МОН - промените продължават

  • 130 308
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 930
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Как глупости, рИформи ги наричат  Close

ston, учителят е длъжен да ти сведе легендата Wink

...
Домашните на тези, които са на занималня, се проверяват май от възпитателя. Доколко той успява да провери 20+ тетрадки по БЕЛ и още толкова по математика, е отделен въпрос.
Сутрин ходя в 8 часа (това си е мой избор!!!) и вечер си тръгвам след 17,30, понякога и в 18 - зависи кога са взели децата, въпреки че родителите още при подаването на документи през март-април са подписали заявление, че дневният режим на децата им е от 8,15 до 17 часа. В клас колегата работи с учебниците и с учебните тетрадки. Аз работя с помагала по БЕЛ и математика (говоря за 1 клас), както и с по една тетрадка с тесни и широки редове и една с големи квадрадчета. Всяка сутрин имам поне по 66 тетрадки за проверка Simple Smile Проверявам си ги ... и да - слагам печати, като оценката я знаят и децата, и родителите и е според цвета на печата - зелена -> Отлично си се справил Simple Smile; синьо - Много добре, постарай се повече Simple Smile; лилаво - Внимавай и се старай! Simple Smile Домашни за вечер и събота и неделя - няма!
Безумията в системата може да са много, но според мен всичко можем да преодолеем, ако се свърши една единствена реформа - учениците да са между 12 и 15 в клас. Тогава наистина ще може да се говори за развитие на децата и за индивидуален подход. И тогава ... може би няма да имат значение безумията на МОН, защото просто, който го работи учителствуването с ум и сърце ... ще вижда, че е полезен за учениците си, че разбират, че се развиват ... и ще продължи да попълва бумагите, но поне ще е удовлетворен, че труда му не отива напразно, че е дал нещо от себе си, и че децата са взели нещо от него ...

# 931
  • Мнения: 3 882
Ако ученикът ми е до 15:00 часа в клас, е обречен на живот само и единствено за училище. Единици са учителите, които не дават домашни за след това или са преподали качествено. Дори да е преподадено качествено, се иска и подготовка вкъщи. Ако става дума за малки деца-още повече съм против да са целодневно в училище, но слава богу аз малки деца нямам вече , няма и да имам. Нека не живеят само в сградата на училището децата.

# 932
  • Майничка
  • Мнения: 12 581
Ако ученикът ми е до 15:00 часа в клас ...
Почти безобидн@ написа "...учениците да са между 12 и 15 в клас", т.е., толкова на брой. Laughing

# 933
  • София
  • Мнения: 571
Да - класовете да са от 12-15 ученици Grinning
И аз ще изспамя, но постът на Почти безобидн@ ме провокира и аз да предложа нещо (ей, много "експерти" се събрахме тук Laughing) - да се забранят помагалата, поне за началния курс. Давам пример - урокът е в учебника е измислен за един учебен час, реално тетрадката би трябвало да остане за домашно. Ако учителят работи и по учебника, и по учебната тетрадка в час, става много припряно - респективно по-бавните деца винаги имат да дописват и много неща не са разбрали. В занималнята на тях им остава да дописват в учебната тетрадка, но и да пишат в помагалата - там те започват по-късно, не успяват да довършат всичко и им остава за вкъщи. Ако нямаше помагала, по-бавните щяха да си пишат спокойно в учебните тетрадки, а на по-бързите учителят винаги може да даде допълнителни задачи, които те да си работят в обикновените тетрадки.

# 934
  • София
  • Мнения: 62 595
Еее, ти много искаш! Нали бизнесът на много издатества, авторски и прочие колективи и сума народ по веригата по ширина и дължина се крепи на огромните печалби именно от помагалата. Така са го измислили отговорните фактори, че без помагалата детето не може да изкласи и то в смисъл да покрие базовите заложени изисквания по програма, а за надграждане дори дума не отварям.
За мен един от основните проблеми е този, че децата преди и в началните класове, нямат богатство на езика, обща култура, а тези две неща са свързани. Питаш го "ако не съм виждала никога куче, по какво да го позная, че е куче?", и деца в четвърти клас ни приемат ни предават, защото рядко или никога, никой не ги е провокирал да се замислят и обяснят.

# 935
  • София
  • Мнения: 571
Така е, Andariel. В училище и за това време не остава, вместо да се говори, разказва, чете, децата попълват ли, попълват. Онзи ден видях първокласник, който имаше да попълни 4 страници - 2 по БЕЛ и 2 по математика в 4 различни помагала. В час пък е попълвал в учебника и в учебната тетрадка (успял е до половината). Отделно, понеже чак тази седмица са им раздали помагалата по математика, в събота и неделя трябва да си попълни всички страници до материала, който вече е взет.

# 936
  • София
  • Мнения: 62 595
Попълват, защото така учителят после може да покаже, че е работил - ето, дал съм домашно, писали са в клас. А иначе дума дупка не прави  - как да удостовери, че е работил в клас, ако през половината време е имало диалог с децата, нали родителят като се върни вкъщи и като види празна тетрадката ще каже "какво сте правили в час, нищо не сте писали" - "говорихме си" - "аз не те изпращам на училище, за да си говорите, а за да учите, тази учителка никаква работа не върши, а в съседния клас са изписали две тетрадки".

