МОН - промените продължават

  • 130 357
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 525
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Моля не пускай последователни постове, както и такива не по темата.

Последна редакция: вт, 15 авг 2017, 13:44 от Не се сърди, човече

# 526
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Да попитам, това твърдение вярно ли е:
"С идиотщината наречена"делегиран бюджет"всеки директор може да дерибейства както си иска и да определя по-високи заплати на приближените му/й учители и да държи на минималните заплати/в смисъл минималните посочени в статията-660 лв/.И се получава парадокса,че възпитател в основно училище ,който няма никакви отговорности и напрежение в работата ,да получава по-високо заплащане от учители в елитни училища."
А защо мислите, че учителите в елитните училища вършат повече работа от възпитател в основно училище? Имате ли представа каква е разликата от това да се работи с мотивирани ученици и със 75% ромчета? Как точно се измерва полезността на единия и другия учител? И как изобщо може някой да работи с деца и неговата работа да бъде определена като работа "без никакви отговорности".

# 527
  • София
  • Мнения: 62 595
За мотивираните трябва да се учи постоянно, защото те искат да знаят и имат уважение към учители, които много знаят, имат какво да им дадат. Родителите също са мотивирани и изискващи ниво.
 А с циганчетата е точно обратното - там трябва поставяне на нещата по местата и всичко да е обяснено на много базово ниво, защото на тях им липсва както мотивация, така и речников запас. На родитеелите често не им дреме, за тях донякъде е все едно дали детето ще е в училище или по улиците - само дане им се мотае.

# 528
  • София
  • Мнения: 1 082
Да попитам, това твърдение вярно ли е:
"С идиотщината наречена"делегиран бюджет"всеки директор може да дерибейства както си иска и да определя по-високи заплати на приближените му/й учители и да държи на минималните заплати/в смисъл минималните посочени в статията-660 лв/.И се получава парадокса,че възпитател в основно училище ,който няма никакви отговорности и напрежение в работата ,да получава по-високо заплащане от учители в елитни училища."
А защо мислите, че учителите в елитните училища вършат повече работа от възпитател в основно училище? Имате ли представа каква е разликата от това да се работи с мотивирани ученици и със 75% ромчета? Как точно се измерва полезността на единия и другия учител? И как изобщо може някой да работи с деца и неговата работа да бъде определена като работа "без никакви отговорности".

А защо мислите, че в примера и двете групи деца не са от една група, например "мотивирани"?

# 529
  • София
  • Мнения: 1 082
Лиляна, трябва да сте крайно безсилна за да се позовете на някаква точка в правилника на сайта, че не трябвало да има два последователни поста. От това никой не печели, напротив спъвате темата поради липса на аргументи. Статията от сайта "Култура" на Тони Димитров ли не е по темата? Само може да съжалявате, ако не сте го прочели. Или останалите три статии, които ми отнеха поне 15 минути, за да Ви ги покажа и трите на тема проблеми в образованието. Именно хора като Вас вредят и на малкото учители, които искат да чуят и чуждо мнение.
Явно бг мама ще си остане сайт за туршии и плетки, щом като модераторите си позволяват с лека ръка да трият мнения.

# 530
  • Мнения: 21 455
Лиляна, трябва да сте крайно безсилна за да се позовете на някаква точка в правилника на сайта, че не трябвало да има два последователни поста.
Преди време и аз ти намекнах същото като Лиляна.
Правилата са си правила и ти си се съгласила с тях, когато си се регистрирала тук. Форумът предлага чудесна възможност за редактиране и допълване на мненията.
Скрит текст:
6. Спамът, флудът и "чатът" са забранени

Спам - оф-топици, рекламни съобщения и др.

Флуд (flood - наводнение, потоп) - заливане на форума и темите с безсмислени, едносрични и/или повтарящи се постинги, в това число последователни публикации от един и същ потребител, без между тях да има други отговори. При нужда да добавите информация към предишния си отговор, моля, използвайте функцията за редакция.
Учител в елитно училище ( каквото и да влагаш в това понятие), който  не е доволен от заплащането, винаги може да смени работното място. Може например да отиде в някое основно училище като възпитател и да получава по-висока заплата.
Ако въпросът наистина те интересува, спокойно можеш да прочетеш нормативните документи, които го засягат и да си изясниш дали цитираното от теб е вярно или не е.

Последна редакция: вт, 15 авг 2017, 17:07 от министър Дидева

# 531
  • София
  • Мнения: 1 082
Лиляна, трябва да сте крайно безсилна за да се позовете на някаква точка в правилника на сайта, че не трябвало да има два последователни поста.
Преди време и аз ти намекнах същото като Лиляна.
Правилата са си правила и ти си се съгласила с тях, когато си се регистрирала тук. Форумът предлага чудесна възможност за редактиране и допълване на мненията.

