Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 1 ян. 2008, 11:15 ч.

Нашите " специални" деца с ДЦП-2!

  • 45 329
  • 343
  •   1
Отговори
# 225
  • Мнения: 1 037
Бебоче, добре е шините да се слагат нощно време, защото се постига максимално разтягане.
Мое мнение е, че шините трябва да са различни за деня и нощта.
На нас засега ни казаха,ч е нямаме нужда от шини, само обувки, които и обхващат глезена/високи/, но ще чуя още едно мнение.

# 226
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 7 503
Да ви поразкажа за книгата, както обещах  Simple Smile

Съдбата събира Глен Доман с Темпъл Фей, виден неврохирург, на когото дължим използването на хипотермия за медицински цели, например при операции. Доман е физиотерапевт, и започва работа в клиниката на Фей, където се занимава с деца с мозъчни увреждания. Използваните дотогава методи са нагряване, масажи, гимнастика и ортопедична намеса. Всички работят с огромен ентусиазъм, но надеждата им с годините започва да угасва, защото методите явно се оказват неефективни и напредъкът на децата е незначителен. През 1950г екипът си поставя за цел честно да оцени резултатите от лечението. Резултатат от тази оценка показва колко трагично неадекватни са техните методи. Дори и при децата, при които има напредък, за определено време работа, той се изразява в "Джон започна по-добре да си държи главата" или "При Мери спазъма малко намаля". Очевидно е, че с тези темпове на напредък, Джон евентуално би могъл да ходи когато е старец.
Тъй като имало и родители, които не можели да си позволят да оставят дълго децата си в клиниката, изследователите ги помолили да изследват отново децата им, за да направят сравнение как са се развили в домашни условия. Стигат до поразителното заключение, че състоянието на децата, останали без лечение,като цяло  не само че не е по-лошо, но и в някои случаи по-добро от това на лекуваните деца. В екипа се включват още специалисти и тъй като целта е да доближат състоянието на децата до нормалното, задават си въпроса кое всъщност е нормално. До тогава никой не е изследвал развитието на здравите деца от раждането до прохождането им. Те искат разрешение от много хора да изследват растежа на здравите им деца. След няколко години изследвания стигат до извода, че пътя, който едно дете извървява от раждането му до прохождането е всъщност много древен и точно определен. Този път не изисква ни най малко открлонение. Това включва 5 етапа:
1етап:
Започва от раждането и е наречен движение без подвижност. Тогава детето движи крайниците си и тялото си, но не може да ги използва за предвижване.
2етап:
Настъпва, когато детето осъзнае,че лежейки по корем, ако движи крайниците си по определен начин, то може да се предвижи от точка А до точка Б и го наричат лазене по корем.
3 етап:
Настъпва, когато детето се научава да преодолява гравитацията и сзапълзява на четирите си крайника.
4 етап :
Когато детето се изправя и започва да ходи
5етап:
Когато подобрява координацията си, забързва хода и започва да бяга.

Опитът на Доман показва, че дори едно здраво дете да е проходило без да е минало през предходните етапи или по-скоро те са били твърде кратки, то това дете на някакъв по-късен етап има по-голямо или по-малко неврологично отклонение - лоша координация, трудно обособяват водещата мозъчна половина, тоест да станат десничари или левичари, проблеми с четенето, писането или речта.


Спирам сега до тук, майчиния дълг ме зове  Wink

# 227
  • Мнения: 49
Дими а в този Мед.център има ли доктор който да прегледа детето и да определи какви трябва да бъдат,тьй като нас не ни ги назначава доктор . И какви са горе- долу цените.
На нас доктор ни определи какви да бъдат шините,но д-р Попова е невролог/доколкото знам/ и е наясно какви трябва да бъдат.Говори с нея,мисля че няма проблем тя да прецени какво да направи,а и ти сигурно знаеш какво му трябва на детето.Очаквам нашите да пристигнат тази седмица и мога да пиша колко ни струват.

# 228
  • Мнения: 1 193
Мерси Дими.Ще се радвам и ако имаш възможност да ги снимаш.А информацията за цените също ме интересува и то много.
Любознателна това че в къщи не е задължително детето да се влоши малко ме успокои. На моята госпожица в момента рехабилитацията и е занемарена,поради моята голяма пупа. Дано наистина не се влоши докато тръгнеме отново на рехабилитация както трябва.

# 229
  • Мнения: 1 037
Бебоче спокойно няма да се влоши, на нас ни се е случвало дълго да не правим нищо , защото живеем на един голям баир и ако неможе да дойде рехабилитатор и моя скапан гръб боли и немога да и правя упражнения я слагам на пода на една триъгълна възглавница по корем и тя се обръща, вдига главата търси ме и се обръща пак по гръб , аз пак я слагам и така детето само си прави упражненията.
Плюс това са активни , а не пасивни/може и да не съм права, но не съм забелязала да се влошава/.

