Паркиране на тротоара

  • 5 949
  • 78
  •   1
Отговори
  • Мнения: 824

"Шофьорите, които паркират на тротоарите в София и пречат на пешеходците, ще бъдат глобявани от днес.

Вместо да лепят стикери, служителите на столичния инспекторат ще снимат неправилно паркираните коли. Снимките ще отиват в КАТ. Глобата за паркиране на тротоара е 30 лева.

"По Закона за движение по пътищата разстоянието от автомобила до сградата трябва да е не по-малко от два метра. Столичани вече негодуваха, че няма къде да спират колите пред дома си, освен на тротоара.

В София изключително голям е проблемът с движението. Ние трябва да накараме хората да паркират на тротоар, като има разстояние поне 1.5 - 1.7 метра от стената.

С новите правила хората ще бъдат уведомени за наложени глоби, защото ще им изпратим писмо по местодомуване за наложените санкции". Това каза зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов пред БНР.

На въпрос за синята зона по тротоарното пространство, Стоилов обясни, че там, където има "синя зона", то има задължително колчета, като от "Паркинги и гаражи" са очертали място за автомобил, като са спазени изискванията
"



Цитирала съм новинарски сайт.
Знам Закона за движение по пътищата,но също така знам,че в София няма толкова широки тротоари,на които можем да паркираме, без да бъдем санкционирани.Има осезаем недостиг на паркинги-платени или не.Да не говорим,че вечер ,когато софиянецът се прибира у дома,губи достатъчно време,лутайки се да намери място за автомобила си.
Осъзнавам,че тротоароте не са място за паркиране,но един шофьор винаги може да спре така,че да има място за майки с колички,инвалиди и всички пешеходци.
Когато ходя на работа спирам на тротоара,защото в радиус на 1 км.,няма обособено място за паркиране.Къде да си оставя аз колата?Понасяла съм си вината за това-счупени огледала,надраскват я,но въпреки всичко рискувам.
Или може би трябва да си заредими портфейлите с билетчета за градския транспорт,та да разширим бюджета на СКГТ.
Та питам аз:мислите ли,че ако ние шофьорите започнем да негодуваме спрямо тази акция,Столична община ще ни обърне внимание?Защото не ние,а точно тя-Общината,ни поставя пред свършен факт и намира начини да "въведе"ред в столицата.Сами ли да си направим паркинги?
Всички знаем,как стои въпросът в развитите европейски страни,но знаем,че скоро в България това няма да се случи.

# 1
  • Мнения: 2 401
Я кажи къде живееш,  за да видиш моето негодувание пък.   Naughty  П.с. и аз съм шофьор.

# 2
  • Мнения: 824
Всеки ден ли шофираш?Как се справяш с този проблем,щом негодуваш?

# 3
  • Мнения: 9 903
имаше подобни теми и преди, мнението ми не се е променило оттогава. Няма къде да се паркира. Аз с количка в градския транспорт няма да се натоваря. И синята зона вече е пълна - ок за плащането - но е пълна и места няма.
Да ми посочат къде да паркирам извън тротоара, ще се съобразя, но и те не знаят къде да паркирам.

# 4
  • Мнения: 5 622
На тротоара паркирам само пред къщи, но той е достатъчно широк, за да не възпрепятства преминаването на пешеходци, колички и прочие. Нямам право да се възмущавам (макар понякога да го правя, ако паркирането върху тротоара е твърде нагло  Stop ), защото колите са страшно много, а места за паркиране няма.

# 5
  • Мнения: 824
Тротоарът на който паркирам не е тесен,но не остава и нужното разстояние от 2 метра до стената.За това се притеснявам,че ще започнат с лупа да наблюдават нарушителите. И ако всеки месец получавам честитки от КАТ,по-добре да си стоя в къщи,така на никой няма да преча.

# 6
  • Мнения: 5 877
Момичета, може да ви е трудно да намирате места за паркинг, но наистина е непроходима София с количка. Тити, аз пък съм се натоварвала с количка в градския транспорт - уверявам те, доста по-лесно е от преминаването на обикновен тротоар в центъра. Не е никак приятно да минаваш с малко дете по шосето, защото някой гледа първо своя си интерес, просто е много опасно.
Струва ми се, че наистина трябва да има ред в това отношение. Надали ще изчистят всички коли, но поне хората да започнат да полагат някакво съзнателно усилие.
А и ми се струва, че при гадния трафик в Сф не е чак такова изконно право и удоволствие да се движиш с кола навсякъде. В центъра особено пеша ми се струва по-бързо, отколкото на колела.

# 7
  • Мнения: 2 563
Аз се отказах от кола именно защото няма къде да я паркирам. Не ми дава съвестта да я пльосна на тротоара. Време е да има някакъв ред, защото са малко онези шофьори, които правят усилие да оставят място и за пешеходеца.

Трябва и да се разчистят трошките, които ръждясват по улиците и никой не ги кара.

# 8
  • Мнения: 2 401
Всеки ден ли шофираш?Как се справяш с този проблем,щом негодуваш?

Ясно, ти не ходиш по тротоари. И час да обикалям да търся място за паркиране не мога да се вбеся така, както се вбесявам  маневрирайки с 20 кг количка, слизайки и качвайки се на тротоар от 10 метра примерно, по 3-4 пъти, заради  олигофрени, намиращи постоянно оправдание в лицето на държава, община, президент и какво ли още не..  Аз паркирам на улицата. Не се качвам на тротоар от времето, когато бях начинаещ шофьор и реших да се кача на тротоара като всички останали. Тогава една бабка ме направи за 2 стотинки, още ми държи влага.

# 9
  • Мнения: 5 877
При това аз съм маневрирала една количка, купена нарочно да е сравнително тясна. Как се маневрира с количка за близнаци? С инвалидна количка? Как човек с бастун притичва през платното, за да заобиколи спрелите върху тротоара коли?
Съгласна съм, че трябва да се построят паркинги, но междувременно не е зле и ние самите да се държим добре един с друг.

# 10
  • Мнения: 824
Всеки ден ли шофираш?Как се справяш с този проблем,щом негодуваш?

Ясно, ти не ходиш по тротоари. И час да обикалям да търся място за паркиране не мога да се вбеся така, както се вбесявам  маневрирайки с 20 кг количка, слизайки и качвайки се на тротоар от 10 метра примерно, по 3-4 пъти, заради  олигофрени, намиращи постоянно оправдание в лицето на държава, община, президент и какво ли още не..  Аз паркирам на улицата. Не се качвам на тротоар от времето, когато бях начинаещ шофьор и реших да се кача на тротоара като всички останали. Тогава една бабка ме направи за 2 стотинки, още ми държи влага.

