Проблем с магазини Технополис

  • 11 920
  • 42
  •   1
Отговори
  • София
  • Мнения: 101
http://www.bg-mamma.com/index.php?topic=629919.0 <-- Темата отдавна не е отваряна и bg-mamma ме посъветваха да отворя нова. С огромно удоволствие.

От къде ли да започна. В събота на 21.06.2014 от магазина на Технополис в София в кв.Младост 4 закупих телевизор. Занесох си го у дома, включих си го, супер. Действието се развива от 17.00 часа до към 23.00 часа. На следващият ден /неделя/ около 16.00 часа пускам телевизора, поработи не повече от 10 минути и блокира. На никъде нищо. Обадих се в магазина, с насмешка ми отговаряха като им казах че на няколко часа телевизор се е развалил. Докарайте го в магазина да го видят колегите. Казавам аз обаче, че няма кутия, хвърлихме я, а и за какво ми е, това е просто кашон. Дааа обаче, за Технополис това не е просто кашон, това е светилище едва ли не. Как така без кашон, не може без кашон, ала бала. И от там като се започна та няма спирка и до този момент. Настоявам за замяна на телевизора, поради простата причина, че той очевидно е дефектен или развален, а кой знае колко време е бил изложен на рафта в магазина и е работил по цял ден и след това са го подменили с друг, този да го прибрали в кашонче и хоп продали са го. От магазина обаче отказват защото го няма кашона, че чак ми казват да го намеря, от къде да го намеря, на сметището ли да ида да ровя ... Комуникацията е води в официалната Facebook страница на Технополис, ще цитирам нещата които ми отговаряха:
1). "За съжаление без оригинална опаковка (и всички опаковъчни материали от вътре) няма как да подменим телевизора, опитайте да я намерите. Опишете симптомите да се опитаме да Ви съдействаме преди да докарате телевизора!" - значи отиваме на сметището да ровим...
2). "Донесете го, колегите ще го погледнат и ще се опитат да помогнат. На кутията има серийни номера и информация за конкретната бройка, които са задължителни за да можем да го върнем на производителя!" - тук се опитват явно да ми кажат, че само и единствено на кашона има отбелязан серийния номер и друга информация за уреда. Не би ли следвало тази информация да я има на още едно място, като гаранционна карта или упътване, което е по-лесно за съхранение от кашон...
На моите думи: "Как може да не предупреждавате клиентите си какво се изисква от тях. Винаги се казва пазете гаранцията... Как може да очаквате хората да събират кашони от какво ли не, микровълнови, печки, перлни, телевизори... Несериозно е от Ваша страна да изисквате подобни неща. Намерете начин да си слагате необходимите неща на лесни за съхранение неща като ГАРАНЦИОННАТА КАРТА и касовата бележка, който казвате да се пазят, а не казвате пазете си кутията... Безкрайно възмутена съм от това. Доводите Ви са нелепи." Господина или Госпожата с който комуникирам отговаря следното: "Никъде не пише че е задължително, нито по някакъв начин ние сме намекнали че е!
Би трябвало да сте наясно че когато става въпрос за подмяна на артикул, винаги се изисква оригиналната опаковка със запазена цялост, както и пълната окомплектовка на продукта, ние НЕ Ви отказваме гаранционно обслужване за което няма изискване за опаковката!
Поздрави!

П.П. Съвет: пазете си опаковката поне първите 2-3 дни до седмица след покупката на какъвто и да е продукт, това е задължително изискване когато става въпрос за връщане или подмяна!"


И това беше последното което чух /прочетох/ от тях. Тази сутрин изчетох Закона за защита на потребителите, там за опаковка не се споменава нищо. Разговарях по телефона и със Комисията за защита на потребителите, които бяха изключително любезни и ми казаха, че те също не знаят за такова нещо. От там разговарях и представителството на фирмата производител, което е фирма Philips и познайте от там същото. Човека в който говорих по телефона каза, че според него толкова настояват за тази кутия, за да могат после да го препродадат, което е логично, че защо иначе ще има толкова зор за една кутия. Оказва се, че въпросната кутия е по-важна, а не това което е вътре в нея и документите към дадения уред.

