Как пирамидата на Прокопиев погълна близо 88 млн. лв. от EVN

Занижена оценка и престъпно бездействие са ощетили държавата в приватизацията

по статията работи: Кремена Бедерева | 19.09.2013 | 09:34

Близо 88 млн. лв. загуба за държавата от пропуснати ползи. На толкова оцени щетите от продажбата на миноритарния дял в ЕРП-тата на EVN председателят на Комисията за финансов надзор Стоян Мавродиев.

Заради престъпната схема Мавродиев обяви, че е подал сигнал в прокуратурата с молба да се разследва приватизационната сделка.

Пирамидата в действие

Схемата е известна като обърната пирамида с лимитирани поръчки. При нея кандидатът буквално отстранява от пазара останалите чрез стройна система от заявления за покупки, които увеличават обема и цената си, пише в. "Репортер".

Това е възможно заради предварително определената от посредника по сделката "Булброкърс" на Прокопиев изкуствено ниска цена, което позволява на мажоритарния собственик да даде "премия" и така да обере всички акции.

Механизмът, по който са предложени за продажба акциите, е на закрит смесен аукцион. Механизъм, над който КФН няма никакъв контрол и всичката власт е в контролираната от Симеон Дянков, Българска фондова борса и инвестиционния посредник по сделката Иво Прокопиев.

Началото на манипулацията

На 21 декември 2011 г. е проведен първият аукцион на БФБ. На него са продадени 51 022 акции на "ЕВН България Електроразпределение" от всичките предложени 51 612 бр. (98,86% от предложеното количество). За продажба остават само 590 акции или 1,14 % от предложеното количество. Средната цена за тях, постигната на аукциона, е 1632,56 лева. Общо на аукциона "Български енергиен холдинг" (държавният собственик) получава 83,3 млн. лв. Основен купувач на акции е мажоритарният собственик EVN AG. Той увеличава дела си с 30,75 % (или с 48 100 бр. акции), достигайки общ мажоритарен дял от 97,75 %. Придобиването е осъществено посредством реализирането на определена схема – подадени са 34 лимитирани поръчки.

Количеството на акциите за покупка по отделните поръчки нараства от първата до осемнадесетата поръчка от 212 бр. до 4500 бр. акции, като общо заявеното количество от първата до осемнадесетата поръчка е за 26 762 акции. След 18-ата поръчка броят на акциите за покупка по всяка следваща поръчка намалява спрямо количеството на акциите по предходната поръчка - от 4 500 акции по 18 поръчка до само 20 акции по последната 34-та поръчка.

Всички поръчки са подадени от Гералд Рейдингер от името и за сметка на EVN AG – клиент на "Булброкърс". Според КФН при това поведение на Рейдингер "Булброкърс", които са били единствените с налична цялата информация относно подадените нареждания и сключените сделки с акциите, е трябвало да прекратят аукциона и да информират надзора за пазарната манипулация.

Резултатите

Нищо подобно обаче не се случва и схемата естествено сработва. Манипулативното поведение се характеризира с една отличителна и особено важна особеност – чрез извършване на незабранени от закона поотделно действия се постига престъпен резултат. При пазарните манипулации винаги има формално спазване на правилата за търговия с финансови инструменти, тъй като в противен случай система, използвана от борсата, би блокирала сделката. В този смисъл всяко едно от нарежданията, подадени от Гералд Рейдингер, само по себе си не противоречи на никаква правна норма.

Структурата на подадените поръчки обаче е така оформена, че довежда до изкривяване правилата на смесения закрит аукцион, без да ги нарушава директно. Поръчките са подавани през около една минута в продължение на 15 минути. Изменението в цената на всяка следваща поръчка е минимално - по-малко от един процент. Именно това минимално изменение на цената в комбинация с обема акции на всяка една от поръчките е довело до минимална възможност другите участници в аукциона да сключат сделка.

С всяка следваща поръчка при подобна минимална промяна в цената и при натрупване на обем акции възможността за сключване на сделки от останалите участници в аукциона се свежда до минимум. В крайна сметка се достига до ситуация, в която или ще бъдат сключени сделките по нарежданията на Гералд Рейдингер, или аукционът ще бъде "блокиран" (за голяма част от предлаганите акции няма да се сключат сделки).

Очевидно стратегията на пълномощника на EVN AG е била водена от целта да се осигури по-голям дял закупени акции. Принципно тази цел не е порочна, но тя е преследвана по начин, по който още с подаване на нарежданията по конкретната схема се е достигнало до посоченото ограничаване на възможността другите участници в търговията да придобият предложените за продажба акции. Тоест, нарушен е принципът за справедливото провеждане на аукциона.

А цялостната идея за приватизацията чрез фондовата борса беше именно навлизането на повече инвеститори в дружеството. С това се цели постигането на най-добра цена въз основа на пазарния принцип на продажба на ценни книжа.

Като краен резултат набързо избраният и приет от БФБ метод за провеждане на приватизацията чрез смесен закрит аукцион, времето на провеждане и добре подредената структура на заявки от EVN AG, са в основата на поддържането на ниска покупна цена на акциите. Те водят и до ограничаване на възможността другите участници в търговията да придобият предложените за продажба акции.

Акции на промоция

А че цената, на която австрийците придобиват остатъчните държавни акции, е по-ниска от реалното, личи от вторичната търговия. Сделки с акции на "ЕВН България Електроразпределение" са сключвани не само на приватизационен пазар, но и на пазара на акции на БФБ. На 22 декември 2011 г. на него са прехвърлени 2285 акции на дружеството на стойност 4.22 млн. лв. при средна цена от 1848. 72 лв. за брой. Ден по-късно  на пазара на акции са изтъргувани 330 акции на компанията на стойност 607 хил. лв., при средна цена от 1838.91 лв. за брой.

Търговията през следващите две сесии отново е на нива от около 1 850.00 лв. за акция. На 29 декември цената нараства на 2 490 лв. за акция, което е с 39.20% повече спрямо средната цена на аукциона. През първото тримесечие на 2012 г. акциите на "ЕВН България Електроразпределение" се търгуват в тесния рейндж 2400-2500 лв. за акция.

Цената нараства още повече, когато EVN обявява, че иска да изкупи всички акции и да свали ЕРП-тата от борсата. В началото на юни 2012 г. компанията внесе в КФН търгово предложение при цена от 2912,88 лв. за акция. А посредник по сделката е..."Булброкърс" на Прокопиев. Изненада, нали? След като надзорът издаде временна забрана за публикуване на търговото предложение, EVN внесоха подобрена оферта от 3045,34 лв. за акция.