Разбирам,че има шофьори,които не се съобразяват с пешеходците,но никак не е трудно паркираме така,че да има място за ТЕБ.
И да,ние "олигофрените" с право обвиняваме  държавата.Не е нормално да въвеждаш забрани,след като не си направил НИЩО по въпроса,за предотвратяването им.

Не отговори в какво се изразява твоето негодуване спрямо такива като мен.
ПП:Паркирането на улицата също е забранено!

# 11
  • Мнения: 824
Като пуснах темата визирах шофьори,които спират на тротоара,оставяйки място за майки с колички и инвалиди.Не толерирам тези,които блокират движението по тротоарите,нали те са продълженията на пешеходните пътеки.

Исках да обсъдим дали ние сме в състояние да се намесим адекватно и на време,за да може общината да заработи с бързи темпове по този въпрос.Не да мишкуваме и да разменяме реплики само по форумите.

# 12
  • Мнения: 73
Лошото е че в нашият град първо глобяват а след това евентуално мислят за решение на проблема.Според мен идеята е да накарат повече хора да използват градски транспорт когато отиват на работа в центъра на града.Което според мен е правилно защото София е многолюдна и ако всички ходим на работа с колите си се получава това което е в момента.

# 13
  • Мнения: 8 999
Проблемът с паркирането наистина е ПРОБЛЕМ. При това голям. Няма достатъчно места в синята зона, за да поемат всички коли, които искат да паркират в центъра. Колата ми се превърна в бреме, а не в улеснение.
Намерих суперскъп вариант - купихме апартамент в непосредствена близост до центъра със собствен двор, където мога да си паркирам, без да преча на пешеходците и без да се притеснявам, че ще отнеса някоя глоба или пък ще ми вдигнат колата. Излизам с кола само в краен случай и то до дестинации, където съм сигурна, че ще мога да паркирам без проблем. В останалото време ходя пеша. Градският транспорт е нещо ужасно и го избягвам категорично - нередовен, мръсен, вонящ, претъпкан с не много приятна публика /съжалявам, че го казвам, но миризмите на чесън, пот, хора, облечени с мръсни дрехи, дъхащи на "снощно", заредени със скандал дядковци и бабки, ругаещи и блъскащи се тийнейджъри не се вписват в представата ми за добро начало на деня/.
Наистина общината трябва да предприеме първо мерки за осигуряване на достатъчно места за паркиране, а после да налага забрани и глоби.

# 14
  • Мнения: 824
Намерих суперскъп вариант - купихме апартамент в непосредствена близост до центъра със собствен двор, където мога да си паркирам, без да преча на пешеходците и без да се притеснявам, че ще отнеса някоя глоба или пък ще ми вдигнат колата.

Ако започнат да продават жилища на преференциални цени на тези,които не паркират на забранени места,ще стана образцов шофьор.

# 15
  • Мнения: 600
когато паркирам на тротоар, винаги оставям метър до сградата, т.е. едниите гуми на тротоара, другите - на улицата. страх ме е да качвам цялата кола, за да не я издерат и счупят огледалата. ако тротоарът е твърде тесен, просто не спирам там. в софия ми се случва да пракирам на 20мин пеша от мястото, на което отивам - просто си имам няколко места и винаги спирам там, не обичам да обикалям 30мин за място, по-добре да спра където си знам и да повървя.

за първи път осъзнах какво е да има коли по тротоара, когато детето беше в количка. горе-долу тогава си промених навиците при паркиране Mr. Green

на въпросът ти трябва ли да стачкуваме - не смятам, че местата са достатъчни, но не мисля да протестирам. има арогантни шофьори, нека бъдат глобени.

# 16
  • Мнения: 5 877
Добре де, всеки твърди, че оставял поне по метър от тротоара. Интересно откъде се вземат тези коли, на които броните им опират в стената? Те сигурно сами се карат.
Толкова вбесена и безпомощна съм се чувствала, че ми е идело да сваля мръсния памперс на детето и да го лепна на нечие предно стъкло. Още се чудя как се сдържах.
А огромен джип, който се носи весело по самия тротоар насреща ти, насреща на количката ти?  Баси и наглеците дето ги има.

# 17
  • Мнения: 599
И аз мисля, че общината първо трябва да предложи,а след това да наложи.  

То тоя проблем и във Варна го има,но още не са ни почнали с глобите.
Да не говорим,че аз и пред блока няма къде да спра, защото от новите кооперации
или не си правят задължителните гаражи, или ги отдават под наем за магазини, а си спират
колите на нашия паркинг.
Струва ми се,че оправия скоро няма да има, но дано не съм права.

# 18
  • Мнения: 377
Абсолютно съм за по-строг контрол и санкции на това нарушение на ЗДП.
Съгласна съм, че основната отговорност е на общината, но все пак не е единствено тяхна.
Когато дадена фирма си наема офис е редно да помисли за това колко служители ще работят, какъв поток от клиенти евентулано посещава офиса и за съответните парко-места. Когато купувате или наемате апартамент е логично да се помисли за същото.
Няма как да се очаква проблем трупан с години да се реши за няколко дни или месеци, но трябва да се почне от някъде. В централната част на София освен тротоари е трудно да намериш и тревна площ или пешеходна пътека върху, която да няма спрял автомобил.

# 19
  • Мнения: 824
Няма как да се очаква проблем трупан с години да се реши за няколко дни или месеци, но трябва да се почне от някъде. В централната част на София освен тротоари е трудно да намериш и тревна площ или пешеходна пътека върху, която да няма спрял автомобил.
Разбира се,че трябва да се почне от някъде.Грижа за това на първо място има Общината,и чак тогава будната гражданска съвест.
Не е вярно,че в центъра на София" е трудно да намериш и тревна площ или пешеходна пътека върху, която да няма спрял автомобил",да не си била тук,когато Папа посети София?

