Немско училище към посолството в София

  • 59 530
  • 194
  •   1
Отговори
# 60
  • Мнения: 390
  bouquet
Точно така ми го обясниха и немските учителки в детската градина, че при тях се набляга практиката, на усвояването чрез практика, не толкова чрез книжки, както в Бг детски градини.
Освен това, замислете се!, една от причините децата в Бг да взимат частни уроци е именно, че не са научени да мислят.
Ясно, че и в Германия има калпазанчета, както и по другите страни като Англия например, но системата им на обучение е в пъти по-изчистена! А и аз не държа, ама хич, децата ми да четат на 4г., а да се оправят в живота. Това всичко е мое мнение, разбира се.

# 61
Много ти благодаря, личи че си запозната с немската с-ма. Аз без да съм запозната, от здрав разум казах същото! Отново, благодаря!!!

Моля! Simple Smile
Радвам се, ако съм успяла да помогна с информацията...

# 62
  • Мнения: 18
Дали ще мога да изкажа мнение различно от това на tweety7 за начините на обучение и основните разлики. Напълно споделям  това е, че по този начин временно пребиваващите чужденци и техните деца се интегрират по-лесно. Т.е. в конкретния случай те могат да намерят български приятелчета, с които да общуват, вместо да скучаят вкъщи.
Но аз имам въпрос - какво правят деца, които нямат възможността след 2 - 3 години да си дигнат шапката и да заминат за Германия, а с отхапаното обучение по български език, литература и математика (не говоря за природоматематическите предмети, които въобще липсват), къде поточно ще отидат - може би в 91 НЕГ. Та там се влиза с изпит по български, или може би те ще минат през задната врата, или може би в някоя от математическите гимназии. Как тези деца ще се справят - в единия случай с българския, а в другия с математиката (те са на светлини години след нашите деца "зубърчета" - нищо, че математиката не може да се зубри).
От сайта не ми стана ясно, кои точно учители преподават на учениците от 5 до 8 клас и по кои предмети (немски, математика, английски език, история, география, биология, природознание, музика, рисуване, физ. възпитание). Виждам само един германец, като класен ръководител и една българка, също като класна и учителки по български език и българска история. Може би ученичките, вече участвали с разяснения за училището, биха могли да споделят какви точно предмети имат и кои точно учители ги водят. Ако това са учители от Немската гимназия, едва ли държавата Германия, би си позволила да праща неквалифицирани преподаватели тук, но ако не са от гимназията, аз като родител бих пожелала да видя дипломите на преподаващите и дали са за степента, в която влизат да преподават. Те не са лицензирано от МОН училище и за разлика от всички други (държавни и частни училища) не  подлежат на проверка нито за програми, нито за преподавателски състав. За лиценза не е само въпрос на време, а е и въпрос на учебна програма.  Те не се стремят да се доближат до българската учебна програма (защото това не е изгодно за техните деца). Как тогава ще получат лиценз и дали е само въпрос на време? Май дълго се получи моето писание, а ми се искаше още да поспоря за зубърите и нашата и тяхната система, но поне за сега ще се въздържа.

# 63
  • Мнения: 390
Първо, в езиковите гимназии освен с бг и мат се влиза и с изпит само по езика, така пропускаш подгответо. Второ, може да си останеш в немското до завършването, ако те удовлетворява, у-щето сега е до 8ми клас, но ще бъде до 12ти. 
Лиценз ще получат, няма начин. Дали ще е тази година, другата или до две години, ще стане. Отново да напомним, че сме членове на евросъюза, въпрос на време е да се интегрираме напълно. А децата бидейки на по 2-3 год, нека докато завършат да сме се!
Ако си спомням правилно от поста на едно момиче ученичка там, се казваше, че повечето ще отиват в немската гимназия, значи няма проблем и сега.

Що се отнася до преподавателите, крайно ми е неприятно че са българи, но съм убедена че всички са високо квалифицирани. най-малкото, първо, защото това не е кварталната занималня и не могат да си позволят да се излагат на международно ниво и второ, нали се сещате, че освен недолюбени макар българчета, там учат и немчета, а техните родители по никакъв начин не биха допуснали слаби преподаватели. А те, за разлика от мен напр, ще разберат!!! По никакъв начин не е възможно преподавателите да са хора без необходимата диплома и опит. А, понеже аз работя в сферата на образованието, мога със сигурност да кажа /и вероятно ще го потвърдите/, че от доста от преподавателите в нашите у-ща има какво да се желае, меко казано. В никакъв случай не твърдя, че там всичко е връх, не, не знам. Но съм сигурна, че не е по-зле най-малкото.

