Синът ми ме влудява!

  • 28 855
  • 340
  •   1
Отговори
# 285
  • Мнения: 30 802
Да разпределиш дете от четвърти клас за мен си е живо престъпление срещу самото дете и неговото бъдеще. Все едно да му орежеш страниччните клонки, защото смяташ, че дървото трябва да стане високо, а не кичесто. В мозъците ни един от принципите, които са извлечени на база експериментални, невробиологични, невропсихологични, образно-диагностични и пр. методи е "ползваш или губиш", също както кората на мозъка съвсем физически реагира и се преструктурира според това, което прави/учи човек.


С мозък или без мозък, в моето училище ни профилираха набързо във футболна и математическа паралелка. Ясно беше, че дребните умници няма да станат футболисти, а от футболистите няма да излязат математици, ама само ще има повече бой и тормоз в класовете. Много добре ми се отрази това ранно профилиране.

Между другото задълбоченото мислене си е обща способност, ако си задълбал в математика в 4 клас, някой ден ще използваш същите способности, ако поискаш, и за музика, поне на високо любителско ниво.

Изобщо, до 16 трябва да ти е ясно, щото после да няма до 27 да се чудиш какво да бачкаш и да откриваш себе си. Образованието може фатално да ти забави старта.

# 286
  • София
  • Мнения: 62 595
Мен нацията не ме интересува, защото всеки си развива своя си мозък и решава как да се развива този на детето му. Дадох предостатъчно аргументи, при това най-научни, а който както ще да си ги тълкува. На мен ми е ясно, че ако си в Германия, щеш-нещеш ще ги ручаш жабетата и ще трябва да се адаптираш, така че не се изненадвам на това, което пишеш за немската нация, профилирането и пр.

Мамасита, вече написах еспешъли фор ю, че можеш да си приложиш всичките теории върхо своите соббствени деца. Дерзай! Трябва дела, а не думи!

# 287
  • Мнения: 626
Чета и си мисля, че ако гледаме на нещата в конкретика - всеки е прав. Всеки има примери на
не успели "пълни отличници", и реализирани съученици , не толкова ОТЛИЧНИ студенти и ученици!
Ами живота е шарен има ги всякакви . Системата е голям батак. Децата носят философията на домашното си възпитание и капацитет. Понякога гроздето е кисело, щото е високо.
Децата в повечето случаи не учат излишни неща, а ги учат зле.Слаб преподавател, мързелив и незаинтересован, лошо написани учебници , малко часове с много теория. За 7 години синът ми не е имал нито едно лабораторно занимание.На една родителска среща майка се опита да каже поне един опит да им направят по химия, физика- ама не , нямало епруветки Laughing.Иначе адимистративната час на школото е обзаведена от-до .  Peace Качеството няма никакво значение в образованието за възнаграждението на учителите.Важното е циганетата да се отчетат като образовани- другите , еми има частни уроци. Wink. Четох че в Германия редовно повтарят класове - докато не научат. В България
не съм чула за повтарящи - тук всички са поне за 3 Joy Затова и има неуспешни отличници - щото 6 не е писана за ПОЛЕЗНИ ЗНАНИЯ, от адекватно оценяване. Стига от мен .Бъдете здрави !

# 288
  • Мнения: 9 052
... защото всеки си развива своя си мозък и решава как да се развива този на детето му.  
Хм, да, само където пропускаш детето като съзнателно същество, което също решава. То не е вид кукла.
А за немската система- имам в момента възможност да сравнявам  Peace Да видим нататък, но за сега ми харесва възможността от 5 ти клас да определя профила и да не ми се налага да стресирам детето с предмети по които не е силно и няма интерес. Те не отпадат от програмата  Peace Просто в отделни профили се набляга на разли4ни неща като брой 4асове и практика по лабораториите.

# 289
  • Мнения: 30 802
На километър от мен има магазин за лабораторни материали и реактиви, ако съм толкоз на зор, епруветките струват стотинки, гледаш за експериментите от нета и въобще не се втелясваш какво щяло да научи дЯтиту.

Андариел, моята стратегия е да се върна на работа, да вържа връзки и като станат на 16, да мога да ги насочвам адекватно за реала, не за академизма.

Още чакам да видя как ще ги продадеш тия псевдоучения за мозъка. Монтесори градините и импровизирани центрове вече наводниха пазара, да видим ще се впишеш ли. Освен ако и ти не се занимаваш да учиш дечица да слагат капачки в бурканчета, да си развиват невроните...

