От къде ли да започна. В събота на 21.06.2014 от магазина на Технополис в София в кв.Младост 4 закупих телевизор. Занесох си го у дома, включих си го, супер. Действието се развива от 17.00 часа до към 23.00 часа. На следващият ден /неделя/ около 16.00 часа пускам телевизора, поработи не повече от 10 минути и блокира. На никъде нищо. Обадих се в магазина, с насмешка ми отговаряха като им казах че на няколко часа телевизор се е развалил. Докарайте го в магазина да го видят колегите. Казавам аз обаче, че няма кутия, хвърлихме я, а и за какво ми е, това е просто кашон. Дааа обаче, за Технополис това не е просто кашон, това е светилище едва ли не. Как така без кашон, не може без кашон, ала бала. И от там като се започна та няма спирка и до този момент. Настоявам за замяна на телевизора, поради простата причина, че той очевидно е дефектен или развален, а кой знае колко време е бил изложен на рафта в магазина и е работил по цял ден и след това са го подменили с друг, този да го прибрали в кашонче и хоп продали са го. От магазина обаче отказват защото го няма кашона, че чак ми казват да го намеря, от къде да го намеря, на сметището ли да ида да ровя ... Комуникацията е води в официалната Facebook страница на Технополис, ще цитирам нещата които ми отговаряха:
1). "За съжаление без оригинална опаковка (и всички опаковъчни материали от вътре) няма как да подменим телевизора, опитайте да я намерите. Опишете симптомите да се опитаме да Ви съдействаме преди да докарате телевизора!" - значи отиваме на сметището да ровим...
2). "Донесете го, колегите ще го погледнат и ще се опитат да помогнат. На кутията има серийни номера и информация за конкретната бройка, които са задължителни за да можем да го върнем на производителя!" - тук се опитват явно да ми кажат, че само и единствено на кашона има отбелязан серийния номер и друга информация за уреда. Не би ли следвало тази информация да я има на още едно място, като гаранционна карта или упътване, което е по-лесно за съхранение от кашон...
На моите думи: "Как може да не предупреждавате клиентите си какво се изисква от тях. Винаги се казва пазете гаранцията... Как може да очаквате хората да събират кашони от какво ли не, микровълнови, печки, перлни, телевизори... Несериозно е от Ваша страна да изисквате подобни неща. Намерете начин да си слагате необходимите неща на лесни за съхранение неща като ГАРАНЦИОННАТА КАРТА и касовата бележка, който казвате да се пазят, а не казвате пазете си кутията... Безкрайно възмутена съм от това. Доводите Ви са нелепи." Господина или Госпожата с който комуникирам отговаря следното: "Никъде не пише че е задължително, нито по някакъв начин ние сме намекнали че е!
Би трябвало да сте наясно че когато става въпрос за подмяна на артикул, винаги се изисква оригиналната опаковка със запазена цялост, както и пълната окомплектовка на продукта, ние НЕ Ви отказваме гаранционно обслужване за което няма изискване за опаковката!
Поздрави!
П.П. Съвет: пазете си опаковката поне първите 2-3 дни до седмица след покупката на какъвто и да е продукт, това е задължително изискване когато става въпрос за връщане или подмяна!"
И това беше последното което чух /прочетох/ от тях. Тази сутрин изчетох Закона за защита на потребителите, там за опаковка не се споменава нищо. Разговарях по телефона и със Комисията за защита на потребителите, които бяха изключително любезни и ми казаха, че те също не знаят за такова нещо. От там разговарях и представителството на фирмата производител, което е фирма Philips и познайте от там същото. Човека в който говорих по телефона каза, че според него толкова настояват за тази кутия, за да могат после да го препродадат, което е логично, че защо иначе ще има толкова зор за една кутия. Оказва се, че въпросната кутия е по-важна, а не това което е вътре в нея и документите към дадения уред.
Не били длъжни казват от Технополис да уведомяват за това, ами аз как се предполага, че трябва да го знам това нещо. И наистина, закупувайки си цялостно оборудване от магазина, възможно ли е да си струпам всички кашони в средата на хола и да си ги пазя, че знам ли ако стане нещо Технополис къде ще ги присърби.
Казват, че не ми отказвали гаранционен сервиз, а ми отказват замяна. За гаранционния сервиз не е нужна кутията, но пък там чакаш 30 дни, гаранцията че ще го ремонтират е 0% и като го върнат пак скапан, пак ще имаме същите разправии.
Моят довод какъв е. Казах й на Господина/Госпожата, че аз нямам против да си изчакам сервиз, при положение, че уредът е работил, седмица, две, месец и т.н., но той няма и 24 часа в работен режим, което е нелепо. Искам да ми дадат нов, а този да си го правят каквото си поискат и ако кашона им е толкова важен, да ми извадят новия и да си вземета проклетия кашон.
Изчетох куп мнения по други форуми, оказва се че това им е практика. Да баламосват хората, да ги бавят с гаранции, да не оправят стоките, да не ги заменят и т.н. Всячески се опитват да се измъкнат. Написах им последен въпрос, в който ги приканвам да се разберем нормално, да ми направят замяна и да приключим. В противен случай пускам жалба до Комисията за защита на потребителите и ще се свържа с всички възможни медии.
В България никой не е свикнал да се защитава, всеки търпи, мълчи и се съгласява. Никой не си търси правата. Не знам до колко аз ще открия своите и как бих могла да се преборя с тези монополисти, но ако не опитам никога няма да разбера и ще съм поредната примирила се. Цял роман написах, но смятам, че е редно всички Вие, които ще прочетете това да знаете за какво става въпрос и че утре това може да се случи и на Вас.