Учител в елитно училище ( каквото и да влагаш в това понятие), който  не е доволен от заплащането, винаги може да смени работното място. Може например да отиде в някое основно училище като възпитател и да получава по-висока заплата.
Ако въпросът наистина те интересува, спокойно можеш да прочетеш нормативните документи, които го засягат и да си изясниш дали цитираното от теб е вярно или не е.

Не знам, защо втори човек се обърква, въпреки, че съм поставила кавички  и е ясно, че мнението не е мое. Питах дали е вярно твърдението.
Намека си го спомням, не обърнах внимание тогава, сега прочетох т. нар правила, там пише следното:

"  Модераторите си запазват правото да променят, преместват или да премахват постинги по тяхна преценка.
Счита се за меродавна тяхната преценка, а не тази на потребителите. "

...... и повече не четох, по моите стандарти това е подигравка към пишещите тук. И двата ми поста бяха по темата.

# 532
  • Мнения: 21 455
В темата още стоят последователни твои публикации. Ако прочетеш скрития текст в предходната ми публикация, ще разбереш за какво говорим аз и Лиляна.

# 533
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Още ще пълниш ли темата с безсмислени обяснения?
Някои я четем заради темата, а не заради поредното досадно обяснение.

# 534
  • Луната ни пази
  • Мнения: 3 008
Да попитам, това твърдение вярно ли е:
"С идиотщината наречена"делегиран бюджет"всеки директор може да дерибейства както си иска и да определя по-високи заплати на приближените му/й учители и да държи на минималните заплати/в смисъл минималните посочени в статията-660 лв/.И се получава парадокса,че възпитател в основно училище ,който няма никакви отговорности и напрежение в работата ,да получава по-високо заплащане от учители в елитни училища."
Всъщност не е съвсем така. Вярто е, че делегирания бюджет дава големи права на директорите, но за една и съща длъжност в едно училище няма как да са различни заплатите. Ако ще и да съм майка, сестра на директора, няма как моята основна заплата да е по- висока от всички останали старши учители в училище.
С по- голям бюджет разполагат училищата с повече ученици. Обикновено елитните такива реализират по- висок прием, следователно заплатите им са по- високи от учителя в Горно нанадолнище, който работи с 15 деца в клас, например.

Иначе да, колегията никак не е доволна от големите права на директорите.

# 535
  • София
  • Мнения: 62 595
достатъчно е едни учители да са привилегировани на постоянен договор, а други да са на временен и предвидливо уволнение при последния звънец, после два-три месеца без заплата и осигуровки, и наесен с песен пак назначени. Или да се толерират с по-добър график на часовете, също и лекторските. Никой не иска да има първи час, после две дупки и после един час и дупка, и после още един.

# 536
  • София
  • Мнения: 1 082
Днес впрочем са одобрени 256 от 258 учебника по 52 предмета за 2,6 и 8 клас. Ситото не е много сериозно. Дали не се попълват само едни графи одобрявам/не одобрявам.
Интересно от 1-4 клас как се избират учебниците в училищата?

# 537
  • Мнения: 21 455
Оценките за пригодност  на учебниците трябваше да бъдат внесени в МОН до 9 август, а резултатите  бяха официално оповестени вчера. Образци на документите, които се попълват, график и указания за провеждане на оценяването са публикувани на страницата на министерството от доста време. Всъщност всички подложени на оценяване за приложимост учебници на практика са одобрени.  Два учебника по чужд език са получили оценка „неприложим“ , защото не са били доставени от издателството в училищата.

# 538
  • София
  • Мнения: 1 082
"МИНИСТЪР КРАСИМИР ВЪЛЧЕВ: НЕ Е НУЖНО КАМЕРИ ДА КОНТРОЛИРАТ УЧИТЕЛИТЕ"

http://www.mon.bg/?go=press&p=detail&newsId=2635

Едно интервю с Министъра пред Дарик радио, МОН не са написали кой е журналиста.
Дали е по темата, не мога да преценя.
Идеята за камерите обаче пропадна, поне при този Министър.
...

Последна редакция: вт, 15 авг 2017, 21:17 от aninica

# 539
  • София
  • Мнения: 62 595
От толкова много думи я има, я няма и 4 изречения, които да носят конкретна информация.
Всеки път като го видя логото на сейта на МОН се чудя какво означава и дали е можело да измислят и по-тъпо лого.

Общи условия

Активация на акаунт