# 20
  • Мнения: 475
Аз пък мисля,че на първо място трябва да е будната гражданска съвест и тогава грижата на общината! Thinking

# 21
  • Кацнала на едно дърво.
  • Мнения: 3 192
При това аз съм маневрирала една количка, купена нарочно да е сравнително тясна. Как се маневрира с количка за близнаци? С инвалидна количка? Как човек с бастун притичва през платното, за да заобиколи спрелите върху тротоара коли?
Съгласна съм, че трябва да се построят паркинги, но междувременно не е зле и ние самите да се държим добре един с друг.
Точно така.
Редно е да не мислим само за себе си, ама колко са такива люде?
П.П. Много мои познати спокойно  могат да се придвижват пеша. Дори ще спестят време...

# 22
  • Мнения: 5 228
Добре де, всеки твърди, че оставял поне по метър от тротоара. Интересно откъде се вземат тези коли, на които броните им опират в стената? Те сигурно сами се карат.

Това, разбира се, са колите на хората, които не пишат във форума.

Аз съм активен шофьор, но подкрепям инициативата. 2 метра е прекалено много според мен, защото повечето тротоари в нашия кватрал примерно са тесни, но и 1 метър да се оставя, пак ще е добре - поне да може да се минава с количка - бебешка или инвалидна.
Преди няколко години правиха ремонт на тротоарите на нашата улица и там, където се пресичат улиците, е направено скосено, много удобно, но навсякъде има запречена по някоя кола и пак не можеш да минеш.
София е абсолютно непроходим град за хора, които се придвижват с инвалидни колички. Това е страхотна дискриминация, хората са блокирани в домовете си, защото няма как да се придвижват.

# 23
  • Мнения: 2 563

София е абсолютно непроходим град за хора, които се придвижват с инвалидни колички. Това е страхотна дискриминация, хората са блокирани в домовете си, защото няма как да се придвижват.

И за незрящите е опасно, щото не могат да се ориентират откъде да се проврат. А нечуващите също, щото като ходят по улицата, не чуват колите зад себе си. Аз живея на Цар Асен и преди да стане синя зона, по тротоарите беше фраш. Вървях по улицата и колко пъти са профучавали на милиметри от мен, щот си мислят, че ще ги чуя и ще се пазя. Не знам как досега не ме е отнесъл някой такъв

# 24
  • Мнения: 957
Аз също се качвам по тротоарите, но наполовина и предимно ползвам синя зона след 20 кръгчета. След този закон ще трябва в колата да си имам и метърче да меря колко е до стената. А ние шофьорите какво да кажем..като гледаме добре ограден тротоар на който МОЖЕ да се мине с колички или обикновен пешеходец..ама те решават да си ходят по платното.

# 25
  • Мнения: 824
Аз пък мисля,че на първо място трябва да е будната гражданска съвест и тогава грижата на общината! Thinking
Ок,решаваш,че няма да паркираш на тротоара и започваш да търсиш паркинг,синя зона и там няма места.От къде според теб идва проблемът?

# 26
  • Мнения: 5 647
Аз пък мисля,че на първо място трябва да е будната гражданска съвест и тогава грижата на общината! Thinking

А аз пък си мисля, че КАТ трябва да спре да регистира коли.

# 27
  • Мнения: 5 228
КАТ трябва и да измисли начин да принуди собствениците на неподвижни таратайки да ги махнат, само заемат места за паркиране. Навсякъде има антики със спукани гуми, които не са местени от 10 години,  да не говорим за плащане на данък.

# 28
  • Мнения: 475
Аз пък мисля,че на първо място трябва да е будната гражданска съвест и тогава грижата на общината! Thinking
Ок,решаваш,че няма да паркираш на тротоара и започваш да търсиш паркинг,синя зона и там няма места.От къде според теб идва проблемът?
Проблемът е там,че се разлигавихме прекалено много и дори до кварталния магазин ходим с коли.Това не може!Защо е толкова важно да отидеш до НДК, например с кола,като може и пеша.

# 29
  • Мнения: 824
Проблемът е там,че се разлигавихме прекалено много и дори до кварталния магазин ходим с коли.Това не може!Защо е толкова важно да отидеш до НДК, например с кола,като може и пеша.

М да,аз мога да отида и пеш,защото живея на 5 минутки,а хората от Люлин?  Mr. Green
Истината е,че аз също ходя до кварталния магазин с колата,когато времето е студено.

# 30
  • Мнения: 5 647
КАТ трябва и да измисли начин да принуди собствениците на неподвижни таратайки да ги махнат, само заемат места за паркиране. Навсякъде има антики със спукани гуми, които не са местени от 10 години,  да не говорим за плащане на данък.

Хубаво би било и да вдигнат данъка за колите, които са над 10 години. За новите коли съответно да няма данъци.

# 31
  • София
  • Мнения: 3 114
Като чуя новини като тази, винаги си мисля, че е много по-лесно да събираш глоби, отколкото да предприемеш реални стъпки за облекчаване на движението и решаване на проблема с паркирането. В София отдавна трябваше да има метро до всички краища на града. С мъжа ми също сме от паркиращите по тротоарите по простата причина, че има много малко служебни места в работата ни, а придвижването с автобус 306 в сутрешните задръствания по Цариградско си е направо изпитание. Не мога да ви опиша с какво нетърпение чакаме откриването на метростанцията в Младост 1.

След като се въвеждат такива санкции, ще се постараем да спазваме правилата; ако не става, ще се мъчим с автобуса и това е. Но пак казвам, по-лесно е да се налагат глоби, отколкото конструктивни  и дългосрочни решения. Освен това има много сини зони, които са изцяло върху тротоарите и не знам с какви очи интервюираният твърди, че са спазени всички изисквания. Не виждам причина забраните да важат за безплатното паркиране, а да се заобикалят там, където се събират пари.

# 32
  • Мнения: 2 759
А аз пък си мисля, че КАТ трябва да спре да регистира коли.
                       Peace

Последна редакция: пн, 17 мар 2008, 16:05 от Портокалово момиче

# 33
  • Мнения: 475
Проблемът е там,че се разлигавихме прекалено много и дори до кварталния магазин ходим с коли.Това не може!Защо е толкова важно да отидеш до НДК, например с кола,като може и пеша.

М да,аз мога да отида и пеш,защото живея на 5 минутки,а хората от Люлин?  Mr. Green
Истината е,че аз също ходя до кварталния магазин с колата,когато времето е студено.

Ми тези,които живеят в Люлин да ползват метрото,при тези,при които няма метро-градски транспорт,и така.

# 34
  • Мнения: 824
Мен ме е гнус само като минават покрай мен автобусите,какво остава да им ползвам услугите.

# 35
  • Мнения: 107
За новите коли съответно да няма данъци.

 hahaha

Утре сигурно ще предложиш да няма данък смет, щото не правиш боклук  ooooh!