Не били длъжни казват от Технополис да уведомяват за това, ами аз как се предполага, че трябва да го знам това нещо. И наистина, закупувайки си цялостно оборудване от магазина, възможно ли е да си струпам всички кашони в средата на хола и да си ги пазя, че знам ли ако стане нещо Технополис къде ще ги присърби.

Казват, че не ми отказвали гаранционен сервиз, а ми отказват замяна. За гаранционния сервиз не е нужна кутията, но пък там чакаш 30 дни, гаранцията че ще го ремонтират е 0% и като го върнат пак скапан, пак ще имаме същите разправии.

Моят довод какъв е. Казах й на Господина/Госпожата, че аз нямам против да си изчакам сервиз, при положение, че уредът е работил, седмица, две, месец и т.н., но той няма и 24 часа в работен режим, което е нелепо. Искам да ми дадат нов, а този да си го правят каквото си поискат и ако кашона им е толкова важен, да ми извадят новия и да си вземета проклетия кашон.

Изчетох куп мнения по други форуми, оказва се че това им е практика. Да баламосват хората, да ги бавят с гаранции, да не оправят стоките, да не ги заменят и т.н. Всячески се опитват да се измъкнат. Написах им последен въпрос, в който ги приканвам да се разберем нормално, да ми направят замяна и да приключим. В противен случай пускам жалба до Комисията за защита на потребителите и ще се свържа с всички възможни медии.

В България никой не е свикнал да се защитава, всеки търпи, мълчи и се съгласява. Никой не си търси правата. Не знам до колко аз ще открия своите и как бих могла да се преборя с тези монополисти, но ако не опитам никога няма да разбера и ще съм поредната примирила се. Цял роман написах, но смятам, че е редно всички Вие, които ще прочетете това да знаете за какво става въпрос и че утре това може да се случи и на Вас.

Последна редакция: чт, 26 юни 2014, 17:26 от Tatti

# 1
  • Мнения: 6 833
Аз бих отишла на място в магазина, настоявайки за замяна, а не да коминикирам чрез ФБ  Peace Успех, дано го заменят!

Знам, че има закон, според който можеш да върнеш закупена стока в определен срок (7дни май) и тогава знам, че опаковката не трябва да бъде нарушена, именно за да го продадат пак. Но в твоя случай продукта е дефектен/развален, така че би трябвало да го приемат обратно.

# 2
  • София
  • Мнения: 101
Проблема е че съм ангажирана на работа и няма как да ида сега през седмицата. Опитвам се с добро, но уви не става. Аз също им изтъквам това, което казвате и Вие, аз не искам замяна защото не ми харесва или така съм решила, искам замяна защото не работи още на второто пускане. В слуая опаковката не важи... Но за тях е безкрайно важна. В събота ми е единствената възможност да отива и да се разправям на място, тогава ако ше и с полиция да ме изкарат, /защото четох в предната тема, че имало и такива случай.../ няма да се откажа!

# 3
  • София
  • Мнения: 1 178
Подай оплакване в защита на потребителя или поне заплаши с такова. Обикновено действа.

# 4
  • Мнения: 46 515
Не е само там така. Навсякъде е. Ако искаш замяна, без значение причината - само във вида, в който е получен.
Иначе за гаранцията нямаш проблем и няма значение дали е на 1 или на последен ден, ще го приемат и оправят. Ако повредата не може да се отстрани, тогава ще ти дадат нов.

# 5
  • София, България
  • Мнения: 3 588
Знам, че има закон, според който можеш да върнеш закупена стока в определен срок (7дни май)

Това е при он-лайн пазаруване Simple Smile

Аз също бих отишла на място. Магазините работят до 9 часа вечерта. НО в някои гаранции пише, че може да поискате замяна, а в други пише, че може да поискате замяна след като поправката е невъзможна. Wink Погледнете си добре какво пише във вашата гаранция.  Peace

Отделете поне малко време да пуснете жалба до КЗП. Все някой ден големите вериги ще се научат да си уважават клиентите.

# 6
  • Мнения: 6 833
Доколкото си спомням за връщане на стока- 3дни, ако е закупена от магазин и 7, ако е  он-лайн пазаруване.

