуци, да се занимават с правосъдната система, защото тази корупция ще ни унищожи!

Последна редакция: нд, 06 авг 2017, 01:14 от aninica

# 347
  • Мнения: 3 048
Не мисля, че високите заплати ще решат проблемите на образованието. Да, то е ниско, каквото е  и в други сектори и професии, но където хваналите се на хорото, не могат да си позволят да не си вършат работата. В образованието по много причини не стоят така нещата и наред с читавите професионалисти има и хора, които не са за там и плачат само за заплати. Не съм съгласна, че високите заплати ще решат проблема. Които го могат и сега го правят, другите, докато не се създаде ред в образованието, който да не им позволява да минават тънко, никакви заплати няма да ги накарат да работят.

# 348
  • София
  • Мнения: 571
При толкова много належащи неща и нестигащи пари, хич не бих била щастлива да се харчи за разни оценявания.
До 4 клас не може да се повтаря, но може да се остава за лятна работа - ама това се случва толкова рядко. И не само защото учителите ги мързи, а защото родителите не искат.
А за парите - и аз мисля, че не са най-големият проблем, но не е като да не са проблем. Много малко кадърни млади хора "се хващат на хорото". И много малко мъже. Просто заплащането е недостойно.
aninica, работата по школите е основно за учители по БЕЛ и математика, както и по английски. По другите предмети няма търсене за уроци/курсове.

# 349
  • Мнения: 9 124
Които го могат и сега го правят, другите, докато не се създаде ред в образованието, който да не им позволява да минават тънко, никакви заплати няма да ги накарат да работят.
Правят го, ама са все по-малко тези дето за толкова пари остават и са на привършване (пред пенсия). Като прибавим и другите негативи на тази професия -заболявания (най-висок за професиите), стрес, нисък стандарт на живот и най-вече за всичко  те са виновни, никакво уважение (понякога основателно). Трябва качеството на обучение да се оценява и с това да се занимават според мен. Не това да превъзпитават деца, да са мед, сестри, да пишат купища бумаги и да се съсредоточат върху това за което са учили-учебния процес.Има достатъчно институции да помагат и да работят в училищата с децата (специалисти), а учителите да си гледат часовете  и уроците (че то половината час минава само с някой проблемен да се разправят, това какво е-обучение, превъзпитание, другите деца какво правят? Трябва да се справят , ама явно не могат с поведението на някои и няма никой да им съдейства ). Че кой млад за тези пари ще работи качествено , дори и да му харесва и има качества.а днешното поколение младежи  работи за заплата предимно да си го кажем и са прави.във всички сфери. Само шумът и стреса ще ги откаже, като стоят 1-2 години. Който е способен и с качества лесно си намира друга работа, другите стоят и чакат нещо да се появи и да бягат и те.(това по статистика официална, наскоро четох) Остават тези пред пенсия в големите градове или такива дето не могат нищо да си намерят или не търсят.
  Да не говорим , че тази професия е напълно феминизирана вече . Всеки мъж ще тръгне да работи друго , дори и продавач на сергия, за да гледа семейство. Аз почти не виждам учители мъже  вече , всичко е само жени, а навремето не е било така, знаете от историята ни и не е било срамно и недостойно за мъж-Ботев, Вазов, Славейков и кой ли не са били учители. На мен ми се иска да има повече мъже , те съвсем по друг начин подхождат, децата гледат на тях различно, имат и респект.
  В малките градове не е толкова драстично ,  професията е желана сигурно (голяма безработица) . Пък и само жени на едно място ...... не е добре това,  Мъже  няма и или емигрират , или друго започват да работят (дори и да не се изисква образование, защото и те издържат семейства, не че жените не са хора де и те трябва да оцеляват) Е как ще мотивираш качествен човек професионалист да седи за тези пари и да се раздава? Отива на друго място , срещу повече пари и кариера  прави. Нормално и разбираемо поне за мен, при това не само за учителската професия. Днес не е проблем преквалификацията , повечето са с по 2 висши, карат задочно и работят ...търсят си място за израстване и добра заплата. Това не е топлата вода да открием, виждаме го и нашите деца са така и на това ги учим, хайде да не се правим , че не е така.
   Аninica, ама ти пак за бизнес -школи ще правиш. Ми това може и да не си учител. Правиш такава и другите ти работят, ти само административно се занимаваш-назначения, финанси)) Мисля, ти се предложи да станеш редови учител , да си в някакво училище на щат и заплата))

# 350
  • София
  • Мнения: 1 082
При толкова много належащи неща и нестигащи пари, хич не бих била щастлива да се харчи за разни оценявания.
До 4 клас не може да се повтаря, но може да се остава за лятна работа - ама това се случва толкова рядко. И не само защото учителите ги мързи, а защото родителите не искат.
А за парите - и аз мисля, че не са най-големият проблем, но не е като да не са проблем. Много малко кадърни млади хора "се хващат на хорото". И много малко мъже. Просто заплащането е недостойно.
aninica, работата по школите е основно за учители по БЕЛ и математика, както и по английски. По другите предмети няма търсене за уроци/курсове.