По темата-напълно съм съгласна да разкарат колите от тротоарите.
Крайно време е пешеходците, майките, инвалидите да престанат да се страхуват, че някой ще ги бутне докато се чудят от коя страна на платното да вървят.
Да, шофирам, да, ще ми е още по-трудно да си намирам места, но това е положението....живеем в столица!!!
Който недоволства, знае къде да отиде.
Никога не съм си позволявала да се катеря по тротоарите...защо аз мога, а други реват?

# 36
  • Мнения: 5 647
За новите коли съответно да няма данъци.

 hahaha

Утре сигурно ще предложиш да няма данък смет, щото не правиш боклук  ooooh!

Аз пък не виждам нищо смешно в това да няма данък за новите коли. Доколкото знам в някои страни е точно така- новите коли до 3 години нямат данък.

# 37
  • Мнения: 1 763
Вчера май писах в една подобна тема... Съгласна съм, че няма къде да се паркира, но все си мисля, че човешкият фактор трябва да е на първо място, а не да се правим на самоубийци като ходим по натоварените улици с детски колички. Все пак всеки може да ходи пеш или да ползва градския транспорт, но аз не мога да си водя бебето за ръка, инвалидите също не могат да си хвърлят количките, защото някой нямало къде да паркира. Това е един от малкото въпроси, по който не уважавам никоя различна от моята позиция и съм твърдо за високите глоби, за паяците и всякакви други начини за санкциониране на паркиращите по тротоарите ( без надраскване на коли и други форми на саморазправа).

# 38
  • Мнения: 475
Мен ме е гнус само като минават покрай мен автобусите,какво остава да им ползвам услугите.
Гнусничко е верно.Аз затова ходя пеша.Чудна фигура направих! Joy

# 39
  • Мнения: 107
Аз пък не виждам нищо смешно в това да няма данък за новите коли. Доколкото знам в някои страни е точно така- новите коли до 3 години нямат данък.


Колкото по-малко C02 отделя колата, толкова по-нисък данък. Но не съм чувала някъде да не се плаща. Ти за кои страни говориш?

# 40
  • Мнения: 5 647
Аз пък не виждам нищо смешно в това да няма данък за новите коли. Доколкото знам в някои страни е точно така- новите коли до 3 години нямат данък.


Колкото по-малко C02 отделя колата, толкова по-нисък данък. Но не съм чувала някъде да не се плаща. Ти за кои страни говориш?

За Италия съм чувала.

# 41
  • Мнения: 107

За Италия съм чувала.

Не съм живяла там, може би някой от Италия може да потвърди.

Стана ми интересно и взех, че попитах гугъл. Ето какво ми отговори

Това е интересно: "Note: if you are taxing a brand new car (for the first time) you must pay the tax before the end of the month..."

# 42
  • Мнения: 122
Първо да попитам:
Някой смята ли, че "будното" ни правителство знае какво прави, спомня си защо е избрано, има квалификацията и опита да се справи със задачите...... и най-важното ИСКА да се справи с тях.
Аз смятам, че корумпираните ни политици замазват с палачинки физиономията на бай Ганьо и продължават с пълна сила да работят за себе си.
Защо това е така???

Колите са - за да се карат.
Тротоарите - за да минават по тях пешеходците, майките с колички, болните и слепите.
Паркингите .......... тук вече на машинката и прескача едно зъбно колело и спира да работи.

Не може политиците и общинарите да раздават общински имоти за какво ли не, а да не могат да намерят места, където да бъдат построени паркинги. Първо, защото тази земя е на всички нас и когато имаме крещяща нужда от тези съоръжения, то една част от нея би трябвало да се използва точно за това.
Второ ........ отдаден терен за комерсиални нужди на определени фирми носи пари под масата тъкмо на тези общинари от които ние очакваме да разрешат проблема.
Нали се сещате, че с тези си действия корумпираните човечета създават и формират определени взаимоотношения между хората.  То и няма как да бъде. Колкото и да ти е будна съвестта тяхната възпитателна машинка е достатъчен противовес.
Та:
Общината е изначало ГЛАВНИЯ виновник да е такава ситуацията. Ако някой от работещите там не смята, че може да се справи с тези проблеми и засипва от медиите хората само с оправдания и вдигане на рамене то да си подава оставката. ТАКА Е НАВСЯКЪДЕ ПО СВЕТА.
В държавите в които съм бил в големите градове има изградени сгради на по 10 етажа които изцяло се ползват за паркиране. Ето за това говоря. Това което е нужно на населението, това се прави.
Другата страна ........... сме всички ние. И тук вече всеки един от нас наистина може да прецени (за шофьорите говоря) как с действията си ПО-МАЛКО ще пречи когато е паркирал. Казвам по-малко, защото варианта ДА НЕ ПРЕЧИ (особено в центъра на София) почти не съществува. Тук вече роля изиграва и както казах формирането на характери от страна на тези от които сме зависими - ПОЛИТИЦИТЕ. Защото когато с действията си те ти казват - Е................... МАЙКАТА, то и ти понякога започваш да псуваш или в случая да паркираш, където ти падне. Ето това е индиректно формиране на нашите характери и поведение.
РАЗУМНИЯ човек в тази ситуация търси варианти - обикаля по 20 минути преди да спре колата си ( а не би трябвало да си губи времето по този начин). НЕРАЗУМНИЯ спира и му е все едно.
Общината е докарала до там нещата, че няма как да не си пречим взаимно.

Относно данъците:
Колкото една кола е по-стара толкова данъка би трябвало да е по-висок.
...... само дето събраните пари няма ОТНОВО да отидат по предназначение.
Хубава вечер на всички.
Обичам си страната.

П.П. Да попитам и още нещо. Ако повечето хора смятат, че е именно така КАКВО ПРАВИМ НИЕ за да се променят нещата? Или кервана си знае посоката.......

Последна редакция: пн, 17 мар 2008, 19:45 от Нали Мъжете Не Плачат

# 43
  • Мнения: 599
КАТ трябва и да измисли начин да принуди собствениците на неподвижни таратайки да ги махнат, само заемат места за паркиране. Навсякъде има антики със спукани гуми, които не са местени от 10 години,  да не говорим за плащане на данък.

Хубаво би било и да вдигнат данъка за колите, които са над 10 години. За новите коли съответно да няма данъци.

