СЕДМИ КЛАС - тема 58

  • 67 523
  • 738
  •   1
Отговори
# 660
  • Пловдив
  • Мнения: 9 709
При нас няма изгледи за грипна. В пълен състав са. Девойката днес вдяна, че това е последната седмица от първия срок.
Продължават със седмичните домашни по МАТ. Днес й е писала 5, понеже нямала решени задачи от група Б. Еми с този течащ нос и постоянно секнене, толкоз. Така или иначе няма да има 6 за срока.
Изпитване по БЕЛ, без оценка към момента. Значи ще я мъчи още. Нека, като не знае кога и къде да си отваря устата, сега ще тегли. И който не си е научил наизуст Опълченците през лятото, сега ще види зор.
Не се класира на втори кръг по БЕЛ, но това е без значение. Резултатът като цяло не е лош, малко точки има на съчинението.

# 661
  • Мнения: 14 418
Девойката се класирала за областен кръг на олимпиадата по БЕЛ-95 точки.
Ваканцията ще ѝ дойде добре. Party
Браво на нея! Peace 
Здрава ваканция на всички Laughing

# 662
  • София
  • Мнения: 3 610
Девойката се класирала за областен кръг на олимпиадата по БЕЛ-95 точки.
Ваканцията ще ѝ дойде добре. Party
Браво на детето! Заслужава си почивката през ваканцията Laughing

# 663
  • Варна
  • Мнения: 6 315
Аз се надявам през тези почивни дни да упражнява текстовите задачи по математика.  Blush Задачи-почивка, задачи-почивка.

Благодаря ви. Hug

# 664
  • София
  • Мнения: 11 987
Синковецът ще има уроци по БЕЛ и МАТ в събота, после ще кара ски. Има нужда от изпразване на главата. Не е ходил на нито една олимпиада. Колкото постигне, толкова. По-важно ми е да е в добро психично здраве, отколкото да полудее до НВО.

# 665
  • Мнения: 21 455
По-важно ми е да е в добро психично здраве, отколкото да полудее до НВО.
Абсолютно.  Peace
Често претоварването и пренавиването имат обратен ефект. Тук във форума съм чела какви ли не чудесии. Включително и за решаване на задачи от осем сутринта до дванайсет вечерта през почивен ден.

# 666
  • Мнения: 45
Следя темата от много време с интерес и реших    да се включа и аз по-средата на годината.Мама съм на седмокласничка ,за сега се справя много добре ,съчетава училище ,уроци и тренировки по лека атлетика.Желанието и е в ЕГ   и дано да има късмет.На олимпиадата по БЕЛ се класира с 92т.Желая успех на всички дечица.

# 667
  • Мнения: X
Браво на децата за олимпиадата по БЕЛ!
Има ли някъде отговори? Аз я разпечатих и ще я дам на дъщеря ми за тест, но няма как да проверя как се е справила.
По БЕЛ ги накараха да си купят този сборник: http://www.book.store.bg/p138800/12-novi-testa-po-bylgarski-ezik … -t-damianova.html

А вчера й обяснявам парадокса на Зенон за Ахил и костенурката и как Диоген си тръгнал, като чул този парадокс, така се възмутил от глупостта му и щерката заяви - "А аз защо трябва да го уча тогава?!"

Последна редакция: вт, 27 яну 2015, 10:33 от Анонимен

# 668
  • Sumen, Shumen, Bulgaria
  • Мнения: 834
Ами права е, защо трябва да го знае? Моят син например по литература ми задава подобни въпроси. Ти откъде знаеш какво е искал да каже автора, като той отдавна е починал, може пък нищо такова да не си е мислил.....

# 669
  • Варна
  • Мнения: 2 036
Pomakova, да не би твоят син да е обменял мисли с моя? Laughing И моят такива ги разправя...

За съжаление грипът, или каквото там върлува в момента, не ни подмина. Виктор в недяля вдигна висока Т, вчера ходихме на лекар. Засега останаха само болките в гърлото и леко накашляне, утре ще ходим да го видят пак. Сестра му е добре засега, надявам се и по натам. Така, че и на нас ваканцията ни ще се отрази добре - ще се лекува у дома.