Не само, че младите и умни хора рядко стават учители, а конкуренцията от частните училища обира най-добрите. Учителите на детето ми по мат и Бел, от 10-15 години са извън системата. Частни школи, уроци.
Аз се надявам аудиторията да ме е разбрала добре, изключително уважавам учителската професия..... и много малко учители.
Класната на дъщеря ми постоянно ги обиждаше, не персонално, беше по рисуване. Абсолютно неоснователно според мен, на края на 7 клас не им организира никакво тържество, та добре че беше началната учителка. Да вмъкна по малко конкретика....
А що се отнася до това, че се търсят учители само по мат и Бел, е наистина така. Занималните до 4-5 клас са под всякакво ниво, почти няма такава без телевизор, например.

# 351
  • София
  • Мнения: 1 082
Които го могат и сега го правят, другите, докато не се създаде ред в образованието, който да не им позволява да минават тънко, никакви заплати няма да ги накарат да работят.
Правят го, ама са все по-малко тези дето за толкова пари остават и са на привършване (пред пенсия). Като прибавим и другите негативи на тази професия -заболявания (най-висок за професиите), стрес, нисък стандарт на живот и най-вече за всичко  те са виновни, никакво уважение (понякога основателно). Трябва качеството на обучение да се оценява и с това да се занимават според мен. Не това да превъзпитават деца, да са мед, сестри, да пишат купища бумаги и да се съсредоточат върху това за което са учили-учебния процес.Има достатъчно институции да помагат и да работят в училищата с децата (специалисти), а учителите да си гледат часовете  и уроците (че то половината час минава само с някой проблемен да се разправят, това какво е-обучение, превъзпитание, другите деца какво правят? Трябва да се справят , ама явно не могат с поведението на някои и няма никой да им съдейства ). Че кой млад за тези пари ще работи качествено , дори и да му харесва и има качества.а днешното поколение младежи  работи за заплата предимно да си го кажем и са прави.във всички сфери. Само шумът и стреса ще ги откаже, като стоят 1-2 години. Който е способен и с качества лесно си намира друга работа, другите стоят и чакат нещо да се появи и да бягат и те.(това по статистика официална, наскоро четох) Остават тези пред пенсия в големите градове или такива дето не могат нищо да си намерят или не търсят.
  Да не говорим , че тази професия е напълно феминизирана вече . Всеки мъж ще тръгне да работи друго , дори и продавач на сергия, за да гледа семейство. Аз почти не виждам учители мъже  вече , всичко е само жени, а навремето не е било така, знаете от историята ни и не е било срамно и недостойно за мъж-Ботев, Вазов, Славейков и кой ли не са били учители. На мен ми се иска да има повече мъже , те съвсем по друг начин подхождат, децата гледат на тях различно, имат и респект.
  В малките градове не е толкова драстично ,  професията е желана сигурно (голяма безработица) . Пък и само жени на едно място ...... не е добре това,  Мъже  няма и или емигрират , или друго започват да работят (дори и да не се изисква образование, защото и те издържат семейства, не че жените не са хора де и те трябва да оцеляват) Е как ще мотивираш качествен човек професионалист да седи за тези пари и да се раздава? Отива на друго място , срещу повече пари и кариера  прави. Нормално и разбираемо поне за мен, при това не само за учителската професия. Днес не е проблем преквалификацията , повечето са с по 2 висши, карат задочно и работят ...търсят си място за израстване и добра заплата. Това не е топлата вода да открием, виждаме го и нашите деца са така и на това ги учим, хайде да не се правим , че не е така.
   Аninica, ама ти пак за бизнес -школи ще правиш. Ми това може и да не си учител. Правиш такава и другите ти работят, ти само административно се занимаваш-назначения, финанси)) Мисля, ти се предложи да станеш редови учител , да си в някакво училище на щат и заплата))

Такива като мен настоящата система /държавна/ ще ги сдъвче и изплюе за няколко години. В болниците е точно същата схема. Лансират се послушните и нагаждачите, тихите води, без много предложения и мнения.
 
Солничка, високите заплати ще решат много проблеми, няма да направят лошите учители добри, но ще привлекат по-интелигентни и отговорни хора.
Колкото и да работиш за слава и удовлетворение, на края на месеца идват сметки. Сега се сещам за една пирамида на Маслоу мисля че се казваше, няма как да работиш за да се докажеш, ако си гладен, има градация.

Последна редакция: нд, 06 авг 2017, 10:49 от aninica

# 352
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
....
Не само, че младите и умни хора рядко стават учители, а конкуренцията от частните училища обира най-добрите. ...

Къде е тази конкуренция? Пак само в твоята камбанарийка гледаш.

# 353
  • София
  • Мнения: 1 082
....
Не само, че младите и умни хора рядко стават учители, а конкуренцията от частните училища обира най-добрите. ...