Аз също те съветвам, колкото може по-скоро да отидеш на място, а не да отлагаш  Peace Погледни си хубаво условията на гаранцията, както и какви са наредбите за закупена дефектна стока.

# 7
  • София
  • Мнения: 101
Жялбата ще бъде написана още утре с ппиложени гаранция и касов бон. След като не става с добро ще е с лошо.

# 8
  • Мнения: 677
Съжалямвам за случилото ти се, но наистина навсякъде искат при връщане на дадена стока опаковката и касовата бележка.
И на мен не ми е приятно, но на всички уреди които са в гаранция пазя кутиите и всичко с което са били опаковани. На поръчаните от интернет пазя дори и кашона в който са изпратени, в случай, че се наложи да ги изпращам обратно.
Преди около месец и половина ми се развали кафемашината, която е почти на 5 години, но пък все още е в гаранция. Кашонът й е почти колкото хладилник мраз от едно време!
Магазинът от която сме я купили отдавна е затворен, писахме на производителят, те ни отговориха със съвети какво да пробваме, нищо не стана и съответно ни предложиха да изпратят нова, като при доставката върнем старата в ОРИГИНАЛНАТА ОПАКОВКА И КАСОВА БЕЛЕЖКА!
Докараха новата и взеха старата.

Съветът ми към всички е да пазят оригиналните кутии на всичко което има стойност.




# 9
  • Мнения: 2 241
Това, че има некоректни търговци, които искат кашоните, за да могат после да препродадат дефектната си стока, не означава, че клиентите трябва да пазят всичко.
Миналата година правих ремонт и смених всички кухненски електроуреди.
И през ум не ми е минало да пазя кашони от фурна, плот, кафемашина, хладилник или каквото и да било друго. В закона никъде не пише, че потребителя трябва да пази опаковката си!
Търсете си правата!

# 10
  • NE
  • Мнения: 10 999
Навсякъде ще искат кашона. Най-малкото не е правилно да се транспортира без "опаковка". Друг е проблема, че консултантите не са ви уведомили в момента на покупка.
ММ успя да счупи екрана на тъкмо изплатеният ни телевизор. Повредата не се покриваше от гаранцията тогава, но си мъкнахме кашона. И при следващият телевизор си искахме неотворен модел. Peace

# 11
  • Мнения: 3 331
И у нас е пълно с ненужни кутии, но знам, че трябва да се пазят опаковките.

# 12
  • София
  • Мнения: 101
Това, че има некоректни търговци, които искат кашоните, за да могат после да препродадат дефектната си стока, не означава, че клиентите трябва да пазят всичко.
Миналата година правих ремонт и смених всички кухненски електроуреди.
И през ум не ми е минало да пазя кашони от фурна, плот, кафемашина, хладилник или каквото и да било друго. В закона никъде не пише, че потребителя трябва да пази опаковката си!
Търсете си правата!

И аз това казвам, ако подмениш всичко и си в двустаен, коя стая точно ще е за кашоните... съгласна съм до някъде, за дребви уреди, но ако си купя двукрилен хладилник къде точно да заврЪ кашона. А и в магазина никога и никой не ми е казвал пазете опаковката. Никога. Така че това си е грешка на магазина. Да си казват друг път. Малоумници.

# 13
  • Мнения: 378
Когато се върне стока в магазина която не работи фирмата си я връща на доставчика,но той я приема само в опаковка/кашон.В твоя случай могат спокойно да ти го заменят като си вземат кашона от новия телевизор а твоя ти го дават без съответно такъв.

# 14
  • София, България
  • Мнения: 3 588
Ами по принцип на кашона пише номер, който го пише и на уреда. На мен ми е интересно има ли в действителност в закона някъде да пише, че стоката трябва да бъде върната в оригиналната опаковка. Ако е така, то потребителката няма никакво основание да пуска жалба. Единствено може да се оплаква от некоректност от страна на магазина... демек, че не са й споделили да пази кашона. Ама то толкова неща не казват, че...
Иначе някои уреди имат 5 гаранция. 5 години ми се струват много време за пазене на всеки един кашон от всеки един уред. Не мисля, че изискват кашон във фирмата-производител. Иначе е просто безумие да пазиш всяка опаковка.  ooooh!

Общи условия

Активация на акаунт