Частното образование - коментари, плюсове, минуси, разсъждения, гледни точки

  • 78 554
  • 1 308
  •   1
Отговори
# 510
  • Мнения: X


Първи модул, Блис. Това е все едно в трети клас да ти се похвалят, че децата знаят азбуката. Това ще ти бъде ли достатъчно, за да прецениш добро ли е училището, или не.

Нещо май не се разбираме. Не разбрах за какъв модул и какъв 3 клас говориш.
Аз говоря за това че примерно 57 % от седмокласниците (випуск 2012) са отишли в АК, а 26% в езикови гимназии. За мен това си е повече от отличен резултат именно по критерия "оценки на изпити за кандидатстване след 7 клас".

И определено ми говори за резултатите от подготовката в това училище.
 
И без ирония ако обичаш.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 17:19 от Анонимен

# 511
  • София
  • Мнения: 1 262
120-то определено попада в т.нар. елитни ДУ  Peace

# 512
  • Мнения: 1 007


Първи модул, Блис. Това е все едно в трети клас да ти се похвалят, че децата знаят азбуката. Това ще ти бъде ли достатъчно, за да прецениш добро ли е училището, или не.

Нещо май не се разбираме. Не разбрах за какъв модул и какъв 3 клас говориш.
Аз говоря за това че примерно 57 % от седмокласниците (випуск 2012) са отишли в АК, а 26% в езикови гимназии. За мен това си е повече от отличен резултат именно по критерия оценки на изпити за кандидатстване.

И определено ми говори за резултатите на подготовката в това училище.
 
И без ирония ако обичаш.

Изпитите от НВО се състоят от два модула - първият е задължителен, а вторият не е. И двата модула са лесни, но първият е безумно лесен за деца в седми клас. Равнява се на това, в трети клас да те изпитват на азбуката. Изнесената класация е за въпросния първи модул. Тази класация не ти носи никаква информация за нивото на преподаване и учене - от нея разбираш, че положението не е отчайващо, а не, че е добро. Дали е добро, или не, не може да се разбере по НВО - трябва да търсиш друг критерий.

И къде видя ирония Rolling Eyes Дори не съм си и помисляла  Rolling Eyes Просто виждам, че хората се подвеждат и искам да ги предпазя, като по-информирана. Извинявай, ако е прозвучало иначе.

# 513
  • Мнения: 939
Нещо май не се разбираме. Не разбрах за какъв модул и какъв 3 клас говориш.
Аз говоря за това че примерно 57 % от седмокласниците (випуск 2012) са отишли в АК, а 26% в езикови гимназии. За мен това си е повече от отличен резултат именно по критерия оценки на изпити за кандидатстване.

Bliss, много убедено звучиш, но детайлите ти се губят.

Прием в АК не е задължително атестат за отлични знания. В АК за едно място се борят две деца  (по спомени). Само за сравнение в СМГ за прием след 4-ти клас за едно място се съревноват шест деца, за НЕГ - не ми се говори.

Така че фактът, че х% от дадено училище (независимо какво) влизат в АК, е показател за амбиция на деца и родители, но не е показател за качество на образованието в конкретното училище. В АК влизат деца със страхотна подготовка, но влизат и други. Например децата в топ 10 на приетите са с резултат 65-75% на изпита, а последните приети са 35-40%. Това (70% / 40%) показва моментното им състояние, не показва как ще се развият след това, но е факт, че такива големи отклонения между първия и последния резултат няма в никоя от т.нар. елитни държавни гимназии.  

# 514
  • Мнения: X
Химикал, говорим за различни неща. Аз говоря за статистика на сайта на въпросното училище за реализация след 7 клас.

Obsolete, а как ще обясниш, че 26 % влизат в езикови гимназии (щом АК не е критерии)? Мисля си че съвсем не ми се губят детайлите. Знам контингента на Света София, имам представа и за този в АК. И освен това, както в ДУ, така и в ЧУ не е възможно нивото на всички деца да е еднакво високо (или ниско).


П.С.  Не мога да споря за резултатите в АК. Нямам нужния опит и информация. Вярвам, че по осведомени ще се включат.

# 515
  • Мнения: 4 877
АК "си ги водя на отчет" в сайта от години. Ето точните данни за тази година - не са падали по 40%:

Най-висок - момчета: 73,16 %.
Най-висок - момичета: 67,14
Най-ниският бал при приетите момчетата тази година е 45,23%, а при момичетата - 42,02%.
Тъй като следя и всички турове по канене на резервите, мога да ви кажа как са се движили, но ги има запазени и при мен.
При момчетата тази година "мръдна" съвсем леко надолу балът: най-нисък бал при първите поканени резерви - 46,03.

Под 40% паднаха единствено м.г. с последната бройка на едно момче, която не можеха да запълнят на няколко тура канене на резерви. Тогава се получи, че последното момче беше с 37%.