Така излиза, че австрийците оценяват компанията близо два пъти по-скъпо, отколкото експертът Прокопиев. Средната цена за акция, постигната на аукциона, организиран от "Булброкърс", е 1632,56 лв., а последната оферта на EVN e 3045,34 лв. за акция. Пазарната капитализация при стартирането на търговията с акциите на "ЕВН България Електроразпределение" АG e 255 млн. лв., а след изготвената оценка и внесеното търгово предложение от собственика EVN AG тя достига 476 млн. лв. При "ЕВН България Електроснабдяване" пазарната капитализация при стартирането на търговията е 29,5 млн. лв., а след изготвената оценка и внесеното търгово предложение от собственика EVN AG, тя достига 75,4 млн. лв.

Липси за 88 млн. лв.

От анализа на КФН на продажбите на 33 % държавен дял в капитала на двете български компании - "ЕВН България Електроразпределение" и "ЕВН България Електроснабдяване" се установява, че техният мажоритарен собственик EVN AG ги оценява чрез отправеното търгово предложение общо с повече от близо 88 млн. лв. от достигнатата цена на приватизационните аукциони. Вместо да влязат в държавния бюджет обаче, тези милиони са се размили по оста Прокопиев - Дянков - Трайков - EVN.

Кой от тях за какво е виновен, ще реши прокуратурата. Едно е ясно - поредният досег на държавата с Прокопиев приключва с многомилионна загуба за бюджета. Както, впрочем, и всеки предишен досег. А може би е време да се спре с експериментите на него да се поверяват структуроопределящи сделки. Защото е световна практика във финансовите среди на човек или компания с големи задължения и финансови проблеми да не се поверяват големи сделки. Дали световните практики вече важат и за българския пазар?


