Как мога да върна в магазина скъпа стока без дефекти?

  • 2 590
  • 17
  •   1
Отговори
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
Може ли някой да ми каже наистина ли нямаме закон, според който мога да върна стока без дефекти, от която съм недоволна два дни след като съм я купила? Според КЗП такъв закон няма никъде в ЕС, просто има добра търговска практика, каквато у нас липсва. Истина ли е това и към кой да се обърна за да успея да върна стоката? Става дума за матрак на Магнифлекс от най-скъпата им серия.

# 1
  • Мнения: 158
Ако е закупен онлайн, имаше някакъв член в закона, че до 14 дни можеш да върнеш закупеното, без да дължиш обяснения. За реален магазин не знам дали има подобна опция.

# 2
  • München, Deutschland
  • Мнения: 6 852
Попитахте ил вече в магазина? Или отказаха?
Не съм сигурна дали мога да помогна, защото не живея в България, но няма ли правило на магазина да можеш да върнеш разпечатана стока, ако не си доволен? Тук е стандартна практика, всички търговци, от които съм пазарувала, го правят. Ако напишеш нещо официално или се свържеш с Сustomer Service на магазина?

# 3
  • Мнения: 4 943
Ако на закупената стока наистина й няма нищо мисля,че можеш да я върнеш с касов бон или поне да я замениш,но много зависи от магазина и как работят те. Peace

# 4
  • Мнения: 12 473
Касовият бон и Управителя..))

# 5
  • Мнения: X
Може ли някой да ми каже наистина ли нямаме закон, според който мога да върна стока без дефекти, от която съм недоволна два дни след като съм я купила? Според КЗП такъв закон няма никъде в ЕС, просто има добра търговска практика, каквато у нас липсва. Истина ли е това и към кой да се обърна за да успея да върна стоката? Става дума за матрак на Магнифлекс от най-скъпата им серия.
Ако стоката е закупена от реален магазин и е без дефекти, то наистина няма закон, който да задължи търговеца да я вземе обратно, ако купувачът просто си е променил решението. Някои търговци предлагат връщане и възстановяване на сумата, но това е въпрос на търговска политика и търговецът решава дали да предложи такава възможност на клиентите си или не. Ако матракът не е разопакован и пазиш касовия бон, нищо не пречи да попиташ в магазина. Мисля, че няма да има проблем да го замениш за нещо друго, но въстановяване на сумата не е много вероятно според мен. Peace Все пак опитай.

# 6
  • Мнения: 607
Можеш да го заметиш за друг матрак примерно, но парите да си върнеш не става.

# 7
  • София
  • Мнения: 940
Ако е закупена от магазина, не online, то по закон нямаш право да я върнеш. Някои магазини имат политика и може да се върне или замени стоката при определени условия. Най-добре е да попиташ в магазина.

# 8
  • Мнения: 54 646
Няма закон.
Зависи от политиката на магазина.
Аз съм връщала много неща, но в един магазин ми оспорваха и се оказа, че наистина няма закон, който да ги задължава. Пак върнах, но беше компромис от тяхна страна, не им е практика.
Дано да успееш! Peace

# 9
  • София
  • Мнения: 38 705
Питай в магазина.

А някой връщал ли е парфюм? Или е изключено?

# 10
  • Мнения: 3 157
Няма такъв закон,въпрос на желание на търговеца е.
На мен лично би ми било неприятно да купя скъп матрак и някой да е спал на него,пък било и 2 дни-все пак плащам за нов,нали.Същото е и с продаването на мострите в магазините-много ми е неприятно и в повечето случаи се въздържам,ако имат само мостра,при това на редовна цена.

# 11
  • в мъжки прегръдки
  • Мнения: 3 574
Благодаря за отговорите. Изглежда ще трябва да свиквам с него или да прежаля парите и да си купя нов. Надявах се, все пак, че щом става дума за фирма като Магнифлекс и матрак от 2500 лв, със 100 години гаранция,ще имат желание да си угодят на клиентите. Аз все пак не поисках да ми върнат парите, а да си купя по-твърд в същата ценова категория, дори ако трябва да доплатя. Но, явно съм избързала със западното мислене на потребителите и ще трябва да се примиря с "пословичното" българско неуважение към клиентите.

# 12
  • София
  • Мнения: 38 705
Магнифлекс, доколкото помня, ги внасяха едни гърци, а те не се славят като много толерантни с потребителите.

# 13
  • Мнения: 2 998
Но, явно съм избързала със западното мислене на потребителите и ще трябва да се примиря с "пословичното" българско неуважение към клиентите.
Честно казано за тези пари не мислех, че ще откажат.
С по-твърд топ матрак няма ли да се подобрят нещата?

# 14
  • Мнения: 3 799
Магнифлекс, доколкото помня, ги внасяха едни гърци, а те не се славят като много толерантни с потребителите.

Произвеждат се в Италия, собствениците са българи.
Работила съм във фирма, която е на същите собственици на Матракс (фирмата), и хич не ме учудва че не искат да ти върнат парите или да заменят матрака.
"Имате право да върнете продукт в срок от 14 дни по ЗЗП в оригинална опаковка без да бъде нарушена нейната цялост."
Няма ли как да го върнете в опаковката? Тъп въпрос, но все си мисля че може да се навие обратно някакси. Sad

Общи условия

Активация на акаунт