Да,точно така.И аз се чудя защо чисто нова кола е с по-висок/и то доста/ данък от 10-годишна примерно.Не виждам логиката.

# 44
  • Мнения: 2 563
Аз си мисля, че и да има достатъчно паркинги, много народ ще държи да паркира на тротоара, защото ще иска колата да му е пред входа, да му е безплатно или просто защото така си е свикнал.

Нужни са паркинги, но е нужда и промяна в мисленето.

# 45
  • Мнения: 192
Моето мнение е че колкото по голяма е колата, толкова по голям данък трябва да се плаща. Да е вързано с теглото.
Например собственика на огромния джип трябва да плаща поне 5 пъти данъка на един смарт например.
А за паркирането - най лесното решение е здрави финансови санкции и глоби + скъпа синя зона+ целия център също синя зона. Щом синята зона е пълна, значи цената и е прекалено ниска. А това автоматично води до липса на места за паркиране.
Отделно живущите в центъра които не разполагат с паркоместа също трябва да плащат. Навсякъде по света живота в центъра струва скъпо.  
Преди 5 години работех в центъра. Тогава пред банката не беше синя зона. Съответно всички колеги идвахме с коли и беше една тарапана отпред.
Сега същото място е синя зона. Колегите ато трябва да плащат по 8 лева за ден + горивото... ами много просто, вече пътуват  койс метрото, кой с такси. Така че решения има и то точно удрянето по джоба ще изгони многото коли от центъра и тротоарите.  Работата и живота в центъра си имат своята цена, щом си там едва ли си социално слаб или на ниска заплата, просто трябва да си платиш цената за удоволствието да живееш или работиш там.

# 46
  • Мнения: 5 228
А за паркирането - най лесното решение е здрави финансови санкции и глоби + скъпа синя зона+ целия център също синя зона. Щом синята зона е пълна, значи цената и е прекалено ниска. А това автоматично води до липса на места за паркиране.
Отделно живущите в центъра които не разполагат с паркоместа също трябва да плащат. Навсякъде по света живота в центъра струва скъпо.  
 

Навсякъде по света обаче заедно със скъпите места за паркиране и платеното влизане в центъра с автомобил, има и надежден градски транспорт. Преди няколко месеца  аз лично се опитах да ходя на  работа с градски транспорт, но на третия  ден се отказах и повече не съм си и помисляла да ходя с автобус на работа.
Иначе и аз нямам против да не се бутам с идиотите по задръстванията, да не плащам по 1 лв. на час за синя и зона и през ден по 10 лв. за скоба, щото съм закъсняла с 5 минути.

# 47
  • Мнения: 3 200
Не знам къде ще се паркира, в центъра няма паркинги на етажи, а без кола би било решение, ако можеше да се разчита на градския транспорт, но то не може.

# 48
  • Мнения: 1 650
Евпраксия
напълно съм съгласен !
скоро писах доста подробно в подобна тема, нямам нищо против да плащам за паркиране, стига да има къде да паркирам на спокойствие. Засега май любимо място е паркинга на Mall София

# 49
  • Мнения: 2 759
                     С нищо от мнението ти не съм съгласна. Благодарна съм, че никой, от когото зависи живота ми по някакъв начин не мисли като теб.

                     Макар че като си спомня само какви данъци плащам въпреки плоския данък...

# 50
  • Мнения: 192
И аз не си го харесвам, но това е единствения начин според мен.
Българин разбира само от едно - като му бръкнат в джоба.
Как ще си обясниш факта че по нашите улици има толкова много джипове за по над 50000 лева? Тези коли заемат място за 3 следователно данъка им трябва да е поне троен. А и собственик на такава кола не би трябвало да го объркат 1000 лева годишен данък.

# 51
  • Мнения: 2 759
..Как ще си обясниш факта че по нашите улици има толкова много джипове за по над 50000 лева? ...
                   Колко много е 'толкова много'? Бтв, аз дори не мога да се сетя за джип под 50 000 лв... но аз и не познавам всички марки...
                   Иначе звучиш, като че ли завиждаш. 'Щом имат пари, значи трябва да им ги вземем'. Що за мислене е това? Е ли заплатата ми твърде висока, ако си позволявам понякога да хапна хайвер? И съм ли аз лош човек, само заради това? Обикновено хората с по-добри доходи са и по-благородни, услужливи, и състрадателни. По-културни и собственици на гаражи също така.

# 52
  • Мнения: 2 563
Обикновено хората с по-добри доходи са и по-благородни, услужливи, и състрадателни. По-културни и собственици на гаражи също така.

Ако тези с по-добри доходи са онези с големите коли, все едно в тундрата ще шофират, страхувам се, че твърдението ти е невярно.

# 53
  • Мнения: 2 759
Обикновено хората с по-добри доходи са и по-благородни, услужливи, и състрадателни. По-културни и собственици на гаражи също така.
Ако тези с по-добри доходи са онези с големите коли, все едно в тундрата ще шофират, страхувам се, че твърдението ти е невярно.
                    Добре де, да изключим една част от мутрите и всички мутреси... Така става ли? И все пак всички си имат собствени гаражи.

# 54
  • Мнения: 2 563
Обикновено хората с по-добри доходи са и по-благородни, услужливи, и състрадателни. По-културни и собственици на гаражи също така.
Ако тези с по-добри доходи са онези с големите коли, все едно в тундрата ще шофират, страхувам се, че твърдението ти е невярно.
                    Добре де, да изключим една част от мутрите и всички мутреси... Така става ли? И все пак всички си имат собствени гаражи.

Е тия коли не седят само в гаражите си.

# 55
  • Мнения: 5 228
Мисля, че на някого не му е съвсем ясно за какво се ползват парите от пътния данък. Не е за паркоместа, да знаете.

