СМГ "Паисий Хилендарски" - тема 10

  • 128 048
  • 749
  •   1
Отговори
# 600
  • Мнения: 4 250
Да е жива и здрава и прекрасният повод също и може би е било спор заради изисквания на родителите!
Д клас руската паралелка ли са?

# 601
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Когато се говори  с недомлъвки, инициали и без конкретни факти, няма как да разберем преди 5 г ли са се случили, сега ли.
Дотук чух само едно конкретно нещо-че някои класове нямали информация за състезания. За кои състезания става дума- защото за повечето има достатъчно информация в нет-а.

И да допълня, в петите класове имаше обратни оплаквания -преподаватели лично звънящи на родител от телефона на детето, за да получат потвърждения да го записват. И предложения за състезания по всички предмети. Почва се едно подканяне, питане към децата..ама не искаш ли да се запишеш,защо не искаш...
Ако някое дете е останало извън обсега на масовката, значи просто е "пропуснало" край ушите си, защото не желае и му идва в повече.
А пък с тези вътрешни информационни родителски групи едва ли има някой да е останал неинформиран за нещо.

Кажете при големите каква е драмата?

# 602
  • Мнения: 7 159
Последно по темата от мен.

Когато се говори  с недомлъвки, инициали и без конкретни факти, няма как да разберем преди 5 г ли са се случили,

Елица, казана е годината, а инициалите са повече от ясни.

В СМГ има преподавател по математика, на когото А.С. не продължи договора през 2017г.

# 603
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Фран, бивш директор е отстранил бивш учител. Неприятно е, но какво общо има с текущата ситуация? Явно и двамата не са част от училището вече и едва ли можем нещо да направим.
Децата сега си имат нов директор, имат си учители и си учат.
Във всяко училище има напускащи учители и това не е нещо невероятно.
Нека да пишем  по актуалните теми, които вълнуват сега родителите, настоящи и бъдещи.
Ето например, аз съм искрено изненадана от нивото по БЕЛ. Последното им контролно  беше издание от последната олимпиада по БЕЛ. Висока летва, но със сигурност полезно за деца, които се готвят за високи постижения.

# 604
  • Мнения: 4 250
Учителят е преназначен, както се разбра, но има ще има други ангажименти за в бъдеще. Поздравление за нивото по БЕЛ.Ходят ли децата на допълнителни школи по БЕЛ, за да се подготвят за матурата в 7 клас?

# 605
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Не съм чула дори един петокласник да ходи на школа по БЕЛ. А и с такива високи изисквания по предмета в момента, не виждам смисъл.
Смятам, че учителите наистина са на ниво, а децата много се стараят. Госпожата ги записа и за самата олимпиада. Пожелавам успех на всички!

# 606
  • Мнения: 6 926
В нашия випуск (6 клас) Д клас е руска паралелка.
Никой никого не подканя за състезания. Учителите (както се разбра без един) съобщават на децата, че ще има състезание или, че ще има контрола за международно състезание и децата си решават дали да отидат. На никого не са се скарали, че не е отишъл.
malinkap, сегашният випуск 7 клас си имат школа по бел още от пети клас, просто това е решение на техния учител по бел. Но въпреки това има деца, които ходят и на външна школа по бел. При нас също са високи изискванията по бел, но има родители, които са преценили, че искат децата им да посещават школа по бел дори и преди 7ми клас. Това е вид успокоение и презастраховане за всеки родител и няма много общо с нивото по бел в училище. Аз съм много крайна и засега съм решила да не ходи на никакви уроци и в седми клас, но аз и не гоня висок бал, за където ѝ стигне - там.

# 607
  • Sofiq
  • Мнения: 719
Здравейте, ето какъв призив е публикувала във ФБ групата
Учителка от СМГ по повод проекта за учебни програми:

http://www.mon.bg/bg/100164 са публикувани проектите за пограми за профилите. Ние, математиците от СМГ, изпратихме нашето виждане за програмата. Пишете и вие, бивши и настоящи семегейци и родители, каквото и да е вашето мнение.След две години нашите ученици ще учат по тези програми. КРАЙНИЯТ СРОК е 28.11.2018.

