Учебни тетрадки "Ръка за ръка" на издателство "Просвета"

  • 15 517
  • 91
  •   1
Отговори
# 30
  • София
  • Мнения: 2 079
Мама САННЯ,
Нека ти обясня някои факти за детските заведения в България, а ти ще прецениш дали ще ти послужат нататък в твоите въпроси.
Нека първо отговоря на горе написаното от теб:

Иде реч напр. за това, че не разполагат с правомощия да задължават родителите да купуват помагала от конкретно, избрано от тях издателство, к де факто се случва.

Педагогическият съвет взима решение в началото на всяка учебна година по коя Програма за възпитателна работа ще работи (за сведение одобрените от МОН програми за детските градини са няколко - на колектив с ръководител Мария Русинова; на колектив с ръководител Надежда Витанова; на колектив с ръководител Ирина Колева; още една програма, наречена "Неогея"  и други Програми). Във връзка с програмата се избират помагалата, а те са с различни наименования, написани от различни колективи, озаглавени по различен начин. Например на издателство "Просвета" помагалата са "Ръка за ръка", написани са по програмата на Ирина Колева "Ръка за ръка" и отговарят точно на Прорамата "Ръка за ръка". На издателство "Слово" помагалата за работа стават за всички Програми, без Програмите "Ръка за ръка и "Неогея" и са под надслов "Моливко".
Ще се огранича до тук и няма да пиша за другите издателства и помагалата им за различните програми.
Всеки екип на учителките от групата може да си избира помагалата и да работи с тях, но в случая разбирам, че педагогическия съвет е избрал да работи по програмата "Ръка за ръка" и може да ползва единствено и само тези помагала, не тези с надслов "Моливко".

Любезно е поне да поискат предварително съгласие, да предложат поне два различни варианта и пр., като най-малко обяснят предимствата на избраните от тях помагала.


Учителките не могат да искат вашето съгласие по коя програма да работят, защото (както ти написах по-горе) Програмата за работа на детското заведение се избира на педагогически съвет.

Необходимо е също да предоставят документи, от които да се установи действително платената цена.
Все неща, ако всичко е ОК, които не са проблем!

Когато се поръчват помагалата за работа винаги има някаква отстъпка за по-големите количества, но не повече от 10 % от общата цена. В детското заведение или във всяка група има оставена фактура, на която е написана цената на закупените и доставени помагала.

Що се отнася до това, че внасяте годишно по 100 лева за допълнителни санитарни консумативи - това вече е въпрос, на който можеш да поискаш отговор от кмета или от заместник кмета на съответния район, в който се намира детското заведение  или можеш да попиташ директно госпожа Йорданка Фандъкова - ресорен зам. кмет по образованието за София. Защото на всички детски заведения се дават пари за санитарни консумативи. Друг е въпроса, че те никога не стигат, но чак пък да се събират по 100 лева от всяко дете за тях ....  ooooh!

Дано да съм ти била полезна!  bouquet
Ако имаш още въпроси - готова съм да отговоря веднага.

# 31
  • Мнения: 7 386
Didia, не ми е понятен тона ти, нито имаш право да коментираш кое НА МЕН ми се вижда скъпо, а ако сериозно си спец в сферата на образованието, почни да слагаш малко повече запетайки в сложните изречения (по принцип не коментирам правописа, но тук просто ми се наби на фона на надутия ти тон)...