Не съм питала какво се учи и пр, но най-вероятно е като в другите чужди у-ща - освен бълг и история, и природа за най-малките, всичко друго се учи на немски и по немската програма.  Друг е въпроса на какво ниво са знанията и за какво би искал човек да му послужат...това не мога да знам. Тези въпроси ще се решават в движение. Ако човек желае детето му да учи там /и го приемат/, ще разпита подробно за всичко и ще си реши.

А само от любопитство - защо не се съмняваме в англо-американското у-ще или във френския лицей, а безусловно ги обявяваме за най-добрите в Бг?

# 64
  • Мнения: 14
Не желая да влизам в спор с никого, но по-голяма част от информацията, която изнасяте тук е най-малкото непотвърдена. Имам лични наблюдения върху училището ( като родител на дете в горните класове). Това че повечето учители са българи е далече от истината. От 5 клас нагоре, почти всички са немци, изключвайки естествено обучението по Български език и Българска история. Част от преподавателите са на договор към училището, а друга част са от 91 НЕГ( и водят часовете по Физика, География, Немска История, Химия, Математика).  Обучението е по програмата на провинция Baden-Württemberg. Колкото до това, дали училището е подходящо за обучение на български деца или не, мисля че това е въпрос на личен избор на родителите.

# 65
  • София
  • Мнения: 4 253
Първо, в езиковите гимназии освен с бг и мат се влиза и с изпит само по езика, така пропускаш подгответо.
Без да се намесвам в дискусията искам да направя едно уточнение - така както го описваш се влизаше преди доста години, като се обособяваше отделна паралелка. Сега всеки такъв случай се разглежда отделно.
От мои лични наблюдения като ученичка, а сега като родител на ученичка в НЕГ, тези деца срещат затруднения с образователната ни система /най-често с математиката/.
 

# 66
  • Мнения: 18
Ще започна отговора си отзад напред. Аз не обявявам англо-американското за най-доброто, защото знам че нивото не е добро и защтото познавам чужденци, които си местят децата в други "български" училища. За френското не коментирам, защото не знам (нито отрицателни нито положителни отзиви), но братовчетка ми живее от 20 години в Франция и от нея знам системата там (а тя няма нищо общо с немската образователна система). Тук обаче не коментираме англо - американското (не американския колеж) и френското, а немското и тяхната система на обучение и нашата "зубърска" система. Учудва ме начина на разсъждение, след като работите в сферата на образованието, би трябвало да знаете как се дава лиценз на едно училище - то трябва да отговаря по всички критерии на изискавията на дадена държава и това няма нищо общо с Европейския съюз. Напротив едно от основните неща, поне по мое сведение е да няма изключение за този и онзи, защото другото мерише на корупция. Та като учебните им програми и учебното им съдържание не отговаря но нашето, как нашето министерство ще им даде лиценз? Това значи да нарушат собствените си изисквания и да поставят това училище в превилигировано положение по отношение на всички други. Ако те не представят в МОН съответните учебни планове ще бъде много скандално за всички министерството да им даде лиценз. Друг е въпроса, ако направят такива програми, но тогава няма да могат да учат в него техните деца, идвайки само за по 2-3 години те няма да могат да се включват. И тъй като се обединихме около мнението, че това е училище, защитаващо на първо място интересите на техните си деца, изхода е немски програми, без български лиценз и всяко от българчетата си носи кръста, а родителите в даден момент му търсят колая. Сега по въпроса за приема в 91 НЕГ. Това с приравнителния по немски беше преди десетилетия, от години в немската няма такава опция, знаеш не знаеш, караш подготве. Само за немски граждани се допуска от МОН прием след 7 клас с прескачане на 8 и направо постъпване в 9. Аз не се съмнявам, че за немските граждани това правило ще продължи да действа, защото по правилата на Европейския съюз нашата страна трябва да им осигури възможност за обучение. Какво става с българските граждани? Дали някой от много информираните се е информирал и в МОН, все пак 91 е под юристдикцията на МОН, а не на Немското училище! Що се отнася за преподавателите, явно не сме се разбрали добре. Не съм на мнение, че тлябва да има само немски преподаватели, а че тези немски, които са тук дали имат необходимата диплома и квалификация да преподават по даден предмет и в съответната степен. Съгласна съм, че някои немски учители не могат да стъпят на малкия пръст на някои наши учители. Имам въпрос, кой им проверява международното ниво на обучение? МОН не е! Германците, дали? Как те ще проверят нивото на преподаване на български език? А колкото до родителите на германчетата, те са много добре наясно, че нямат голям избор с преподавателите, не могат да изберат кого да изпратят от Германия, а като не стигат изпратените от там наемат когото намерят тук, а съчетанието добър преподавател и владеещ немски език не е често! Та германските родители си налягат парцалите и са доволни, че децата ще учат нещто тук и след като си тръгнат ще получат сведетелство признато в Германия. А не би било лошо да се поинтересувате и за предмети и преподаватели!

