на 1 год и 4 месеца,какво правеха вашите деца

  • 4 450
  • 45
  •   1
Отговори
  • Мнения: 753
Моето момченце е на 1 год и 4 месеца,какво правеха вашите деца на тази възраст?Опитвам се да му показвам пъзели(от няколко части само),но няма голям успех,засега само колите са му интересни...

# 1
  • София
  • Мнения: 978
Мисля, че е рано за пъзели дори и по-елементарни. Остваи детето да си ирае с колички щом така му харесва. И моя син е така. За сега обръща внимание на книжки и на коли

# 2
  • София
  • Мнения: 2 020
Детето е малко за пъзели. По-добре го учи да играе с конструктори, от онези с най-големите части. Учи го да реди кула от кубчета и да подрежда рингове по големина.  Hug

# 3
  • Мнения: 5 877
Мазане с пюре и събаряне на кула от кубчета Simple Smile
Бъркане на щипки в тенджера с дървена лъжица.

# 4
  • София
  • Мнения: 3 421
  Щерката - тичаше, тичаше, тичаше. От време на време се сещаше, че може да поиграе с кукли, кубчета и разни други играчки. Пееше с баба  си.
 Малкият - редеше кубчета, колички, конструктор, шишета, щипки и въобще всичко което можеше да се реди и броеше - е'но,е'но,е'но. Късаше книги(та се принудихме да вдигнем всичко от неговото ниво.
  Любимите им занимания - да вадят всичко от шкафовете Laughing
  Раничко е за пъзели.

# 5
  • София
  • Мнения: 14 684
Оставяш го пред шкафа с тенджерите и тиганите-и почва едно вадене, прибиране, тропане....
Щипките-също-в една метална кутия да дрънчат-голям кеф Laughing

# 6
  • Мнения: 753
Ами то е ясно,че пред шкафа с тенджерите ще е много щастлив,но ми се искаше нещо по-артистично и интелектуално LaughingНо явно е малък още.

# 7
  • Бургас
  • Мнения: 10 348
Остави го детенцето да играе с каквото му харесва.Аз на моя син не съм му стояла на главата за каквото и да било.Показвам му дадено нещо и ако той не прояви интерес го оставям за по-нататъшен период.А и Велизар от 1г.2мес. е на ясла и там също учи доста неща. 

# 8
  • Мнения: 1 155
Играе с всичко което НЕ е играчка. Тенджери, лъжици и други. От скоро забелязвам, че се опитва да подрежда сама, едни рингчета  в последователност по-големина. Grinning. Много обича да бърше с кърпа. Grinning

# 9
  • Мнения: 9 052
всичко, което си трябва zа въzрастта и сладолед хапваше , представи си  Joy , само слава богу духове не виждаше  Mr. Green

# 10
  • Мнения: 8 999
Разпиляваха играчките си, а после ги събираха в кошовете. Голямо забавление падаше. Също така на тази възраст вече можеха да ходят, да казват "мама" и "тати", да пият вода от чаша, да се спускат сами по пързалката, да ровят в пясъчника, да изваждат съдържанието на всички шкафове вкъщи, да се возят в количка, да драскат с тебешири, да правят сапунени мехури.
Мда, доста бяха развити за възрастта си.

# 11
  • Мнения: 8 230
Шкафа с тенджерите - един час може да ги вади от там, да ги слага по плота, после обратно в шкафа, пак на плота... и така докато ми омръзне дрънченето и ги прибера окончателно (а шкафа е с махната дръжка и още не може да го отвори сам). Също така любимо е разпиляването на играчки по земята, след това събирането им в кофичката и отново разпиляване. Също така пълнене на пералнята с играчки. Редене на конструктор, нареждане на кубчета едно върху друго. Ама реденето е само за да има какво да се събори след това с един замах и възторжени възгласи. Отскоро разглежда и книжки за по-дълго време. Най-новото да си мъкне столчето насам-натам и да се катери по него. Основната му цел в момента е да отвори микровълновата, да постави нещо в нея и да почне да върти копчетата. Добре че рядко се сеща да я пуска. Абе от едната бела на другата.