Като се абстрахирам от горното, първо, тетрадката по литература се казва "Приказна люлка", а не "Вълшебство от думи", която е по български език.
Второ, по "Физическа култура", което е десетото направление, дали има тетрадка, как мислиш, и ако случайно вече има, дали е остро необходима  newsm78
Аз не държа тона ми да ти е приятен.Написала съм мнението си и не държа ти да се съобразяваш с него.ЧЕТИ внимателно какво съм писала - тетрадката по български е .....,а не тази по литература.И държа на мнението си,че в тетрадката по литература има илюстрации , а текстове - няма. Mr. GreenЗа десетото направление ИМА тетрадки и това зависи от възрастовата група.Какво е съдържанието и дали се използват - прочети сама.
              Учителите имат право на избор на учебните помагала и материали .Обикновено на родителска среща се уточняват изискванията.Родителите имат право да не закупят тетрадките,помагалата и т.н.,ако не желаят.Мисля,че никой никого не е хванал за гушата и не е бръкнал в протмонето му на сила.
              И една забележка - до сега не съм видяла учител,който ви обяснява как и какво да ползвате на  работното си място.
              инка62 ти е обяснила подробно ,за какво става реч.Само ще добавя,че освен избраните на педагогически съвет програми и помагала ,учителите ползват и учебни тетрадки ,изготвени и от другите колективи.За да ти стане по-ясно  Mr. Green давам обяснение / ти ,ако искаш се съобразявай с него/ - Групата работи с тетрадките на "Ръка за ръка" ,но по математика учителя ползва и тетрадки от издателство "Изкуство" ,по КТБД - "Неогея" и т.н. Всеки учител,който държи на работата си и на качеството й ,не се ограничава САМО с материалите на един колектив.Причината е ,че във всяка от книжките има предимства и недостатъци и добрия учител търси начин да избегне недостатъците .Тук пишат много учители и ще потвърдят казаното от мен.

# 32
  • Мнения: 3 506
Ааааа, значи можело някои неща да се кажат без дребнаво заяждане и глупави отметки Grinning Е, почти без...

По повод на забележката ти - по едно стечение на обстоятелствата работното място на учителя е тясно свързано с живота на МОЕТО и на много други деца. Което автоматично означава, че АЗ и останалите родители имаме право на мнение и отношение по почти всички въпроси, свързани с работата на учителя. Всички учители, които уважават и разбират професията си, са съгласни с това и го демонстрират в работата си.

# 33
  • Мнения: 7 386
По повод на забележката ти - по едно стечение на обстоятелствата работното място на учителя е тясно свързано с живота на МОЕТО и на много други деца. Което автоматично означава, че АЗ и останалите родители имаме право на мнение и отношение по почти всички въпроси, свързани с работата на учителя. Всички учители, които уважават и разбират професията си, са съгласни с това и го демонстрират в работата си.
Къде е проблема тогава ??? Аз не познавам учител,който да не търси мнение и отношение по въпросите свързани с децата в групата / класа . Всеизвестна истина е ,че ако родителите не подпомагат училища и ДГ , те отдавна да са се разпаднали.
             

# 34
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
От цялата тема, това което ми се наби в очи е че най-естествено се говори за 'учебна година' за деца във 2-ра група. Което ми се вижда ужасно. Хеле пък да имат 10 учебни тетрадки и да им се пишат забележки в тях. Детето не може само да си вдигне гащите и още се капе като яде, но трябва да има 10 учебни тетрадки и да пише ченгели  ooooh!
Сега остава да направят градините задължителни.

ПП Дъщеря ми е на 5, преди няколко дни й купих някакво Моливко за 5-6 годишни. За една вечер го беше изпооцветила, изпосвързала и надписала от кора до кора. Е, трябва ли тогава аз да я спирам - това още не сте го взели, мами, не оцветявай. Същевременно имаме и друго, което тя не е отворила от година. И това ми се вижда естественото състояние за дете, което няма 7 години. За чий тогаз са тези тетрадки и какво ще научат децата.

# 35
  • Мнения: 3 506
Тинкърбел, всъщност това беше една от причината да се разпиша в темата. Уви, не сме много тези, които сме на това мнение Confused В нашата детска градина дори имаше родители, които искаха децата от втора група да започват да се учат да пишат и питаха дали 5 тетрадки не са малко Mr. Green Забележките и оценките също са смехотворни, нооо... това е положението в момента. Учат уроци децата, та пушек се вдига  Crazy

# 36
  • Мнения: 4 841
От цялата тема, това което ми се наби в очи е че най-естествено се говори за 'учебна година' за деца във 2-ра група. Което ми се вижда ужасно.