# 67
  • Мнения: 14
В такъв  случай какво правят децата в Leistungsklasse на Deutsche Abteilung на 91 НЕГ? И дали родителите им са също "безотговорни", че са се съгласили същите тези "неквалифицирани"  преподаватели да ограмотяват децата им?

# 68
  • Мнения: 18
Не сравнявайте 91 Немска с такава история и доказано ниво ( когато немските учители идваха за година две и си отиваха) още от времето когато нямаше Leistungsklasse на Deutsche Abteilung. А дали знаете в това Leistungsklasse на Deutsche Abteilung, кой преподава математиката - българска учителка с две висши, а в немското кой преподава математика и с какво образование? Родителите на децата не са безотговорни, защото в Leistungsklasse на Deutsche Abteilung минават цялата българска програма освен немската и взимат и българска диплома и не чакат тепърва МОН да издава лиценз.
Както стана въпрос това не знам дали е безотговорност на родителите или за тях има други приоритети и получаването на наша диплома от лицензирано и признато училище не е сред тях. Въпрос на избор, но пишейки тук не бива да се заблуждават участниците във форума с неща, които не са проверени, като изказвания за лиценз, признаване на дипломи, продължаване на образованието в немската и т.н. Компетентния по тези въпроси е МОН, а не учителките или другия персонал в училището, нито ученичките. Това поскоро ми прилича на скрита реклама.

# 69
  • Мнения: 14
На мен това по-скоро ми прилича на анти-реклама. Както виждате личното си мнение( и мотиви да запиша детето си там) за училището не съм го казала, а само факти, които могат да бъдат доказани (а факт, че Leistungsklasse на Deutsche Abteilung учат по същата програма със същите учители - и това може да се провери).
И защо мислите, че Deutsche Schule (като интернационално училище в цял свят) няма традиции и ниво, и че там преподават учители със съмнителна репутация? Защо както винаги трябва да  оплюем всяко ново начинание ?
Това дали е подходящо училището  за българчета е личен избор на всеки, аз тук не се опитвам да убеждавам никой в това, но това с което категорично не мога да се съглася е, че нивото на училището и респ. на учителите е ниско.

# 70
Мисля, че е абсолютно излишно да се коментира "за" и "против". Едно ново училище просто е една допълнителна алтернатива. Всеки е свободен да избере тази учебна програма, която смята за най-подходяща за детето си: българска, американска, немска, френска и т.н. Хубаво е, че има избор.

Само искам да разсея някои "притеснения":

Първо, немската система е много по-сурова относно изискваната квалификация на учителите. Изисква се завършено следване за учителска квалификация Lehramt с т. нар. "втори държавен изпит", което за класовете от 5. до матура значи горе-долу 7 години следване (сега искат да го съкращават на 5, защото няма достатъчно учители): първо, 5 години са учат 2 или 3 предмета, по които искаш да преподаваш (примерно математика и химия), след това се явяват на "първи държавен изпит", и ако го изкарат, започват т. нар. Referandariat, което значи, че правят програми на часове, преподават без заплащане под надзор на координатор по съответния предмет, след което идва комисия, която оценява качеството на преподаване по двата или трите предмета ("втори държавен изпит"). Чак след това могат да кандидатстват като учител в училище, вкл. и училищата зад граница. Началните учители следват малко по-късо: май 5 години, но не съм сигурна.

Второ, да, учителите преподават и в немската. Ако кликнете на "Das Team" на страницата им, ще видите снимка на всички преподаватели с иманата им изписани отдолу, които са много повече от т. нар. класни ръководители. Всички немци от немската имат това висше Lehramt по съответните предмети, което значи, че са квалифицирани за работа от 5. клас до 10. клас (Lehramt Sekundarstufe I) или от 5. клас до матура (Lehramt Sekundarstufe II). В Немското посолство явно просто са добавили и начални учители и възпитатели към тези от НЕГ, така че да покрият началните класове.

Ако като родители имате съмнения относно квалификацията, защо просто не ги попитате на място? Не е нужно да се спекулира. Немците обикновено въпроси за тяхната квалификация не ги притесняват, ами напротив, ги поласкават, така че сигурно ще могат да ви представят копие от дипломите си, без да се чувстват обидени. Освен това никой не може да ви забрани да поставите въпроса: "С каква квалификация са учителите при Вас?" Не намирам този въпрос за обиден и съм сигурна, че ще ви отговорят.