# 56
  • Мнения: 475
Абе вече го решиха твърдо от общината-паркираш на тротоар-30 лева глоба!Ако искаш! Crossing Arms

# 57
  • Мнения: X
Според мен, ако има един човешки градски транспорт хората няма да се напъват да ходят с коли на работа. Ама наистина човешки, даже по-бързо ще става. От там трябва да се почне промяната, защото сега има линии, по които не можеш да се качиш, пътуваш нагънат на десет и си ставате близки с хора, които никога не си виждал. Ако трябва да водиш детет на градина или си бременна/инвалид как да ползваш транспорта? До сега, както някой беше писал, трябваше да имаме сносно метро, а не да го чакаме да стане за децата ни.
Друг е въпроса, че има някои хора, които ако могат ще си паркират колата в коридора. Имаме един такъв на нашата улица - има място за две коли да паркират успоредно, обаче човека паркира почти перпендикулярно и до стълбите на входа на блока си  Shocked Защо, че не може да мине две крачки пеш ли?
Аз лично винаги обмислям първо къде ще паркирам, когато трябва да ходя някъде с колата и я ползвам основно за нещо, свързано с каране на детето до някъде или пазаруване за цяла седмица, но пазарувам от магазини с големи паркинги.
Проблема е доста сериозен и решението ще дйде от много страни, но няма да стане само от глобички и т.н. Докато за хората е по-лесно да си понесат глобата, отколкото да намерят къде да паркират, решение няма да има. Лесно е да глобяваш, но каква друга алтернатива си предоставил на хората, даваш ли им възможност да изберат дали да са на паркинга или на тротоара? То е едно да си предпочел тротоара пред паркинга, друго е просто да няма паркинг.

# 58
  • Мнения: 133
Едно мнение и на шофьорка, която ходи на работа с градски транспорт - ами ужасно е. Автобусите/метрото са ПРЕТЪПКАНИ и много нередовни (за хигиената няма да коментирам). Ако идеята на общината е да се накарат повече шофьори да използват градски транспорт ок, да кажем (чисто хипотетично), че 20% от шофьорите оставят колите си вкъщи и решат да използват градски транспорт (независимо от вида) - те просто няма къде да се качат - масово се пускат единични автобуси по най-натоварените линии сутрин, когато всички отиват на работа и учениците на училище. Автобусите закъснявали заради задръстванията  - това са чисти глупости - лично съм ставала свидетел на следния разговор между двама шофери на автобус 111 - Глупак, (за един техен колега който кара бързо и изпревари автобуса в който бях, явно изоставайки от графика), защо да давам пари да сипвам (нафта), като може да си я приберем (нафтата). Да се оправи градския транспорт и да се направят паркинги (дори и платени) и тогава да се говори за ограничаване на трафика и справяне със задръстванията (голяма част от които биха се намалили, ако се направи една малко по-адекватна организация на времето на светофарите).  Но.... за съжаление ни управляват българи и няма да се оправим скоро (да не бъда черногледа да напиша никога), сега си търся кола и ще се присъединя към активните шофьори, времето ми е прекаленно скъпо, за да пътувам всеки ден с автобуси, които карат по инерция през повечето време, за да може шофьора да открадне малко повече нафта (800 основна заплата са твърде малко пари, за да си купиш малка мастичка за поредния курс)
 Съжалявам да дългия пост, но това е малка част от всичко, което може да се каже по темата. Приятен ден и дано никой снимащ да не мине покрай вашата паркирана на 1.97м от стената

# 59
  • Мнения: 2 563
Но освен от старост, градският транспорт е бавен и защото му се пречкат твърде много коли. Шофьорите трамвайните линии и спирките на транспорта за нищо ги нямат.

# 60
  • Мнения: 133
Аз говоря не за бавене от старост, а за УМИШЛЕНО бавене с цел източване на повече нафта от резервоара, която после продават.

# 61
  • Мнения: 3 200
Ами аз хич не го виждам сегашното положение, няма къде да се паркира (или плащаш 30 лева - то това си е едномесецчен паркинг на някои места)  и няма и градски транспорт, как да се придвижваме!?

# 62
  • Мнения: 122
Спокойно.
 Днес и аз излизам с фото апаратчето в джоба и ши щракам снимки.
...... основавам първия доброволен снимащ отряд на неправилно паркирани коли.
Ще снимам също така сополиви бебета, не-къпани граждани, хора с намачкани костюми, кучета без намордници, улици с дупки, и необлагаеми доходи.
Останалото ще го разберете от вечерните новини и пресата  Whistling

Последна редакция: вт, 18 мар 2008, 10:47 от Нали Мъжете Не Плачат

# 63
Ох, какво да кажеме живущите в центъра!!!
През деня не смея да изляза с колата, защото не знам как ще се прибера.Места дори и в Синята зона няма.........Кошмара настава когато трябва да заведа детето с температура до поликлиниката.....и там места за паркиране няма.......спирам както ми падне.
А общинските терени, които ставаха за надземни паркитги вече се разпродадоха - да не е луда общината да строи паркинги.....полза за тях няма, няма комисионна.

Трудно ми е когато изляза с количката и вървя по тротоара, но ЗАЩИТАВАМ ШОФЬОРИТЕ.Просто знам какво е .Те не са виновни.

# 64
  • Мнения: 824
Ако в целия град има бус ленти и шофьорите не ги използват,ако СКГТ поднови автопарка си,ако автобусните шофьори не играят карти на последната спирка,толкова,че да закъсняват за разписанието си,ако спрат да пушат в рейса и спрат да слушат чалга на макс,и аз ще стана редовен пътник в градския транспорт.Тогава ще си спестя главоболието от липсата на паркинги.Дори ще ми е много по-евтино.Обаче,и без да имам ясновидски способности,съм убедена,че в България това ще се случи след 20 години.

# 65
  • Мнения: 1 520
Хм, какво значи вечер като се прибираме.
Аз вечер се раждам, като се изнесат всички от центъра.

Шофьор съм всеки ден.
Според мен санкцията е правилна.
Пред дома си също паркирам на тротоара, защото долу на платното е забранено. А Синя зона да го направят като гледам няма шансове скоро.

Но според мен трябва да се съсредоточат санкциите върху тези, които не оставят и 30 см, за да се промуши пешеходец.
А такива има в изобилие. Ежедневно ми се случва да прескачам такива майстори.
И с удоволствие установявам, че някой нещо им  е строшил в знак на тяхното безочие.

Вярно е, че няма достатъчно места за паркиране.
Ама е вярно и че половината синя зона си седи празна, защото трябва да се плати.
Но това не може да е оправдание, за да спираме навсякъде, един върху друг.
Какво като съм шофьор, аз нали съм и пешеходец.

За себе си мога да твърдя, че съм коректна и винаги оставям място. Винаги.
Случва ми се и да паркирам толкова далеч от дестинацията си, че да ме хване яд, че изобщо съм с кола.
НО е нямало как да е по-близо без да преча на някого или да съм в нарушение.
Случвало ми се е и да седя 2 часа под нас, защото няма къде да паркирам, а асансьор за колата нямам да я кача в апартамента.
Случвало ми се е с болно дете да седя час и половина, защото една патка извърши нарушение и паркира пред мен.
Ама какво ми е- на детето му биха урбазон, оклюмало, едвам диша - ама хората си имат работа. Подобна ситуация съм имала и с господин с лъскава кола.