СТАНОВИЩЕ
на учителите по математика от Софийска математическа гимназия
 „Паисий Хилендарски“

СМГ е едно от водещите училища в страната, подготвящо ученици с профил математика. Учителите-математици в него са добре запознати с преподаването на математиката като профилиращ предмет и с подготовката  на ученици за национални и международни състезания. Участието на отбори на СМГ в различни международни състезания ни дава възможност да се запознаем с тенденциите в математическото образование в много региони в света. Ние поддържаме непрекъсната връзка и с нашите бивши ученици. Всички те продължават образованието си във висши учебни заведения и голяма част от тях се насочват към специалности свързани с изучаване на математика. От контактите с бившите ни възпитаници ние научаваме и кое от изучаваното в нашето средно училище е свързано с обучението им във ВУЗ в България или в чужбина, а също така и какъв учебен материал се изучава в повечето европейски страни. Четирима от математиците на СМГ са участвали в състава на комисии изготвящи  проекти за нови учебни програми и стандарти по математика през 2013 г. Членове на нашия колектив са участвали в международни проекти и изследвания и от там също са запознати с учебните програми по математика в редица страни. Ето защо разгледахме внимателно и обсъдихме и двата варианта на предложенията за учебни програми – от европейския проект „За по-качествено образование“ – 2013 г.  и публикуваните сега на сайта на МОН – ПРИЛОЖЕНИЕ № 77 към т. 77.
Нашето становище е, че премахването на темата „Интеграли“, която присъстваше във варианта на учебните програми от 2013 година, е неподходящо, защото в много от европейските страни, интегралите се изучават в горните класове на гимназията. Нямаме предвид за прецизното от математическа гледна точка въвеждане на понятието „интеграл“, както това се прави в университетските курсове по математика, а  представяне на идеята за интегриране и нейното прилагане в някои други дисциплини (например във физиката, химията, а както се оказа и в биологията и медицината) и в практиката.
Другото ни становище е свързано с модул „Геометрия“. Съзнаваме, че стереометрията развива пространственото мислене, но във вида в който е предвидено да се изучава в профилираната подготовка, тя остава като самоцел, защото донякъде повтаря изученото по тази тема в задължителната подготовка в 10. клас. В програмата след завършване на средното си образование и в живота младежите не се ползват от тези знания. В университетските курсове стереометрия се изучава с помощта на аналитичната геометрия и интегралното смятане, а практическите знания за живота са свързани с  телата, изучени в 6 и 10. клас.
Да обърнем внимание на факта, че Профил математика ще запишат ученици, които са мотивирани да продължат образованието си в области, свързани с математиката или нейното приложение. Ние, учителите и обществото, трябва да дадем на учениците, в чиито ръце е бъдещето на страната ни, полезни знания и да ги мотивираме да ги усвоят. След като една от идеите на МОН е да предложи на Висшите учебни заведения да дават кредити на студентите си, изучавали Профил математика, то считаме, че нашите предложения са повече от основателни
Нашите предложения са:
• МОДУЛ 1.  ГЕОМЕТРИЯ да се нарича „ ГЕОМЕТРИЯ И АЛГЕБРА“
– Отпада раздел 3. Стереометрия (9 теми)
– Раздел 1 става Системи линейни уравнения (раздел 1 от МОДУЛ 1 – вариант 2013) (2 теми)
– Раздел 1 става раздел 2
– Раздел 2 става Раздел 3
– Раздел 4  Полиноми на една променлива (сега раздел 1 от МОДУЛ 2)  (6 теми)
• МОДУЛ   2.  ЕЛЕМЕНТИ НА МАТЕМАТИЧЕСКИЯ АНАЛИЗ
– Раздел 2. става Раздел 1.
– Раздел 3. става Раздел 2.
– Раздел 3. Интеграли (раздел 4 от МОДУЛ 2 – вариант 2013)        (8 теми)
• МОДУЛ 3. ПРАКТИЧЕСКА МАТЕМАТИКА
– Отпадат темите 2.3 Комбинации от ротационни тела и 2.4 Комбинации от многостени и сфери
– Темите от 3.1 до 3.6 да не се включват в ДЗИ.
• МОДУЛ 4. ВЕРОЯТНОСТИ И АНАЛИЗ НА ДАННИ – без промяна. Прилагаме становище на доц. Пламен Матеев, което ни беше изпратено във връзка с обсъждане на програмите. Подкрепяме написаното в него, че изучаваното в този модул трябва да бъде изцяло с приложен характер, оценяването да се извършва на базата на проекти и съдържанието да не се включва в ДЗИ.

