Частни училища - информативна тема 4

  • 61 960
  • 724
  •   1
Отговори
# 660
  • Мнения: 847
Блис, обадихме се доста отдавна,явно след това са решили да прекратят индивидуалните срещи. На отворените врати не отидохме,защото преценихме, че няма смисъл и ще е лудница.

# 661
  • Мнения: 916
Блис, аз не споря с теб, но понеже някои неща зависят от възприемането, а ти достатъчно добре си разказала за това, което не ти е харесало (а аз казах вече за тоалетните), та аз ще кажа все пак няколко позитивни думи Simple Smile

Според мен, се постараха да отговорят на въпросите достатъчно ясно и честно, за да си състави човек мнение. Вярно, не знаеха коя учителка кой първи клас ще поеме, но аз така или иначе искам да разчитам, че ще бъде подбрана достатъчно добра и затова избирам училище, а не учителка. На чудесна начална учителка може да попаднеш и в ДУ, но МОЖЕ, а може и да не, затова не искам да разчитам на късмета. Винаги нещо може да стане и тази, която е била планирана да не може ги поеме.
Конкретно за подготвителен клас видяхме учителката на подготвителен клас, може би на срещата за първи клас са видели учителките на първи клас. Все пак въпросът беше за това кои учителки ще поемат първия клас след две години, т.е. когато нашите - сега за подготвителен клас деца - станат първи клас. Намирам, че е нормално да не е ясно още Simple Smile

За мен, честно казано, не е чак толкова съществено и кои точно учебни тетрадки ще са "учебниците" за подготвителен клас.

Отговориха напълно задоволително за мен на въпросите за това: как се справят с дисциплината и при нужда от наказания; каква е обратната връзка; каква атмосфера целят и т.н.

Съвсем честно казаха, че моментът, в който може да се разбере дали детето има математически профил е втори клас. Няма как да се каже сега.

П.С. и аз не те видях Simple Smile

# 662
  • Мнения: X
В нашето училище също не знаеш при коя учителка ще се падне детето ти в ПУК, не се и запознаваш с учителките. Няма отворени врати. Всъщност, аз не познавах никого, освен директорката и зам-директорката, когато записах малкото ми дете. Нито един от учителите в ПУК не бях виждала и не познавах.

# 663
  • В офиса
  • Мнения: 4 035
Жас, и да, и не. С част от учителите на ПУК можеш да се запознаеш на пробния изпит. Вярно, че не знаеш твоето дете в кой клас ще е, но учителките си се знаят. За първи клас е същото - учителките на сегашните третокласници поемат следващите първокласници. А като гледам и двете психоложки си вършат работата и отлично напасват децата към класовете и преподавателите, макар че знам, че и избор на конкретна учителка също е възможен.

Инкс, кажи за дисциплината какво отговориха. За по-големите съм чувала отзиви за методи малко в стил Иванови. Може да са само градски легенди, де, а може да е било единичен случай при по-проблемен клас, или отделни деца. Но аз специално съм привърженичка на подхода за даване на повече свобода, повече възможности за самостоятелни решения, но и по-строги наказания при преминаване на границите, а не толкова на превантивните забрани и ограничения.

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 09:43 от Тинкърбел

# 664
  • Мнения: X
Може би не се е разбрало точно. Общото ми впечатление е на липса на организация и концепция. Дали ще видя учителката по английски не е чак толкова важно (макар и да не е маловажно). Важното в случая е че за мен оставиха впечатление за неясноти и неорганизираност. И тъй като и аз освен добра учителка търся училище на което мога да разчитам, че ще избере най-подходящата такава...е точно в това не успяха да ме убедят. В другите 3 училища, които посетихме впечатленията по този въпрос, които придобихме са на другата част на скалата. Не успяха да ме убедят, че знаят какво искат да направят в ПУК и че знаят как да го направят. Тоалетните и на мен не ми харесаха, но тъй като материалния въпрос за мен е на последно място не го отбелязах. Както казах вече не търсим лъскаво училище.
За преподавателката по занимателна математика обърнах внимание защото те го изтъкнаха като тяхно предимство и нещо което го няма на друго място. Както вече казах личните ми впечатления от основната учителка не са блестящи. Може би се дължи и на начина по който ни я преставиха, а и тя самата беше принудена от обстоятелствата да се представи, но впечатлението е все такова. Техен е проблема как са решили да се презентират и вероятно са оценили какво печелят и какво губят от начина който бяха избрали.
Ина за мен системата по която учат в преучилищна е много важна. Имам впечатления както от Изкуства, така и от Моливко. Двете са коренни противоположности. Докато Изкуства само минава като по допирателна по минимума залегнал в изискванията на МОН, то Моливко по един лек и занимателен начин задълбава както в минимума, така и в развитието на логиката и мисълта на детето. Смятам, че Изкуства избират детски заведения, които искат да отбият номер и учителките да не се напрягат много, много. Докато Моливко е за амбициозни учители, които искат да дадат максимума на децата. И не става въпрос за учене. Става въпрос за забавен и занимателен начин за развитието и обогатяването на децата. Именно този техен избор, заедно с общото впечатление от срещата ме накараха да имам общо негативно впечатление.

