СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 10

  • 128 075
  • 749
  •   1
Отговори
# 75
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Герка и аз гледах резултатите за 7-11 клас на националното класиране. Браво на СМГ-ейци! Определено училището е първенец и адмирации за преподавателката и децата.

# 76
  • Мнения: 84
Това паралелката с немски ли беше? Явно не пречи, а напротив.
Поздравления и от мен.

# 77
  • Мнения: 131
В 8 клас какво е станало , защо са толкова малко допуснатите ?

# 78
  • София
  • Мнения: 5 014
В 8 клас какво е станало , защо са толкова малко допуснатите ?

На сайта на РУО вече са публикувани резултатите за София. Вижда се, че 2. задача е затруднила децата, а по регламент за арбитраж от националната комисия се предлагат работи само с 16 + точки.

Последна редакция: ср, 21 мар 2018, 21:14 от Prizma

# 79
  • Мнения: 232
Prizma, стана ли ясно колко от възпитаниците на СМГ са избрали и са приети в престижни университи тази година?

# 80
  • София
  • Мнения: 5 014
Mimi, нямам информация. Знам за десетина деца, приети в Оксбридж, за ученик, приет в Станфорд, има още един-двама медалисти от олимпиади, които сигурно също са приети в топ университети, но не знам дали в US или UK са кандидатствали. Сигурно има и други, дано СМГ се похвали на сайта си, въпреки че не се надявам много. Прави ми впечатление, че постиженията от сериозни математически състезания в страната, в които гимназията участва със свои отбори и които преди се отбелязваха, напоследък не се споменават (мисля, че нито ЕМТ, нито ЗМС бяха отразени на сайта).

Последна редакция: вт, 03 апр 2018, 09:59 от Prizma

# 81
  • Мнения: 232
Трябва да се обявява на сайтовете на съответните училища и трябва да има статистика къде отиват децата след като завършат.  Помага при избора на родителите.  Показва как спазват обществения си ангажимент определени училища и според мене СМГ ще получат само адмирации за такава информация.

# 82
  • Мнения: 2 687
Така мисля и аз. Би било повод за гордост, а и ценна мотивация!

# 83
  • Мнения: 6 926
Сайтът може би е най-слабото място на гимназията. На 25.03 в СМГ се проведе първият Софийски турнир по информатика. В група Е има 5 златни медала. Но ако четете сайта ще разберете, че е имало само един златен медал, ще видите, че от призьорите изобщо липсва името на петокласник и то от СМГ, а децата, които са изписани, че са със сребърен и бронзов медал всъщност са със златни според таблицата с класирането на турнира. И не е като да не споменах за пропуска веднага след публикуването на новината пред учители от СМГ, като един от тях дори го видях на снимки от награждаването на медалистите. Т.е. този учител поне е уведомил за пропуска, но реакцията е нулева.
И това е само един прост пример...

# 84
  • Мнения: 21 455
Държавен план-прием за учебната 2018/2019 г. в V клас на СМГ – 6 паралелки по 26 ученици в паралелка – общо 156 ученици.
Заповед

# 85
  • Мнения: 822
Цитат
6 паралелки по 26 ученици в паралелка

беше ясно, въпреки че личното ми мнение е, че добрата цифра е 5 Simple Smile

# 86
  • Мнения: 6 926
Докато СМГ е единственото общинско училище в София с качествено образование, за деца и родители ще е добре колкото повече, толкова повече паралелки. И когато паралелките са направени що-годе по бал, то тагава и часовете по математика ще са еднакво полезни за децата.
Щом базата го позволява, по-големия брой паралелки, съответстващ на по-големия набор, не е недостатък.
Личното ми мнение е, че е крайно време да се появят още добри общински училища за прогимназиален етап.

# 87
  • Мнения: 5 425
Докато СМГ е единственото общинско училище в София с качествено образование, за деца и родители ще е добре колкото повече, толкова повече паралелки. И когато паралелките са направени що-годе по бал, то тагава и часовете по математика ще са еднакво полезни за децата.
Щом базата го позволява, по-големия брой паралелки, съответстващ на по-големия набор, не е недостатък.
Личното ми мнение е, че е крайно време да се появят още добри общински училища за прогимназиален етап.

Мария,
Кое прави според Вас СМГ училище с качествено образование, и дали при увеличаване на броя на паралелките, ще се запази на същото ниво?
И защо още не са се появили още такива училища, а наблюдаваме обратни процеси? (ТУЕС май успя да се спаси засега ).

# 88
  • Мнения: 6 926
Ежко, визирам прогимназиален етап. Този прием се обсъжда няколко мнения поред и ако съм пропуснала уточнението се извинявам.
Броят на паралелките не прави различно качеството на учителите. За мен са важни всички предмети, не само математика. Нашият випуск случи на прекрасни учители по всички предмети и от там си вадя изводите.
Какво като няма да има 6 паралелки състезатели по математика? Това са 6 паралелки с амбициозни деца, които поне 2 години са полагали повече труд от връстниците си. Някои от тях сега откриват и се развиват в лингвистиката, други с информатика, трети ще открият химия и физика. Не е казано, че в 5-7 клас трябва да има 6 паралелки супер силни математици. Това е моята представа за добро образование: среда от амбициозни деца; добри учители; добра материална база; добър учебен план (доколкото позволява рамката на МОН); възможности за странични занимания (школи). От кое да съм недоволна?
Смятам, че има какво да се подобри, но това са козметични неща. Най-основното е разпределението на децата по информатика. Вместо да делят класа по азбучен ред би било много по-полезно за всички да ги делят по знания. Защото едните са абсолютно начинаещи, а други се занимават вече години и техните интереси са олимпиади, а не дефиниране на понятия. Към днешна дата нито за едните е ок (прекалено трудно, много абстрактно и с препускане по материала за прохождащите), нито за другите е ок (тъпчене на едно място, наложителна допълнителна подготовка за състезания, което е загуба на време, скука в часовете за състезателите).
А "Защо няма добри училища?" е отличен въпрос. За мен това е политика, но дано да греша и да започне да се възражда образованието.

Последна редакция: ср, 04 апр 2018, 18:01 от maria77bg

# 89
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Мария го формулира изключително добре. Да добавя: все едно, като няма само един клас в АК за набор, да кажем че качеството им страда.
Има ли добри учители и база, не виждам проблем за броя на паралелките. Едно време в добрите държавни гимназии също имаше по пет паралелки и големи класове, но обучението си беше на ниво.

Нека да търсим проблемите на образованието там, където наистина са.

Общи условия

Активация на акаунт