# 608
  • Мнения: 6 926
Похвално е, че изразяват публично мнението си! Браво, има нужда именно от това при всеки един проект. Трябва да се видят различни гледни точки, това е смисълът от общественото обсъждане.
Скрит текст:
Само се притеснявам, че ще й се скара една мама, която преди време ме обвини в агитация, когато публикувах в същата тази група проектите за ваканции и за състезанията. Блокирала съм я и няма да мога да видя дали е двоен аршина Simple Smile, не че се съмнявам.

Последна редакция: пт, 16 ное 2018, 08:51 от maria77bg

# 609
  • Cobrs
  • Мнения: 788
Здравейте, искам да ви попитам кои сборници по математика ползват осмокласниците?

# 610
  • София
  • Мнения: 1 172
Здравейте, искам да ви попитам кои сборници по математика ползват осмокласниците?

Сборник задачи по математика (1260 задачи) на изд. Просвета http://www.e-uchebnik.bg/book/viewBook/5874
Сборници задачи по алгебра/по геометрия на издателство Интеграл https://www.store.bg/search?srchstr=%D1%E1%EE%F0%ED%E8%EA%20%208 … F2%E5%E3%F0%E0%EB
Може в 8 класове с другия преподавател да има и други.

# 611
# 612
# 613
  • Мнения: 197
https://www.standartnews.com/mneniya-komentar/30-na-sto-ot-medal … rFPO2jrsPkDY1SCfs

"За съжаление обаче това е стереотип – че на Запад се живее по-хубаво." 
Доктор Антоан Тонев и. д. директор на СМГ

30% от медалите се печелят от 1,3% от населението на ЕС. Във всички други класации сме най-мизерната нация от същата общност. Логично следва, че тези постижения не ни носят никаква полза! 

# 614
  • Мнения: 2 992
https://www.standartnews.com/mneniya-komentar/30-na-sto-ot-medal … rFPO2jrsPkDY1SCfs

"За съжаление обаче това е стереотип – че на Запад се живее по-хубаво." 
Доктор Антоан Тонев и. д. директор на СМГ

30% от медалите се печелят от 1,3% от населението на ЕС. Във всички други класации сме най-мизерната нация от същата общност. Логично следва, че тези постижения не ни носят никаква полза! 

Не съм съгласна, че сме най-мизерната нация от ЕС! С прекрасна реализаця са деца не само от МГ-та и с медали!
Живеят си прекрасно, обикалят си и се радват на живота.
( Да, ако миеш чинии на Запад, не се живее хубаво. Но ако си оценен по достойнства, ти се връща в България, само за да прегърнеш близките си)

"Изчисленията показват, че емигрантите са пратили над 322 млн. лв. повече, отколкото са инвестициите на различни компании в страната."

https://www.dnes.bg/business/2017/03/06/parite-ot-emigrantite-po … vesticiite.333913

Прочети още на: https://www.dnes.bg/business/2017/03/06/parite-ot-emigrantite-po … vesticiite.333913

Общи условия

Активация на акаунт