А! И "външно оценяване"?

  • 9 090
  • 68
  •   1
Отговори
# 15
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 892
Цитат
И като си правят ведомствените проверки, защо чрез истерии върху децата?
Именно. Синът ми е трети клас, госпожата още от сега ни "подготви" за тестовете догодина, представете си!

# 16
  • Пловдив / София
  • Мнения: 1 287
Твърдо съм "За" подобни проверки. Трябва да се започне от някъде и да се реши проблема с масовата неграмотност.

Масовата неграмотност не е от това, че децата не учат, а от съдържанието на учебниците и от прекалено многото информация поднасяна им за кратък срок(1 уч. година).


Аз мисля, че масовата неграмотност по-скоро идва от нечетенето на децата.

# 17
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Твърдо съм "За" подобни проверки. Трябва да се започне от някъде и да се реши проблема с масовата неграмотност.

Масовата неграмотност не е от това, че децата не учат, а от съдържанието на учебниците и от прекалено многото информация поднасяна им за кратък срок(1 уч. година).


Аз мисля, че масовата неграмотност по-скоро идва от нечетенето на децата.

Те не четат, никой не ги "натиска", кервана си върви......

# 18
  • Мнения: 335
...никой не ги "натиска"...
Лошото е, че са не само "натиснати", а буквално размазани под развалините на разрушената насила образователна система.

А тя е разрушена напълно.
Заради всекидневния икономически интерес да има непрекъснат повод за някакви си  "реформи".
Нещо като да ти сменят 5 пъти номера на колата. Или - 10 пъти паспорта.
Може и "стратегически" интерес да има - от повсеместната неграмотност. Но той е друга тема.

Собственото ми дете е далеч още от 4 клас.
Но откакто разгледах "учебниците" (и всякакъв вид друга учебникарска книжнина) на мои близки деца, съм един тъжен човек. Изумлението ми вече се разсейва някак си.
Просто има родители, които има с какво да сравняват (заради ЕГН-то, не за друго   Sad).

Други са виждали само днешния батак и искрено вярват на всяка "нова" "реформа", която прилича на загриженост.
И така, наистина...

# 19
  • Мнения: 335
Ще се включа в темата отново след 2 години.

# 20
  • Мнения: 24 467
Моля някой от притеснените родители да отговори на въпросите ми. Малко на брой са, кратки са, не отнема много време.

# 21
  • София
  • Мнения: 2 019
Твърдо съм "За" подобни проверки. Трябва да се започне от някъде и да се реши проблема с масовата неграмотност.

Масовата неграмотност не е от това, че децата не учат, а от съдържанието на учебниците и от прекалено многото информация поднасяна им за кратък срок(1 уч. година).


Напълно съм съгласна. Сравнете учебния материал от преди 20-25 години и сегашния и проверете кой е по-грамотен - 30 или 20 годишните.

# 22
  • Мнения: 24 467
Със същия успех можете да сравните количеството време, което днес децата отделят за ТВ и комп, в сравнение с връстниците си от преди 10 и 20 години, количеството прочетени книги.  Wink 
Дали днес те се ограмотяват така добре, преследвайки и стрелайки по илюзорни врагове или зяпайки реклами, сериали, екшъни, наслаждавайки се на ХХХ /за любителите на кеча- специални поздрави/, слушайки идейните текстове на голяма част от съвременното "творчество" и др. подобни "образователни" предавания и занимания?

Моля, отговорете ми на въпросите, моля за трети път.

# 23
  • Мнения: 24 467
Колегата ми купува редовно в-к "Стандарт", там има приложения- пробни тестове. Цяла година събирах такива и ги давах на сина /сега е ІІ клас/. Повечето от тези, предназначени за ІV клас решава сносно. Не е гений, средностатически ученик е, на който обаче възлагам задачи и следя за изпълнението им ежедневно, обяснявам и обръщам внимание. Решаването им не изисква никаква допълнителна подготовка. Те съдържат изцяло и само изучаван материал.
Какво считате, че би затруднило едно дете, което е с приключен ІV клас да ги реши, макар и не задължително на 100 %?