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


154 velvet boots 19.09.2013 | 17:56
Специалността на Иво Прокопиев са престъпните схеми и борсовите измами. Сделката по продажбата на ЕВН съвсем не е единствената далавера с която Прокопиев е точил държавата.
153 Камелия Стефанова 19.09.2013 | 17:54
Прокопиев- Дянков и Трайков - светата троица. Те стоят в основата на всички престъпни схеми по източване на държавни средства.
152 raliza gospodinova 19.09.2013 | 16:19
Час по - скоро в затвора, за да имат край. Това е решението.
151 raliza gospodinova 19.09.2013 | 16:16
Оказа се, че е голям мошеник. Всичко, което прави е за наша сметка. От такива като него няма скоро да се оправим.
150 Krum Tonev 19.09.2013 | 16:04
на Прокопиев далаверите имат ли край изобщо?!
149 Kalin Petrov 19.09.2013 | 15:56
папка и слушка разградското момче, явно!
148 Petur Marinov 19.09.2013 | 15:36
Крайно време да го вкарат зад решеките и да му продадат всичките имоти, неговите, на жена, на деца на всички, всико е взето с наши пари!
147 Milica Georg 19.09.2013 | 15:33
Прокопиев - любимецът на всяка власт, за който единствен бог за парите. Нека каже как от собственик на медии стана толкова заможен?!
146 Marin kAMENOW 19.09.2013 | 15:23
И този престъпник има медии. Вместо да е в затвора.
145 Marin kAMENOW 19.09.2013 | 14:40
Тоя вестник не беше ли на Блъсков? Той май твърдо е решил да разобличи президента и кръга му. Дано да има кой да го чете.
144 Meglena Barutchieva 19.09.2013 | 14:22
Дано, ама надали.
143 Марта Иванова 19.09.2013 | 14:16
Надявам се, че скоро вече няма да се мълчи и селският хитрец Прокопиев ще получи заслуженото!
142 Марта Иванова 19.09.2013 | 14:14
Прокопиев на съд! Това е най-важното да се случи!
141 Meglena Barutchieva 19.09.2013 | 14:02
Точно така. Само за тези, за които знаем са огромни, а представи си какво не знаем.
140 Meglena Barutchieva 19.09.2013 | 13:58
Кой от тях за какво е виновен, ще реши прокуратурата. Едно е ясно - поредният досег на държавата с Прокопиев приключва с многомилионна загуба за бюджета. :)))))) И друго е ясно - последствия няма да има. Аз вече нямам надежда.
139 трендафил въжарски 19.09.2013 | 13:57
боклук, абсолютен боклук, в затвора
138 Meglena Barutchieva 19.09.2013 | 13:25
Най-тъжното в случая е, че всички знаят за тези неща. Занят и за много по-грозни и престъпни сделки. Но всеки си е взел комисионната и мълчи. Затова не е вярно, че в държавата няма пари. Няма за нас. Но за такива винаги ще има.
137 Красимира Костова 19.09.2013 | 13:20
Очаквам президентът да бъде по-конкретен и да назове олигархичните кръгове, за които говори. Това заяви в студиото на Нова телевизия председателят на ДПС Лютви Местан. Дали ще се случи според вас? :)))
136 Георги Георгиев 19.09.2013 | 13:18
Определено добре си въртят парите и успешно правят нещата така,че да са само и единствено в тяхна полза! дано прокуратурата повдигне обвинения.
135 Вяра Петрова 19.09.2013 | 12:13
така е докато се ослушва прокуратурата, може да се окаже,че точно в този момент Прокопиев извършва някоя подобна сделка.
134 ваня иванова 19.09.2013 | 11:59
Те това заслужават. Не може така, трябва да си платят за стореното.
133 Ralica Hristova 19.09.2013 | 11:54
"Механизмът, по който са предложени за продажба акциите, е на закрит смесен аукцион. Механизъм, над който КФН няма никакъв контрол и всичката власт е в контролираната от Симеон Дянков,..." - едно доказателство неоспиримо показващо,че именно Дянков а разрешил да се случи този сценарий! наистина разочароващо, за нас викаше,че няма пари,но да откраднат 88 милиона имаше как!
132 Krum Tonev 19.09.2013 | 11:50
Приватизацията на ЕВН не е първият подобен случай с Прокопиев, ако вземем и сметнем всички далавери,които е правил с Каолин, с Доверие,Софстрой и стигнем до EVN сигурно числата са толкова големи,че мозъкът ни едва ще ги побере.
131 ваня иванова 19.09.2013 | 11:50
Кой от тях за какво е виновен, ще реши прокуратурата - това трябва да стане много скоро, защото кой знае Прокопиев какво още е замислил. От него всичко може да се очаква.
130 Кристина Минкова 19.09.2013 | 11:49
Разбира се,хитрецът Прокопиев винаги играе с властта!Време е да плати за постъпките си.
129 Ruslana Hristova 19.09.2013 | 11:42
наистина заслужава публично да бъде срината репутацията му! това не е нормален човек, както се казва, да крадат,ама с мярка, те се оливат!
128 трендафил въжарски 19.09.2013 | 11:39
тоя трябва да го бичуват насред площада
127 Margaritka Ilieva 19.09.2013 | 11:34
Явно според Прокопиев на България не ѝ са необходими 88 милиона да влязат в бюджета а по-добре ще се използват ако са в неговия джоб.... много ми се иска скоро да бъде обвинен и да се наложи да върне всичко,което е изкрал!
126 Pencho Gospodinov 19.09.2013 | 11:28
Като цяло Прокопиев има дружества, които изглеждат доста съмнителни като цяло. Например "Софстрой" е длъжник с над 20 млн. лв. Вие как мислите, това случайно ли е или отново има неизяснени обстоятелства.
125 Anna Vasileva 19.09.2013 | 11:27
И всички тези "промоции" стават под опеката на министрите- Трайков и Дянков! Схемата с Прокопиев е проработила на 100%, мнгоо се надявам да излезнат доказателства и то неоспорими и тримата задружно, заедно с Плевнелиев да далят една килия.
124 Milen Stanchev 19.09.2013 | 11:25
Няма как да не се запитаме как е станало всичко това. Явно е било добре планирано, щом Прокопиев се изкарва невинен. Трябва и всичките хора с чието любезно съдействие това се е случило да бъдат разследвани и наказани , ако се докаже тяхната вина.
123 работната пчела 19.09.2013 | 11:22
аз разбирам от всичко това,че яно прокуратурата вече има думата, сигналът е подаден, да видим от там какво ще излезе и намен ми е много интересно, при все че злоупотребите са видни от всякъде!
122 Kostadin Filipov 19.09.2013 | 11:22
"Заради престъпната схема Мавродиев обяви, че е подал сигнал в прокуратурата.." - Хубаво е, че прокоратурата е известене за този случай. Сега ще наблюдаваме и ще чакаме каквъв ще бъде отговорът и !
121 reni angelova 19.09.2013 | 11:20
Много е болезнено, когато някой си изкарва хляба с много труд, а някои нямат какво да ядат да разбереш, че държавата ти е ощетена от измамници. Не е честно нали?
120 Красимира Костова 19.09.2013 | 11:20
Да, освен това съвсем легално си има президент и ако не вдимаваме, съвсем легално ще си има и партия.
119 Kokoto Monev 19.09.2013 | 11:19
Лошото е, че не ми се вярва това да са единствените далавери на Прокопиев. Сигурен съм , че за толкова години е правил доста забранени неща. Крайно време е да се разследва както трябва.
118 Dimi Petkov 19.09.2013 | 11:17