# 12
  • Мнения: 9 990
Е ти още малко да смята ще искаш Laughing
Вадене, вадене и пак вадене-на всички дрехи от шкафовете, които са и достъпни.И ето ти артистичност-така небрежно ги мята през глава назад и става чудна купчина.

# 13
  • Мнения: 2 161
Какво ли?Беше залепена за единият ми крак.Където аз,там и тя.Другото извънредно интересно беше,че като бяхме навън,бягаше и само бягаше.И аз след нея.Може да се каже,че се грижеше за моята форма,това правеше.Потрепервам,като се сетя за периода до 3 годишната възраст.

# 14
  • Мнения: 9 052
Какво ли?Беше залепена за единият ми крак.Където аз,там и тя.Другото извънредно интересно беше,че като бяхме навън,бягаше и само бягаше.И аз след нея.Може да се каже,че се грижеше за моята форма,това правеше.Потрепервам,като се сетя за периода до 3 годишната възраст.

сега се обърках много. Кой zа кого е бил zалепен и кой след кого е тичал  Laughing

# 15
  • Мнения: 871
Мойта щерка танцува и гледа детски книжки. Много и е интересно да и показвам как правят животните. Сигурно приличам на идиот, та затова Mr. Green
Другото, което я вдъхновява е да пипа всичко забранено - часовници, телефони, дистанционни, уредби и тн Laughing

# 16
  • Мнения: 2 161
Какво ли?Беше залепена за единият ми крак.Където аз,там и тя.Другото извънредно интересно беше,че като бяхме навън,бягаше и само бягаше.И аз след нея.Може да се каже,че се грижеше за моята форма,това правеше.Потрепервам,като се сетя за периода до 3 годишната възраст.

сега се обърках много. Кой zа кого е бил zалепен и кой след кого е тичал  Laughing
В къщи-залепена,навън-като изтървана.Сега разбра ли?

# 17
  • Мнения: 9 052
Какво ли?Беше залепена за единият ми крак.Където аз,там и тя.Другото извънредно интересно беше,че като бяхме навън,бягаше и само бягаше.И аз след нея.Може да се каже,че се грижеше за моята форма,това правеше.Потрепервам,като се сетя за периода до 3 годишната възраст.

сега се обърках много. Кой zа кого е бил zалепен и кой след кого е тичал  Laughing
В къщи-залепена,навън-като изтървана.Сега разбра ли?

не мога да раzбера термина zалепеноиzтървана беz zначЕние zа вътре или вън говорим  Joy може ли така да се връzваш на майтапи  Joy

# 18
  • Мнения: 2 161
Защо да се вързвам?Аз никога не го правя.

# 19
  • Мнения: 753
Май изглеждам,като някаква свръх амбициозна майка,която иска невъзможни неща от детето си Mr. Green,а всъщност питам,защото понякога вечер като се прибера от работа ми се иска да правим по-различни неща,неща за цялото семейство,за да компенсирам донякъде отсъствието си,но май много бързам,и на това ще му дойде времето Grinning

# 20
  • Мнения: 959
Обичайното което прави, е да се катери, по всичко. Дивани, столове, скринове...всичко което е годно, за катерене. Tired

Пералнята е любимият и шкаф - пера по някой път, много интересни неща  ooooh!  Шкафовете също. Най обича, да сложи на главата си, слиповете на брат си, и гордо ми се появява за да видя, че умее да се облича сама. Crazy

Танцува, или по точно, върти се в кръг, докато не и се завие свят.

С играчки не играе.

Общо взето, не прави нищо което, да представлява интерес за мен, но на нея и е много интересно.  Laughing

# 21
  • София
  • Мнения: 659
 Моя на тази възраст започна да "рисува" с моливи и пастели. Преди това трупаше опит на магическата дъска

# 22
  • Мнения: 2 908
Моята дъщеря обича да чете книжки.Не обича много играчки,танцува,пее,навън иска да стои през повечето време и да играе с децата.Но най-обича списания и книжки да разлиства.