Жасмин аз пък точно във вашето училище видях две от учителките на малките.
Дисциплината изобщо не беше засегната като тема на срещата в Питагор по начина по който питаш Тинкърбел. Малките са отделение в един коридор на първия етаж, макар вероятно да имат досег с големите в двора и салона, който не видяхме.

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 11:53 от Анонимен

# 665
  • Мнения: 19 365
В темата за Питагор последното мнение е много полезно, въпреки че не засяга много ученето. Може да ви е интересно да го прочетете.

А може и нарочно да избират по-леката система по МОН, за да имат свободата те да решават какво допълнително да дават и как да го структурират. Само предположение.

# 666
  • Мнения: 11 257
По отношение на системите на МОН, всичките не ми понасят особено (познавам три - въпросната Изкуства, Моливко и Ръка за ръка), така че за мен е все едно.
Относно "задълбаването", хубаво е да се има предвид, че общообразователната програма е около 50% от заниманията на децата, т.е. учат и доста други неща. Така че предположението на Пролетен дъждец ми звучи доста разумно (не знам доколко го правят).

Контакт с "големите" (само Питагор, до 4-ти клас - горният курс ПЧМГ е на горния етаж) имат, естествено. Заедно са в някои извънкласни форми, заедно подготвяха коледния концерт, срещат се по коридори, тоалетни и т.н. - моето познава доста деца от 2-3-ти клас, се оказва.

Тоалетната можеше и по-добре, но "бебешка" няма много ресурс как да е в тая сграда - тоалетната, която сте видели, е на всички до 4-ти клас, а доколкото знам, обслужва и учителите.

На мен ми е любопитно някой, който има наблюдения върху две частни училища, да сравни, че да знам какво толкова изпускам Grinning
Познавам деца, преместени от държавно и Дорис Тенеди в Питагор/ПЧМГ, не познавам обратния случай (чела съм във форума, че има такива), така че ще е полезно истинско сравнение от опит.

Що се отнася до психотеста, в нашето семейство доста се веселихме с него (за да не употребя по-нецензурна дума Simple Smile) Бях писала на отворените въпроси някакви неща като  - "придържаме се към мисълта на Марк Твен "Никога не допуснах училището да попречи на образованието ми". Психоложката ми направи впечатление на приятна жена, главно в поведението си с децата; не съм говорила никога с нея след изпита, освен "здравей-здрасти".

И последно, харесвам доказателствата, които дава тази тема (ии не само тя), че хората търсят и намират крайно различни неща в едно и също.
Разбира се, далеч съм от мисълта, че това е идеалното училище, както бе и с детската ни градина; но за нея съм чела и много, много по-лоши постове в бг-мама, а пък детето ми прекара там 4 години и съдържанието им не се покривахаше ни най-малко с моята истина.

# 667
  • Мнения: X
Учителките на ПУК видях за първи път на родителската среща есента. Но аз бях твърдо убедена, че искам детето да учи в това училище, не е кандидатствало в никое друго, нито сме ходили на оглед/среща. А на приемния изпит дойде друга учителка и взе детето, ние го заведохме само до секретарката, не до класната стая.

# 668
  • Мнения: X
В темата за Питагор последното мнение е много полезно, въпреки че не засяга много ученето. Може да ви е интересно да го прочетете.

А може и нарочно да избират по-леката система по МОН, за да имат свободата те да решават какво допълнително да дават и как да го структурират. Само предположение.

Ами още по зле честно казано. В другите училища, които посетихме в часовете освен с Моливко се занимават и с допълнителни задачи, които извличат от други системи и сами измислят. А в Питагор не установих или не казаха с какво допълнително ги занимават в редовните часове. Занимателна математика и английски не се брои. Подобни часове с леки вариации има навсякъде. Говорим за надграждане на знания в посока доразвиване на Изкуства или Моливко.

Параход, интересно инфо за тоалетните  Mr. Green В нашето семейство останахме с впечатление от информацията поднесена от директорката в обратната посока - че това е коридора само на ПУК, т.е. това са само техните тоалетни.