Веригата на Прокопиев явно е доста добре сглобена. Всичко вече е приключило, не можем да върнем времето назад. Аз лично ще се зарадвам много ако Прокопиев бъде осъден и заедно с "помагачите" върнат парите.
117 Дария Божилова 19.09.2013 | 11:15
Осъдени на доживотен затвор, а защо не и разстреляни. По добре да не четем такива неща, защото за поред път осъзнавам, че тук в България нямам бъдеще, заради такива хора като тези.
116 La Bicha 19.09.2013 | 11:14
Така, така и сега единствено чакаме да видим, какво ще направи прокуратурата по въпроса? Да даде ясни и точни отговори на всички тези казуси свръзани с въпросния олигарх.
115 Павлин Димитров 19.09.2013 | 11:14
Когато съда му докаже вината, тогава аз мога да повярвам в българските магистрати. До момента няма нито едно повдигнато обвинение срещу него, което на практика не е възможно да не се самосезира прокуратурата сама, при толкова много очевидни доказателства.
114 Todor Varbanov 19.09.2013 | 11:13
"Как пирамидата на Прокопиев погълна близо 88 млн. лв. от EVN" - Направо не искам да знам как е станало, защото много ще се ядосам .. Ние ли сме най - глупавата държава на света, че оставяме такива хора да се разхождат на свобода.
113 Silvi Milenova 19.09.2013 | 11:13
Приватизационните сделки винаги се правят така,че да има печеливши хора по нишката, но винаги се получава така,че печели Прокопиев и обкръжението му. Лошото е,че въпреки,че сделките са видно манипулирани, защо прокуратурата не се заеме сериозно да докаже вината на въпросните хора? До кога трябва да търпим послушно действията на Прокопиев и схемите,които върти с министрите?!
112 Алекс Махоун 19.09.2013 | 11:13
Той просто е роден да прави далавери. От години насам присвоява куп пари, които са собственост на държавата. Има фирми, чрез които източва бавно, но сигурно.
111 Дядо Либен 19.09.2013 | 11:12
Е да, ама Икономедия, която му бе подарена от американците, бе спасена на всяка цена, тъй като иначе как ще върви пропагандата. Въобще империята на Прокопиев е все още жива благодарение на такива далавери.
110 Djoni Penkov 19.09.2013 | 11:11
"Близо 88 млн. лв. загуба за държавата" - Това вече не нищо не прилича. Ако някъде по Европа се бе случило подобно нещо, бъдете сигурно , че вече щеше да има осъдени, оставки и всичко така, както трябва да е !
109 Pavel Liubchev 19.09.2013 | 11:10
Пипалата ан Прокопиев са навсякъде - то не бе Доверие и далаверите с офшорките, сега пък сделката за ЕВН, преди това бяха далаверите с ТЕЦ-овете, измислените му медии и не на последно място огромните заеми, които по времето на ГЕРБ взеха скоростно да се изпаряват... Как става това, ако може някой да ми каже.
108 visoko naprejenie 19.09.2013 | 11:09
то и самите ние сме виновни че се подведохме и избрахме Плевнелиев за президент! съвсем скоро трябва да го махнем от този ръководен пост, защото на Прокопиев схемите не личи да приключат скоро.
107 Mitko Chokov 19.09.2013 | 11:09
Много ще се радвам ако най - накрая видим някой олигарх като Иво Прокопиев в затвора. Аз ще приема това като някакъв реванш спрямо тях, който все чакаме, а никога не се случва.
106 reni angelova 19.09.2013 | 11:09
Дори за миг не искам да си помислям, ако влезе в политиката, както иска какво ще се случи с държавата. Надявам се да влезе много скоро в затвора, защото там му е мястото.
105 Alena Bukva 19.09.2013 | 11:08
Вече много черни точки взе да трупа олигарха Прокопиев? То не беше "сделката на годината" БТК, то не беше машианциите покрай Трайчо и Каолин, вчера пък разбрахме, че частен съдебен изпълнител го е погнал за дългове относно Софстрой...Миналата година пак не си беше платил дълговете относно Икономедия - явно работата при него е дебела. А и явно все повече започва да излиза наяве тъмните му сделки схеми, или поне така гфо виждам аз;)
104 Георги Гошев 19.09.2013 | 11:07
Мисля си, че ако Прокопиев и всички олигарси със съмнителни визитки се махнат от България. На страната и на всеки един по отделно ще не олекне от тях. Така ще се почувстваме свободни и ще почнем на ново да градим държавата си без измами !
103 liubomir yu 19.09.2013 | 11:07
Интересно до кога ще си затварят очите и за Каолин, където злоупотребите са доста сериозни, а смяната на собствеността не трябва да го оневинява за работата на находището без ОВОС и екологичните последствия.
102 reni angelova 19.09.2013 | 11:06
Добре, че излизат мръсните сделки на Прокопиев. Разбирам, че и бизнеса му върви назад, нека така му се пада.
101 Stoio Jelev 19.09.2013 | 11:05
За един ден ще е малко трудно. Олигарсите като него задръстват държавата ни от край време. Защо ги търпим още ??
100 Красимира Костова 19.09.2013 | 11:03
А според вас Прокопиев дали не стои зад тоя Реформаторски блок, който упорито хвърля прах в очите на хората. Щото и Пръмова е там, а знаем, че в неговите медии за нея или хубаво или нищо.
99 Grigor Mitev 19.09.2013 | 11:02
"..чрез извършване на незабранени от закона поотделно действия се постига престъпен резултат" - Явно Прокопиев действа на принципа. "Най - голямата измама е легалната".
98 Spas Gorkov 19.09.2013 | 11:02
Мдам, явно Прокопиев си има стабилни лобита във властта, щом успя да се пребори и да му се продава варовика за 30 години напред на държавата, на висока цена по времето на Трайчо, който после беше уволнен
97 Desislava Stoyanova 19.09.2013 | 11:02
то и самите ние сме виновни че се подведохме и избрахме Плевнелиев за президент! съвсем скоро трябва да го махнем от този ръководен пост, защото на Прокопиев схемите не личи да приключат скоро.
96 Spas Gorkov 19.09.2013 | 11:01
Да изчистим България за един ден от хора, като Иво Прокопиев! :)
95 Красимира Костова 19.09.2013 | 11:00
Според мен хич не е бавно даже. Само тая далавера е такава, останалите? Нали се сещаш, че човек като него няма само едно кранче?
94 Hristo Penchev 19.09.2013 | 11:00
Това е точно така, за никой не е тайна вече, че Плевнелиев и Прокопиев са първи дружки. И, че президентът го зашитава от високата си трибуна.
93 hristo stoimenov 19.09.2013 | 10:59
Ако му се даде възможност на Прокопиев ще погълне цялата държава. Толкова много печеливши предприятия получи, а след това набързо ги докара до фалит, Софстрой е пореден пример за "мениджърския" му талант.
92 Павлин Димитров 19.09.2013 | 10:58
Прокуратурата го е погнала, но за бетонния възел, където също е откраднал десетки милиончета. Няма да е лошо и тук да пуснат една проверка, която съм сигурен, че ще допринесе разследването да го уличи в гореспомената измама в статията. Желание само да има от страна на магистратите.
91 Afo Balinov 19.09.2013 | 10:56
Доста интересна статия за Прокопиев. Той показва принципно как действа олигархията. Как се слива със власта и става много трудно за прокуратурата да намери доказателства среу тях...
