dobrudjanka, до Истиклял можете да стигнете и пеша. Ние всеки ден се разхождахме пеша от Лалели до Таксим (Истиклял е булеварда главен и пешеходен, който води до Таксим. Е, доста вървене е, но е приятно и това е задължително, ако искаш поне малко да усетиш атмосферата на града. Иначе ще видите само музеи и в свободното си време ще сте на групова, туристическа, организирана вечеря с пилешка пържола и т.н. Smile
Варианта е да отидете пеша от Лалели до Таксим и да се върнете с автобус или да отидете с автобус до Таксим и от там да вървите пеша до Лалели. Препоръчвам втория вариант, тъй като ще вървите надолу, а не нагоре, срещу баира. За целта - от Лалели, от главния булевард Орду джадеси, този по който се движи трамвая (това е булевард който със сигурност ще видите и няма начин да пропуснете, той е главна артерия на квартала) тръгвате в обратна посока на Капалъ чарши, т.е. тръгвате в посока Аксарай. Стигате до едно огромно кръстовище, което има пътен възел на няколко нива - описвам го така, за да го разпознаете. Вървенето до там ще ви е около 200м, вероятно, съвсем близо е. От това кръстовище тръгвате на дясно, по тротоара. Вървите 100- 200м и виждате автобъусна спирка. Там минават поне 10 автобуса, които отиват до Таксим - последна спирка им е Таксим. На всеки от тях има табела, на която освен номера, пише и името на последната спирка, с големи букви пише Taksim. Освен това минават и жълти микробуси, които са маршрутки и също ходят до Ткасим. Съветвам ви да ползвате автобусите, тъй като са по- евтини (около лира и педесет, май малко вдигнаха цената на билета). Можете да платите с пари на кондуктора, който седи до шофьора. Те отварят първата врата за качване, от там се качвате и си плащате, връщат ресто, не са нужни точни пари. Ако все пак се притеснявате, питате Таксим? и те ви кимват, произнася се по абсолютно същия начин, както на български, няма да сгрешите. Автобусите минават на всяка минута, няма да чакате изобщо.
На Таксим има пейки, често има събития, много млади хора, гълъби, жени продават просо, за да храните гълъбите, ако искате, изобщо това е сърцето на града. Може да поседите, може да го обиколите, да погледате. От там тръгвате надолу по Истиклял, широка, пешеходна улица, по която се движи основната тълпа, няма начин да не я разпознаете. Тя е дълга, но поне е наклонена надолу и се върви леко Smile Май 4км беше. Цялата е със стари красиви сгради от 19 век, от двете страни. Магазини за музика, сувенири, стъклария, книжарници, дрехи, обувки. Много заведения тип сладкарници, баничарници. Есенно време, пък и сега би трябвало има много колички за печени кестени. В пресечките е пълно със заведения тип ресторанти, механи, бистра. Можете там да вечеряте. Вечерно време има улични музиканти, ето примерен клип на такива, аз лично съм го снимала в края на септември 2010г.:
http://www.youtube.com/watch?v=5CdFF2WHRDM
Клипа съм го озаглавила Бейоглу, тъй като така се нарича района/квартала, то не е квартал, който е 'стъргалото'/центъра на Истанбул.
Като извървите Истиклял, ще стигнете до кула Галата, около нея има площадче, има пейки, продават се сладкиши от колички, можете да починете, да хапнете. Там също има ресторанти, може и там да се вечеря. Ако работи кула Галата, че не знам кога затваря за посетители, може да се качите на терасата най- горе, има чудна гледка към Босфора, Златния рог и града. Ако е тъмно не знам дали ще е добре за гледане. Входната такса е 10лири. Най- горе има и ресторант, който е с куверт и има програма с танцьорки и музиканти, но мисля, че трябва резервация.
От там продължавате надолу по малки, стръмни, калдъръмени улички, едната е за музикални инструменти, десетки магазинчета и от двете страни за музикални инструменти, също продават на улицата напитки, дюнери, сладкиши. И така стигате до моста Галата, по който минавате пеша и от който има невероятен залез, ако се случи да сте там по време на залеза. Веднъж съм случвала залеза, ама така красиво се отразява в морето.............. Под моста Галата има безброй рибни ресторанти, които са ви също опция за вечеря.
Там, където свършва моста Галата е Еминьоню и двамията Йени. Аз имах късмета да гледам залеза над поста Галата и там, където се свързва Златния рог с Босфора, едно морско кръстовище се получава и да слушам вечерния езан от тази джамия, което е направо магично. Направихме и жалък опит да запишем на видео поне малко, ама с телефона нито звука е качествен, да не говорим за картината и светлините...
http://www.youtube.com/watch?v=r9ymzgAFLX4
Там вече ще видите трамвая, на който може да се качите - трябва да си купите жетони за тази цел. Има будки, от които може да го направите. Ще видите другите хора къде пускат жетона и как влизат на спирката. С трамвая за 5- 10мин ще стигнете до Лалели, ще слезете на спирката на Университета. Спирките се изписват на светлинно табло и се съобщават от глас, няма начин да сгрешите. Университета е следващата спирка след Капалъ чаршъ - така го произнасят те.
Може и от Еминьоню да вървите пеша до Лалели, има какво да се види, но предполагам, че ще сте вече изморени, може и студено да ви е знам ли Thinking
Запиши си обясненията ми на едно листче и на място си го чети. Сега ти е мъгла и всички тези понятия от сорта на Аксарай, Капалъ чаршъ, Еминьню, Истиклял и т.н. са ти мъгла и ти се струва, че по- скоро те объркват, от колкото да те ориентират, но на място ще се убедиш, че Орду джадеси е една права улица, която и да искаш не можеш да сгрешиш, че до Истиклял и със затворени очи се стига, защото всички пътища водят натам и така нататък.