# 230
  • Мнения: 49
Никой ли не е погледнал сайта?Моля ви,дайте мнение!

# 231
  • Мнения: 44
   Ами не е лошо някоя мама, ако може да преведе!
   Може би ajeiiya ще помогне!  bouquet

# 232
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 7 503
Dimmy, аз за съжаление не разбирам какво пише там.
bebo4e, нищо не мога да гарантирам, защото книгата не е написана от мен Simple Smile Освен това не знам каква гимнастика са правили преди 50 години. Иначе бих казала от личен опит, че не би я влошило, но състоянието на моето дете е било доста по-добро от това на твоето на тази възраст Confused Иначе - когато започна да се обръща, поразредихме рехабилитацията, после по стечение на обстоятелствата нямахме рехабилитатор около 2-3 месеца и в резултат детето пропълзя Mr. Green
А що се отнася до Доман - той смята, че на децата не е била дадена възможност да се развиват, поставяйки ги в специални столове и съоръжения, които само имитират нормалност.Той поставя всички увредени деца на земята, по корем, в резултат почти всички минават с едно или няколко нива напред, но само толкова. Той си задава въпроса защо при едно здраво дете този процес продължава, а при тези деца не. затова изобретяват един метод, който копира движението на крайниците при лазене, пълзене и ходене. Това са 3 вида предвижвания на ръцете и краката. Изпълнява се с помощта на трима възрастни (или 5 за по-големи деца), които ритмично предвижват краката и ръцете на детето. Има го в клипчето, почти накрая http://www.youtube.com/watch?v=ppjQu6nUzQg  Това го правят 4 пъти дневно по 5 мин, всеки ден. Препоръчва децата да се оставят по корем в стая с температура около 32 градуса, полуголи, за да няма какво да затруднява движението им. Подът да е гладък и топъл.За да помогне на децата да започнат да използват крайниците си за предвижване, прави една "пързалка", така че да ги улесни в пътя им напред.
Само да вметна, че има програма за ускорено развитие на детето , която е разработена по-късно за здрави деца, и според която децата започват да пълзят на четири крайника на 3-3,5м. (и това наистина се случва)
Подобно на стадиите на движение, той обособява стадии и за зрението, за слуха, речта и четенето (разпознаване на писмени знаци) и патентова един профил на развитие, по-късно ще ви копирам таблицата. Тъй като екипът е наясно на кое ниво на главния мозък се случва всичко, вече става възможно да определят според това, какво не може детето, коя част на мозъка е увредена и какво то не би могло да се научи да прави, ако не му помогнем. Отделено е много място на сензорните възприятия и това как те влияят на развитието на детето. При експеримента се получава дори това, че някои деца, приети за слепи (но не с увреден очен нерв), в пътя си напред в развитието по новата програма, подобряват и зрението си. Това се случва и със слуха на някои деца. Затова програмата му започва да включва и методи, с които да подобри и тези функции, като тази, за която бях разказала по-рано (за слуха).
Като разглеждах клипчетата, видях че децата висят на някакви колани с главата надолу,също и "летят",което в това което съм чела за ускореното  развитие, трябва да е динамичната гимнастика, помагаща на проприоцептиката и вистибуларния апарат. Децата биват въртяни, преобръщани, търкаляни. Това се прави само ако на детето му е приятно, разбира се. Гимнастиката, която е описана е предназначена за пеленачета, но може да се използва или да се импровизира. Аз лично съм я правила на Наталия, но не особено интензивно, във всеки случай често я въртя и сега, подхвърлям, но много по малко от преди 3г, ясно защо Simple Smile, преди я търкалях (дтето лежи на килимче, на което му повдигаш края и го изтъркулваш като вита баница Simple Smile)

# 233
  • Мнения: 1 037
 Dimmy , имай впредвид, че не всеки говори английски, аз поразбирвам туй- онуй, и ми направи впечатление, че се говори за "натравне" на мозъка оттам и ДЦП.
Говори се за акопунктурата като добър и ефективен метод за лечение на ДЦП, както и за билколечение/ако правилно съм разбрала/ и се казва, че при децата се наблюдава подобрение.
Защото един вид пораженията на мозъка биват излекуваи /в общи линии/.
Но рзбира се уточняват, че всеки случай е индивидуален, всичи знаем това, има видео на момиченце/Наталия/.
Мйката обеснява какво е било състоянието на детето, ами все едно ми описваше Сиса с адуцираните палци свити в лактите ръце, кръстосани крака, каза, че сега състоянието и далеч от това, което е било, което се и вижда във филмчето.
За мен Наталия си изглеждаше здрава, но детенцето е със запазен интелект знаем колко важно е това.
Неуспях да прочета всичко, нямам време, но като го направя ще коментирам пак.
Ще се опитам и да преведа за да могат всички да разберат, но понеже утре заминавам и сега глася багаж и просто нямам време да вникна в нещата.

# 234
  • Мнения: 534

 Децата биват въртяни,
ljuboznatelna,би ли могла да разбереш за какво точно се прави това?