# 24
  • Варна
  • Мнения: 2 268
Нищо няма да го затрудни, ако през учебната година е учило. Ако се мотало и се е занимавало повече с комп-а, отколкото с уроците, ще му се види нанагорно.

П.С. Моето дете също е средно-статистически ученик, при това натоварен всекидневно с по 3- часови тренировки.  Peace Значи може, стига желание да има! Simple Smile

# 25
  • Мнения: 24 467
Ето гледам, че и тук, във форума, са публикували днешните теми- кое им е трудното? Диктовката е като за моя син /вече писах- ІІ клас е/, на половината от въпросите може да отговори с второкласните си знания без специално да се готви.

# 26
  • София
  • Мнения: 62 595
Защо ви притеснява външното оценяване?
Запознати ли сте със съдържанието на тестовете /поне от предходната година за ІV клас/ и с какво то не ви допада?
Защо смятате, че изходящите нива или тези тестове ще се отразяват на оценката на децата за годината по съответните предмети и то в неблагоприятна насока? Дори при матурите има отделна оценка от зрелостни изпити.
Дори да се взема предвид оценката от тези национални /за мен са такива/ изпити, това какво ви притеснява?

Притеснява ме отсега, защото щерката догодина ще се пече на този огън. И най-голямото ми притеснение е по-скоро възмущение точно, защото никой не знае какво става и всеки си казва каквото реши. Никой дори не знае тестовете, които се издават на книжки или по вестниците колко общо имат с истинските, как ще се оценяват и изобщо какво става.
Директорите могат да решат да понатиснат учителите заради новите бюджети и мерака за ученици да се изкарат високи резултати само заради това. Учителите могат да решат да впишат или не тази оценка в дневника или както тук някои написаха дори оценките от тези изпити да са годишни.
С две думи е пълна мъгла. Ти си юрист (доколкото си спомням) и знаеш колко е важно да имаш общите правила и процедури, за да знаеш какво да правиш и как да си вършиш работата. Все едно да няма закони и правилници, а съдът да работи както му дойде наум. Така не става никъде по света. И накрая децата стават заложници.

# 27
  • Мнения: 24 467
http://www.minedu.government.bg/opencms/opencms/documents/frontp … javane_4-5kl.html


От линка: "Анализът на резултатите от външното оценяване ще бъде полезен на учителите за диагностика на пропуските в знанията на отделните ученици и за набелязване на мерки за преодоляването им, на директорите и на РИО - за съпоставка на постиженията между отделните паралелки и училища, на МОН – за установяване на постижимостта на държавните образователни изисквания и на учебните програми по съответния учебен предмет.
...Оценките от писмените изпитвания не заместват срочните или годишните оценки, но може по желание на ученика да бъдат вписани като текуща оценка."



Сравнявам така дадените от днес теми с тези, които вече съм виждала, не са различни.
Аз не виждам защо да се притесняваме- било ние, било децата ни, ако темите са от такъв характер. Такива изпити могат да се положат "в крачка". Писмените работи на децата, които правят през седмицата, са аналогични. Имат диктовка често с поставяне на подобни задачи или преразказ.
Общото правило са правилата, относими към материалът /по вид и обем/, който следва да се изучи през годината, а тях ги има. Ако е изучен не следва да има проблеми с такива изпити.
Винаги съм била "за" външното оценяване- на състезания или такива изпити, поне мога да си сверя часовника. Ако е нещо "неточен" има проблеми и бих ги търсила- у нас или у конкретния учител.
Виждам много повече ползи, отколкото вреди. Както и за пореден път се убеждавам, че на нашенецът всичко му е криво и неприложимо.

# 28
  • Мнения: 599
Не е въпроса в това дали децата ще се справят.
Моето дете отиде на пробните тестове по свое желание.И си плати 5 лв.за това.
Изкара максималния брой точки-25(това за бълг.език)
Но днес се притесни.Познайте защо.

# 29
  • Мнения: 24 467
Честно казано и аз това се питам: "Защо?", защо се притеснява, особено като се има предвид линкът от официалния сайт на МОН. Или винаги държи да има максимална оценка? Това би било наистина за притеснение. В нашето училище не са се организирали "пробни тестове", няма смисъл. Е, който желае може и да ходи и да си плаща, но това не е задължително.

Общи условия

Активация на акаунт