90 Красимира Костова 19.09.2013 | 10:56
А тва па е другия ужас, да. Направо не мога да повярвам на какво се натресохме. А уж изглежда някакъв мишмурок.
89 Алекс Махоун 19.09.2013 | 10:55
Ще трупат още много дълго време пари, защото в крайна сметка имат възможността да влизат в държавните пари и да се разпореждат с тях, както намерят за добре, което естествено е много жалко.
88 Божидар Тошев 19.09.2013 | 10:55
Всъщност никак не е законно, тъй като веднъж Булброкърс консултират ЕВН за тяхна сметка, после стават посредник по сделката и как да се защити интересът на държавата като същата е представлявана от дружката на Прокопиев Дянков, а в КФН е тяхната калинка Димана, която сега съветна президента.
87 Георги Неделчев 19.09.2013 | 10:54
Наистина скоро може и да не го хванат. Той е закрилян от Росен Плевнелиев и както виждате заведено дело срещу него просто няма до този момент. Колко още ще продължава това, никой не може да каже според мен.
86 Красимира Костова 19.09.2013 | 10:54
И всеки път е потърпевша държавата. А медиите на тоя червенобузестия всеки ден бълват анализи от типа "къде са ви парите". Ми при вас са, къде са!
85 Димитър Сгуровски 19.09.2013 | 10:53
Парите ни отиват навсякъде другаде, но не и при нас. Плащаш данъци, а те не се вливат от държавата там където трябва и се появява човек като Иво Прокопиев с фирмичка и започва бавно, но сигурно да източва държавни пари.
84 misho kitarista 19.09.2013 | 10:53
Неслучайно Прокопиев си сложи за президент Плевнелиев, за да може да управлява държавата по някакъв начин и чрез подставени хора. Такива хора като него не трябва да бъдат на свобода, а само зад решетките.
83 Красимира Костова 19.09.2013 | 10:52
Естествено, че не. То е обясненпо в текста - ако някой е искал всичко е честно, щял е да не поволи изобщо да се случи така аукциона. След като сделката е сработила, край.
82 Анжелина ЖУЛИ 19.09.2013 | 10:52
Между другото, поздравления за INews, която най-вероятно е единствената медия, която пише за тази сдлека и схемите на въпросния г-н. Досега не съм чела никъде толкова подорбно инфо, камо ли в неговите медии. А пък нали Капитал беше иконмическа медия и много престижна - май, май само БЕШЕ.
81 Павлин Димитров 19.09.2013 | 10:51
Нали се сещаш, че това няма как да се случи просто така? Иво Прокопиев участва в куп далавери и до този момент няма нищо срещу него. Съмнявам се, че прокуратурата ще му повдигне обвинение, защото има политически чадър над него.
80 Kiko Blajev 19.09.2013 | 10:50
Сладко е да се прибират пари от такива консултации, а някои от тях дори не са реални, тъй като продажбата е предварително договорени и всичко е супер фиктивно. Печеливша или не продажлбата консултанската фирам си получава комисионната, а в случая с ЕВН е имало и допълнително възнаграждение.
79 Красимира Костова 19.09.2013 | 10:50
Ти мани, ами и интервю пред "Дер Щандарт" е дал :)
78 Георги Неделчев 19.09.2013 | 10:48
Прокопиев е рожба на социалистите, така че от него никога няма да чуете да си признае грешката и да се разкайва за него. Наглостта на такива хора като него няма край, докато някой не им покаже, че всъщност те самите са виновни за случващото се.
77 Eva Yaneva 19.09.2013 | 10:48
Прокопиев е изчислил всичко много точно до най - малкият детайл. И всичко е законно. Всъщност така се правят най - големите измами. Сега сигурно не могат да го бутнат при това положение..?
76 valeri mechev 19.09.2013 | 10:48
Този е най-големия престъпник на държавата, но не могат да го хванат, защото се е скрил като мишка на другия край на света и се крие. С помощта на своите медии манипулира хората и протестиращите и се опитва да яхне протестите с помощта на своя приятел президента Плевнелиев.
75 Счупено Пиронче 19.09.2013 | 10:47
тези схеми се въртят от години! честно да си призная ми писна от Прокопиев, не може винаги хора като него да продължават да си червят бузките и да трупат пари на наш гръб, че и отгоре на всичкото после няма как да се разплати със служителите си! нагъл крадец, крайно време е да бъде подведен под отговорност.
74 Джони Молеца 19.09.2013 | 10:47
Вчера Прокопиев разправя в национален ефир как "Булброкърс" нямали нищо общо с делката, все едно те не бяха посредник при продажбата на ЕВН, а ЦКБ-то - на ЧЕЗ. Сирч зад едната сделка имаме Прокопиев, а зад другата ТИМ и Пръмови, дали е случайно?! Тц!
73 Димитър Сгуровски 19.09.2013 | 10:46
Схемата е повече от ясна. Прокопиев източва държавните пари в енергетиката чрез своята фирма "Булброкърс". Това става дори със съдействието на Росен Плевнелиев и Симеон Дянков, които през 2011 година са осъществили тази порочна схема, която работи успешно дори и днес.
72 sunny girl 19.09.2013 | 10:45
"Близо 88 млн. лв. загуба за държавата от пропуснати ползи. На толкова оцени щетите от продажбата на миноритарния дял в ЕРП-тата на EVN председателят на Комисията за финансов надзор Стоян Мавродиев."- Мдам, ами честито да ни е. Аз какво да кажа? Нека наистина прокуратурат апровери случая и да се доказва вината или невинноста му, но нека не се явява по Герберските телевизи и да се оправдава, правейки се на абсолютно невинен
71 трендафил въжарски 19.09.2013 | 10:45
Занижена оценка и престъпно бездействие са ощетили държавата в приватизацията Нали още навремето Шулева му е закрилница, а познайте кои са участвали в схемата още и как са разбрали как да Измамят държавата
70 Dare Debil 19.09.2013 | 10:44
Добре поне, че КФН се събуди и прави нещо по въпроса, да се надяваме, че и прокуратурата ще прогледне и вече ще има присъди за хората, които злоупотребяват с положението си и подобни сделки. Най-лесно е подаването на оставки, но това не оневинява въпросните министри за престъпните им схеми, да не говорим, че някои от тях - Трайчо Трайков, пак се опитват да бъдат някакъв фактор в тая държава чрез уччастие в съвети към политически партии.
69 Janet Mileva 19.09.2013 | 10:44
Да! Не го ли е срам така да лъже, че нищо не е правил и то в ефира на най - гледаната телевизия. Наглостта му няма край. До кога ще го търпим ???
68 Гинка Тринка 19.09.2013 | 10:44
Схемите на Иво Прокопиев почти не излизат в неговите сосбтвените медии, чудно как ли пък ще са чак толкова обективни:)? Иначе претендират за много неща. В момента читателя и данъкоплатец е в тотална медиийан дезинофрмираност, защото нито един път не е ставало въпрос за тези схеми и сделки от въпросния г-н. Той отрича разбира, че има пдообно изтичане на държавни пари, ама ходи му вярвай?
67 dimityr penev 19.09.2013 | 10:44
Пирамидата на Прокопиев не е само финансова, а тя стига и по високите върхове на властта. Самия президент е част от тази пирамида и дейно работи в интерес на Прокопиев. Нашия президент отдавна е абдикирал от дейността си в полза на своя приближен олигарх и близък приятел.