Ще прочета мнението в другата тема. Благодаря.

П.С. Ами след като прочетох това мнение, само мога да кажа че моите усещания само след една обща среща за нещата се припокриват с внушенията, които авторката на поста е написала.

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 16:12 от Анонимен

# 669
  • Мнения: 11 257
Параход, интересно инфо за тоалетните  Mr. Green В нашето семейство останахме с впечатление от информацията поднесена от директорката в обратната посока - че това е коридора само на ПУК, т.е. това са само техните тоалетни.
Да, единствената учебна стая в този коридор е на ПУК. Но не мисля, че тоалетните се ползват само от тях.

# 670
  • Мнения: 8 335
С Bliss най вероятно сме ходили на различни срещи:))

Освен безумните изцепки на някай родители, и странни въпроси от типа с какво се занимава психолога на училището, срещата остави добро впечатление у мен.

# 671
  • Мнения: 41 900
Ина за мен системата по която учат в преучилищна е много важна. Имам впечатления както от Изкуства, така и от Моливко. Двете са коренни противоположности. Докато Изкуства само минава като по допирателна по минимума залегнал в изискванията на МОН, то Моливко по един лек и занимателен начин задълбава както в минимума, така и в развитието на логиката и мисълта на детето.

Егати, едно време като нямаше никакви системи и никакви Моливковци, какви ли тъпанарчета са станали нашите деца? Joy
Аз ви чета само за емоция и настроение, но сега не издържах и написах това, защото ми се струва, че прекалено се вторачвате в този ПУК, който всъщност е просто преход от безгрижно детство към училище. Няма дете, което на тази възраст да е пропуснало да научи нещо така, че да изостане за после. Нито има дете, което да е набрало такава засилка в ПУК точно, че това да му определи успеха и занапред. И английски никое дете не е научило в ПУК така, че да не бъде настигнато после. Гледайте да има светли и хигиенични стаи, разпитвайте родители на по-горни набори дали има стрес в групите, гледайте да ви е лесно с "логистиката" и толкова. 

# 672
  • Мнения: 19 365
Блис, склонна съм да се съглася с Черна станция. Аз даже бях забравила по коя система са учили в Пук и специално погледнах заради темата. По Моливко е било. Мен повече биха ме притеснили в Пук нещата, описани в другата тема. Ако е вярно написаното, това не би било нашето училище.
От друга страна човек не избира училището само за Пук. Така че разбирам и притесненията ти за ученето. Но пък отзивите са все много добри що се отнася до подготовката, така че може би успяват.

# 673
  • Мнения: X
С Bliss най вероятно сме ходили на различни срещи:))

Освен безумните изцепки на някай родители, и странни въпроси от типа с какво се занимава психолога на училището, срещата остави добро впечатление у мен.

Вероятно да. Родителите са там за да задават въпроси, колкото и безумни и безсмислени да се струват на някой или на г-жа Директорката.

Кое е безумното на въпроса "с какво КОНКРЕТНО се занимава психолога"? Отговорът, който получи дамата беше още по безумен поне според мен. След като този който практикува професията не успява с думи прости да обясни на неосведомен родител с какво всъщност ще е от полза за дететето му... Thinking
Смешен беше въпроса към г-жата по занимателна математика, но смущението и при тази ситуация си носи изводите.

Пролетен дъждец всичкото това вторачване е именно защото не смятаме да местим детето след ПУК. И всъщност подобен мотив беше и изтъкнат от един баща на срещата, след като му се наложи да мотивира въпросите си и за 1-ви клас и нагоре(след възражение от г-жа Директорката, че това било среща за ПУК, а не за 1-ви клас). По отношение на подготовката има двупосочни мнения, а и нямат изкаран пълен випуск, който поне отчасти да доказва ниво.

Като обобщение за личните ми впечатления: това би било сериозен експеримент и риск, който не съм склонна да поема само заради единствения плюс на училището за нас като семейство (близост до дома ни). По всичко останали параграфи изводът от това което видях и получих информация е че училището не покрива личните ми критерии (база, обучение, организация, комфорт за детето, преподаватели). С това аз ще приключа изявите си тук по отношение срещата в Питагор.  Mr. Green

Последна редакция: нд, 11 яну 2015, 18:36 от Анонимен

# 674
  • Мнения: 6 329
Посетихме и Увекинд, но въпреки доброто впечатление от собственичките и че по много въпроси, мненията ни съвпадат, това не е нашето училище.

Бихте ли написали защо?

Общи условия

Активация на акаунт