# 23
  • Мнения: 9 814
Е, ти ще искаш на 3 години да решава задачи по квантова физика.
Чети, пей, рисувай, играй с него. Това правех аз с моето дете на тази възраст.

# 24
# 25
  • София
  • Мнения: 1 230
Бели, бели и бели Wink "Готвеше" с мен - бъркаше с дървена лъжица в една малка тенджера, късеше книгите, вдигнах ги по-високо, но вече бях изгубила няколко. Изхвърляше щипките от балкона /добре, че сме в къща, и си ги прибирах всичките/ всъщност още го прави, разхвърляше играчките навсякъде из къщата, после събираше половината, а другите зарязваше където са си и си намираше нова задачка. "Подреждаше" ми гардероба и шкафчетата с бельото ни. Въобще, период на опознаване на заобикалящият я свят. И досега не се заиграва с нещо повече за 5 минути, като изключа тихите бели /като например ръсене на бебешка пудра в кръг около нея и мазане с крем Здраве/, при тях отиваха и към 15 минути, това разбира се докато не се усетех, че е прекалено тихо.

# 26
  • Мнения: 251
Моята е много дива и още от както проходи почна да прави бели. Един ден взе един зелен фломастер и взе да рисува по екрана на телевизора/ беше изключен/ . Беше на около 1 годинка  и 6 месеца.
После явно  пространството и се видя малко и  скучно, та се пренесе да рисува по тапетите.  Mr. Green Беше направила стените ужас. ooooh!

# 27
  • Мнения: 1 312

Бели правеше.
Друго не се сещам.
И ядеше мнооооого кашкавал.

# 28
  • Мнения: 5 877
Май изглеждам,като някаква свръх амбициозна майка,която иска невъзможни неща от детето си Mr. Green,а всъщност питам,защото понякога вечер като се прибера от работа ми се иска да правим по-различни неща,неща за цялото семейство,за да компенсирам донякъде отсъствието си,но май много бързам,и на това ще му дойде времето Grinning
О, разбира се, че ти можеш да правиш много работи с нея. Просто не са наложителни.
Виж в края на "Изкуството да бъдеш родител" - има предложения за различни занимания по възрасти. Или "501 занимания за деца" - там почват от две години, но може да адаптирате нещо. Ако те няма през деня, детето ще се радва и просто да му почетеш приказка.
Най-важното е да му говориш много, защото точно сега е период на усилено развитие на езика.
 Доста неща можеш да измислиш, но понеже питаш децата какво са правили, затова и получаваш такива отговори - те по своя инициатива наистина няма да тръгнат да смятат с интеграли.

Последна редакция: вт, 10 юни 2008, 14:54 от Анда

# 29
  • София
  • Мнения: 62 595
Какво ли не правеха, чак главата ме боли като си спомня и сега. Голямото беше на година като се роди малкото. Първо, щъкаше постоянно из стаята, събираше където види троха по масата или земята или най-дребното боклуче и ми го носеше (естествено, докато кърмех или преобувах бебето). Започна да подражава на всичко, което правя - имаше си свое бебе, даваше му вода с биберон, слагаше му памперс, под мишница бебето и в ръцете по 2 торби ( Crazy), пълни с играчки (покупки, демек), чистеше с парцала след мен и изобщо всичко, което види го повтаря.
 Ако не се занимаваха с това на тази възраст много обичаха да им показвам и разказвам по книжки с картинки (къде е кравата, колко са пиленцата и т.н.). Опитваха се да пеят, но не особено успешно. Изваждаха и прибираха всичко, до което успяваха да се докопат, дори на моменти се опитвахада ги подреждат по някакъв начин. Любима игра да изсипят кашоните с играчки и да влязат в тях и да се крият един от друг или да се люлеят напред-назад. Опитваха да строят кула от кубчета, докато на единия муписне и я развали. Имаха голям конструктор и малкият само ходеше с елементите на колела и викаше бууу.