66 крива вежда 19.09.2013 | 10:41
Прокопиев е много хитра лисица. Като гледам схемата по която е точил парите си мисля, че със същият успех може да напише сценарий за филм. Явно е доста изобретателен в това отношение. А вчера го гледах как се оправдава в едно студио по бтв, все едно нищо не е направил. Нямам думи просто.
65 Петър Игнатов 19.09.2013 | 10:41
Честно казано ми дойде да гуша да гледам как хора като Прокопиев си позволяват да ми пипат моите пари, вашите пари и парите на вашите дядовци и баби. Това са пари на всички нас, които са източени по един престъпен начин, а прокуратурата се прави, че все още нищо не се е случило, което е жалкото в случая.
64 tedka todorova 19.09.2013 | 10:40
Сигурно има и дано да излязат, каквото и да кажем за него мисля, че ще бъде малко след това, което е направил.
63 Ангел Ковачев 19.09.2013 | 10:40
Нахален е много Прокопиев. 88 милиона за него са поредните пари, придобити по скандален и нечестен начин. Тук отново е поставена негова фирма, в лицето на "Булброкърс". Определено този човек шантажира цялата държава, защото има достатъчно власт, за да се меси в разпределянето на държавните пари.
62 otec natanail 19.09.2013 | 10:38
Абе нали Иво Прокопиев беше в Сингапур, сега какво се е върнал в България да далаверства. Да си стои там по - добре, че тука само проблеми създава !
61 Генерал Савин 19.09.2013 | 10:38
Българинът по принцип има много търпение и толерантност. Ако това беше в Германия, то Иво Прокопиев да е подведен моментално под отговорност и осъден чрез справедлив и безпристрастен съдебен процес, какъвто в България няма. Ако трябва да сме честни, то срещу него няма нито едно заведено дело дори.
60 rene artois 19.09.2013 | 10:36
Може да има такива хора, след като политиците, които ги покровителстват го позволяват и не просто това, но им съдействат. Трайков го уреди с фотоволтаиците, Дянков му помогна да си редуцира заемите...
59 Изабела Белла 19.09.2013 | 10:36
"Кой от тях за какво е виновен, ще реши прокуратурата. Едно е ясно - поредният досег на държавата с Прокопиев приключва с многомилионна загуба за бюджета. Както, впрочем, и всеки предишен досег. А може би е време да се спре с експериментите на него да се поверяват структуроопределящи сделки. Защото е световна практика във финансовите среди на човек или компания с големи задължения и финансови проблеми да не се поверяват големи сделки. Дали световните практики вече важат и за българския пазар?"- Едва ли. Щом това се случва пред очите ни. Макар, че то и таим има големи шашми. Въпроса е, че Иво Прокопиев е добре стикован с хора от властта и то доста прикрито. Явно няма да има откачане скоро.
58 meden rudnik 19.09.2013 | 10:36
Какво да кажем за Иво Прокопиев. Нещата които е правил ще почнат малко по малко да излизат в публичното пространство. Да не се окаже, че има и други далавери, за които не ние незнаем.
57 набръчкан мозък 19.09.2013 | 10:34
Най - лошото е, че тази далавера е била напълно легална. Законно е, но меко казано не е морално и честно. Аз все още вярвам в българският съд и си мисля, че истината ще излезе на яве.
56 Петко Войвода 19.09.2013 | 10:33
Олигархията е завладяла не само политиката, но и бизнеса и цялата държава. Който и да дойде да управлява, то винаги ще се намерят хора, като Иво Прокопиев, които да се разпореждат с държавните пари, както намерят те за добре.
55 beli macor 19.09.2013 | 10:33
Всичко е било добре организирано, така че акциите да отидат при "правилната" фирма, а парите от нея при "правилните" хора като комисионна за добре свършената работа. А това, че ние сме ощетени не е толкова важно.
54 Ivko Pivko 19.09.2013 | 10:33
:) Наиситна това е едно прекрасно решение! Парите ни явно са или за ромите или за Прокопиев, е аз лично не се смятам за толкова богат,че да финансирам и двата вида паразити!
53 Dimi Petkov 19.09.2013 | 10:31
Ето това е Иво Прокопиев в действие. От всичко най - обича да прави пари на гърбът на държавата. В последните години е станал истиснки професионалист в това. Надявам се обаче прокуратурата да сложи край на тази негова "кариера" .
52 Петър Игнатов 19.09.2013 | 10:30
На кого му харесва да си плаща данъците и да вижда как червенобузести бизнесмени, като Иво Прокопиев ги придобиват по някаква схема, в която е набутана фирма, която да източи 88 милиона държавни пари? Май нещата ще станат така, че всички трябва да спрем да си плащаме данъците, за да стои хазната празна и да няма какво да крадат тези гадове.
51 ivan georgiev 19.09.2013 | 10:29
Да ни е честито! Не само ни цака със скъп варовик от държавни концесии за смешни такси, не само прибира пари от зелена енергия, но и помогна на чуждите компании да обсебят енергоразпределението, че да се затвърди монопола. Същите сега въпреки поредното намаление ни цакат яко със скъп ток.
50 Ангел Ковачев 19.09.2013 | 10:28
От години наред наистина се говори за него. Никой нищо не предприема срещу него и до момента няма нито едно заведено дело. За мен тук говори политическия чадър, който лично Росен Плевнелиев е спуснал над него.
49 Dimitar Sachkov 19.09.2013 | 10:28
Иво Прокопиев освен, че много обича да си "присвоява" държавни пари, също така е и длъжник на много места. Както стана ясно вчера от една статия, дружеството му "Софстрой" дължи над 20млн. данъци. Това определено не е почтен бизнес.
48 Генерал Савин 19.09.2013 | 10:27
Абсолютен легален рекет от страна на Иво Прокопиев, който по много хитър и нагъл начин е успял да присвои 88 милиона лева държавни пари. Ако прокуратурата е достатъчно съвестна да си свърши работата, то "червенобузко" не го чака нищо добро, защото измамната схема е разбита и доказателствата налице.
47 Генерал Савин 19.09.2013 | 10:27
Абсолютен легален рекет от страна на Иво Прокопиев, който по много хитър и нагъл начин е успял да присвои 88 милиона лева държавни пари. Ако прокуратурата е достатъчно съвестна да си свърши работата, то "червенобузко" не го чака нищо добро, защото измамната схема е разбита и доказателствата налице.
46 Milko Mustakov 19.09.2013 | 10:26
Да, забелязва се една доста интересна закономерност в последно време - излезе сигнал спещу Прокопиев от КФН и в медиите му веднага цъфва статия за Мавродиев. Всичко започна като настъпиха Ивчо за Доверие, от която той доволно си точеше пари и злоупотребяваше с вноските ни за пенсии, с парите на инвеститори и пр...
45 Косе Босе 19.09.2013 | 10:26
Така заплетено върти схемите си,че да не могат да му се хванат спатиите,както се казва! надявам се обаче някой от прокуратрурата скоро да се захване с Прокопиев,защото обикновения човек не може да търпи до безкрайност.
