МОН - промените продължават

  • 129 848
  • 1 526
  •   1
Отговори
# 975
  • Мнения: 3 867
Ами аз не съм много съгласна с това. Процентът е сериозен, изразено количествено това е цял един клас за випуск.

# 976
  • Мнения: X
5% с критична роля?

# 977
  • София
  • Мнения: 62 595
Дори да е учило като смахнато, това, че се е преборило самостоятелно и в честна битка, добавя положително самочувствие. То е същото като с Еверест - можеш да си поръчаш да те спуснат с хеликоптер, но е хубаво, когато го изкачиш собственокрачно. Крайно неприятно е за тези, които не са успяли да се класират в съответната гимназия, защотоо обезсмисля всичко, което са вложили.

# 978
  • Мнения: 11 870
      Да ви кажа , аз съм учила в ЕГ и не помня да е имало надпланов прием.Обаче по друг начин стояха нещата- баловете на всички бяха изкарани на стената на гимназията и когато се освободиха места / някои предпочетоха МГ или музикално училище/,родителите знаеха кое след кое дете е. Майка ми знаеше имената на съучениците ми още преди да започна училище. До края на средното образование доста деца отпаднаха, но не помня да са дошли нови.

От друга страна- малко фаталистичен е този изпит след седми клас. Не е гаранция, че дете под чертата е по-малко трудолюбиво или умно от последните над чертата.

А иначе- спор няма, дразнещо и обидно е.
Но на мен ми е обидно още от момента, в който в първи клас започнаха родители да сменят регистрации за да излязат с една-две улици пред нашата, само и само да излязат по-заслужили за конкретно училище.

# 979
  • Мнения: X

От друга страна- малко фаталистичен е този изпит след седми клас. Не е гаранция, че дете под чертата е по-малко трудолюбиво или умно от последните над чертата.
Да. В крайна сметка, ако едно дете изкара 5,67, а друго 5, 82, очевидно и двете са умни и трудолюбиви деца. Тази разлика в резултатите може да се дължи на чист късмет в конкретния момент и въпреки че и двете деца имат отлични оцени, на едното може броени стотни да не му стигнат за желаното училище. (Зная, че вече се кандидатства с точки, примерът ми е произволен.)

# 980
  • Пловдив
  • Мнения: 14 032
Надпланов прием има не само в гимназиите. Има го и в нашето обикновено квартално начално училище. И така влизат тези, които не са се класирали електронно. След трето класиране почват да се търсят връзки, дълги до министерството и от 24 някои класове стават по 27 - я детето на шофьора на кмета, я детето на кмета на близкото село, я детето на вуйчото на секретарката на филанкишията ... и от 1-ви до 12-ти клас все се намират добавени ученици.

# 981
  • Мнения: 11 870
Надпланов прием има не само в гимназиите. Има го и в нашето обикновено квартално начално училище. И така влизат тези, които не са се класирали електронно. След трето класиране почват да се търсят връзки,

За начално училище е по- различно.Не е само до връзки.От нашата ДГ две майки, чиито деца живеят в жилище от което буквално може да се види двора на училището,в което Не бяха класирани децата, отидоха при директорката на разговор.Същевременно стотици се бяха класирали " по правилата", защото своевременно си фалшифицираха адресите, че да изглеждат като до оградатацна училището.Затова там е спорно дали след класирането или с класирането са повече в правата си.Има хора, които могат да се помолят, да изискват дори, но не могат да фалшифицират.Темата за прием в първи клас е необятна.

# 982
  • Мнения: 2 558
Привет! Може ли да ме ориантирате, ако сте запознати, каква е процедурата за създаване на профилирана паралелка в СУ? Става въпрос за езикова паралелка или информационни технологии? Аз съм завиршила английска паралелка в СОУ, а сега в нашата гимназия /в която учи дъщеря ми/ имат две профилирани - хотелиери и готвачи, но доста родители искат да има езикова паралелка или нещо с компютри, за да не бягат децата в другите градове, а да останат и да завършат средно в родния си град?

# 983
  • София
  • Мнения: 251
Наредбата за финансиране на институциите беше обнародвана само преди дни. Или изпратените бележки, становища и предложения по проекта не са съдържали голям брой предложения за намаляване на максималния норматив, или не са взети под внимание.
Има чудесна тема за обсъждане на проблемите в образователната система:
Това, което не одобрявам в българското училище...
Аз лично се вълнувам как ще се намали размера на групите, особено за яслите и детските градини като в момента в София групите са масово над 30 деца. Коя институция ще упражнява контрол и какви инструменти и механизми имат на разположение родителите и учителите да повлияят в посока намаляване на размера на групите.

# 984
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако спрат с "директорските бройки" и системата класира точно толкова, колкото трябва по броя свободни места в норматива.

# 985
  • София
  • Мнения: 251
А това с директорските бройки как става? С разрешение вероятно? От кого? И за него има ли лимит?

# 986
  • София
  • Мнения: 62 595
С магия явно, защото изведнъж децата се оказват повече. Едно време казваха официално, че приемали повече деца, защото трябвало да имат средномесечен норматив на посещаемост като бройка деца, а понеже децата били малки и много боледували, обичайно присъстващите деца били колкото трябва по норматив.

# 987
  • Мнения: 5 160
А това с директорските бройки как става? С разрешение вероятно? От кого? И за него има ли лимит?

Две страници по-рано.
http://old.bg-mamma.com/?topic=988742.msg35705673#msg35705673

# 988
  • Мнения: 21 436
В Държавен вестник е обнародвана Наредбата за приобщаващото образование.
ПМС  № 232 ОТ 20 ОКТОМВРИ 2017 Г.за приемане на Наредба за  … ащото образование
Първото, което проверих, е частта за отсъствията по уважителни причини. Simple Smile
Чл. 62. (1) Ученикът може да отсъства от училище по уважителни причини в следните случаи:
1. по медицински причини, за което представя медицински документ до 3 учебни дни след връщането си в училище, издаден от общопрактикуващ лекар или от лекар в лечебно заведение;
2. поради участие в други дейности извън процеса на училищното образование, като състезания, конкурси, олимпиади, фестивали, концерти, спектакли, изложби и други, при представяне на документ от спортния клуб, в който ученикът членува, от организаторите на дейностите, от институцията, от името на която участва в тях, и след потвърждение от родителя;
3. до 3 учебни дни в една учебна година въз основа на мотивирано писмено заявление от родителя до класния ръководител;
4. до 7 учебни дни в една учебна година с предварително разрешение на директора на училището въз основа на мотивирано писмено заявление от родителя, в което подробно се описват причините за отсъствието.

(2) Заявлението по ал. 1, т. 3 се подава преди отсъствието на ученика, а ако това е невъзможно, родителят уведомява класния ръководител в телефонен разговор или по имейл и подава заявлението до 3 учебни дни след връщането на ученика в училище.
(3) В случай че заявлението по ал. 1, т. 4 не може да се подаде преди отсъствието на ученика, родителят уведомява за това класния ръководител в телефонен разговор или по имейл и подава заявлението до 3 учебни дни след връщането на ученика в училище. Директорът на училището въз основа на заявлението взема решение дали отсъствията на ученика са по уважителни причини.
(4) За удостоверяване на уважителните причини по ал. 1, т. 1 за учениците в българските училища в чужбина се прилага действащото законодателство на страната, в която е открито училището.
(5) Ученик може да отсъства по уважителни медицински причини от учебния час по учебния предмет физическо възпитание и спорт, когато е противопоказно физическото натоварване и присъствието му в учебния час. Видът на заболяването и заключението за освобождаване от обучение по учебния предмет физическо възпитание и спорт се удостоверяват с медицински документ.
(6) Не може да отсъства от учебния час по учебния предмет физическо възпитание и спорт ученик в случаите по ал. 5, за който е противопоказно физическо натоварване, но не и присъствието в учебния час.
(7) В случаите по ал. 5, когато освобождаването е за целия учебен срок или за учебната година, ученикът няма право да напуска територията на училището по време на учебния час, а директорът въз основа на представените медицински документи определя със заповед начина на уплътняване за ученика на времето, определено за учебните часове. Заповедта се съобщава на родителя на ученика.
------------------------------------------------------
) Закъснение на ученика за учебен час до 20 минути се отчита като половин отсъствие, а закъснение на ученика за учебен час с повече от 20 минути – като едно отсъствие.

Последна редакция: пт, 27 окт 2017, 13:04 от Дидева

# 989
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
И какво стана сега , министър Дидева? Убеди ли се, че промените в ДОС-овете и наредбите са или само козметични, или - като в цитирания и болднат от теб пример с наредбата за приобщаващото образование, само препис (пак с добавяне на козметична промяна за "мотивирано, писмено бла-бла до класния ръководител - че то в характеристиката на същия класен ръководител е записано, че отговаря за поверения му клас и води неговата документация, та този добавен блаблализъм е категорично излишен; както и другите алинеи за това, кое до какъв срок и по какъв начин се подава - за идиоти ли мислят хората, че трябва да е разписано в Наредба - не знам ... ") на работещи неща от ППЗНП от 1999 година Simple Smile

Из въпросното ППЗНП:
Цитат
Чл. 136. (Изм. и доп. - ДВ, бр. 53 от 2001 г., в сила от 15.09.2001 г.; изм., бр. 51 от 2009 г.) (1) (Доп. - ДВ, бр. 53 от 2001 г., в сила от 15.09.2001 г.; изм. изцяло, бр. 51 от 2009 г.) Ученикът може да отсъства от училище по уважителни причини:
1. при представяне на медицинска бележка или документ от спортния клуб, в който членува;
2. до 3 дни в една учебна година с уведомление от родителя;

3. до 7 дни в една учебна година с разрешение на директора на училището въз основа на писмена молба от родителя.

Последна редакция: пт, 27 окт 2017, 13:16 от Почти безобидн@

Общи условия

Активация на акаунт