"Училището откъсва децата от естествената им среда,каквато е семейството."

  • 2 854
  • 71
  •   1
Отговори
# 45
  • Мнения: 4 892
Масовото образование е създадено, за да могат селяните да се научат да познават нещо различно от сезони и ден и нощ, за да работят във фабриките. Сега ролята му е малко по- различна, но пак основата е социализацията. важното в училище не е децата да получат сериозни познания в различни области на науката, а да се научат какви са правилата в обществото и да успеят да ги спазват. това е необходимо и жизненоважно умие, защото нито работата ни е посред дивата природа, нито човек може да живее изолиран. Не помня кой Вилхелм точно направил експеримент. Искал да докаже, че не гръцкия или латинския са най- важните езици, а немския. Взел 6 новородени бебета и ги сложил в 6 стаи. Грижели се за тях без да им говорят, без да общуват изобщо, за да се види дали ще проговорят на немски. До петата си година и 6-те деца са починали. Въпросният идиот не е доказал нищо за езиците, но е доказал, че човека не може да просъществува в изолация, дори да бъде перфектно обгрижван физически. Затварянето на деца вкъщи също не е естествено. Естествено е да се впишем някак сред другите хора и начина, по който живеят.
Е сега ще ти опонират,че те ще им говорят и ще ги обичат... Rolling Eyes

Не, ще опонирам, че естествена среда не означава детето да е затворено в една стая и да му мълчат. Очевидно експериментът е бил с друга насоченост и примерър не е адекватен за тази тема.

valeriе,   bouquet

Нали не сте очаквала, че няма да Ви разбера  Wink Разбирам прекрасно какво искате да кажете! И е много хубаво. За мен не е утопия, надежда е!

# 46
  • София
  • Мнения: 12 140
Масовото образование е създадено, за да могат селяните да се научат да познават нещо различно от сезони и ден и нощ, за да работят във фабриките. Сега ролята му е малко по- различна, но пак основата е социализацията. важното в училище не е децата да получат сериозни познания в различни области на науката, а да се научат какви са правилата в обществото и да успеят да ги спазват. това е необходимо и жизненоважно умие, защото нито работата ни е посред дивата природа, нито човек може да живее изолиран. Не помня кой Вилхелм точно направил експеримент. Искал да докаже, че не гръцкия или латинския са най- важните езици, а немския. Взел 6 новородени бебета и ги сложил в 6 стаи. Грижели се за тях без да им говорят, без да общуват изобщо, за да се види дали ще проговорят на немски. До петата си година и 6-те деца са починали. Въпросният идиот не е доказал нищо за езиците, но е доказал, че човека не може да просъществува в изолация, дори да бъде перфектно обгрижван физически. Затварянето на деца вкъщи също не е естествено. Естествено е да се впишем някак сред другите хора и начина, по който живеят.
Е сега ще ти опонират,че те ще им говорят и ще ги обичат... Rolling Eyes

Не, ще опонирам, че естествена среда не означава детето да е затворено в една стая и да му мълчат. Очевидно експериментът е бил с друга насоченост и примерър не е адекватен за тази тема.

Не съм обяснила добре. Няма смисъл децата да бъдат приучавани към живот, който няма да водят като възрастни. Примера беше, за да илюстрира нуждата от общуване и не беше акцента в казаното от мен. Основното, което исках да кажа е, че системата на образование е адекватна на системата на живот. Ако детето учи в напълно естествена и здравословна семейна среда при завършването ще му липсват умения за справяне в нездравословната социална среда на живота на възрастен. Постепенното отделяне от семейството за определено време е здравословно и необходимо. Всеки трябва да умее да се справя и с неща, които не харесва и хора, които се държат неприятелски с него. Важното е да знае, че има здравословна семейна среда, в която да се върне след училище, да получи любов, разбиране и подкрепа.


Познавам само един жив пример на човек расъл до пълнолетие в семейна среда. Беше едно момиче от Исланидя, което до 18-тата си година беше живяло на остров само с родителите си.  Беше много симпатична, но социалните и умения бяха на ниво 3-4 годишно дете. Все пак, това не е представителна извадка, а единичен случай, но ми се стори любопитно да го споделя.

# 47
  • Мнения: 4 892
А според мен, ако добре съм разбрала valerie, тя няма нищо против училишето, а вижда липси в него. Каквито липси и аз виждам - като отношение, специалисти, подобрени педагогически методи или някави други, не знам и аз какви. Не става въпрос детето да не ходи на училище, Бояна Ламбер Hug
Иначе с какво точно съдържание са изпълнили заглавието на темата във въпросното предаване - не знам. Но ако се абстрахирам и коментитам принципнo - съгласна съм напълно с valerie.

# 48
  • София
  • Мнения: 38 523
Знам, че някои мами ще ме погнат, както и в темата за даване на детето на детска градина.
Но и аз познавам едно-две деца, които отраснаха вкъщи поне до предучилищна и сега им е трудничко със социализирането в училище.
А представям си дете, което не е ходило на училище.
На 18-20 ще се чувства като извънземно /думата Alien е точна в случая/!

