Как се стигна до тук или защо няма да се решат проблемите в образованието

  • 4 224
  • 118
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 2 386

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..

# 31
  • Мнения: 920

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.

# 32
  • Мнения: 184

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.
Май не ти куца само зоологията

# 33
  • Мнения: 2 386
Хора, какво ви става?

  Nature Sunny smile3517

Всеки с всеки се заяжда и току долитат някакви неидентифицирани обекти и се намесват... Вече 3 теми са така.

Слънцето е виновно, казвам ви!

# 34
  • София
  • Мнения: 1 076

Овцете нямат нужда от просвета. Иначе няма да са овце.
Вълците и лисиците си изучават децата в чужбина, да се учат как се стрижат до голо тъпи Овци.

Оха, заигравка  Laughing  Whistling
 
Иначе си напълно права.
 Дори отговорите в темата са представителна извадка..


Напълно си права. Аз никъде не съм включила животинския свят - явно ми куца зоологията. Не съм обидила народа, защото се мисля за част от него, а не за нещо повече.
Не съм нарекла никого - злобна, некомпетентна....не съм казала, че някой се е изплюл в темата, нито че министърът сере глупости.

Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.

# 35
  • София
  • Мнения: 1 076
Хора, какво ви става?

  Nature Sunny smile3517

Всеки с всеки се заяжда и току долитат някакви неидентифицирани обекти и се намесват... Вече 3 теми са така.

Слънцето е виновно, казвам ви!

Учудващо, нали Wink
И показателно...

# 36
  • Мнения: 804
Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.
Сигурно си права, ние наистина не познаваме естеството на твоята работа. Лично за мен китайският език е нещо "ненаучимо". Ползвам три езика освен българския, но с китайски не бих се осмелила дори да се захвана. Никой не оспорва важността на твоята професия, но начинът по който го заявяваш е твърде високомерен и може би това дразни хората. И още нещо истински богатият духом, ерудиран човек и интелектуалец никога не демонстрира превъзходството си пред хора които са под неговото ниво. Това обикновено го правят комплексирани хора, които ужасно се страхуват да не би някой да си помисли, че са средностатистически.

# 37
  • София
  • Мнения: 1 076
Аха, аз го казвам.
А, да, мисля, че съм нещо повече от средностатистическия българин. Към това съм се стремяла винаги и това съм постигнала. Не виждам обаче кого обиждам с това. Не разбирам също защо битува мнението, че учителите следва да са като сиви мишчици - завряни в някой кът, да си трайкат, да не отстояват себе си и да са с най-ниското самочувствие от всички българи.

Важното в случая е, че вместо да употребя наученото изцяло и само за себе си, съм готова да го споделя, за разлика от ВСИЧКИ останали китаисти. Колегите ми не се главоболят дали да стават учители или не. Отговорът е еднозначно отрицателен.
Сигурно си права, ние наистина не познаваме естеството на твоята работа. Лично за мен китайският език е нещо "ненаучимо". Ползвам три езика освен българския, но с китайски не бих се осмелила дори да се захвана. Никой не оспорва важността на твоята професия, но начинът по който го заявяваш е твърде високомерен и може би това дразни хората. И още нещо истински богатият духом, ерудиран човек и интелектуалец никога не демонстрира превъзходството си пред хора които са под неговото ниво. Това обикновено го правят комплексирани хора, които ужасно се страхуват да не би някой да си помисли, че са средностатистически.

Съвсем не е така, бабче Wink
Виж братята американци, към които сме тръгнали, хехе. Там високомерието и показността са издигнати в култ. А за истинския богат духом и т.н. е, ти пък, никой не е перфектен. Как всъщност ще разбереш, че е такъв, освен ако не си приказвате? Особено, ако наистина е такъв, със сигурност ще се почувстваш унизена, че не си на неговото равнище. Някои се озлобяват, други се стремят да наваксат. Аз съм от вторите.

Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.
Не се и съмнявам, че има много, които не са достойни да ги наричат учители, особено ярко е това на фона на други, които блестят с подхода и знанията си. Но това е болестта, която трябва да излекуваме. А за да я лекуваме е нужна правилна диагноза, не нападки.

# 38
  • Мнения: 1 937
Да попитам, някой спомена ли министър Вълчев, че го харесвам, и ако да, с какви чувства  Mr. Green

Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Това е най-смисленото в темата, според мен!

# 39
  • Мнения: 293
Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.

За мен пък - това. Но тъй като не съм в час с учителските протести - си траех.

За всеки случай четох първият постинг, така че моят спам е по-малък от спама на този, дето нямал желание да чете, но пък се из..казал.

# 40
  • Мнения: 804
Мисля, че самочувствието е основната липса в нашето общество. Опитвам се да внушавам такова на децата, като им показвам колко е хубаво да си различен. Какви са изгодите, но и какви са задълженията. Личният пример, както знаем, е най-важен.

Вместо самочувствие си имаме нахалство и откровена наглост. Е, в този случай, по-умните наистина премълчават. Във форума обаче сме се събрали да говорим. Не гледай толкова формата, а съдържанието на изказванията.
Не се и съмнявам, че има много, които не са достойни да ги наричат учители, особено ярко е това на фона на други, които блестят с подхода и знанията си. Но това е болестта, която трябва да излекуваме. А за да я лекуваме е нужна правилна диагноза, не нападки.
Да, с това просто не мога да не се съглася. Но като цяло и в двете теми свързани с учителите се разменят основно нападки, а това не води до никъде. Именно подобно нещо казах и аз в началото, вече не помня в коя тема, да не се обобщава, че видиш ли всички учители са прекрасни, лошите се броят на пръсти и за хала на образователната ни система са виновно невъзпитаните деца, родителите които не уважават учителите и ниските доходи на последните.

# 41
  • Мнения: 920
Само че, поне за мен, самочувствието не се изразява в това да се тупаш по гърдите и да викаш Колко съм велик. Немейте средностатистически. Аз имам достатъчно самочувствие, за  да уважавам и простия заварчик.

# 42
  • Мнения: 2 759
...Щом родителите си позволяват да не уважават учителите (най-меко казано)- как да го правят децата им, които се налага да обучавате...
                    Едно време уважението трябваше първо да се заслужи. Сега купува ли се  newsm78?

                    Бтв, по-забавни бяхте, когато обиждахте по-фино - шлосер, зидар, простак... Ако обиждате народа като цяло, какво уважение ще търсите после? Учител май скоро ще стане мръсна дума. Или вече стана  Sick?

# 43
  • София
  • Мнения: 1 076
А защо изобщо трябва да се обиждаме? Кой печели от това?
Мисля че дискусията за мен беше много полезна. Виждам почти само и единствено добри преподаватели, което изобщо не означава, че няма некадърни и несъзнателни. Очевидно е, че има много проблеми, очевидно е - повече не може така да продължава.

Нещото, което трябва да знаете е, че има хора, които, слава Богу, бдят над децата и над техните интереси. Докато от МОН не разберат обаче, че всяка новост следва да минава през широко обсъждане и задължително с участието на учителите, ще бъде невъзможна истинска промяна. Пренебрегвани сме като мнение, нищо че аз лично съм връчвала в ръчичиките на Вълчев 4 страници писмо с проблемите на моята и останалите източни паралелки. Нямаше отговор, само ми съобщи, че не сме му важни. В прав текст, пред всички, които се бяхме събрали. Докато на държавно равнище има подобни "разсъждения", онези, които държим на новото и нестандартното, ще бъдем сами. Да са живи и здрави китайците, че ни дадоха учебници и техника поне, че и това нямахме.

И така:
Проблем с главата, проблем в управлението на средствата, недостатъчно средства.
Проблем с незнанието на обществеността за съдържанието на работата на преподавателите, от там - неразбиране, дори презрение.
Проблем с връзката родител - учител.
Проблем основно със съдържанието на средното ни образование или какво трябва да знаят младите, за да им е полезно и да оцелеят в този свят. От тук проблем в междупредметните връзки. От тук още проблем за дългото образование - на практика 13 години с предучилищните паралелки, което не учи дори на правилен правопис и ненужно усложнено откъм най-разнообразни предмети.
Проблем с различните деца и желанието да им се помогне, да са в обикновени паралелки. Хубаво е това, но няма обучени кадри. Въпрос - възможно ли е изобщо да се обучат всички?
Проблем с техническата база.
Проблем с възможността за обучение през целия живот на учители и изобщо на всички.
Проблем с класовото разслоение и влиянието на бедността върху съзнанието на всички...

Хрумват ми още към милион. Не виждам как ще се решат без единна стратегия на обществото и пари.

Последна редакция: пт, 22 юни 2007, 16:35 от Zanda Ksurik

# 44
  • София
  • Мнения: 1 076
И какво? Да си чешете езиците можете, а да кажете какво искате - не.

Общи условия

Активация на акаунт