Кое е ужасното в случая? Никой не говори за "писане на ченгели", става въпрос за основни познания - цветовете, близко-далеч, по-малко-по-голямо, имената на различните форми, усвояване на основни умения за рисуване на зиг-заг, "стълбичка"; запознаване със сезоните, ден/нощ, животните и малките им, треви/храсти/дървета; умения да се състави разказче по картинки, или да се преразкаже прочетен текст, стихчета по повод празници - кое е ужасяващото, че не се сещам     newsm78 Да не забравяме и факта, че заниманията са една съвсем незначителна част от деня - има достатъчно време и за игри, и за допълнителни занимания, и за какво ли още не. И определено е в пъти по-полезно от гледането на филмчета на двд.

# 37
Много приказки за и много против.Всички помагала са одобрени от МОН. Темата за намаляване на книжките, води до намаляване на знанията и това е под напора и компетентността на родителите.
Достатъчно е да погледнем книжките и да видим, че средно те съдържат по  20-22 страници. 10 книжки по 22 стр. = на 220 страници. Средно за месец се считат 21. 10 месеца по 21 дни = 210 дни, т.е нашето дете има на ден да работи за 12 часа само на една страница.Това е крайно недостатъчно !!!!!!!!!!Ако искаме добро развитие  необходими са материали и учебни помагала за децата.
Когато учителите ни връщат непопълнени книжки следва да попитаме, дали нашето дете е мотивирано и е искало да работи, какви са неговите възможности и аз като родител как да помогна, за мен като майка това ще ме разтревожи, защото не е тайна, че все повече се увеличават  децата с проблеми.Мотивацията  за учене е процес на родители и учители.
Колко до водата да сметнем и нея.За дете е необходимо 1л вода на дена. 20 деца по 1л = 20 л. на дена, т е едва ли има група и родители,които да купуват 400 литра за месец
Недоверието в хората, които се грижат за децата ни нанася вреди само на децата. Необходим е диалог и взаимодействи и вазимна помощ.

# 38
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
става въпрос за основни познания - цветовете, близко-далеч, по-малко-по-голямо, имената на различните форми, усвояване на основни умения за рисуване на зиг-заг, "стълбичка"; запознаване със сезоните, ден/нощ, животните и малките им, треви/храсти/дървета; умения да се състави разказче по картинки, или да се преразкаже прочетен текст, стихчета по повод празници...

Мхм и тез неща детето не може да научи без тези 10 тетрадки. И трябва да има специален час - учене на цвета синьо, учене що е то овца и агънце и т.н.

Тези всичките, които си изредила се научават най-непосредствено докато общуваме с децата си. Дъщеря ми всичко, без писането, рисуването и стихчетата, го знаеше на 2 г. При това без да попълни нито една тетрадка. Тя тогава не можеше да държи молив, де. Но и сега не може да нарисува "стълбичка", нито пък прави разказче по картинка, за сметка на това ми е кеф да й слушам измислените истории, които се случват на куклите й.

Ужасно е да обличаме естествения интерес към света в учебна програма от най-невръстна възраст. Ученето трябва да е забавно и приятно, а не задължително. ОК, нека да има някакви критерии за ориентир на родителите - дете на Х години нормално може да прави и да знае това и това - checked, checked... Но да говорим за учебна програма с цялата сериозност и тържественост, да чета аз в съседната тема как деца от предучилищна група 'наваксват материал' и за това не играят, или да слагаме еквивалентност между брой изписани тетрадки и количество и качество на придобитите знания, идва ми много.

Но както Мария каза, ние дето мислим така, сме малцинство. И хич и не искам да налагам мнението си на когото и да е. Аз си се шокирам тихичко и по стечение на обстоятелствата взех, че занимах цял подфорум с моите терзания. Ей тук едно четиво за размисъл - http://kosmos.pass.as/e107_plugins/content/content.php?content.30

# 39
  • Мнения: 3 506
Ти си се шокираш тихичко и отдалече, а можеш ли да си представиш аз какъв шок изживях, когато една сутрин ме посрещнаха с думите "Ама моля Ви се, по-рано идвайте, така детето закъснява за час. Часът по български започна преди 10 минути" (Действието се развива в 9:00 сутринта)  Shocked  Вече си изяснихме позициите, но докато схвана за какво иде реч и докато се ориентирам как да "преговарям", бая зор видях...... Сега просто от време на време ми припомнят, че ако детето не знае материала (който всеки петък ни раздават в писмен вид, за да можем да им "проверим" вкъщи знанията), това си е по моя вина... Виновна съм много hahaha

# 40
  • В офиса
  • Мнения: 4 012
След като си попълни Моливкото, Цвета го взе да се изфука. При което вечерта чух коментара "Тя не е спазвала зададените цветови схеми" Та така, те хората имат желание да ги научат децата, ама ние като сме гьонове и им спираме развитието.