44 Петко Войвода 19.09.2013 | 10:26
Време е да го почват наистина. Аз такъв нагъл човек не мога да търпя да източва моите пари, които си ги плащам като данъци всяка година. В крайна сметка това са 88 милиона лева, с които може да се построи цял квартал!
43 Венко Рачев 19.09.2013 | 10:25
Нямам думи просто. А ние си мислим, че някога по някакъв начин ще оборим олигахията? Абсурдно е хора, щом така тайно зад гърба ни се източват милионе лева държавни пари! Нямаме шанс! А това сигурно е само една от пирамидите на въпрсният г-н с която той е ощетил държавата и нас респективно. Преди бях чел за него, за някакво източване на ДДС чрез тия ВЕИ-паркове....
42 Петър Игнатов 19.09.2013 | 10:24
Аз съм възмутен как може да има такива хора като Прокопиев, които да си позволяват да източват куп държавни компании, дружества дадени на концесия и т.н. Този човек, чрез своите фирми е направил куп злоупотреби, за които трябва да си плати час по-скоро според мен.
41 Ibrahim Pulev 19.09.2013 | 10:23
Самата Лидия Шулева, която имаше близки отношения с Прокопиев и Ковачки, дори бе разследвана за злоупотреба със служебно положение, но бе оправдана. Люботното в случая е, че съдийката, която произнесе присъдата, сега е разследвана за корупция. Всичките са навързани здраво, а справедливост няма.
40 Ангел Ковачев 19.09.2013 | 10:22
То на хората им е пределно ясно, че далаверите на Иво Прокопиев могат да продължават много дълго време. Този човек е там където са най-големите схеми по източване на компании и държавни пари.
39 дрезгав глас 19.09.2013 | 10:22
Прокопиев явно се е бил слял с властта по времето на Герб и така е било по - лесно да стават далаверите. Това са цели 80млн. лв. няма как да се "спечелят" без помощници !
38 Митоди Михалев 19.09.2013 | 10:22
Ти сещаш ли се колко хора са замесени в тези далавери! да не мислиш,че от прокуратурата или от по-виско няма хора,които вземат част от тези 88 милиона,за да си мълчат... обикновените хора да си гледат работата и да се гърчат да има за богатите.
37 Генерал Савин 19.09.2013 | 10:22
Това ще да е някакъв ъпгрейднат вариант на пирамидите през 90-те години. Тук вече нещата са измислени по съвсем друг начин и доста по-хитър бих казал, защото схемата не е толкова проста. Доста се е потрудил някой, за да успее да я разбие.
36 трендафил въжарски 19.09.2013 | 10:21
В същото време този негодник ходи и разправя неща против Марводиев, само да го наклепе и оклевети, за да няма сила думата му, а човекът го даде на прокурор заради измамите му - и няма ли прокуратурата най-после да навлезе в "Икономедия" - това сборище там само клевети
35 Петко Войвода 19.09.2013 | 10:20
Благодаря за информацията, много полезна и хубава статия. Вече ми се опресни как хора като Иво Прокопиев успяват да източат държавата ни. Наистина е използва свои фирми, за да присвои тези пари и скоро ще му бъдат повдигнати обвинения.
34 Mitko Lalev 19.09.2013 | 10:19
Прокопиев видя, че империята му на кредит взе нещо да се срива, от банките пак взеха да го търсят за просречени задължения, далаверите му излизат наяве и той истерично взе да търси опити да намърда свои хора във властта - новият му десен проект е РБ.
33 Radko Radev 19.09.2013 | 10:17
"Всички поръчки са подадени от Гералд Рейдингер от името и за сметка на EVN AG – клиент на "Булброкърс". - а вчера излиза Прокопиев по телевизора и обяснява как фирмата му нямала нищо общо със сделката. Страшна манипулация на хората и такива откровени лъжи!
32 Пламен Панайотов 19.09.2013 | 10:17
"Близо 88 млн. лв. загуба за държавата..." - Чудесно.... Ако Иво Прокопиев продължава да ни ограбва, а прокуратурата продължава да се прави на ударена, скоро държавата ни ще бъде напълно разграбена.
31 Виличка Лъжичкова 19.09.2013 | 10:16
Машинациите на Прокопиев са безкрайни! Винаги успява да си задели някой милион за сметка на обикновените хора! Добре,че вече взеха от прокуратурата да се обръщат към него.
30 Алина Стефанова 19.09.2013 | 10:14
Познанството на Иво Прокопиев с EVN датира още от времето на управлението на НДСВ. Тогава благодарение на контактите си с икономическия вицепремиер Лидия Шулева той спечели основните поръчки за консултирани при призатизацията на държавни предприятия. Сред тях е "кражбата на века" - продажбата на миноритарния дял от 34.8% в БТК. Приватизацията на дружествата от т. нар. пул "Мечта" и др. Но черешката върху тортата е продажбата на контролния пакет акции в ЕРП-тата. Публична тайна е, че правителството на НДСВ използва посредничеството "зад кадър"на "Булброкърс", за да продаде седемте ЕРП-та. Официално консултант при приватизацията на 67% от ЕРП-тата (Варна, Горна Оряховица, Стара Загора, Пловдив, София, София област и Плевен ) е "БНП Париба". Но запознати със схемата твърдят, че консултант на консултанта е именно Прокопиев. Благодарение на безценните консултации на неговата компания държавата остави за себе си дял от 33%.
29 qnko qnev 19.09.2013 | 10:13
От "Доверие" източвал пари, ощетил държавата 88 млн. лв. И това ако остане просто така, не го осъдят тогава не знам в каква държава живеем.
28 qnko qnev 19.09.2013 | 10:13
И Плевнелиев да си подава оставката да не бъде чадър постоянно на Прокопиев.
27 Батко Реджеп 19.09.2013 | 10:13
Нямам думи ! Това си е чист рекет на българската държава. До кога ще траем олигарси като него да злоупотребяват с държавни пари и всеки път да им се разминава. На ме ми писна !!!
26 qnko qnev 19.09.2013 | 10:12
От "Доверие" източвал пари, ощетил държавата 88 млн. лв. И това ако остане просто така, не го осъдят тогава не знам в каква държава живеем.
25 Juja Jujkova 19.09.2013 | 10:09
УАУ - явно и това е поредния олигарх у нас, от който скоро няма да се отървем! ДО кога ще търпим подобни съмнителни бизнесмени да си играят с нашите пари за пенсии?! И защо веднага се подлагат на съмнение думите на председателя на КФН, Мавродиев, само защото въпросния се е осмелил да изкаже позицията си и да се осъмни в тази сделка. Щом толкова много скача срещу него, значи Прокопиев има истинска причина. Гузен, не гонен бяга!
24 Баба Пъша 19.09.2013 | 10:09
Той Прокопиев може да си направи колекция от пирамиди. То да не е само тази сделка. От колко години се спекулира за него, че ограбва държавата ни . Докато той и подобните на него олигарси не влязът на топло, в Българи няма да има демокрация.
23 Миро Т 19.09.2013 | 10:08
И аз съм отвратен как може този човек да източва толкова очевидно държавни пари, като сумата наброява 88 милиона, а прокуратурата да си затваря очите. Досещам се само за един човек, който може да е спуснал този политически чадър и това ще е само и единствено Росен Плевнелиев.
22 Albert Nobbs 19.09.2013 | 10:08
