Математически турнири - 23

  • 70 096
  • 737
  •   1
Отговори
# 75
# 76
  • Мнения: 918
Ето тук (пост #77 на tywebb), намерих задачите от АМС 2013:

http://community.boredofstudies.org/showthread.php?t=307829&page=4

# 77
  • София
  • Мнения: 1 154
Ето тук (пост #77 на tywebb), намерих задачите от АМС 2013:

http://community.boredofstudies.org/showthread.php?t=307829&page=4

Благодаря!  bouquet
Остава и отговорите да намерим! Whistling

# 78
  • Мнения: 918
Ето тук (пост #77 на tywebb), намерих задачите от АМС 2013:

http://community.boredofstudies.org/showthread.php?t=307829&page=4

Благодаря!  bouquet
Остава и отговорите да намерим! Whistling

5/6 клас - Upper Primary (според мен):

1-Е, 2-D, 3-E, 4-B, 5-B, 6-C, 7-D, 8-C, 9-B, 10-A,
11-D, 12-B, 13-D, 14-E, 15-C, 16-A, 17-D, 18-D, 19-C, 20-C,
21-A, 22-E, 23-C, 24-B, 25-B,
26-4, 27-76, 28-405, 29-168, 30-972

Последна редакция: пн, 05 авг 2013, 10:00 от Ant12

# 79
  • Мнения: 21 455
Нямах време да прегледам задачите подробно, но сигурен ли си за отговора на първа?

# 80
  • София
  • Мнения: 1 154
Ето тук (пост #77 на tywebb), намерих задачите от АМС 2013:

http://community.boredofstudies.org/showthread.php?t=307829&page=4

Благодаря!  bouquet
Остава и отговорите да намерим! Whistling

5/6 клас - Upper Primary (според мен):

1-B, 2-D, 3-E, 4-B, 5-B, 6-C, 7-D, 8-C, 9-B, 10-A,
11-D, 12-B, 13-D, 14-E, 15-C, 16-A, 17-E, 18-D, 19-C, 20-C,
21-A, 22-E, 23-C, 24-B, 25-B,
26-4, 27-76, 28-405, 29-642, 30-972

Още веднъж благодаря!  bouquet

# 81
  • Мнения: 918
Нямах време да прегледам задачите подробно, но сигурен ли си за отговора на първа?

Ха! Да, сгрешил съм. Сега видях, че и на 29-та съм решавал с descending (642). Ще ги оправя в първоначалния пост.

# 82
  • София
  • Мнения: 5 014
Благодаря за задачите! Можеше и по-добре, но ... 3-ти клас - очакваме 59т.

# 83
  • Мнения: 30
Към Ant12 - как се получава отговорът на 30 задача в 5-6 клас - 972  newsm78

# 84
  • Мнения: 918
Към Ant12 - как се получава отговорът на 30 задача в 5-6 клас - 972  newsm78

30). С „дърво на възможностите”. Означението X : Y (Z), означава, че текущ резултат от Х гола за първия и У гола за втория отбор може да бъде постигнат по Z възможни начина. Броят на начините, по които може да се стигне до даден резултат е равен на сумата от броя на начините на резултатите непосредствено над него.


                                        0:0

                    1:0 (1)                       0:1 (1)

2:0 (1)                            1:1 (2)                      0:2 (1)

                    2:1 (3)                       1:2 (3)

3:1 (3)                            2:2 (6)                      1:3 (3)           

                    3:2 (9)                       2:3 (9)

4:2 (9)                            3:3 (18)                    2:4 (9)

                    4:3 (27)                     3:4 (27)

5:3 (27)                          4:4 (54)                    3:5 (27)

                    5:4 (81)                     4:5 (81)

6:4 (81)                          5:5 (162)                  4:6 (81)             

                   6:5 (243)                    5:6 (243)

7:5 (243)                        6:6 (486)                  5:7 (243)                     


Общо 243 + 486 + 243 = 972   

# 85
  • Мнения: 30
Много благодаря за решението, всъщност задачата не е толкова трудна, но текста леко подвежда и затова  и някои деца са писали като отговор-3, което не е вярно. Важно е да и хванеш цаката от начало. За 30 задача се предполага и да е от този ранг.  Simple Smile

# 86
  • Мнения: 1 776
Задача 17 - дал си отговор Е = 17,тоест приемаш задните числа за 7 и 5. Става, но 5 се повтаря.
Отговор Д = 32 - отзад са числата 4 и 8.

# 87
  • Мнения: 918
Задача 17 - дал си отговор Е = 17,тоест приемаш задните числа за 7 и 5. Става, но 5 се повтаря.
Отговор Д = 32 - отзад са числата 4 и 8.

Да, прав си, то си пише, че трябва да са различни. Вчера "нашляпах" отговорите набързо, но явно съм подценил задачите. Ще го коригирам.

# 88
  • Мнения: 3
Нямах време да прегледам задачите подробно, но сигурен ли си за отговора на първа?

Ха! Да, сгрешил съм. Сега видях, че и на 29-та съм решавал с descending (642). Ще ги оправя в първоначалния пост.
Някой може ли да даде превод на 29 задача. Не се ли търси най-голямото трицифрено число?

# 89
  • Мнения: 918
Нямах време да прегледам задачите подробно, но сигурен ли си за отговора на първа?

Ха! Да, сгрешил съм. Сега видях, че и на 29-та съм решавал с descending (642). Ще ги оправя в първоначалния пост.
Някой може ли да даде превод на 29 задача. Не се ли търси най-голямото трицифрено число?

Най-голямото трицифрено, чиито цифри са в нарастващ ред, а произведението му с 5 дава число, чиито цифри са в намаляващ ред.

Това е решението ми на 29-та.

Нека трицифреното число число е abc (a < b < c).

Да допуснем, че 5 х abc е равно на четирицифреното число defg (d > e > f > g). Тогава defg = 5 х abc ≤ 5 x 789 < 5 x 800 = 4000 и следователно d ≤ 3, но в такъв случай единствената възможност за defg e defg = 3210, откъдето abc = 3210 : 5 = 642 – не отговаря на условието.

Следователно 5 х abc е трицифрено, откъдето а = 1. Проверяваме директно:
189 х 5 = 945 – не
179 х 5 = 895 – не
178 х 5 = 890 – не
169 х 5 = 845 – не
168 х 5 = 840 - да

Общи условия

Активация на акаунт