Предвижда се в националната програма да се затъпва все повече и в един момент да се наложи напълно т. нар. cross curriculum.
Това означава, че не се изучавт отделните предмети, както сме свикнали ние например,
а няколко предмета работят така да се каже съвместно. Вариантите са различни. Конкретно за историята..
Може да се обединят история+география+религии...
Има и по-нестандартни комбинации история+изкуства+трудовото им+компютри.
Учителите по въпросните предмети работят съвместно, но може и един специалист да покрива всичките.
Идеята в момента е да се подготвят така учителите, че да бъдат гъвкави и по-другите предмети.
Както знаете обучението тук не е насочено към самоцелно трупане на знания, заради самите знания.
Знанията са важни до толкова, да развиват умения и поведение.
От тази гледна точка се използват какви ли не похвати, за да се заинтригуват учениците
и да се направи лесно и забавно усвояването на учебния материал.
Така представено изглежда, че едва ли не на децата им се представя всико на тепсия или
че не учат достатътчно сериозно, особено съотнесено към Макаренковската система.
Всъщност на изпитите KS3 i GCSE се оценява детайлно до колко са усвоени различните умения.
И от тази гледна точка детето наистина трябва да се е научило на нещо, за да се справи.
В този ред на мисли, това е много по-трудно да се направи въпреки уж игрите, филмчетата и пр.
уж глупави методи, от колкото, ако просто се зазубри една тема и се преразкаже.
Направи ми впечатление например следното. Изпит GCSE по история.
Задачите са свързани изключително с работа с извори, анализ, правене на причинно-следствени връзки..
Въпросите са формулирани предимно въз основа на предоставените извори и документи и изрично се казва
да се работи с тях при отговора. Не може да се каже просто крал Х е по-добър държавник от крал у,
само защото това е уж общоизвестен факт и така пише в дебелите книги.
Трябва да се обосновеш използвайки документа и картинката, които са ти предоставени и към тях да добавиш малко познание.
Многото несвързана с конкретния въпрос информация не е бонус, а напротив губят се точки.
Оказва се, че различните училища прилагат различни методи на обучение в зависимост от типа на учениците.
При някой е застъпено по-академичното обучение, други изполват псп-та в часовете.
Много е важно да гледате резултатите от офстед отчетите, когато си харесвате училище.
Но това си го знаете.
Невероятно силно впечатление ми направи колко много мъже, млади мъже учители има.
Ентусиазирани, с голямо желание и страст говорят за децата и за обучението им.
Изключително компетентни и ерудирани.
И изобщо толкова е различно в сравнение с нашето съсловие.
Като започнем от външния вид.. тук вече навлизам в клюкарската част..
Като се каже конференция на БГ учител, ще вземе в куфара най-хубавите премени. Да не се изложим.
Ако някой ни беше погледнал от страни на тази конференция-битнишка история-къси гащи, потници, джапанки..
Нямаше пиянски изцепки, тъпи свалки и прочие простотии.
Хората са се събрали три дена да работят, да обменят опит и и идеи и го направиха.
Имаше автори на учебници, имаше представители на офстед, имаше професори от Оксфорд..
Нямаше разделение селски-градски училища, мерене на пишки и прочие.
Важното е да откраднеш хубава идея за преподаване на материала.
Страхотни неща научих, неща, които ако направя в БГ ще ме вземат за луда,
най-вече ръководството и родителите..на децата може и да им хареса..
Изполва се всичко, което може да си представитем, за да се направи процесът на обучение
по-интересен и материала лесно усвоим-песен от филма Робин Худ, за да се характеризира крал Джон,
сериала за болницата от началото на 20 век, дето върви по ББС за обучението по история на медицината;
маскиране и пресъздаване на епохата за един ден с всичките му табиети, игри, рисуване, пъзели..
И това дори за 15-16 годишните.
Ето тази реклама на Хувис, например, колегите са забелязали.
Ако обърнете внимание проследяват се всички по-важни събития в британската история, дори и Титаник..
http://www.youtube.com/watch?v=S4tFzuFGUOI&feature=related
Били, твърдо и категорично настоявай за по-доброто училище.
Може да се запише малчугана и от януари.
Тенденцията е да се затварят слабите училища и да се преливат в други.
Вероятността насред началното обучение да се местите другаде, което си е стрес,
е много голяма, ако малкия започне в "най-лошото училище в града".
А, и още нещо се присетих-има засилена тенденция към сливането на няколко училища в едно,
с оглед на финасирането. Най-често новите, по-големи училища се титуловат Академия.
От една страна в тях ще се наливат много пари като база и материали,
но от друга си е притеснително от към дисциплина, ред и отношения между многото деца.
Много дълго стана, ще прощавате