Аз ли криво и се молих,тя ли криво ме разбра?

  • 2 588
  • 26
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • София
  • Мнения: 816
В началото на годината изпратих моя син на частни уроци по математика.С госпожата се разбрахме ,че той е от по-изостаналите и тя каза,че няма проблем имали такава паралелка състояща се от 7деца и ще им се обръща нужното внимание.В резултат на това обучение детето има в училище 3 двойки по предмета.Още преди време обърнах внимание на въпросната госпожа и тя ми отговори ,че ще се оправят нещата и че той си е малко мързелив но ще настояваме и ние и те и ще се оправи.Момичета зная,че и в случая детето трябва да се постарае, но как да се защитим от такива частни учители?По всичко мога да му помагам но ние и по този предмет.Мисля,че след като съм си платила доста добра сума ,би трябвало да има положителен резултат.Нали затова са се наели да се занимават с деца,че и с проблемите по разбирането на материала.Как бихте постъпили?При нас вече е късно.

# 1
  • Мнения: 62
 Скъпа,mamona,това ,4е си плащаш не озна4ава,4е на детето ти ще му налее някои с фуния знания.Математиката е една верига,която, ако се прекъсне ,се налага да се върнем до то4ката,до която е станало прекъсването.Друг е вапроса,4е у4ителката НЕ е трябвало да ти дава напразни надежди,а да ти обясни обективно ситуацията.Следващият аспект, от които трябва да се погледнат нещата е самото дете.Например синът ми за една година с 4астни уроци по математика и с пропуснат материал от една година назад го приеха в една от така наре4ените"елитни езикови гимназии", а дъщеря ми със същата 4астна у4ителка  не може да се похвали с подобен
успех.

# 2
  • На черешата
  • Мнения: 8 393
 Не е съвсем така Vana. Моето братовчедче миналата година /7 клас/ получи срочна оценка 2 по математика / 1 срок/. Чак тогава родителите му разбраха колко много са го изпуснали.  ooooh! Веднага тръгна на частни уроци ,втория срок вече имаше 4. А тази година е нашата гордост,оценката му е 6. Може би разликата е,че е сам,учителката си работи само с него,не са група.

# 3
  • Мнения: 5 877
Ти самата разбираш ли ги задачите? Можеш ли да му ги обясниш на човешки език? Да му дадеш алгоритъм за решаването им?
Вярвам, че родителят по-добре познава начина на учене на детето си и най-добре може да му помогне при проблем с материала.

# 4
  • София
  • Мнения: 816
Вана-никой и не си помисля,че знанията се наливат с фуния.Мисля,че съм достатъчно интелигентна за да го зная.Но точно този субективизъм ни пречи да оценим дали правилно  е поднесен материала за въпросното дете.Всички деца са различни и ти най-добре го знаеш.Но си мисля,че преподавател на който ясно е изложен проблема ,ако има желание да работи по него ще има и резултат различен от2.

# 5
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
  Може би разликата е,че е сам,учителката си работи само с него,не са група.
Съгласна съм с това. При положение ,че на детето му е било много трудно , е трябвало уроците да са индивидуални. Явно е трябвало да се върне доста назад, за да се изяснят нещата. А защо още след първата 2-ка не се замислихте да смените учителката? Явно тя има някакъв проблем, щом не може да обясни материал поне за 3. Навсякъде има деца , които математиката им е слаба ,но учителките успяват да ги научат поне за 3.

# 6
  • София
  • Мнения: 816
Анда-нищичко не разбирам от математика,вярвай ми.Пък мъжът ми е в частния бизнес и там сега е борба за работа и запазване на клиенти и работи по 24часа.Помагам в всичко,успеха му е добър но тая математика......Точно затова избрахме този вариант.  

# 7
  • Мнения: 62
Мamona,много родители НЕ могат да помогнат на децата си по математика и това не е беда.Ти оба4е след първата двоика не се ли опита да разбереш къде е проблема?

# 8
  • Мнения: 62
Да разбираме ли ,4е детето ти е ходило на курс по математика ,а не при 4астен у4ител?

# 9
  • София
  • Мнения: 816
Али-Сън по средата на уч.год вече си е доста късно.Всички уч.които се занимават с уроци вече са определили с по колко деца ще работят.И им е трудно да вземат още едно,и то такова като моето.Но аз ваче съм си дала хубава сумичка и е редно да има резултат различен то 2.

# 10
  • София
  • Мнения: 816
Бяхме определили сума за уроците.След първата 2 говорих с г-жата и тя ме увери,че всичко ще е наред.Това беше преди нова година.завършихме с 2 срока.Отидохме да говорим пак.Тя нямала обяснение,защото всички били напреднали но не и моя син.Говорих и с класната и с г-жата по мат.в училище.Те казаха че е разсеян,мързи го и т.н.т. на мен това ми е ясно.Но той е разсеян и в другите предмети но там няма толкова лоши оценки,аз го натискам и учим някак си.И така до сега с уверенията от страна на г-жата от курсовете,че ще се справи си затрих детето.Парите ги дадох,нямам вече.Нещата се промениха,родих и малката преди 4мес.и разходите скочиха.Все си мисля ,че като се заемаш да работиш в такава сфера трябва да имаш ,незная какво,просто ми е тъжно,че не успях да помогна на детето си.Мислех,че наистина ще му помогнат,след като аз немога.Детето ми не е идиот,нито невъзпитаник.Просто тиинейджър. 

# 11
  • Мнения: 5 877
Много деца имат бариера по отношение на математиката. Моята приятелка в гимназията ходеше на частни уроци и там си решаваше всичко, но в час се спичаше и резултатът беше плачевен.
Принципно в психологията се говори за механизми на съпротивата - когато някой подсъзнателно не желае да научи нещо - било защото е свързано с отрицателни емоции, било защото изисква пренареждане на представата му за света и т.н. ;

Ако ти самата не обичаш математиката, опитай се да погледнеш нещата от негова гледна точка. Къде се пречупват нещата? Може би механизмът за учене на математика е прекалено различен от този по другите предмети, където има повече запомняне на материал, а тук - повече решаване на проблеми, избор на инструмент, с който ще се "отключи" задачата и т.н. В такъв случай поговорете за това - сравни решаването на задача с реален проблем, при който трябва да измисли как да подходи - да речем когато нещо се е счупило и трябва да го поправи.
Друга възможна причина е да го плаши абстракцията. Какво собствено е това корен квадратен, ни можеш да го видиш, ни можеш да го пипнеш. Представи му колкото се може повече неща по-картинно, не решавай задачата, само опитайте двамата да я онагледите.

А за учителката - частните уроци не са панацея. Детето може да блее, да не ходи редовно и т.н. Понякога просто не попива. Преди доста време давах уроци по английски - вървяха добре, но имаше едно момиче, което просто нищо не попиваше - измисляш игри, упражнения, нагледи, отсреща никой. Може би просто не искаше да учи английски, а родителите му го пращаха. Отказах се, макар парите да ми трябваха много, защото беше много потискащо да работиш и да не виждаш резултат.
Не казвам, че случаят е такъв, но просто коментирам, че и от другата страна не винаги е лесно.

# 12
  • Sofia
  • Мнения: 2 869
То е ясно ,че вече е късно. Детето не сподели ли навреме ,че нищо не научава там? А че явно проблемът е в учителката - е ясно от 100 км. Жалкото е , че не винаги цената означава качество. Ако е посещавало курсове за подготовка на кандидат-гимназисти , е напълно възможно да се случи това ,което описваш. Много от учителите на тези места работят само с напредналите деца.
 На въпросът ти "Как бих постъпила?" ще отговоря - бих и вдигнала сериозен скандал. И не задруго , а защото не е споделила с мен, че е безсилна да се справи с детето ми. На вас - успех, и дано това ,че е късно , не влияе сериозно за понататъшното развитие на детенце.

# 13
  • София
  • Мнения: 62 595
Сега пиете една студена вода и търсите нов учител. Друг вариант е ти или таткото да седнете с детето и да учите заедно. Под учене заедно имам предвид и ти (или баща му) да учите това, което не разбирате. Работа - неработа, бебе и каквото и да е там, трябва да направите нещо, иначе детето ще загине съвсем по математика и догодина. И третият вариант е през лятото 2 месеца нон-стоп да заляга над математиката.

Въпросната учителка ви е метната здраво. Ако ви беше казала, че ще има проблеми вие нямаше да го запишете при нея, нали? Решила е да вземе парите, пък каквото стане. Дето се казва, дума дупка не прави, а и парите не можете да си поискате.

Последна редакция: чт, 30 апр 2009, 19:33 от Andariel

# 14
  • Мнения: 8 999
В кой клас е това дете? Нямате ли някой семеен приятел, роднина, който да я разбира тази математика! Явно е, че са му необходими индивидуални занимания, в група няма да се получи.

# 15
  • София
  • Мнения: 62 595
А този роднина или приятел само на добра воля ли ще го прави? Нали и на него ще трябва да му се отплатят по някакъв начин?

# 16
  • Мнения: 8 999
Ами, не знам. Аз лично имам приятели и роднини, които биха помогнали на детето ми абсолютно безплатно. Надявам се това да се случи, ако изобщо се случи, чак в гимназията.

# 17
  • Мнения: 2 229
Да, наистина, кой клас е?
В училище не се учат чак толкова сложни неща по математика, че чак 3 да не изкараш.
Трябва много, много пропуски да има...
А тази учителка какво казва, аз при тия двойки, бих си помислила, че по време на уроците си бърка в носа, не си пише домашните и вкъщи не пипва хич?!