Прокопиев отдавна трябваше да е сменил костюва с раиран, но само благодетелите му във властта още го пазят. Всички си спомняме и за случая с измами с акции на родната фондова борса, който бе обект на разследване от МВР, но бързо бе потулен. Ами офшорките,продавали и препродавали акции преди реалната сдалка за Каолин?!
21 Батко съссладко 19.09.2013 | 10:04
Опитва се много сериозно да мъти водата, но според мен и това ще приключи много скоро, когато прокуратурата му повдигне обвинения. Тогава всичките му оправдания няма да имат никакво значение в съда, където безспорно ще бъде доказана вината му за тези липсващи 88 милиона лева.
20 Силвия Ганчева 19.09.2013 | 10:04
"Така излиза, че австрийците оценяват компанията близо два пъти по-скъпо, отколкото експертът Прокопиев. Средната цена за акция, постигната на аукциона, организиран от "Булброкърс", е 1632,56 лв., а последната оферта на EVN e 3045,34 лв. за акция." - Същото направи и с БТК! Продаде я на супер ниска цена в полза на купувача явно, а после последния почти я докара до фалит!!! Каква ти консултанска фирма тогава е Буброкърс?!
19 Старата Госпожа 19.09.2013 | 10:03
Аз не съм съгласен с това хора като Иво Прокопиев да ме ограбват, да ограбват държавата, да ограбват вас ! Вие съгласни ли сте !
18 Бате Рамбо 19.09.2013 | 10:03
Ако наистина прокуратурата не вземе Прокопиев под внимание, то той може да открадне следващия път още повече пари със своите фирми, които получават куп държавни поръчки и концесии. Само вижте по какъв начин EVN са стъпили тук и проучете по-подробно схемата с продадените акции през 21.12.2011 година.
17 Силвия Ганчева 19.09.2013 | 10:02
Ако Иво Прокопиев ни е ощетил наистина с 88 млн лева от парите за НАШИТЕ пенсии, не знам какво чака оше прокуратурата и не провери случая?!! Това е огромно престъпление, и няма какво да ми се явява по ГЕРБЕРСКИТЕ телевизии и да ми се оправдава. Има си органи, които трябва да го направят!
16 трендафил въжарски 19.09.2013 | 10:01
Тоя боклук - хората няма какво да ядат, той едва ли не го раздава фалирал, а оттук открадне 88 млн, оттам 100
15 Миро Т 19.09.2013 | 10:01
"Занижена оценка и престъпно бездействие са ощетили държавата в приватизацията" - Една от поредните далавери случващи се в страната. Тук става дума за 88 милиона лева, които са собственост на държавата, а следвоателно и народа. Тези пари са открадните през "Булброкърс", която е фирма на Иво Прокопиев.
14 Фичо Добрев 19.09.2013 | 10:01
Трябва от КФН да направят разследване и за продажбата на остатъчния дял на БТК, който също бе организиран така, че да се случи за без пари на разни офшорки. От тази сделка пък колко е ощетена държавата не е истина, да не говорим, че тогава самия Прокопиев дори има дял.
13 чичо съби 19.09.2013 | 09:59
Иво Прокопиев явно си е изпипал далаверата като по учебник. Аз се чудя как държавата е спала повреме на "акцията" на Прокопиев. Явно той е приспивал правилните хора с пари...
12 Doctor SteelHammer 19.09.2013 | 09:58
Далаверите на този човек директно удрят по българският данъкоплатец, който си плаща данъците всяка година, а в крайна сметка хора като Прокопиев прибират сухото накрая и изчезват със своите фирми безследно.
11 Батко съссладко 19.09.2013 | 09:58
За мен Иво Прокопиев е крайно време да признае своята вина и участие в тези порочни сделки в енергетиката. Че той направи EVN AG една от най-печелившите компании в България, без да се иска да правят каквото и да било инвестиции, което е просто престъпно.
10 трендафил въжарски 19.09.2013 | 09:56
Докога прокуратурата ще бездейства? Този Прокопиев не е ли вече обвиняем?
9 icko selski 19.09.2013 | 09:55
Още ревизии трябва да има на сделки в енергетиката, най-вече във ВЕИ сектора, който претървя истински бум по времето на ГЕРБ и благодарение на същите тези министри кой знае колко се е облажил отново Прокопиев, както и Цветелинка, които се хвърлиха да инвестират яко там. Защо ли?! Държавата и хората плащат!
8 Лили Добромирова 19.09.2013 | 09:52
"Всички поръчки са подадени от Гералд Рейдингер от името и за сметка на EVN AG - клиент на "Булброкърс". Според КФН при това поведение на Рейдингер "Булброкърс", които са били единствените с налична цялата информация относно подадените нареждания и сключените сделки с акциите, е трябвало да прекратят аукциона и да информират надзора за пазарната манипулация."- Трябвало е, ама нънци. Булброкърс явно са свикнали да манипулират борсовия пазар, доколкото си спомнянм подобна неизгодна сделка имаха и за БТК
7 p kehaiova 19.09.2013 | 09:51
Радвам се, че Мавродиев е подал сигнал до прокуратурата. Прокопиев обаче трябва да бъде разследван за всички сделки, които е правил.
6 kristian balev 19.09.2013 | 09:51
Прокопиев помага на австрийците да станат монополисти, акциите им се поднасят на тепсия и то на добра цена, каква ли е комисионната за него и екипа от политици зад гърба му?!
5 Arabella Marmalade 19.09.2013 | 09:49
Просто нямам коментар, след всичко, което прочетох се питам до кога ще продължаваме по този начин и ще позволяваме да се случват такива неща в държавата ни? А най-лошото е, че голяма част от институциите си затварят очите за такива неща, крайно време е всеки да си получи наказанието! Да се сложи край на престъпните схеми.
4 Krist Novoselic 19.09.2013 | 09:48
По - важното е, не как точно го е направил, а да си получи заслуженото. Това си е чиста кражба, в особено големи размери. Безумно е такива неща да се случват. Правдата трябва да възтържествува !
3 Дива Самодива 19.09.2013 | 09:47
То пирамидата да беше само една! В случая става въпроса за ЕВН, ами какво да кажем за всичкие му предишни сделки и бизнес, който ръковид повече от 25 години? Този г-н явно сериозно си играе на олигарх, за наша сметка. Егати и държавата!
2 Жустин Бибер 19.09.2013 | 09:44
Прокопиев още по времето на Шулева си получаваше здраво гешефти и консулнира задкулсно доста сделки, от които добре се облажи. Тази за продажбата на ЕВН бе една от малкото такива, в които не просто акциите са продадени на занижени цени, но и парите са потънали някъде...
1 Liubo Lilov 19.09.2013 | 09:43
Престъпните схеми на Прокопиев и Плевнелиев са ясни и двамата трябва да бъдат осъдени за злоупотребите си.

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 14:45 Хрусковците анимационен филм
  • 15:15 Арабела 13-сериен тв филм...
  • 15:45 Телепазарен прозорец
  • 16:00 Бързо, лесно, вкусно
  • 16:30 Светът и ние
  • 16:55 България в 60 минути с Мариана...
  • 18:00 По света и у нас
  • Сега "Златно момче" - сериал, с.2, еп.33...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.83
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Черешката на тортата" (нов сезон)...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.