Последна редакция: вт, 27 яну 2015, 13:24 от julisa

# 670
  • Мнения: 8 803
Никой ли не е забелязал, че няма въпрос: какво е искал да каже авторът с .... Обикновено пише: Коментирайте внушенията на израза.....тоест какви размисли ти поражда (еди кой си) израз? Все пак се смята, че един израз поражда сходни размисли у четящите го. Затова се дават ключови думи за ориентир, а не се налага една определена дефиниция.
Има обаче и такива размишляващи, у които даденият израз може да породи съвсем различни размисли от тези на болшинството. Те се санкционират съответно. И стават причина за конфликт. Идват и обвинения, че се налага някакъв стереотип на мислене, че се поощрява зубренето на мнение. А това не е точно така...
Скрит текст:
Неотдавна сложих 0 точки на теза, в която беше зададено да се коментира стиха: ...и дето срещнат душманин/ с куршум да го поздравят/, а пък със сабя помилват..., по следния начин: Бунтовникът иска неговите братя, ако срещнат душманин, да го застрелят или да му отрежат главата, защото това са два начина за сигурно убиване.  Shocked Авторът на тези откровения се обиди, че не оценявам самостоятелното му мислене. ТОЙ виждал нещата така. А нали аз съм искала да се излагат собствените мисли? Обясненията ми, че тези му мисли не съвпадат с размислите на останалата четяща част от обществото, бяха приети като опит за налагане на чуждо мнение, тоест натиск за зазубряне на " правилното". Може пък Ботев да е мислел точно така: как сигурно да бъдат убити душманите. Crazy Отдавна е умрял, за да го питаме.
Може би литературата като предмет вече се е изчерпала в този си вид, чудя се.... Rolling Eyes

# 671
  • Пловдив
  • Мнения: 9 709
Ън, в крайна сметка внушението е точно такова. Само че начинът, по който е изказано, е неприемливо.
И какво е "правилното" според проверяващите внушение на този стих?

Най-вероятно никой учител вече не поставя въпроса какво е искал да каже авторът, но децата разбират по този начин "да отгатнем внушението".
Скрит текст:
Това грешно задаване на въпроса се набива в главите на всички студенти от преподавателите им по методика на преподаването на литература. Ако се "изпуснеш" и попиташ децата какво според тях е искал да каже авторът, получаваш по-ниска оценка. Та затова трябва да ги питаме какво внушава еди какво си ... не врат, ами шия.

Тези текстове са им много чужди и анализите са си чиста проба зубрене. Писането на тези е техника на извличане на точното изречение от зазубрените анализи. За съжаление това по никакъв начин не ги прави по-грамотни, още по-малко пък мислещи същества.

# 672
  • Мнения: 8 803
Внушението всъщност не е на действия някакви, а на идеи. Но днес идеите са нещо далечно за разбиране, а конкретиката е на върха. Може би възрастта не позволява да се обхване светът на идеите, а може би времето им е отминало и е дошло това на действията, на конкретния акт. И аз не знам точно...
 Правилното е да се разбере, че идеята за приемствеността на борбата за свобода е най-същественото, че акцентът е върху нея. Текстовете са им чужди по тази причина.

# 673
  • Пловдив
  • Мнения: 9 709
Ън, затова Ботев трябва да се учи в гимназията. А не седмокласниците да се мъчат с "На прощаване". Както и "Опълченците на Шипка", че първата част звучи като написана на суахили, ведно с цялата "Епопея на забравените". Обаче кой ли ме пита мен.  Simple Smile

# 674
  • Мнения: 8 803
Почти цялата литература е свят на идеи. Живеем в ред, който поставя други неща на върха на вниманието. Затова се питам дали литературата не се е изчерпала като предмет за обучение в училище във вида, в който все още върви. Преподаването на литература в горните класове е не по-малко...безумно упражнение.

Общи условия

Активация на акаунт