Въшльовци много.
И без капка култура или възпитание.
Не мога да допусна, че всички са станали такива скотове, заради липсата на места за паркиране.

Санкцията е абсолютно правилна.
Лошото е, че нищо няма да излезе.
Преди години нали пак така гръмко започнаха да снимат, дрън-дрън. Нищо не стана.

Не мога да разбера защо шофьорите се оправдават. Нали и те са пешеходци, не им ли е неприятно като се сблъскват и самите те с подобна практика. Ама явно хората обичат да си се оплакват.
"Хем ни пречат колите веднъж, но хем и аз няма как да паркирам другаде". Вечният принцип на смотаняка.


но ЗАЩИТАВАМ ШОФЬОРИТЕ.Просто знам какво е .Те не са виновни.

Ай стига бе.
Как да не са виновни.

Иначе плачем тука в темите, - как не ги е срам, къде да бутам количката, да му го върна ли.

Е няма угода.

Последна редакция: вт, 18 мар 2008, 11:15 от SmaRt

# 66
  • Мнения: 1 520
След себе си да уточня, че говоря  за тези, които буквално запушват тротоара.

И съм абсолютно за, да бъдат санкционирани.

И съм склонна до откат да споря, ако пред такъв и пред мен, да речем съм оставила 1,90 ме да санкционират мен.

Така спорих с паяците преди време. Така ще си споря и с КАТ, ако трябва.

Защото ясно е, те не могат да санкционират всички. За това е логично да се съсредоточат върху фрапиращите случаи.
Защото паркиране върху тротоара не е забранено, но има правила как да стане това.

Тротоарът пред нас е достатъчно широк.
Ако иска човек спокойно може да остави 2 м, или 1.50-1.70 м поне.
Ама шилето не иска, иска да си качи цялата кола върху тротоара, да прибере задницата, да не би някой да го обърше.
Въпреки, че платното не е функционално заради кофите разположени в него.

Ама шилето си е шиле.

# 67
  • Мнения: 824
... Ама явно хората обичат да си се оплакват.
"Хем ни пречат колите веднъж, но хем и аз няма как да паркирам другаде". Вечният принцип на смотаняка.

Смотаняк е този,който хем твърди,че не е правилно,хем вечер паркира на тротоара пред дома си!
Смотана ни е държавата,а ние сме виновни за това,че винаги се смиряваме,когато ни поставят пред свършен факт.
Ако започнем да протестираме с постоянство и твърдост,мисля,че нещата могат да тръгнат в правилната посока.Обаче ние седим и си плюем само по форумите и повечето твърдят "ама аз не правя така".

Когато вечер спираш на тротоара,мислиш ли да пращаш по триисетачка на КАТ,ей така,щото сама казваш,че така е редно?

# 68
  • Мнения: 824
През цялото време в темата,говорим за шофьори,които се съобразяват,че пешеходците трябва да използват тротоара по предназначение.За тези,които им пука дали има място за майки с деца и инвалиди.Въпреки,че последните в България са обречени,милите.Те няма как да излезат от домовете си/защото държавата ни така е преценила/,да не говорим,че ще се движат свободно по улиците.Да пази Господ!

# 69
  • Мнения: 1 520
... Ама явно хората обичат да си се оплакват.
"Хем ни пречат колите веднъж, но хем и аз няма как да паркирам другаде". Вечният принцип на смотаняка.

Смотаняк е този,който хем твърди,че не е правилно,хем вечер паркира на тротоара пред дома си!
Смотана ни е държавата,а ние сме виновни за това,че винаги се смиряваме,когато ни поставят пред свършен факт.

Когато вечер спираш на тротоара,мислиш ли да пращаш по триисетачка на КАТ,ей така,щото сама казваш,че така е редно?


Мерси. Не визирах себе си за смотанячка, защото както уточних оставям нужните метри.
И не ми представлява трудност да го направя. Затова не бих платила триисетачката на КАТ, а ще отстоявам правото си на спазила закона и оставила нужното място. Защото като си коректен, имаш право да си търсиш правото.

Пак ще кажа - ревем тука из темите как се минава с количката, как пречи, как ние все сме на улицата, че тротоарите са заети и т.н. Но пък днес като тръгнаха "санкциите: - леле, всички станаха защитници, че те видиш ли шофьорите не са виновни.

Ми то така да кажем утре, че те не са виновни и като ще те сгазят почти на тротоара. Ми те не са виновни, колоната отзад ги притиска сигурно. Смешно е.

Ама ние никога няма да се научим като сме виновни и са ни хванали да си понасяме последствията. Царе сме на оправданията.
Щото като те спре КАТ в нарушение, не казваш :Да, вярно, сбърках", ами започват с обясненията.

Не виждам кой и какво ни поставя пред свършен факт. Освен собствената култура на всеки индивид.
За мен е недопустимо да спра и да запуша тротоара, колкото и да бързам. Не го правя. За толкова години нито един път не ми се е случило.
Ама на някой не им пука. За мен този някой е прост, невъзпитан, некултурен, нагъл, смотаняк. От първа класа.
И всеки ден се сблъсквам с такива, които много точно се наместват в категорията и собствените ми разбирания, че са точно такива.

Паркирането на улицата също е забранено!

А това къде го прочете.

С мъжа ми също сме от паркиращите по тротоарите по простата причина, че има много малко служебни места в работата ни, а придвижването с автобус 306 в сутрешните задръствания по Цариградско си е направо изпитание.

След като се въвеждат такива санкции, ще се постараем да спазваме правилата; Освен това има много сини зони, които са изцяло върху тротоарите и не знам с какви очи интервюираният твърди, че са спазени всички изисквания. Не виждам причина забраните да важат за безплатното паркиране, а да се заобикалят там, където се събират пари.

Вие с мъжа ти вадя си извод прелитате през задръстването. Той автобуса е част от задръстването, но вие с колата - не.
Права си, майко мила.

Ще отида да премеря колко е разстоянието на синята зона по Шипка. Скоро набиха колчетата и сложиха ограничение докъде да се паркира.