# 516
  • Мнения: 41 845
Това не е СМГ, където са 120 деца от набор и където, ако 20 деца решат да отидат в АК и ез.гимназии, както и се случва, няма и да се усети. Но в ПЧМГ - от 30 деца набор, ако 20 отидат в АК и езиковите гимназии, остават 10 деца (не знам дали цифрата е точна) и няма как да се сформира клас - а тези 10 деца, дори и при огромно желание да продължат в ПЧМГ, не могат - трябва да си търсят насила друго място. Което е огромна дивотия на нашенското образование, но това е положението.
Всъщност около 30% от децата напускат СМГ за да отидат другаде. Но това не се усеща, защото стотици други искат да влязат там. И в края на краищата макар 30% да са напуснали випускът е с две паралелки повече, че и даже с наднормена бройка на учениците.
Ако и за ПЧМГ имаше толкова мераклии нямаше да има значение колко деца са отишли в АК, СМГ или някоя ЕГ. Просто на мястото на напусналите щяха да дойдат други. Показателното обаче е, ЧЕ НЯМАШЕ НИКАКВИ КАНДИДАТИ да учат в ПЧМГ, които да се запишат. Ето това навява някакви размисли.

# 517
  • Мнения: 41 845
Аз говоря за това че примерно 57 % от седмокласниците (випуск 2012) са отишли в АК, а 26% в езикови гимназии. За мен това си е повече от отличен резултат именно по критерия "оценки на изпити за кандидатстване след 7 клас". 

Първо, влизането в АК в днешно време е елементарно и никаква подготовка не е нужна. Затова не приемам това за показател за добро училище. И второ, когато биват критикувани ДУ винаги се казва, че успехите на техните ученици в кандидатстването се дължат на уроци, а не на училището. Защо ли това не се допуска и за ПЧМГ?

# 518
  • Мнения: X
Децата ми завършват 7 клас в квартално ОУ.

Хм, и кое е кварталното училище, ако не е тайна? Сигурно е някое от най-елитните ДУ, така ми се струва.
А това не значи, че по другите квартални е така, даже съвсем не е.


Точно за това говорех - всеки пример, че има добри неща в ДУ, се разглежда като изключение, а всеки пример за това как в определено ЧУ еди-какво си е okay е доказателство, че ЧУ е по-добро по принцип. Алогично.



Това са някакви твои тълкувания, които нямат нищо общо с моите възгледи по въпроса. Съвсем доскоро бях изцяло ЗА държавното образование - и двете ми деца бяха в държавни училища и детски градини. Та едва ли оспорвам всичките му положителни черти, щом сме го ползвали 8 години. (3 години детска + 5 години в училище).

А мнението ми е, че както има и елитни ДУ, така има и елитни ЧУ, а има и такива от двата вида, които за нищо не стават. Изобщо и не ми хрумва да напиша, че всички ЧУ са по-добре от всички ДУ, защото не го мисля. И както не бих си дала децата във всяко ДУ, така не бих ги дала и във всяко ЧУ.

И всъщност, колкото и да спорим за видовете образование, наистина си е до дете.
Както има гениални деца в СМГ, така има и в частните училища.
Например Любомир Янчев, ученик в ЧУ Ерих Кестнер, който изобрети Мелиса - модерният иконом: http://www.capital.bg/light/lica/2013/04/28/2048901_bliasukut_na_chistiia_um/
http://news.pcstore.bg/2012/06/12/модерният-иконом-управлява-всички-ур/
(имаше презентация на Софийския фестивал на науката, много се впечатлихме с децата - с гласови команди се контролират ел. уредите в дома)
Но пък другото момче, с което пишат програмите, е от СМГ.
Така че ето - умните деца са си умни деца, а дали ще са в елитно ДУ, или ЧУ, е най-често въпрос на финансови възможности на родителите им.


Ако и за ПЧМГ имаше толкова мераклии нямаше да има значение колко деца са отишли в АК, СМГ или някоя ЕГ. Просто на мястото на напусналите щяха да дойдат други. Показателното обаче е, ЧЕ НЯМАШЕ НИКАКВИ КАНДИДАТИ да учат в ПЧМГ, които да се запишат. Ето това навява някакви размисли.

А за мен е нормално. СМГ е доайен от 42 години, а гимназиалният курс на ПЧМГ е от 3-4 години.
Но и да бяха равностойни като традиции и слава, едното е безплатно, а не всички родители имат възможност за ЧУ.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 20:42 от Анонимен

# 519
  • Мнения: 472
... Аз с цялата си наивност преди още да се регистрирам тук, си въобразявах, че в частните градини и училища учат езика в езикова среда, т.е. през повечето време им говорят на чуждия език и го усвояват паралелно с българския и на същото ниво. Имам предвид от детската градина още...

