Топлофикация проблем с надписване?

  • 3 503
  • 23
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 606
Здравейте,имам проблем с топлофикация,имаме апартамент от 1 година някъде,месец март ни правиха отчитане на топломерите и се оказа,че с парното и радиаторите всичко е наред,НО ТОПЛАТА ВОДА ОТ 10 МЕСЕЦА,ОТКАКТО СМЕ ТАМ СТОЙНОСТИТЕ СА ЕДНИ И СЪЩИ,И СЕГА СА ОТЧЕТЕНИ СЛУЖЕБНИ СТОЙНОСТИ И ДЪЛЖИМ 532 ЛЕВА ЗА ВОДА.И сега искам съвет,освен жалбата в самата топлофикация,КЗП може ли да ми помогне и редно ли е да има жалба и срещу СОФИЙСКА ВОДА,защото те идваха всеки месец и не са ми казали за това,аз не съм длъжен да знам,а те трябва да си вършат работата по-добре,не е редно да се живее само заради топлофикация!

# 1
  • Мнения: 609
Като цяло на нас ни бяха надписали 1000 лева и в момента ги съдим до дупка.И не само ние,а половината блок- също, поради същата причина.Съвет-пуснете си жалба.Това,че сте пуснали жалба при тях ,нищо не значи и няма  да Ви обърнат внимание.Успех.

# 2
  • София
  • Мнения: 606
Разбира се,проблема е дали Софийска вода е редно да поеме отговорност,при положение,че те гледат водомерите всеки месец?

# 3
  • Мнения: 2 190
Записвам се да следя темата.
И ние имаме проблем с надписване.
Понеже плащах чрез epay и миналата година видях, че се появяват сметки за стари периоди  - кредитни и дебитни известия, като разбира се не получавам нищо на хартия и сумата за плащане става по-голяма. Оттогава плащам само по банков път като пиша за кои фактури е. Стана мазало.
Лятото ще трябва да се разправям

# 4
  • Мнения: 344
Софийска вода няма обща "База данни" с Топлофикация, и няма как да декларират пред тях, че тази вода сте/не сте я изразходвали. Най-добре се свържете първо с Топлинния си счетоводител, който може да обясни защо водата ви е "служебно начислена". Една от вероятните причини за това е да не сте осигурили достъп до водомерите си, което им дава основание да начислят служебно максимален разход.

А какво означава, това:
Цитат
НО ТОПЛАТА ВОДА ОТ 10 МЕСЕЦА,ОТКАКТО СМЕ ТАМ СТОЙНОСТИТЕ СА ЕДНИ И СЪЩИ
?

# 5
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
Реално както показват водомерите Ви за топла вода?
Давам пример с моето семейство - Топлофикация при изравняването миналата година е калкулирала по 2 куб. вода на водомер (имаме 2 водомера в ап.) и през годината заплащаме месечно към Топлофикация само тези 4 куб. Реално обаче хабим повече вода - нормално -> 5 човека сме Simple Smile Ясно ми е, че при изравняването ще имам да доплащам. Как да не доплащам като сме я изхабили Simple Smile Вие не си ли следите водомерите, топломерите, не си ли гледате сметките - за какво плащате? В случая ми се струва, че няма база за жалба - идвали да сметки за 2 куб. - да речем - Вие сте изразходвали 4 куб. -> нормално е след това да се доплати това, което сте изразходвали. Софийска вода - какво общо има? Тя си прави отчет на 3 месеца и се доплаща разликата за вода при нея, ако има разминаване. Това са 2 различни дружества - не са длъжни да си обменят информация.

# 6
  • Мнения: 9 050
А колко човека сте и колко плащахте за топла вода? Защото специално топлата вода, когато имате индивидуален водомер, трудно се надписва. Има си показания и съответно цена на кубик. Показанието в сметката от изравняването отговаря ли на това, което показва водомера?
И щом имате апартамента от година, дали не е възможно предишния собственик да има неотчетени количества вода, които сега вие да трябва да плащате? Просто точно топлата вода си се отчита на кубици и там, ако има много за доплащане или е ниска месечна база, или е някакви неотчетени количества.
За ориентир - ние сме 4-ма и при нормално ползване на топла вода плащаме около 60-70 лева месечно. При изравняването имаме 100-тина лева плюс или минус, но не повече. Така че, за 10 месеца 600 лева за топла вода за 4-членно семейство си е нормално за мен.

P.S. Ако не сте осигурили обаче достъп за реален отчет, тогава си има методология за служебното начисляване на максимум. Сумата ще се сведе до реалното потребление едва когато допуснете да ви отчетат водомера. Но пък и ако не сте допуснали служителите за отчет, никой няма да ви уважи жалбата, защото по наредба си е така - не осигуриш ли достъп - служебно начисление. Служебно начислените кубици обаче не са надписани. Така че няма от какво да се жалите нито пред Топлофикация, нито пред КЗП.

# 7
  • Мнения: 609
Софийска вода няма обща "База данни" с Топлофикация, и няма как да декларират пред тях, че тази вода сте/не сте я изразходвали. Най-добре се свържете първо с Топлинния си счетоводител, който може да обясни защо водата ви е "служебно начислена". Една от вероятните причини за това е да не сте осигурили достъп до водомерите си, което им дава основание да начислят служебно максимален разход.