# 49
  • София
  • Мнения: 12 140
А според мен, ако добре съм разбрала valerie, тя няма нищо против училишето, а вижда липси в него. Каквито липси и аз виждам - като отношение, специалисти, подобрени педагогически методи или някави други, не знам и аз какви. Не става въпрос детето да не ходи на училище, Бояна Ламбер Hug
Иначе с какво точно съдържание са изпълнили заглавието на темата във въпросното предаване - не знам. Но ако се абстрахирам и коментитам принципнo - съгласна съм напълно с valerie.

Определено има какво да се подобри в образованието, това е безспорно. И аз говоря малко наизуст по темата, защото не съм гледала предаването и не бих искала да го гледам /спазвам определена телевизионна хигиена/. И в образованието, и в семейството, виждам като основна липса липсата на възможност за достатъчно дълго и нормално детство. Децата все се занимават с проблеми свързани с пари, кредити, валути и какви ли не щуротии. В същото време не им остава място в главата да разрешават детските си проблеми и задачи. Все едно, повечето хора искат децата да са им родители. Учителите също често са обсебени от своите грижи с нетърпение чакат да свърши часа или затормозяват учениците с проблеми за възрастни. Затова и децата си търсят авторитетите и сигурността на най- невероятни места.

# 50
  • Мнения: 1 192
А според мен, ако добре съм разбрала valerie, тя няма нищо против училишето, а вижда липси в него. Каквито липси и аз виждам - като отношение, специалисти, подобрени педагогически методи или някави други, не знам и аз какви. Не става въпрос детето да не ходи на училище, Бояна Ламбер Hug
Иначе с какво точно съдържание са изпълнили заглавието на темата във въпросното предаване - не знам. Но ако се абстрахирам и коментитам принципнo - съгласна съм напълно с valerie.
Ми цялата тема се върти около въпроса в нея,прочети го по-добре  Wink
И ако за детето естествената среда е семейството(а училището неестествена),то коя е естествената среда за родителите и възрастните в съвремието,в което живеем,пак питам аз  newsm78

# 51
  • София
  • Мнения: 62 595
До голяма степен съм склонна да се съглася с твърдението за училището. Училището е формална система, която се управлява като поредица от операции и иска на изхода да изкара определен продукт - хора, които още утре могат да застанат като работници пред машината или като чиновници зад гишето. И не е случайно, че в с началото на индустриализацията се появява това училище, което ние познаваме в момента - часовник, формални знания, дисциплиниране.
НИкога не бих си отписала децата от училище, защото колкото и добре да  съм образована, физически и психически не съм в състояние да им преподавам. Затова гледам да намеря подходящата за моите деца мярка - половин ден училище, после в семейството и част от времето в извънкласни занимания. Но за ранната детска възраст съм на мнение, че най-подходяща е семейната среда.
Между другото май не става толкова въпрос за семейството, състоящо се от мама и татко, а за разширеното семейство и най-близкото обкръжение - съседи, приятели на семейството, религиозната общност и др.

# 52
  • пак там
  • Мнения: 2 885
Антропологът Маргарет Мийд казва следното през 60те години: "За да има качествено обучение, трябва да изведем децата от училище". Казва го по повод намаляването на часовете по практическа подготовка по дисциплината "Наука" за децата от началното американско училище по това време. Никой не чува призивът й. Сега берат плодовете.

Не съм много сигурна, обаче Мийд нямаше ли предвид излизането за директно запознаване с природата, един вид урок, изнесен в националния парк, например?  newsm78

# 53
  • Мнения: 1 192
Цитат
Между другото май не става толкова въпрос за семейството, състоящо се от мама и татко, а за разширеното семейство и най-близкото обкръжение - съседи, приятели на семейството, религиозната общност и др.

Аха,за секта или комуна...

Имаше преди години едно момченце от София, ако не се лъжа, което растеше изцяло в семейна среда. Родителите- художници- бяха отказали да го запишат в училище, за да се развива напълно свободно, както то желае. Детето беше с много силно изразена индивидуалност, много интересно хлапе. Та, ако се сещате за какво говоря, би ми било интересно да разбера, как стоят нещата към момента. За съжаление не помня име.
Най-вероятно към момента е хипи  Wink

# 54
  • Мнения: 175
Най - щастливите ми години са в училище, от там са ми и приятелите които имам и до ден днешен и не бих лишила детето си от това.

# 55
  • София
  • Мнения: 1 075
Друго си е - обществото взело, че по цивилизационен път стигнало до идеята за масово образование, сега се връщаме към корените си - към абсолютната безпросветност...

Училището е в рецесия в цял свят, освен в Китай. Обаче това не означава, че си е загубило социалната функция, а просто че всички хора са се изнежили твърде, забравили са какво им е коствало да го има това училище и просто се спукват от претенции към всичко.

Имам мечтата учителите да са добре поставени в обществото, с най-високите в бюджетната сфера заплати, със социални бонуси, организации и специални почивни станции, ако трябва и старчески домове. Само тогава ще дойдат онези, новите учители, за които тъй жадува българският родител.

Да ми обясняват какви били проблемите, като реално на никого не му пука да ги решава, а се спасява всеки поединично, ми се струва просто отвратително. Самите учители се надигнаха като един - не знам дали си давате сметка какво коства подобна стъпка на интелектуалеца, при условие, че е животно единак. Никой не ги чу, преиначиха думите, подиграха им се и ги оплюха. Да не мислите, че нещата са приключили? О не, тепърва ще лъсне ефектът от така разрешилата се стачка.

Ако сега си говорим хипотетично за обучение вкъщи, в най-скоро време просто ще бъдем принудени да направим точно това, защото няма да има достатъчно училища, да не говорим изобщо за персонал, който бива обучаван много години, между другото.

Така че темата е напълно адекватна на неадекватността в обществото по проблема. Такива като мен напускат системата и това е процес необратим и никой, ама никой няма да е щастлив - нито напускащите учители, нито нуждаещите се родители, да не говорим за децата.

# 56
  • Мнения: 5 940
А според мен, ако добре съм разбрала valerie, тя няма нищо против училишето, а вижда липси в него. Каквито липси и аз виждам - като отношение, специалисти, подобрени педагогически методи или някави други, не знам и аз какви. Не става въпрос детето да не ходи на училище, Бояна Ламбер Hug
Явно само ти ме разбра. По-малки класове, по-квалифицирани педагози, по-тясна връзка със семейството, индивидуална работа с децата, различно обзавеждане, повече навън и още много.
П.П Нямам възможност, чисто времева, да пиша повече по темата, иначе имам доста ясна представа какво искам за детето, евентуално децата ми, познавам проблемите на училището. Почти цялата ми рода са учители, повярвайте, не искам да останат без работа  Grinning

# 57
  • Sf
  • Мнения: 978
Защо обсъждате само двете крайности? Ако детето не посещава училище, това не означава автоматично, че е затворено вкъщи.

Познавам семейство германци, с три вече пораснали дъщери, които са обучавани вкъщи. Те са нормални хора, и нямат проблеми със социализацията - двете по-големи са щастливо омъжени, малката е студентка. Домашното образование не е чак толкова страшно.

Добре е да имаме избор, все пак. Сега го нямаме.

# 58
  • Мнения: 212
Да бе да. И да си гледаме децата в къщи, като Хамериканките.
Ама не можем, щото мъжете ни не изкарват толкова пари колкото Хамериканците.
А освен това мисля, че естествената среда на един човек е сред хора на неговата възраст - както е в детската градина, на училище, или на работа.

И никак не ми се струва естествено, в семейство с едно-две деца, да си ги държат вкъщи и едва ли не да не им дават да се събират с други деца.
Ако са повечко деца, в къща е ок.
А това пък да ги водят на работа със себе си -  Shocked.
Точно това е!
Естествената среда на децата е сред други на тяхната възраст! Не може да влачиш детето си с теб на работа или да киснеш нон стоп с него вкъщи,да не го пускаш с други деца и въобще да го отделяш от тази среда!
За мен училището винаги е било мястото,на което се чувствам най-добре-сред приятелите си,сред хората,с които се забавлявам! А и учителите в нашето училище бяха много готини и определено нестаромодни,методите им за обучение също!

# 59
  • Мнения: X
Офффф, имала съм "късмета" да работя по някакви проекти с бащата от това семейство с прословутия музикален магазин. Ако има пример за човек, който не може да организира собствената си работа, но смята, че светът около него е толкова несъвършен и му пречи и това е причината да се проваля всичко около него - това е той. В предаването видях точно това - ние с жена ми сме толкова големи интелектуалци, че светът не е достоен да общува с нашето отроче. Хайде, холан!
 
Не че образованието ни е цъфнало и вързало и децата ни нямат нужда от ужасноооо много грижи, за да ги съхраним от ненормалната среда, в която растат, но точно това семейство не е критерий за добър пример за добро възпитание. Освен да възпитат сноб, който не може да се оправи с живота и средата навън, друго не виждам какво могат да дадат на детето си с това образование у дома.

И за да не прозвучи като пристрастно мнение, сещам се за още един пример - една съседка по времето но соц-а, която си възпитаваше децата у дома до 8 клас. Как е успяла да се пребори със системата, не знам. Резултатът беше, че имаше 2 деца, които бяха тотални аутсайдери, които не можеха да разговарят нормално с връстниците си. Нямаха нормални теми за разговор, защото бяха твърде специални, образовани и над средната маса, както им беше внушила мама. Не съм против активната намеса на родителите в несъвършената ни образователна система /дори е наложителна/. Против съм изолирането на децата от средата, в която няма мама и тати, които да ги държат за ръка, сакън някой да не ги замърси интелектуално.   

Общи условия

Активация на акаунт