А това с групата е било голяма грешка - след като го мързи, да е с няколко човека, е идеалната възможност, да се скатае..

Според мен, търсете учител за индивидуални уроци. Учител - мъж, по-строг, така че да има респект и да не смее да ходи без решени задачи на урок. Laughing Не е нужно да е чак университетски професор по математика, който взима луди пари, за 1 час...

# 18
  • Мнения: 144
Извинявай мила , но аз май не разбрах -при  учителката му по математика ли ходи на уроци или при друга учителка, ако е така  това е голяма грешка , най-добре е да ходи при учителката която му преподава и в училище, защото всеки учител си има алгоритъм на работа, различни изисквания, начин на работа, а когато го познава детето и е по лесно знае къде е слабото звено и набляга на него.

# 19
  • Мнения: 21 455
Извинявай мила , но аз май не разбрах -при  учителката му по математика ли ходи на уроци или при друга учителка, ако е така  това е голяма грешка , най-добре е да ходи при учителката която му преподава и в училище, защото всеки учител си има алгоритъм на работа, различни изисквания, начин на работа, а когато го познава детето и е по лесно знае къде е слабото звено и набляга на него.
От миналата година учителите попълват декларации, че не дават частни уроци на собствените си ученици( или поне би трабвало да е така). Аз лично смятам, че е много грозно едно дете да ходи на частни уроци при собствения си преподавател. Намирисва ми на несвършена работа в клас и печалбарство.

# 20
  • у дома
  • Мнения: 7 146
Декларациите се попълват не от миналата година ,а поне от 4-5 ,не мога да се сетя от колко точно...
Първата ти грешка е,че при системни пропуски си дала детето в група ,този подход е добър,но за деца ,които почти нямат пропуски за изчистване и са горе-долу на едон ниво...
Второ на края на първия срок не разбрахте ли по оценките ,че резултат няма и да намерите друго разрешение на проблема?

# 21
  • Мнения: 934
Бяхме определили сума за уроците.След първата 2 говорих с г-жата и тя ме увери,че всичко ще е наред.
Демек взе парите и каза ше видиме! Laughing
Не че знам как се процедира с уроци по математика, но не е ли редно тя първо да му провери знанията и да установи пропуските, след което да ти обясни как и върху какво ще работят, за да навакса?

Прочее детето трябва да има поне малко желание да се справи с проблема, иначе и Айнщайн да доведете, няма да стане.

# 22
  • Мнения: 2 229
...детето трябва да има поне малко желание да се справи с проблема, иначе и Айнщайн да доведете, няма да стане.

Точно така...

# 23
  • Мнения: 1 969
И аз мисля че индивидуални занимания са най-удачния вариант в случая, без значение платени или не, въпроса е да се помогне  Peace успех!

# 24
  • Мнения: 5 183
И аз съм за индивидуални занимания в случая.

# 25
  • Мнения: 144
От миналата година учителите попълват декларации, че не дават частни уроци на собствените си ученици( или поне би трабвало да е така). Аз лично смятам, че е много грозно едно дете да ходи на частни уроци при собствения си преподавател. Намирисва ми на несвършена работа в клас и печалбарство.

Незнаех, но все пак си мисля, че  учителка най-добре знае какво куца при детето и най-вече всеки учител си има различни  изисквания. 

# 26
  • Мнения: 24 467
Това си е пазар, като останалите пазари на услуги- ти избираш, на база подбрани от теб критерии, дали да ползваш услугите на Х или на У. Също така ти избираш за колко време ще пробваш тази дълговременна услуга /обучение/ и ако не ти харесва своевременно можеш да се откажеш и да смениш "майстора". Обучението предполага не постигане на конкретен резултат, а полагане на определени усилия /като при адвоката и лекаря/ от страна на предоставящия услугата.
Ако детето е много зле, специално по математика, според мен курсовете, посещавани от няколко деца не са най- удачният вариант, частните индивидуални уроци са за предпочитане. Не знам колко материал е пропуснало детето, от кога са пропуските, от кое ниво. Ако има пропуски още на фаза основно образование, компенсирането не може да стане бързо. Това не е география- сядаш и научаваш по всяко време. При математиката надграждането и стъпаловидното изучаване на материята /задължително с разбиране, "научаване" тук не си представям въобще/ е най- явно. Друга специфика на този точно предмет е наличието на някои наистина вродени или възпитани от най- ранна детска възраст лични качества у самото дете и активно участие от негова страна.
В класа на сина имаше момче, което се обучаваше по всички предмети вкъщи допълнително. Учителката изпитваше затруднения да го "излови" и да го накара дори да седне. Много е индивидуално, наистина.
А при вас защо да е "късно"?

Последна редакция: чт, 07 май 2009, 17:03 от Judy

Общи условия

Активация на акаунт