Къде е тази конкуренция? Пак само в твоята камбанарийка гледаш.
Къде работят учителите Кортезов, Алашка, Симеонов, мислех че са в смг?

# 354
  • Мнения: 9 124

.
Аз се надявам аудиторията да ме е разбрала добре, изключително уважавам учителската професия..... и много малко учители.

И аз уважавам професията , но не бих искала детето ми това да работи , дори и да желае (добре , че друго иска). Дори и само да си клати краката за тази заплата (грубо казано). Ако има някакъв престиж, нещо като признание, може би. За вас не знам, може да споделите.
 Колкото и да е зле образованието сега пак има някакви бели лястовици, ама след години нищо няма да има като кадри, както чета статистики и виждам какво става. То и сега се е превърнало в отглеждане на деца , не в обучение. Никой не го е грижа за ученето, а за това да са прибрани децата и да са под наблюдение, там да се оправят. Това ли е призванието на учителската професия?

# 355
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз го слушам министъра какво говори, така че той си го каза - искат да задържат децата колкото може повече в училище, да се намали отпадането. Почти нищо не чух или съм пропуснала за повишаване на качеството на обучение. За мен е очевадно, че се гонят някакви показатели на ЕК да не се излагаме пред чужденците и училището се превръща в детска градина, но дори в детскитеградини има учебен процес за 3-годишните, а не е само социална услуга. Изобщо не им дреме за качеството на обучение. Смениха оценките с точки в седми клас, за да не сее виждат двойките, със забрана за повтарянето до четвърти клас не само сериозно изоставащите в ограмотяването деца не дръпват, а и в четвърти клас сричат, направиха основното образование да се завършва в седми клас, защото най-много отпадаха в осми и си оставаха и без основно, а и с десеетия клас съвсем ще скърпят нещата, че много младежи излизат без диплома, ама като гледам, няма и къде да работят, защото кой иска хора без квалификация. Започнали са някаква кампания за малцинството (за мен в момента в България има едно основно малцинство, всички други уж малцинства са си отдавна обществото) да ги вкарат в училище, затова искат и от 4-годишна възраст да правят задължителна предучилищната, ама не я виждам как ще са добри резултатите. То и с разпръсването по други училища нищо не стана, защото хоратаа се дърпат - нито едните са доволни, нито другите, защото има културна бариера. И пак ще си станат сегрегираните училища, а там кой ще се навие да работи не знам.

# 356
  • Мнения: 6 926
Къде работят учителите Кортезов, Алашка, Симеонов, мислех че са в смг?
Кортезов е в БАН, Алашка в ПЧМГ, а Симеонов в СМГ и ПЧМГ. Какво значение има къде работят тези математици за реформите, които трябва да станат в МОН?

# 357
  • София
  • Мнения: 1 082

.
Аз се надявам аудиторията да ме е разбрала добре, изключително уважавам учителската професия..... и много малко учители.

И аз уважавам професията , но не бих искала детето ми това да работи , дори и да желае (добре , че друго иска). Дори и само да си клати краката за тази заплата (грубо казано). Ако има някакъв престиж, нещо като признание, може би. За вас не знам, може да споделите.
 Колкото и да е зле образованието сега пак има някакви бели лястовици, ама след години нищо няма да има като кадри, както чета статистики и виждам какво става. То и сега се е превърнало в отглеждане на деца , не в обучение. Никой не го е грижа за ученето, а за това да са прибрани децата и да са под наблюдение, там да се оправят. Това ли е призванието на учителската професия?
За съжаление много хора не правят връзка между образованието и реализацията. Аз мисля, че в тази посока нещата се променят и системата ще бъде принудена отвън да се реформира. Колко работодателски организации пишят, че няма подготвени кадри. Всичко обаче става бавно и тромаво. Децата имат все повече права, не можеш копче да им кажеш. Чиновниците половината време не работят, а другата половина се чудят как да скрият това, че не работят. Толкова прости решения има, обаче много бързо ще се разкрие мързела им. То навсякъде е така, трябва контрол и по-добрите да се стимулират, иначе ще вървят надолу и всички ще я карат през просото.

# 358
  • Мнения: 3 048
Ами, нищо не е само черно, или само бяло.

Факт: Извън София, Пловдив и Варна, учителската заплата далеч не е най-клетата, която можеш да получаваш.
Нямам претенции, че знам навсякъде как стоят нещата, но познавам и млади хора, които не могат да получат учителско място в града, защото хем ги няма младите учители, хем и там едни връзки, едни контакти се въртят, за да те назначат.

Неудовлетвореността на учителите се дължи на всички неща, за които си пишем тук и заплатата е само една от причините и за много не най-съществената.
Да си мислим, че ей така, ако от утре започват да им дават повече пари и вече всички ще си вършат съвестно работата е като великата идея от това лято, че с една седмица повече учене ще преборим неграмотността.

# 359
  • Мнения: 147
Основното си зависи от учениците.

Общи условия

Активация на акаунт