Не си съвсем прав. В Св.Георги (което е и единственото билингвиално училище в България) английския се изучава на много високо ниво. Преподавателите са нейтив спикъри и децата се справят повече от отлично. Тази година шестокласниците дори имат три първи места на международна олимпиада по английски в конкуренция с деца от 80 страни (по-рано бях цитирала точния текст в сайта на РИО) В междучасията се говори на английски, а още от първи клас учат предмети като Science и Terminology. Хорариумът по английски на седмица е 15 часа (в които часове влизат и няколко часа математика на английски). В края на подготвителен клас повечето деца покриват ниво за сертификат (Cambridge Starters). Нямам инфо какво ниво взимат в седми, но съм сигурна, че е достатъчно високо.

# 520
  • Мнения: 4 877
Да, Св. Георги наистина са с много високо ниво на английски.
Другите много силни по англ. език са Св. София и ЕСПА. Вероятно и Евростар и Дорис Тенеди, но нямам достатъчно информация за тях. За другите - ПЧМГ, Св. Климент Охридски, Българско школо, Дрита, също предполагам, че стигат добро ниво на езика. В момента не се сещам други, но вероятно списъкът може да бъде допълван.

# 521
  • Мнения: 1 776
Не си съвсем прав. В Св.Георги (което е и единственото билингвиално училище в България) английския се изучава на много високо ниво.

Смях и нисък интелект.
Задачата на основното образование е съвсем друга.
Основи по математика, БЕЛ помагат през целия образователен курс.
15 часа чужд език в учебната програма е безумие.
След 12-ти клас, тези с 15-те часа знаят толкова, колкото и деца от ДУ, попаднали в АЕ след 8-ми клас Simple Smile
Ценностите трябва да се търсят другаде, не в езиковото обучение

# 522
  • Мнения: 4 877
Не си съвсем прав. В Св.Георги (което е и единственото билингвиално училище в България) английския се изучава на много високо ниво.

Смях и нисък интелект.
Задачата на основното образование е съвсем друга.
Основи по математика, БЕЛ помагат през целия образователен курс.
15 часа чужд език в учебната програма е безумие.
След 12-ти клас, тези с 15-те часа знаят толкова, колкото и деца от ДУ, попаднали в АЕ след 8-ми клас Simple Smile
Ценностите трябва да се търсят другаде, не в езиковото обучение

Код, за това у-ще е известно, че е насочено към чужденци или към българи, които идват от чужбина.

# 523
  • Мнения: 472
Не си съвсем прав. В Св.Георги (което е и единственото билингвиално училище в България) английския се изучава на много високо ниво.

Смях и нисък интелект.
Задачата на основното образование е съвсем друга.
Основи по математика, БЕЛ помагат през целия образователен курс.
15 часа чужд език в учебната програма е безумие.
След 12-ти клас, тези с 15-те часа знаят толкова, колкото и деца от ДУ, попаднали в АЕ след 8-ми клас Simple Smile
Ценностите трябва да се търсят другаде, не в езиковото обучение

Пич, големи комплекси избиваш с крайните си квалификации. Вземи се спри малко, че ставаш тотално смешен самият ти.
В статистиката, която сам водиш именно дете от Св. Георги дълго време заемаше челното място с постиженията си от състезанията по математика. Едно дете от първи клас миналата година също спечели призови места на състезанията, на които се явяваше. Останалите деца, които участваха не са в топ-листата, но се представят доста над средното ниво. Та основите по математика и бел си ги имат децата.

... Код, за това у-ще е известно, че е насочено към чужденци или към българи, които идват от чужбина.
Дани, това е мит. Поне във випуските до четвърти клас, децата на чужденци са нищожна бройка.

Последна редакция: пт, 20 сеп 2013, 19:36 от Sophia*

# 524
  • София
  • Мнения: 5 059
Все още у нас има нагласа, че да се учи в частна гимназия след 7-ми клас е непрестижно. Един вид се приема автоматично, че детето не е успяло да се класира в добра държавна гимназия.
А и в това има истина, все още към частни гимназии част от учениците се насочват именно защото не са били приети в добра държавна гимназия. Това пък отказва другите, които нямат проблем с приема, но търсят нещо различно от това, което се предлага в държавните гимназии.
И се получава параграф 22.
Освен това, пак по горните причини, паралелките са малки и това е още една спирачка за мнозина.
На мен например много ми се иска да има алтернатива на немската паралелка на СМГ и в ПЧМГ, особено ако успеят да включат часове по немски и в горните класове, в комбинация с добра математика и часове/школа по информатика + школа по английски за САЕ / СРЕ, стига и таксата да бъде на на сегашното ниво.
Защото за мен пък АК не е опция, не толкова заради размера на таксата, а заради всичко друго,  което тя води след себе си.

Общи условия

Активация на акаунт