# 30
  • Мнения: 5 940
Синът ми е по-малък, но понеже има доста деца на година и нещо около нас не виждам особена разлика в заниманията им.
-ходят напред назад, в кръг, тръгнат нанякъде и се върнат
-събират камъни, боклуци, трохи, охлюви, насекоми, играчки и се опитват да ги пъхнат в устата, за да им опознаят вкуса
-изкачват стълби и пързалки /в обратната посока на пързалката/
-ровят в пясъка и го пускат между пръстите
-синът ми разглежда книжки и крещи мау, бау, па-па и т.н
-като види котка, се опитва да я вдигне за козината, ако не го видя за секунда
-и той чисти пода с мокра кърпа като на Радостина децата
-събира и изважда играчки от кутия
-бута си колите и буууууууууууу-ка
--тропа по всичко, което може да издаде странен звук
-гледа по петнайсетина минути бебешко филмче
-разнася черпаци и туби от минерална вода
и все подобни високоинтелектуални занимания

# 31
  • Мнения: 2 124
Моето дете обичаше (и още обича) най-вече да готви, да храни всичките си играчки и да ги води на разходка. Отмъква някоя чанта, казва ми чао и излиза в коридора. Също влачи разни бутилки с вода насам-натам. Количките не са й много интересни. Обича да слуша детски песни и да танцува - като се мъчи да повтаря някои от думите и когато успее, следващия път казва думичката предварително. Подреждаме картинка от кубчета, но тя само казва кое животно да й направя (обикновено докато подреждаме животното и казвам и някое стихче за него), а след това разваля картинката, сега вече (1,9г) се включва в търсенето на частите. (Вчера й купих първите пъзели от 2, 3 и 4 части, но още не съм й ги дала). Пъхаше успешно формичките в куб за формички (тези с отворите) като назовава повечето форми - сърце, овал, кръгче и т.н. Драска на магнитна дъска и на лист - като за нея това е писане, а не рисуване, отскоро пише буква О. От всичко най-обича да четем приказки и стихчета. Тогава научи първите букви - А, И, О и Н - сега вече знае цялата азбука и ме терорзира целодневно с това четене на приказки - поне 20 на ден. Като срванявам с другите - не ми е правила бели - в пералнята пъха дрехи само, когато аз й кажа да занесе някоя дреха от спалнята там. Когато простирам ми подава, ако нещо падне, когато готвя, задължително я вдигам да бърка и тя в тенджерата иначе се почва тръшкане - общо взето чакам да порасне още малко и да почва да чисти с прахосмукачката Wink

# 32
  • Мнения: 1 632
Е, ти ще искаш на 3 години да решава задачи по квантова физика.
Чети, пей, рисувай, играй с него. Това правех аз с моето дете на тази възраст.
Мда,моето на 1 год и 4 месеца говореше 4 езика и решаваше кръстословица  Mr. Green
Та по темата-и моите като другите деца,изучаваха света и правеха бели.Имаха странен и много сладък техен си език.

# 33
  • Мнения: 4 784
И моят е готвач. Това му е голяма страст. Е, уши да имаш да слушаш, щото понякога шумотевицата е нетърпима. Но той наистина много се задълбочава в готвенето - ръси сол  на яденето и сума ти подправки /имитира/, бърка, опитва, духа да не се опари... това когато сме в къщи.
Навън му дай да се катери - пързалки, катерушки да има всичко е наред. Вследствие на катеренето няма здраво място по тялото, вечно сме с рани и по лицето и по кръката.
Обича много да го водя в зоо къта при животните и да ги храним. Да "кара" кола и то истинска, не играчка. Със зор го сваляме.
Но пъзели и такива подобни занимавки не го вълнуват въобще. Рано му е според мен.

# 34
  • софия
  • Мнения: 636
Тичаши много, пееше и слушаше непрекъснато музика. Играеше с кубчета и конструктор-справя се идеално с тях, защото й прави голям кеф да разглобява и сглобява неща, играеше с тенджери и вода, ровеше в пясък-направихме пясъчник на терасата и много искаше да и чета. Досега пак е така-иска да чета, слуша музика и вози кукли, дава им да пият вода, слага ги на гърне и т.н. Към пъзелите не проявява интерес-само към един който е пътечка с животни от Джърбото и е много голям. Него го реди и назовава животните, очите им, носа и т.н. Но това от около два месеца-т.е от около година и пет месеца

# 35
любими игри: в къщи - тичане, катерене, книжки, кубчета, ритане на топка, книжки - разглеждане, слушане на приказки - любима и беше Работната Мецана на Леда Милева - докато хапва си я разкавахме, театър (мама си преправя гласа и оживява плюшените играчки), броилки и залъгалки - пиу пиу вранке и т.н, песнички
навън: кофички, лопатки, топки, колело, игра с листа, клечки,

# 36
  • Мнения: 1 312
Тогава научи първите букви - А, И, О и Н - сега вече знае цялата азбука и ме терорзира целодневно с това четене на приказки - поне 20 на ден
На 1 година и 9 месеца знае азбуката Shocked newsm78

# 37
  • Мнения: 5 877
Тогава научи първите букви - А, И, О и Н - сега вече знае цялата азбука и ме терорзира целодневно с това четене на приказки - поне 20 на ден
На 1 година и 9 месеца знае азбуката Shocked newsm78
Това не е странно, запомня се форма и звуково съответствие - също както при многото думички, които научава в този период. Опитайте, според мен повечето деца могат да научат буквите на тази възраст.
Оттам обаче преходът до истинско четене е по-труден.

# 38
  • Мнения: 2 124
На детето дали ще му покажеш картинка и ще кажеш това е мече или буква и ще кажеш това е М е абсолютно едно и също. Много е важно не родителят да е инициаторът на това учене, а самото дете. При нас се получи неволно - докато я хранех й давах етикета на пюрето HIPP и учехме какво има нарисувано - почнахме първо със зеленчуците и после буквичките - първо буква Н - на мама, после О от BIO....и така стана неусетно. Първоначално реших да й покажа само гласните, но тя все искаше да й пиша букви по магнитната дъска, а тя да казва кои са - затова й купих една книжка с азбуката с картинки, магнитна картинна азбука и пластмасови магнитни букви. Целта беше на седмица да учи по 2 нови букви в обкръжението на вече познатите. Но тя толкова бързо ги запомня, че се събираха по 5-6 на седмица. Понеже ги възприема като картинка първоначално оприличаваше Л на А, К на Ж ( на вид е като половинката на Ж-то), О и С, а в момента бърка единствено И и Н. Сега като четем приказка, я карам да ми намира буквичката на героите от приказката или да назовава различни думи със същата буква. На базата на този аналог я уча, че на Червено Човече (за сфетофара става въпрос) се Чака.

Към kambanka 2304 - ако много държиш, докато  сина ти играе, да учи нещо , се възползвай от това, което му е интересно. С количките много лесно се учат цветове и броене. Ще го караш да ти подава количка, но натъртваш цвета на колата, или ти ще караш синята, мама ще кара червената. Може да му направиш цветни дни - единият ден да играете само с червени коли, другия ден само с черни. Да го караш да ги сортира по цвят пак под формата на игра - Хайде да паркираме в гаража сините коли, а да си направим състезание с червените. Това ще му се запечата дори и да не е толкова явно. Като минат няколко седмици просто му кажи дай ми червената кола и може и да ти даде червена кола, дори и още да не може да изговаря червен. С броенето аналогично, но си задай малка цел - първо броене до 3, после до 5 и по-късно до 10 - Да направим състезание с 2 коли, а сега с 3. Сега ще паркираме, колко гуми има колата...

Последна редакция: ср, 11 юни 2008, 22:31 от speranzza

# 39
  • Мнения: 9 052
На 1 година и 9 месеца знае азбуката Shocked newsm78

Моя на 2 я научи, zащото тогава ми хрумна да му я покажа. И веднага се zаинтересува и zапочна да "чете" насам ната zнаците на колите, надписите над магаzините . Като видях , чЕ има интерес вzех да му обяснявам и да му покаzвам на игра и научи българската. Сега на 2 г и 7 м. zнае и немската, като на български може да чете кратки думи, които сме чели zаедно , като мама, баба, тати ... и да ги "пише" сам с магнитни букви или дървени букви.
Та както сперанца написа дали ще му покажеш мече или буква е все тая и ако се интересува от zнаци проявява интерес.
 И цифрите също така научи , като ги подреждаше на един дървен пъzел часовник.
Сега го гледам като вzеме лист и химикалка драска драска и идва да ми каже коя буквичка и какво е написал. Още иzглеждат само драксаници, но лека полека ще се научи сам.
И беz бой, както се раzбрахме  Wink

# 40
  • Мнения: 84
На тая възраст интерес представляват околните предмети/особено забранените Simple Smile/. Щерка ми е маниачка на тема вадене и разнасяне на дрехи. Играе си със сандалите. Имат лепенки и тя ги разлепя. Голям кеф Joy Миналата вечер заспа със сандалите на караката. Интерес представляват и тенджерите, чиниите, чашите, и всичко от кухнята. Имаме и конструктор с големи елементи, но не може да ги реди, а само събаря направените от мама кули. За интелектуални игри мисля, че е още рано. Има много неща да изучава около себе си. Може би след две годишна възраст е най-подходящо за такива занимания.

# 41
  • Мнения: 24
Ние много обичаме да бягаме(естесвено трябва някои да го гони),без ключа за колата не излиза(май това е любимата му играчка),и много обича да се катери.

# 42
  • София
  • Мнения: 3 249
У дома е най-щастлива, когато й пусна музика да танцува и й сипя вода в леген да се мокри и да мие щипките, куклите и т.н.

Обожава да рисува с фулмастери. Наскоро откри, че и по килима става, а аз още не съм открила с какво се махат творбите й от там.

Понякога играем на частите на тялото - показвам моя крак и нейния. После я питам къде са ушите, къде са моите уши. Как правят животните (куче, котка, крава) е въпрос, на който още не е намерила отговор. Laughing

Все дебне компютъра и ходи да цъка по клавиатурата и мишката. Днес откри как се отваря вратичката на DVD-то и доста време се захласна по това. За ужас на баща й Mr. Green

Но като цяло нищо у дома не й привлича вниманието за повече от 5-10 минути. Даже 10 е много. И все ходи да си носи обувките и да се пазари да излиза навън. 

# 43
  • Мнения: 473
моля за съвет  - много се притеснявам дали се държи нормално за възрастта си моята дъщеря - тя е на 1.4г. и е доста дръпната. не иска да си играе с други деца, по рожденни дни в детски клубове издържа да я забавляват не повече от половин час, все се държи за баща си, в къщи  се заиграва с играчките за малко и после се мотае / да не кажа лигави/, пищи и лежи по земята, когато нещо не и изнася. Моля ви споделете дали има и други като нас и как се справяте? мисля си понякога че не съм добър родител и незнам какво да правя? мерси предварително.

# 44
  • Мнения: 2 908
ronieta ,дъщеря ми в къщи и навън ,не стане ли на нейната,дори и за най-дребното ляга на земята и се търкаля и пищи-това го прави от инат,то се усеща,че дори не реве,а пищи,аз я оставям и тръгвам,тя се надига и става.Няма друго дете около нас да прави така-само моята прави сеири навън и служи за смях на хората Mr. GreenС играчки и моята не се заиграва-като чета,почти при всички деца играчки не са интересни на тази възраст-те искат да правят нещо точно като мама или,като моята-разнася туби от вода или безалкохолно,играе си с щипките,иска да я возя на пластмасовата кола в къщи,но не иска въобще да докосне плюшени или гумени играчки.В детски клубове се забавлява,ако има други деца,ако няма и тя не издържа там повече от половин час.Виж,за другите деца ми е странно,моята много обича деца и само да види и хуква към децата и забравя за мен Mr. GreenНо това,което си изброила въобще не те прави лош родител,нормално е за възратта и,просто трябва да и говориш доста.

# 45
  • Мнения: 141
записвам се само Embarassed

Общи условия

Активация на акаунт