# 235
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 7 503
Гери, това е пасивна програма за равновесие. По този начин детето опознава гравитацията. Ако всички упражнения за изпълнението на тази цел могат да се съберат в едно, това ще бъде : "детето, повдигнато високо във въздуха, се върти по всичките си оси (като земята) и обикаля по всички орбити (като въртенето около слънцето)"

# 236
  • Мнения: 838
Любознателна,много ,много благодаря за превода.  bouquet  bouquet  bouquet

# 237
  • Мнения: 110
Здравейте,
Прочетох с интерес последните постинги и искам да споделя нещо от личен опит. Моето дете на една година можеше само да седи седнало при това поставена от мен в нужната позиция. Първите няколко месеца , когато разбрахме че детето има проблем ходехме на гимнастика в педиатрията, където рехабилитаторката казваше същото - това дете трябва да научи за какво служат ръцете и краката. Вие правите всичко вместо него - то не е свикнало да полага никакви усилия. В резултат на това направихме точно каквото е описано в постинга - сложихме я по корем на пода /паркет/ и я оставихме там. Едно известно време само стоеше, след това започна да се придърпва с ръце. Ние се опитвахме да я накараме да включи и краката, но тя не искаше, за това заменихме хлъзгавия под с мокет. Там нямаше как да мръдне без да включи и краката - и така пролази. Въпросната педиатърка обясняваше , че майките на деца с проблеми прекаляват в грижите си за тях, а това било зле за децата. Трябва детето да не се щади, а по всякакъв начин да го стимулираш. Например ми каза, че моето дете не знае да си подава ръцете и да се хваща, защото аз направо сам я взимала и премествала ,когато е поискала. според мен е много права жената, но и сега се хващам, че за някои неща, вместо да оставя детето да се помъчи, аз инстинктивно се опитвам да му помогна. Ами това е от мен.

Лек и успешен ден   bouquet Hug

# 238
  • Мнения: 838
Здравейте,
Прочетох с интерес последните постинги и искам да споделя нещо от личен опит. Моето дете на една година можеше само да седи седнало при това поставена от мен в нужната позиция. Първите няколко месеца , когато разбрахме че детето има проблем ходехме на гимнастика в педиатрията, където рехабилитаторката казваше същото - това дете трябва да научи за какво служат ръцете и краката. Вие правите всичко вместо него - то не е свикнало да полага никакви усилия. В резултат на това направихме точно каквото е описано в постинга - сложихме я по корем на пода /паркет/ и я оставихме там. Едно известно време само стоеше, след това започна да се придърпва с ръце. Ние се опитвахме да я накараме да включи и краката, но тя не искаше, за това заменихме хлъзгавия под с мокет. Там нямаше как да мръдне без да включи и краката - и така пролази. Въпросната педиатърка обясняваше , че майките на деца с проблеми прекаляват в грижите си за тях, а това било зле за децата. Трябва детето да не се щади, а по всякакъв начин да го стимулираш. Например ми каза, че моето дете не знае да си подава ръцете и да се хваща, защото аз направо сам я взимала и премествала ,когато е поискала. според мен е много права жената, но и сега се хващам, че за някои неща, вместо да оставя детето да се помъчи, аз инстинктивно се опитвам да му помогна. Ами това е от мен.

Лек и успешен ден   bouquet Hug
Аз също се улавям често,че прекалявам с помощта,но пък милите ни душички нали са толкова безпомощни за много неща,че редовно забравям,че има и неща,с които могат да се справят.

# 239
  • Мнения: 3 911
Здравейте,
Прочетох с интерес последните постинги и искам да споделя нещо от личен опит. Моето дете на една година можеше само да седи седнало при това поставена от мен в нужната позиция. Първите няколко месеца , когато разбрахме че детето има проблем ходехме на гимнастика в педиатрията, където рехабилитаторката казваше същото - това дете трябва да научи за какво служат ръцете и краката. Вие правите всичко вместо него - то не е свикнало да полага никакви усилия. В резултат на това направихме точно каквото е описано в постинга - сложихме я по корем на пода /паркет/ и я оставихме там. Едно известно време само стоеше, след това започна да се придърпва с ръце. Ние се опитвахме да я накараме да включи и краката, но тя не искаше, за това заменихме хлъзгавия под с мокет. Там нямаше как да мръдне без да включи и краката - и така пролази. Въпросната педиатърка обясняваше , че майките на деца с проблеми прекаляват в грижите си за тях, а това било зле за децата. Трябва детето да не се щади, а по всякакъв начин да го стимулираш. Например ми каза, че моето дете не знае да си подава ръцете и да се хваща, защото аз направо сам я взимала и премествала ,когато е поискала. според мен е много права жената, но и сега се хващам, че за някои неща, вместо да оставя детето да се помъчи, аз инстинктивно се опитвам да му помогна. Ами това е от мен.

Лек и успешен ден   bouquet Hug

Съгласна съм с всяка една дума Hug

Редакция на ключовите думи на тема



Общи условия

Активация на акаунт