# 937
  • sofia
  • Мнения: 1 185
Ако ученикът ми е до 15:00 часа в клас ...
Почти безобидн@ написа "...учениците да са между 12 и 15 в клас", т.е., толкова на брой. Laughing
Това е добро предложение, въпреки, че сега са по 24-26 ученика в клас.
А какво да кажем за детските градини, където децата са по 36-38 Angry
На това му се вика пълен ужас.

# 938
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не е вярно това, за което говорите, Андариел и мюмла, но ако много ви харесва да се надъхвате, моля да е в подходящата тема. Тази не е за такива коментари.

# 939
  • София
  • Мнения: 62 595
И кое точно от написаното от мен не е вярно? Обосновка, ако обичаш!
За добро или лошо, професията ми дава една уникална позиция - виждам как са нещата от няколко страни в образователната система, плюс това, че обичайно опитът ми е с деца от предучилищна и начална училищна възраст. Ти работиш с гимназисти, доколкото помня, и отдавна си извън частта на системата в предучилищно и начално образование.

И няма  нужда да се изживяваш като модератор всеки път, когато нещо от написаното от някого не ти е на сгодата.

# 940
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Ако ученикът ми е до 15:00 часа в клас ...
Почти безобидн@ написа "...учениците да са между 12 и 15 в клас", т.е., толкова на брой. Laughing
Това е добро предложение, въпреки, че сега са по 24-26 ученика в клас.
А какво да кажем за детските градини, където децата са по 36-38 Angry
На това му се вика пълен ужас.

Аз за това говоря да се намалят броя ученици навсякъде и в ДГ, и в Начален, Прогимназиален и Гимназиален етап! Миналата седмица, от ентеровируса, който върлува в момента, отсъстваха 4 деца от 22 деца общо. Чувстваше се осезаемо разликата ... и като внимание към присъстващите деца от моя страна, и като концентрация на присъстващите, и като шумов фон, ако щете, който създава всеки един от нас, когато се намира в затворено пространство. За пореден път се убедих, че макар и не панцея за образованието, намаляването на броя деца в една група/паралелка, ще подобри осезаемо самата система като качество. Но за това няма нито ресурс (учители, финанси, материална база), нито желание.

# 941
  • Мнения: 21 455
Наредбата за финансиране на институциите беше обнародвана само преди дни. Или изпратените бележки, становища и предложения по проекта не са съдържали голям брой предложения за намаляване на максималния норматив, или не са взети под внимание.
Има чудесна тема за обсъждане на проблемите в образователната система:
Това, което не одобрявам в българското училище...

# 942
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Наредбата за финансиране на институциите беше обнародвана само преди дни. Или изпратените бележки, становища и предложения по проекта не са съдържали голям брой предложения за намаляване на максималния норматив, или не са взети под внимание.
Има чудесна тема за обсъждане на проблемите в образователната система:
Това, което не одобрявам в българското училище...

 

министър Дидева, недей така ... Вярваш ли, че има чуваемост? Вярваш ли го изобщо??? Да не мислиш, че не са пращани становища, че не са писани доста аргументирани мнения от учители? Хайде, де! ... Поне, мисля си ...., че сме достатъчно грамотни и организирани ... Знаеш ли колко много писма, становища и прочие бяха изпратени през февруари и март по повод на нормирането на часовете? Но си се прие НАРЕДБА No 4 от 20.04.2017 г. за нормиране и заплащане на труда, без съществени изменения и то такава, каквато беше публикувана за обсъждане (изменението й няколко месеца по-късно също не внася съществени разлики и промени по отношение на искането от няколко големи групи учители)... Знаеш ли по Наредбата за финансиране на институциите (може да е приета наредбата на 21.09.2017, но все още не е официално публикувана в страницата на МОН ... и тук бавно се действа ... ), колко писма са изпратени? Наистина, ама наистина ли вярваш, че някой обръща внимание на писмата ни? Вече съм се заклела пред себе си, че няма да се занимавам ... Вече ще си работя, до тогава, докато намирам, за себе си поне малко удовлетвореност ... докато ме радват детските усмивки и поредното "Госпожо, обичкам те!" ... Ще работя, но няма да се боря с администрацията и бюрокрацията, защото все повече се убеждавам, че не желая да се превръщам в Сизиф ... А, когато стане така, че ме залее поредната простотия от МОН, а няма как детската усмивка да ми върне вярата, че все пак правя нещо добро ..., тогава ще напусна и ще изпълня най-голямото желание на мъжа си - да заспивам с проблемите и радостите на нашите три деца, а не на другите 20+ от училище ...

# 943
  • Мнения: 21 455
Прочете ли втората част на изречението " или не са взети под внимание"?

# 944
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Прочете ли втората част на изречението " или не са взети под внимание"?

Да, прочетох го Simple Smile Нещо много от предложелнията не се вземат под внимание ... Ти като следиш промените и проектите, може ли да попитам нещо? За да е взето едно становище или предложение под внимание, нали трябва да има някаква разлика между публикувания проект и последвалото по-късно официално прието решение? Е, можеш ли да цитираш такава една единствена, съществена разлика между проект и официално приет документ през последната година? Няма такъв! Вярвай ми! Simple Smile Една група адвокати (2-ма да бъдем точни) и ИТ специалисти ( 3-ма, които направиха специална програма за сравнение на текст по подобие на съществуващите за плагиатство) ги сравнява от няколко месеца след приемане на новия закон за образованието, и освен няколко думи и препинателни знаци, които не променят смисъла на текстовете, няма разлика между публикуван проект и официално приет след "обсъждане" текст Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт