В очакване на ПЪРВИ клас!

  • 44 740
  • 757
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 0
абе какви информационни технологии в първи клас?...  Rolling Eyes

какво си представяте, че биха могли да учат по този предмет на 7 години? информационните технологии на ниво потребление ни заобикалят навсякъде - по-напред в същата тая тема писахте за таблети, смартфони, лаптопи и прочие... това не е нещо, дето да се изучава специално в училище - не и вече. едно време - да.

а за реално изучаване на науката за информационните технологии - извинете, ама има да почакат още едно десетина години...

Тук не става дума за "реално изучаване на ИТ"- би било абсурдно на тази възраст. Освен това съм далеч и от идеята за родител, натоварен и натоварващ с болни амбиции.

Проличава, но не в първи клас. Дори до 4-ти не личи много насочеността- едно занимавано дете може да е  добре във всяка област, но това не означава талант, нито дори насоченост.
А напастта, наименована амбициран родител, е разпространена широко и нанася големи поразии.  Simple Smile

Но също така не разбирам как е възможно да не си наясно какви са интересите и възможностите на детето ти, когато е на 7г. Безспорно те ще са различни на 9, 10 и 12г. Различни бяха и когато беше на 5г. Но към момента?  Simple Smile Аз свързвам ангажимента си на родител с насърчаване развитието на интересите на детето.

# 286
  • Мнения: 24 467
Животът е пълен със заблуди. Родителските са измежду най- често срещаните.
Понякога завиждам на хора, които са категорични, вкл. за насочеността и възможностите на децата си.  Sunglasses

# 287
  • Мнения: 0
Животът е пълен със заблуди. Родителските са измежду най- често срещаните.
Понякога завиждам на хора, които са категорични, вкл. за насочеността и възможностите на децата си.  Sunglasses

 Simple Smile Животът е пълен със заблуди, факт. И всъщност, не би било зле повечето от нас да са категорично наясно с насочеността и интересите на децата си, пак повтарям, в конкретния момент. Относно обективна преценка на възможностите на децата... обикновено обективността по отношение на децата ни е доста уклончиво понятие Simple Smile

# 288
  • Мнения: 24 467
Лично аз си запазвам правото да се съмнявам в обективността и правдивостта на подобна категоричност в редица случаи.
Не всяка обич към конструктора със сглобяване на коли, къщи и пътища е индиция за бъдещ инженер, не всяка решена задачка в градината или от книжките е залог за математически талант, нито ранното научаване на буквите и четенето- за бъдещ писател или дори литератор, както и научените пенсички, стихчета, цветове и няколко предмета на чужд език е "талант за чужди езици".  Peace
Много неща са интересни на малкото дете /6-7 г./, то се занимава с тях, но това не е талант или дори насоченост. Те могат да бъдат захвърлени и заменени с твърде лека ръка на тази възраст.

"...обикновено обективността по отношение на децата ни е доста уклончиво понятие..."- от това се боя и поради това се въздържам от категоричност.  Simple Smile

# 289
  • Мнения: 5 940
На мен ми е трудно да преценя.. рисува добре, но добре спрямо мен, а аз нямам никакви такива умения . След желанието му да работи в зоопарка, сега новото е   да го записвам на уроци по рисуване. Тъй като не проявявя често интерес към допълнителни занимания, това с радост ще удовлетворя  Laughing
сигурна съм  само, че много се вълнува от животни, растения, птици, насекоми и пр. Но мисля, че голяма част от децата са така.
Но ако трябва да определя по кой от основните предмети ще е по-добър, малко ще се затрудня. Мисля, че би трябвало, надявам се Simple Smile, да иска по-скоро  хуманитарна насоченост. Но не се знае... Цяла година твърдеше, че му е интересна математиката, а сега се е запалил по книжките и четенето.
Освен това трябва да имаш наблюдения върху много деца, за да можеш да прецениш насоченост. Добър спрямо кого? Интерес към какво и за колко време. И дали интересите не са защото родителите задават посоката? Защо малкото се вълнува от същите неща като голямото на тази възраст?

Последна редакция: пт, 14 юни 2013, 13:12 от valerie

# 290
  • Мнения: 24 467
Моят, големият, искаше археолог да става от 5 годишен. Понеже знаеше всички динозаври.  Laughing
Малкият пък иска да прави коли. Понеже на 2 години знаеше марките на всяка една, дори и без да им гледа емблемите.
Когато имат интерес към нещо- нека се занимават. Но специализирано училище на 6-7 години не бих избрала, защото него не мога да го сменя така лесно, както се сменят детските желания и интереси в ранна възраст.

Освен това трябва да имаш наблюдения върху много деца, за да можеш да прецениш насоченост. Добър спрямо кого? Интерес към какво и за колко време. И дали интересите не са защото родителите задават посоката?
Peace
Трябва да имаш широка и обективна база за сравнение, както и сам да си обективен, което рядко се случва на един обикновен родител.
Аз, на този етап, по никой начин не мога да определя по кой предмет детето ще е повече или по- малко добро. Зависи от толкова много неща, вкл. и от учителя и приятелчетата.

Последна редакция: пт, 14 юни 2013, 13:19 от Judy

# 291
  • Мнения: 0
Освен това трябва да имаш наблюдения върху много деца, за да можеш да прецениш насоченост. Добър спрямо кого? Интерес към какво и за колко време. И дали интересите не са защото родителите задават посоката? Защо малкото се вълнува от същите неща като голямото на тази възраст?

Не, не е необходимо да имаш наблюдение върху "много" деца, за да прецениш интересите и насочеността на собственото си дете.
Няма да навлизам в дълбините на елементарната поведенческа психология.
А ако родителите задават посоката...няма опция да коментираме интересите на детето, нали така?

Дами, не мога да кажа, че споделям идеята, с която подхождате в темата. Но мога да потвърдя, че мненията ви са интересни за мен и ги чета с нескрито любопитство и удоволствие от творческия (към момента Simple Smile ) спор.

# 292
  • Мнения: 505
Много интересна темичка сте започнали.
Синът ми в първи клас не можеше да чете и да пише. Не проявяваше интерес. Може би според теорията на някои е глупчо. Grinning Grinning Grinning Не съм го насилвала да прави каквото и да е, за мене особено важно на тази възраст е децата да спортуват и да имат тонус. Също така, разбира се да си пишат домашните и да се стараят - доколкото могат.
Същото това дете е бъдещ 5-класник и е едно от малкото деца в класа, които прочитат книжките си за лятото, че и отгоре, пише без почти никакви правописни грешки и все още се чуди накъде да поеме и с какво иска да се занимава. За мене едно от най-важните неща, е да го подкрепям в решенията му и да мога да му доставя разнообразие от неща, които може да прави. Останалото зависи изцяло от него.

# 293
  • Между гори и планини
  • Мнения: 9 382
Интересите на моя син не са се променили няколко години - рисуване, конструиране, моделиане. Все нещо лепи, реже, от кутии се проектират 1000 неща. И понеже вижда как аз проектирам на комютъра, после подобно се прави от него и от Лего.
Другото любимо е човешкото тяло, клетките (знае устройство, коя на кой орган е), мозък. Любима книга - човешка анатомия и детски блести (медицинска л-ра).
Освен това сме двуезично семейство и говори английски и сам иска да учи испански.
Но! Човекът иска да стане пилот, готвач, архитект... всеки ден различно  Laughing

# 294
  • София
  • Мнения: 1 124
мале чак на 20та страница влизам тук  ooooh!

# 295
  • Варна
  • Мнения: 3 359
А на какви допълнителни занимания бихте си записали детето - там където не се справя и ще му е нужна повече помощ или там ,където смятате ,че има някакви заложби ? Това при положение, че трябва да избирате или ... или .

# 296
  • София
  • Мнения: 969
Много интересна темичка сте започнали.
Синът ми в първи клас не можеше да чете и да пише. Не проявяваше интерес. Може би според теорията на някои е глупчо. Grinning Grinning Grinning Не съм го насилвала да прави каквото и да е, за мене особено важно на тази възраст е децата да спортуват и да имат тонус. Също така, разбира се да си пишат домашните и да се стараят - доколкото могат.
Същото това дете е бъдещ 5-класник и е едно от малкото деца в класа, които прочитат книжките си за лятото, че и отгоре, пише без почти никакви правописни грешки и все още се чуди накъде да поеме и с какво иска да се занимава. За мене едно от най-важните неща, е да го подкрепям в решенията му и да мога да му доставя разнообразие от неща, които може да прави. Останалото зависи изцяло от него.
Напълно подкрепям  Peace
Аз съм ярък пример как едно "изоставащо" с материала дете може все пак впоследствие да се оправи в живота. До трети клас вкл. съм била много зле, нито съм пишела, нито съм решавала задачи и след като учителката в трети клас втория срок каза, че ще ме запише на занималня и да видите как почнах да уча и пиша, иначе явно съвсем са ме били отписали, според тях сигурно и средно образование съм нямала да завърша. После същата тази госпожа ме записва в математическа паралелка. Да не продължавам нататък, но съм доволна от себе си каквото съм постигнала до този момент. Та ето как нещата могат да се обърнат дори и в по-късен клас. Затова съм и оставила щерката да играе и не я занимавам допълнително, поне за момента. Нито съм мислила за специализирани паралелки от 1-и клас, нито за елитни училища.

# 297
  • Мнения: 505
Много важно е едно дете да се чувства такова, в пълният смисъл на думата. Те трябва да играят, за се занимават с чисто детски неща, да се чувстват обичани и закриляни, за да могат да израснат уверени в себе си и в обичта на семейството си. По този начин всичко се постига по-лесно. Това мисля аз.

# 298
  • София
  • Мнения: 969
А на какви допълнителни занимания бихте си записали детето - там където не се справя и ще му е нужна повече помощ или там ,където смятате ,че има някакви заложби ? Това при положение, че трябва да избирате или ... или .
Английски, защото тя сама иска. Не толкова поради факта, че ще научи кой знае колко, но английският ще им бъде като забавление. Както знаете на тази възраст материала се поднася във формата на игра. И разбира се спорт, клоним към волейбол, защото от блока има деца, които тренират волейбол и тя се включва редовно с тях да играе.

# 299
  • Мнения: 24 467
А на какви допълнителни занимания бихте си записали детето - там където не се справя и ще му е нужна повече помощ или там ,където смятате ,че има някакви заложби ? Това при положение, че трябва да избирате или ... или .

За дете в начална степен аз лично мога да оказвам помощ там, където не се справя, и без да губим време и пари да ходим някъде. Бих заложила на нещо, което е полезно и приятно- спорт, изкуство.
И няма да му отнема цялото свободно време. И то е човек.  Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт