Забравена парола?
или
Регистрирай се Активация на акаунт


Ел. поща с която се опитвате да се регистрирате не съвпада
с тази използвана в BG-Mammma

Да Попълнете формата за регистрация Не Продължете с Facebook регистрацията

Семейни отношения
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.


Мнения: 3 479
Моля ви кажете ми домоуправителят задължен ли е да прави домова книга на живущите в блока и да я представя в полицията при промени или пък в някой друг случай?
И още един въпрос - като се избере домоуправител на блока, той длъжен ли е да се оповести някъде - напр. в Районното Управление на МВР или пък при кварталния полицай?

Благодаря предварително за отговорите.
Не знам дали темата е за тук, обаче не се сетих къде точно да я пусна.
Цитирай
Мисля,че вече няма никъде домова книга
Цитирай


Мнения: 7 174
До колкото ми е известно закона в това отношение не е претърпял промяна-т.е. все още такъв е реда.
Адресната регистрация е задължителна, а тя става факт след вписването на живущия във въпросната домова книга и представянето и в Община/МВР.
За избора на домоуправител-мисля че не е задължително уведомяването на кварталния полицай, той се избира от общото събрание на живущите със сътветната документация-Оповестяване за общо събрание, дневен ред, обсъждане на въпроси касаещи живущите, избор на/смяна на домоуправител-подписи ЗА/ПРОТИВ и т.н.
Имаше закон за общия ред..не се сещам за точната формулировка..
Цитирай

София

Мнения: 797
Няма такова нещо вече.
Цитирай


Мнения: 7 174
ГЛАВА ЧЕТВЪРТА
ЕТАЖНА СОБСТВЕНОСТ

Чл.22. Управлението на жилищната етажна собственост се извършва от Общото събрание на живущите, съгласно Правилника за управлението, реда и надзора в етажната собственост. При липса на приет Правилник за вътрешния ред са валидни дадените по-долу изисквания:
1. Общото събрание се свиква от избраното ръководство, общината или инициативна група, чрез уведомяване или писмена обява, поставена на входа най-малко 48 часа предварително.
2. Общото събрание може да взема решение при участие на повече от половината от представителите, като решението се взема с обикновено мнозинство. Участващите представители имат право на един глас за всяко отделно жилище. Представителят на Общината е със съвещателен глас.
3. Общото събрание избира ръководство, което включва минимум домоуправител и касиер, определя начина и таксите за ползване на общите части.
4. За решенията на Общото събрание се съставя протокол и се уведомяват всички живущи. Решенията могат да се обжалват пред кмета на общината или пред съда.

Чл.23.(1). Разходите за общо използваните ел.енергия, вода, почистване и други се заплащат пропорционално на обитателите на жилищата.
(2). Разходите за поддръжка и ремонт на асансьорите се заплащат пропорционално на съответните жилища и етажността.
(3). Разходите за поддръжка и ремонт на общите части на сградата се заплащат пропорционално на застроената площ на съответните жилища.
(4). Таксите по ал.1 и 2 се събират ежемесечно.
(5). Децата до 5 годишна възраст не се включват при определяне на таксите.
(6). За финансова отчетност се води приходно-разходна книга.

Чл. 24.(1). Живущите в етажната собственост са длъжни:
1. Да поддържат асансьорната, осветителната и звънчевата инсталации.
2. Да обезопасят входните врати на етажната собственост и да контролират изправността на наличната адресна номерация.
3. Да почистват общите части на сградата и прилежащите терени самостоятелно или чрез наемане на други лица.
4. Да не допускат изхвърляне на отпадъци и угарки от балконите.
5. Да осигуряват заключването на общите, избените и таванските помещения, а през нощта на входните врати на сградите и осветлението им.
6. Да осигуряват достъп на длъжностните лица от специализираните фирми за отчет на измервателните уреди или ремонт на общите части.
7. Да поддържат в изправност решетките и капаците на избените помещения, улиците и водосточните тръби към улиците, мазилките и прозорците, както и да не допускат поставянето на неукрепени предмети по парапетите на балконите, на прозорците и фасадата, за да не се създава опасност за преминаващите.
(2). Миенето на терасите, свързано с изливане на вода върху тротоарите, да се извършва след 21:00 часа.
(3). Забранява се простирането през прозорците на балконите и терасите над нивото и извън парапета откъм улиците, площадките и терасите над нивото и извън парапета откъм улиците, площадките и парковете в светлата част на денонощието в централната зона на града и главната улична мрежа.

Чл.25.(1).Домоуправителите представляват жилищната етажна собственост пред общинските служби и са длъжни да съдействат на общинските органи при провеждането на избори, допитвания и други общински мероприятия.
(2). Административните бюра в общината поддържат списък с имената, адресите и телефоните на домоуправителите.
Цитирай
0 Потребители и 1 Гост преглежда(т) тази тема.