# 41
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 499
Инка62, благодаря за изчерпателния отговор. Имам въпроси и се радвам на готовността да отговориш.

1.На какво правно основание педагогическият съвет взима решение точно за това? Къде е уредбата, как са предоставени тези правомощия?
2. свързано е с 1. От кой законов или подзаконов нормативен акт мога да установя функциите на този съвет, начин на формиране, права и задължения и пр. /нямам спомен за такава уредба в ЗНП и правилника за прилагането му, касаеща детските градини, може и да съм пропуснала нещо-тр. да погледна/
3. С какъв акт МОН одобрява програми за ДГ? Конкретно ме интересува дали е с ОАА, з. в такъв случай подлежи на обжалване.
4.Казус, к. реално и засега не съществува, но би могъл да се осъществи, а именно: педагогическият съвет взима реш и избира програма; учителките не могат да искат съгласие от родителите т.е. само уведомяват; родителите решават, че няма да се съобразят с реш на педагогическият съвет, з нищо не ги задължава и не търпят санкции от това; като резултат във ДГ не е спазено реш. на съвета и не се работи по въпросната програма;
Кой носи отговорност за това и какви санкции следва да понесе?

# 42
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 499
Ех, Мария! А учителките са твърдо убедени вероятно, че стриктно спазват задълженията си, а ти..."каква незаинтересована майка" Laughing! Поне ви информират и то не само писмено, но и всеки петък. Дали са задължени да го правят? Ако да, дали са предвидени санкции за неизпълнение на това задължение?
Нещо доста съм се подпалила, та се чудех в евентуално съдебно производство кой би защитавал интересите на детското заведение? Дали влиза в служебните задължения на юрисконсулта на общината?

# 43
  • Мнения: 3 506
Мама САННЯ, тъкмо се притесних, че с Тинкърбел ти оспамихме темата и ще се сърдиш...

Ужасна съм аз в това отношение, горките ми деца, как ли ще наваксват... Нашата ДГ е частна, но като цяло е с доста "държавен" манталитет, особено по отношение на ученето, затова си позволих да давам примери тук.

Мисля, че след като ти си купуваш тетрадките, нямат никакво право да откажат да ги проверяваш, когато си поискаш - ако искаш и всеки ден би следвало да можеш да си ги носиш вкъщи.

При нас в петък, освен въпросните листове, дават и тетрадките, по които е работено през седмицата. Аз освен да им се радвам на забележките ("Отсъства!", "Да се направи за домашно!", "Фигурите не са подредени правилно!", "Лошо оцветено и недовършено - да се довърши за домашно!", "Добре!", "Отлично!" - всичко с червен химикал, последвано от подпис на учителката и дата, няма шест-пет), друго не виждам какво да правя с тях... Но все пак предпочитам, отколкото изобщо да не знам какво става. А и децата понякога са в настроение да се хвалят с това, което са направили в тетрадките...

# 44
  • СОФИЯ
  • Мнения: 11 499
Това, че е частна ДГ - вече е др. нещо. Определено повече се стараят. Казвам го от опит. Татито премести детенце в такава поради събитията от миналия месец. В интерес на истината още не сме я върнали в държавната, но ходих на род.среща и платих нужната сума. Аз съм тази, к настоява детето да е в държавна. Мъжът ми го нарича "хитлеристко възпитание" Laughing, но знае, че с мен на глава не се излиза.
Намирам темата за полезна. Добре е да има различни мнения, стига да се спазва добрият тон. И със сигурност всеки има право да защитава правата си. След като е спазил задълженията... Laughing Joy

Общи условия

Активация на акаунт