Отговори
# 120
  • Мнения: 4 877
да сложа и линк към сайта на англо-американското у-ще, че се заформи за него дискусия http://www.aas-sofia.org/
ето и таксите http://www.aas-sofia.org/admission/fees/

ето за безплатното им обучение - специално за иса http://www.aas-sofia.org/admission/scholarship/documents/oppinionscholars_bg.pdf
http://www.aas-sofia.org/admission/scholarship/documents/generalinfo_bg.pdf

Иса, ето тук. Има и в първия пост.

За боабаба/баобаба - довечера. Само ако видиш и в литературата ни как се изписва? Пусни "боабаб" в google. Нали ви казвам и в БАН се зачудиха - в сумати речници гледаха.

# 121
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, ето тук. Има и в първия пост.

За боабаба/баобаба - довечера. Само ако видиш и в литературата ни как се изписва? Пусни "боабаб" в google. Нали ви казвам и в БАН се зачудиха - в сумати речници гледаха.

Горните ги видях още вчера - мерси.
Аз точно това направих - пуснах и двете в гугъл и видях, че принципно ги има и двете... newsm78

# 122
  • Мнения: 4 877
за създателите на този форум отличен 6 - пуснете "проверка правопис" на думата боабаб/баобаб като пишете пост и ще видите.

# 123
  • Мнения: 771
Иса, това, което пишеш за индивидуалния подход е възможно при различните кътове, дейности и т.н.т. Аз споменах за индивидуален подход в конкретната учебна работа в детската градина. Когато хлапетата са 30, учителката не може дори добре да установи кое как се справя/примерно с математиката/. И...примерно да работи индивидуално с него.Как да стане и кога?! В групата на детето ми бяха около 30 + дете, с "проблем". Трябва да ти кажа, че и вълшебник от приказките да дойде, няма как да стане. Това е и една от причините сега да записвам детенце в частна градина.Иначе идеята ти е прекрасна и според всички педагогически теории/поне в книгите/.

# 124
  • София
  • Мнения: 6 999
балони, определено не съм специалист и не искам да налагам мнение, но не смятам, че 'индивидуалните нужди' изискват винаги 'индивидуална работа' или занимания с детето. По-скоро имам предвид да се остави то да прояви това, което е в него...

Да не се унифицират, ако щеш и за такива неща като: "Дървото не може да е синьо." , "Не ги учете да четат, защото ние ще ги научим в първи клас." - Да кажат на Пикасо/примерно/ може ли или не може да е синьо дървото. Или ако детето има желание да чете да го спираме, просто за да върви с масата... Това ми е част от желанието за индивидуалност. Знам, че е много по-трудно отколкото да се опиташ да сложиш едно калъпче, в което да напъхаш всички деца, но пък е много по-полезно за децата после.

Имаме у дома книжките за Франклин. Една от тях е "Франклин тръгва на училище" - там има много добър пример за индивидуален подход. Всяко от 'децата' знае различни неща в първия ден, учителят ги оставя да ги демонстрират и едновременно с това ги насочва към тези, които те не знаят...

# 125
  • Мнения: 4 877
момичета, забравих да ви кажа - аз вече не мога си редактирам 1 пост, но Ellypr, модератор на нашата тема, ще ни съдейства и ще добавя важната информация. Много й благодаря! Така че ако се сещате нещо - такси, линкове, инфо ... давайте за публикуване! Подтемата за частно обр в чужбина е празна.

Иса, ако искаш подготви и нещо резюмирано за 1 пост за твоята идея и да го предложим за публикуване на Ellypr.

# 126
  • Мнения: 474
Хайде и аз да се разпиша в темата имам второкласничка ЧСОУ"Орфей".Тя ми е доста темпераментно дете и аз съм доволна от училището.Обръщат и голямо внимание,работят почти индивидуално с нея и така засега всичко е О"кей.

# 127
  • Мнения: 771
Иса, дай да се разберем. Аз съм АБСОЛЮТНО съгласна с теб. ПРОТИВ  съм унифицирането и еднаквостта, която се налага някъде. Въпросът е, че учителката с многобройна група може разбира се да съхрани различното у всяко дете.Това е толкова ценно!!!!! Становището ми е, че трябва да има един стандарт /образователен минимум/, който да е задължителен за всички. Най-елементарен пример- фиксирани са 3 приказки, които трябва да се знаят във ІІ група. Всички трябва да ги знаят. От учителя зависи как ще им ги прочете, как ще ги запомнят и т.н.т. Това не значи, че няма да им прочете още 33 приказки. Това ми е мисълта. Скоро минавах покрай една ДГ/държавна/. Заприказвахме се край оградата с една приятелка. Наблюдавах децата-всички бяха клекнали и копаеха в пясъчника. Едно от децата се изправи и тръгна на някъде. Учителката го извика "Къде?". "На катерушката, не ми се копае"Тя - "копае ти се, копае ти се. Клякай там и копай.Никаква катерушка!"......................................./далеч съм от обобщение, но това ме изуми!/

# 128
  • София
  • Мнения: 6 999
Иса, ако искаш подготви и нещо резюмирано за 1 пост за твоята идея и да го предложим за публикуване на Ellypr.

Ама аз такова... само си разсъждавам - ако трябва да съм честна  Rolling Eyes Смятам, че е невъзможно в близките 10-тина години поне нещата да се променят. Не поради друго, а защото следва да се промени първо начина, по който се обучават преподавателите. Да не говорим, че трябва да има и воля и желание за това, а аз мисля, че за сега ценносттите ни са различни.