А какво означава, това:
Цитат
НО ТОПЛАТА ВОДА ОТ 10 МЕСЕЦА,ОТКАКТО СМЕ ТАМ СТОЙНОСТИТЕ СА ЕДНИ И СЪЩИ
?

Да,и на нас ни отговориха същото-не сте осигурили достъп до водомерите.Обаче това не е истина....Адвокатът ми каза,че най-редовно си начисляват сметки ,т.е. явно си е практика.Внесете жалба в съда,вземете преди това един кадърен адвокат и той би трябвало да се оправи с всичко.Иначе начинанието е почти обречено ,за съжаление.

# 8
  • София
  • Мнения: 606
А колко човека сте и колко плащахте за топла вода? Защото специално топлата вода, когато имате индивидуален водомер, трудно се надписва.
За топла вода плащахме прогнозни сметки.На изравнителните сметки се оказа,че водомерите за топла вода имат едни и същи стойности в продължение на 10 месеца.И са начислили слъжебни стойности,тоест 532 лева само за вода да доплатим?Може ли да се изхаби толкова много от 1 човек и сестра ми за няколко месеца като е тука?А Софийска вода като отчита,жената може да каже,че имаме проблем и да искаме да поправят това,което не отчита вече 10 месеца

# 9
  • Мнения: 344
Това, което аз разбирам от обяснението ви, е че 10 месеца са ви фактурирани прогнозни /примерно/ 2 кубика топла вода. Ако имате реална консумация от 5 кубика месечно, ви идва разлика от 3 кубика за месец. Което умножено по 10 месеца, дава реалната стойност в левове, която сте изразходвали. /според мен и според обяснението, което сте дали/.

# 10
  • Мнения: 249
Много неприятно. Доколкото знам, при повреда на водомера, се начислява служебно разход. Трябва да се консултирате със специалист.

# 11
  • Всеки ден трябва да се инжектираме с малко фантазия, за да не умрем от реалност: Рей Бредбъри
  • Мнения: 4 327
А колко човека сте и колко плащахте за топла вода? Защото специално топлата вода, когато имате индивидуален водомер, трудно се надписва.
За топла вода плащахме прогнозни сметки.На изравнителните сметки се оказа,че водомерите за топла вода имат едни и същи стойности в продължение на 10 месеца.И са начислили служебни стойности,тоест 532 лева само за вода да доплатим?Може ли да се изхаби толкова много от 1 човек и сестра ми за няколко месеца като е тука?А Софийска вода като отчита,жената може да каже,че имаме проблем и да искаме да поправят това,което не отчита вече 10 месеца

Т.е. Вие сте ползвали 10 месеца топла вода; платили сте примерно по прогнозни сметки 20 куб. (по 2 на месец), идват за изравняване и отчитат, че водомера преди 10 месеца е показвал 100 куб. и сега след тези 10 месеца пак показва 100 куб. и Ви начисляват служебно определени куб., които трябва да доплатите? Правилно ли разбрах?
Ако е така - пак няма основание за жалба. Водомерите са Ваша собственост и Вие сте длъжни да следите за изправността им. Щом не сте декларирали, че не работят и не сте поискали смяна през сезона сега по наредба ще трябва да си платите "на база". Вие сте изразходвали вода, но тя не е отчетена по никакъв начин колко е - Топлофикация как да знае колко сте изразходвали? За това е тази наредба, за да се определи какво количество да се заплаща при отказ до достъп и други аномалии ... Защото за мен не е ... как да се изразя по-меко ... резонно ... да живееш на едно място, да консумираш, да не си запознат с общите условия на дружествата, от които ползваш услуги и да искаш от тях те да са отговорни за бездействието ти.
Много ми е чудно обаче Софийска вода как не са направили проблем през тези 10 месеца - те са отчитали консумация на вода (ако са били допускани в ап.) през тези месеци поне 3 пъти   newsm78

# 12
  • Мнения: 9 050
Т.е. водомера не работи, така ли? Водомерът не отчита никакво потребление ли? Или нещо друго значи това, че 10 месеца водомера има едни и същи стойности. Като пуснеш топлата вода, стойностите променят ли се или си стоят така и нищо не се върти?

Защото, ако е така, и другите са ти написали. Трябвало е да смениш водомера. Ако водомера е неизправен, се начислява на база. Няма основание за жалба.

# 13
  • Мнения: 344
Почти безобидн@, За Софийска вода е достатъчно да им осигуриш достъп веднъж годишно. През останалото време начисляват служебна консумация, ако не подадеш самоотчет.

# 14
  • София
  • Мнения: 606
Т.е. водомера не работи, така ли? Водомерът не отчита никакво потребление ли? Или нещо друго значи това, че 10 месеца водомера има едни и същи стойности. Като пуснеш топлата вода, стойностите променят ли се или си стоят така и нищо не се върти?
Да,водомера не отчита никакво потребление 10 месеца,тогава топлофиакция не са идвали,но софийска вода всеки месец са идвали и са записвали и двата водомера,топлофикация накрая казаха,ще има служебни стойности за тези 10 месеца и освен това ние си платихме 60 лева за корекция на водомерите.А ние така сме взели апартамента и може би и предишните собственици са имали такъв проблем,едва ли са се развалили точно като ние сме се нанесли.

Общи условия

Активация на акаунт