Според мен ако там, и по-други сини зони, респективно, няма да меря всичките, е по-малко от 2 м, утре като ти хакнат глоба, а ти си бил на 1.50 м примерно, имаш пълното право да протестираш. Точно с аргументите, които излагаш - на какъв принцип се прескачат правилата за платено и безплатно паркиране.
Ама сигурно действа принципа - на кой му се занимава.
 

Последна редакция: вт, 18 мар 2008, 13:45 от SmaRt

# 70
  • Мнения: 1 520
Като пуснах темата визирах шофьори,които спират на тротоара,оставяйки място за майки с колички и инвалиди.Не толерирам тези,които блокират движението по тротоарите,нали те са продълженията на пешеходните пътеки.

Исках да обсъдим дали ние сме в състояние да се намесим адекватно и на време,за да може общината да заработи с бързи темпове по този въпрос.Не да мишкуваме и да разменяме реплики само по форумите.


И пак ще се повторя, защото май се чете между редовете.
Срещу такива, които са се постарали поне 1.50 м да има, да може човек да мине, с количка, колело, или с торби - не наддавам вой. И не съм склонна да приема строги санкции към тях, точно защото не им е предложена алтернатива.

Но има толкова навлеци, които оставят колите си все едно ги оставят в полето, и запушват тротоари, входове, изходи, гаражи - че с тях да започнат инспекторите - ще имат работа за години.

И като тръгна на поход против паркирането по тротоарите - ще е заради такива като тях.

Защото никой не чете закона - паркирането на тротоара е разрешено, при определени условия.
Въпросът е, че всички се правят че не знаят условията.

Последна редакция: вт, 18 мар 2008, 13:45 от SmaRt

# 71
  • Мнения: 122


Защото никой не чете закона - паркирането на тротоара е разрешено, при определени условия.
Въпросър е, че всички се правят че не знаят условията.

Ние условията ги знаем, но знаем и колко са некадърни общинарите и поставят нещата така, че хората да си пречат от немай къде. Ако се осигурят достатъчно места за паркиране колко ще са тези които ще пречат. Според мен пречещите ще намалеят в пъти.
 Господа общинари как спахте тази вечер, закусихте ли, след малко идва време и за следобедния ви сън  Whistling

# 72
  • Мнения: 1 520
Не е така, нарушители винаги ще има в изобилие.
Пак казвам конкретен пример - при нас тротоара е достатъчно голям за да оставиш 2 м, но ежедневно има някой залепнал за фасадата я с броня, я с цяла дясна страна, или две успоредни на платното за движение коли паркирали една до друга на тротоара. За какво говорим. Кефи го идиота да си спре така.

И като направят паркинги общината - те няма да са безплатни вероятно, а кой обича да плаща - никой. Както стана като увеличиха синята зона, околните улички бяха на по два етажа коли, само и само да си спрял без пари.
И сега е така.
И утре ще е така.

За тия неща що си затваряме очите, като знаем, че си е така.

Не само паркинги трябва - и превъзпитание трябва.

# 73
  • София
  • Мнения: 3 114
С мъжа ми също сме от паркиращите по тротоарите по простата причина, че има много малко служебни места в работата ни, а придвижването с автобус 306 в сутрешните задръствания по Цариградско си е направо изпитание.
Вие с мъжа ти вадя си извод прелитате през задръстването. Той автобуса е част от задръстването, но вие с колата - не.
Права си, майко мила. 

Не, не прелитаме, но имаме възможност да избираме алтернативни маршрути с по-малко движение.  Peace
Съгласна съм с всякакви санкции, но нещата ще са справедливи само, когато придвижването с кола из София стане лукс, а не необходимост, както е в момента.

# 74
  • Мнения: 22 887
Аз съм За канкциите с две ръце.Шофьор съм,мъжа ми също,но не хвърлям вината само върху общината,половината е и наша вина.Когато ми се налага да отида на място,където е трудно паркирането,мисля предварително къде да спра.Ако няма такава възможност,ползваме друг вид транспорт,не личния.Често ми се налага да ходя до ул.Бузлуджа.Там е ад,няма минаване ни за коли,ни за пешеходци.Спирам на Синя Зона-празна е,повярвайте.Кажете какво мислите за паркинга на Мола и всичките камари коли,паркирани отвън и задръстващи тротоари,улици,пешеходни пътеки.Повечето пъти е ,за да не се плаща паркинг,не от липса на места.Тоест,манталитета ни е такъв,всеки прави това,което му е удобно и освен с крути мерки,не виждам оправия.Но тук идва прилагането на тези мерки,което е съмнително,както и крещящата нужда общината да се заеме с огромния проблем,във връзка с трафика в София.Това,между другото,е проблем на почти всички европейски столици,където обаче,центъра е една голяма синя зона и множество паркинги.Пак няма свободни места за паркиране,,но хаос в това отношение няма,защото глобата е жестока.Лошото е,че тези мерки ще се прилагат избирателно,според мен тротоарите трябва да ссе забранят за паркиране и така ще се реши генерално проблема,Но крайните квартали ,едва ли ще се облагодетелстват от новите мерки,там не вярвам нещо да се промени.Пак опраме до нашата съвест.

# 75
  • Мнения: 122
Ще ми е интересно някой глобен по новата процедура да разкаже тук как са се развили нещата, да разкаже.
Та имайте едно на ум и ако ви се случи ................ разказвайте.  Whistling

# 76
  • Мнения: 2 401
Ще ми е интересно някой глобен по новата процедура да разкаже тук как са се развили нещата, да разкаже.
Та имайте едно на ум и ако ви се случи ................ разказвайте.  Whistling

Демек, ако някой наглец случайно бъде глобен (колко ли нагъл ще да е, за да му се случи) да заповяда да възнегодува и ореве форума?

# 77
  • Мнения: 2 759
                        Ами нека да разкаже - добре е дошъл. И линк към снимката да постне, моля.

# 78
  • Мнения: 122
Ще ми е интересно някой глобен по новата процедура да разкаже тук как са се развили нещата, да разкаже.
Та имайте едно на ум и ако ви се случи ................ разказвайте.  Whistling

Демек, ако някой наглец случайно бъде глобен (колко ли нагъл ще да е, за да му се случи) да заповяда да възнегодува и ореве форума?


Не бре.
Да си признае публично вината.
Признат грях-полвин такъв.
Ааааааа и да си пази квитанцийката, че да му държи.
А и още нещо да не забравя: Ще рече ли това, че от общината ни казват "Няма да строим паркинги, сега ви намерихме цаката с тези глоби".  newsm78

Общи условия

Активация на акаунт