Честно казано - интересувам се от училищата още от преди да се роди дъщеря ми и за сега съм се насочила към ААУ основно заради типа система. Френското "Виктор Юго" да речем, което е много добро училище и се радва на небивал успех не ми е интересно, защото Френската система е като Българската.

..."Тя - "копае ти се, копае ти се. Клякай там и копай.Никаква катерушка".......

Както казва баба ми: Да се чудиш - да плачеш или да се смееш.

# 129
  • Мнения: 142
Бързам да се запиша и после ще чета внимателно. Синът ми е с децата на Millena в ЧДГ "Малечко". А оттук нататък... Ще разчитам много на тази тема за да вземем решение  Hug

# 130
  • Мнения: 7 263
Това ми е мисълта. Скоро минавах покрай една ДГ/държавна/. Заприказвахме се край оградата с една приятелка. Наблюдавах децата-всички бяха клекнали и копаеха в пясъчника. Едно от децата се изправи и тръгна на някъде. Учителката го извика "Къде?". "На катерушката, не ми се копае"Тя - "копае ти се, копае ти се. Клякай там и копай.Никаква катерушка!"......................................./далеч съм от обобщение, но това ме изуми!/

 #Crazy #Crazy Shocked
Малеййй това чак страшно, ама и защото не са попаднали не нещо като мойто малкото чудо, да видят те кой ще копа и кой ще виси от дърветата! hahaha hahaha hahaha

# 131
  • София
  • Мнения: 4 412
Да ви кажа и аз съм съгласна с Isa, дори не ми се пише, защото ще повторя нейните думи.

Написах в преден пост, че сградата е важна, защото това дава сигурност на родителя, че училището няма да се премести след 2-3 години, а и битовите разходи в училището са по предвидими. За това приветствам, че общината е отпуснала терени, дори мисля че трябва и нисколихвени заеми.

Но от друга страна най-важни са учителите. Дори и в група с 30 деца в ДГ, ако целодневно има 3-4 персонал нещата ще са по-други. Също в едно частно или държавно у-ще, особено до 4 клас,  ме интересуват учителите. А сега никъде не мога да се запозная с тях, да има нещо като отворен ден в съботите или през ваканцията. А пък за текучеството да не говорим. За това кооперативите са ми и нтересни, защото родителите могат да подбират персонала и заниманията.

Та така пиша си и съм наясно, че в близките 10 години нещата няма много да се променят. Но да се надявам, че от тази тема ще научаваме новостите

# 132
  • Мнения: 4 877
балони, благодаря за страхотния пример, но това си част от народопсихологията ни - казармен тип (+ притчата за бълг. казан).
Като прочетох примера ти и докато хранех бебока, се замислих, че може и да правим наистина лоша услуга на децата си, ако нещата не се променят.
Дори се замислих за себе си - винаги съм се радвала на страхотна обстановка в у-ще, готини и направо мъдри учители (като се изключи подготве клас в англ. гимназия, където ни взеха здравето), винаги са ни уважавали като личности. Същото е в семейството ни. И какво - имам чувството често в тази държава, че аз не съм наред. Ако съм израстнала с такива заповеди като за пясъка, може би щеше да ми е по-лесно сега. Най-интересно не ми е трудно да убедя висшестоящ или шеф, че не е прав. Имам проблем с хора на равни или по-ниски позиции  - егати робската психика.
Два примера от мен - като съм нещо недоволна все подавам жалби и някакси потръгват нещата. Например, звънях и писах на Кауфланд, че липсва незнам си какъв компас от някакъв корнфлекс и синът беше супер разстроен, хората се отнесоха с разбиране. Подадох жалби в БГ пощи, че не ми носят известията, по-трудно, но долу-горе ще се разберем. НО ... пазарувам си една сутрин в едно магазинче до вкъщи, което е много готино. Влиза един идиот, доставчик на хляб и почва незнайно защо да рита и да крещи и псува по продавачката. Аз, която винаги се разправям, бях толкова шокирана и не можах да реагирам. А сигурно и ако бях реагира, щях да отнеса някой ритник. Не ме беше страх, но такова нещо не бях виждала.
Така че дано нашите деца срещат само проблеми от първия ми тип (компаса в корнфлекса), иначе дугите, свързани с БГ простащината, може да ги съсипе.

Последна редакция: чт, 27 мар 2008, 14:41 от danybon

# 133
  • Мнения: 4 877
TanyaMG, покана и към теб да си разработиш идеята за първия пост и да ги предложим за публикуване на модератора.

# 134
  • Мнения: 4 877
Балони, ти ме хвърли в бурни размисли.

Значи какъв е денят/седмицата дацата ни - от вкъщи (обгрижвани до незнам къде), с автобусче (много се кефи на пътуването и на компанията там) до у-ще (а там е неговият прекрасен живот, приятели, учи, спортува, а в междучасията - футбол, момчешки игри), после с автобусче (пак готино) вкъщи, вечер или уйкенд: разходка (гледаме да е приятно, чисто, да се види с приятел или пък в някой хубав детски кът) или някакви спортове и други занимания (пак в готина обстановка, супер преподаватели, други готини приятели).
Да, ама това не е БГ. Гадно!

Общи условия

Активация на акаунт