Може би някой вътрешен от училището би могъл директно да отговори, има ли някой?

# 71
На страницата им пише:

"Разрастването на училището с гимназиалните класове до немска матура се извършва стъпаловидно."

Това за мен означава, че няма да е нужно да се местят...

# 72
  • Мнения: 390
Изцяло подкрепям tweety and celine!!!  Това за лиценза ми го казаха от у-щето и затова го казвам тук, а като един човек разумен съм сигурна, че немците не биха хвърляли празни приказки като нас и наистина ще направят всичко необходимо да получат лиценз. Но пак да кажа, това с лиценза, с или без, е избор на родителя.
Като казвам, че съм от сферата на образованието имам предвид, че преподавам в Софийския университет, не работя в МОН. Нещата може и да са се променили в гимназията и пр, не ги следя, това обаче, което е непроменено са основните положения и само здрав разум наистина е достатъчен, за да си отговориш на много въпроси.  Не познавам немската с-ма, но познавам други и както виждам от предните постове нещата си приличат. Детайлите всички можем да ги изясним като се срещнем с директора или друг от у-щето.
А и до тук не прочетох едно отрицателно мнение на човек, чието дете учи там.

# 73
  • Мнения: 78
Здравейте! Прочетох с любопитство написаното и цялата дискусия и като човек с доста опит събран от покрай двете ми дъщери няма да подмина без думи. Не мисля че най-важното е кой прави реклама и анти-реклама, а действително да се стигне до истината. Тя естествено за Gost е една, а за celine  е друга - вижда се от спора им. Аз лично не виждам Gost  някъде да оспорва нивото на учителите, а според мен оспорва системата и сравнението - система за зубрене и такава с практическа насоченост. И както виждам от поста на tweety7, самите те признават за липсата на лиценз от нашето министерство. Колкото до бързината на издаването му май родителите и учителите не са способни да преценят и в този случай мисля, че Gost  е права. Едно е да желаеш нещо, а друго е да си го направил. Тук са зададени доста въпроси от някои мами, които чакат отговори. Нека тия, които питат да могат да получат своя отговор, а не веднага да се нахвърляме с думите "Защо както винаги трябва да  оплюем всяко ново начинание ?". Питането не е  плюене. celine е направила своя избор без да пита за тези неща, имало е други по-важни и определящи. Нека обаче дискусията тече спокойно без пристрастия и обвинения. Защо celine не каже, кои и какви са учителите на детето й и да ни разкаже по-подробно за целия учебен процес там. Убедена съм, че това е най-сигурния начин да убеди някого в правотата си. Тя сигурна, че постъпва правилно, защото няма майка, която да направлява детето си съзнателно по път, знаейки че е неправилен. Не съм  адвокат нито на celine, нито на Gost, но това да се набутват деца да изказват мнения във форума е малко странно и действително прилича на реклама и то не добра с този правопис както казва балони.

# 74
  • Мнения: 14
С удоволствие ще отговоря на въпросите, които ви интересуват. В интерес на истината малко трудно реших да пиша по темата, защото почти винаги когато защитиш някаква теза, се приема като скрита реклама, но просто ми беше неприятно да чета мнения, които най-малкото са доста далече от истината.
Информация мога да ви дам само за обучението в горните класове, до 5 клас нямам представа какво е, но доколкото съм чула там немската образователна система се въвежда стъпаловидно, като от 5 клас нагоре се учи изцяло по нея ( с изключение на часовете по български и история, които като хорариум и съдържание покриват изцяло българската образователна система). Ще ви дам пример със 7 клас, където изучават Немски, Английски, Български, Математика, Физика, География, Немска история, Българска история, Биология, Информатика, Музика, Изкуство и Спорт. Немският и английски езици се преподават от една учителка, която преди това е била преподавател в Deutsche Schule - Budapest и International school - Berlin. Физика, Немска история и География се преподават от немски учители от 91 НЕГ(ако много държите и имената ще им напиша). Математика и информатика се водят също от немски преподавател (който до миналата година е бил учител в Ерих Кестнер). Единствените българи, които преподават на немски са по Биология и Музика.
Не искам да влизам в някакви безмислени спорове, коя система е по-добра, всяка си има своите плюсове и минуси и освен това всеки от нас има своето право (просто гледната точка на всеки е различна).
Поздрави

Общи условия

Активация на акаунт