# 290
  • София
  • Мнения: 62 595
Детето решава още от 9-месечно според нивото на опитността и компетентността си. Възрастните затова са измислени в живота, включително еволюционно, за да регулират действията от някакви детски решения,включително да им дава червена или зелена светлина. Девет-месечното решава, че трябва да е на земята и уверено прекрачва преградата  на леглото и полита.  В пети клас, което прави някъде към 10 години децата едва са започнали да имат някаква идея за това, че постъпките  им имат последствия, обаче пак са ограничени от конкретните обстоятелства и личните техни желания, които много често са очевадно грешни от гледната точка на възрастните. Те гледат да карат по най-лекото съпротивление - ако им е трудно по математика са готови да я зарежат тутакси, стига някой да им даде тази възможност. Те и житейски все още са незрели, а да дадеш пълна свобода на едно десет-годишно дете да определя какво да учи и какво не е като да дадеш на същото това дете да шофира по улиците.

Мамасита, вече за трети път ти пиша - твоя си работа - прилагай си теориите и плановете върху своите собствени деца и своя собствен живот.

Разбирам ужаса ти от всякакво знание за мозъка, но трябва доста да научиш по въпроса преди да обявиш нещо, което не знаеш за псевдоучение. Можеш да изкажеш възраженията си в статия, която да бъде публикувана в някое от научните списания и да обсъдиш въпросите с иззследователите.

не зная кога за последен път си виждала деца, за които развиването и завиването на капачки е непосилно, но аз съм видяла доста и много добре зная механизмите, които трябва да проработят в мозъка на детето, за да се научи да развива и завива капачки. И това  Можеш да питаш родителите, чиито деца не могат да завиват и отвиват капачки каква борба е, колко часове, нерви и усилия им е струвало на тях и на децата им усвояването на това само на пръв поглед лесно умение. ПогледнИ малко по-далеч от носа си и собствените си фантазии за гениалност.

Последна редакция: пт, 29 яну 2016, 11:00 от Andariel

# 291
  • Мнения: 9 052
  В пети клас, което прави някъде към 10 години децата едва са започнали да имат някаква идея за това, че постъпките  им имат последствия, обаче пак са ограничени от конкретните обстоятелства и личните техни желания, които много често са очевадно грешни от гледната точка на възрастните. Те гледат да карат по най-лекото съпротивление - ако им е трудно по математика са готови да я зарежат тутакси, стига някой да им даде тази възможност. Те и житейски все още са незрели, а да дадеш пълна свобода на едно десет-годишно дете да определя какво да учи и какво не е като да дадеш на същото това дете да шофира по улиците.

Тук ни се различават разбиранията. Аз след дългогодишна практика съм на мнение , че
1. "най-лекото съпротивление" е правилна стратегия и децата имат явно правилни инстинкти.
2. Освен червена и зелена светлина има и жълта ... И според мен в избора на профил и насока по интерес намесата на родителите би трябвало да бъде жълта максимално.
3. Като си толкова по твърдите граници ми кажи доказателсвтото че е сравнимо 1:1 с шофирането ! В 4 ти клас първи срок изкарват курс и книжка за движение с велосипед в градски условия. Курса е в рамките на учебната програма и се състои в теория и практика с кат и изпит по теория и практически, както и техически чек на колелото от специалисти. Това дали може или не може детето да участва в дживението из града го решават с изпит и има книжка с разрешение. До тогава може да кара само в парка, по тротоарите или пред възрастен придружител  .

т.е . не е сравнимо.

Последна редакция: пт, 29 яну 2016, 11:21 от Brideshead

# 292
  • София
  • Мнения: 62 595
и като си разбие главата с колелото на улицата колко ще го грее родителя, че детето е взело книжка пред тамошния КАт, ако е недооценило опасността и се е забило в някоя кола?
Децата не искат и да си мият ръцете, защото за тях това е излишно усилие, но родителите им ги учат. Те инстинктивно нямат проблем с това да си ходят с мръсни ръце, но родителят знае, че миенето на ръцете намалява опасността от зараза с хепатит А, глисти и пр. Оставяш ли го на инстинктите му?
Относно профилирането теб като родител и него като дете системата ви притиска да направите избор по кой коловоз да тръгнеете, така че светофара ко контролира тя, и в пети клас не само не ви държи на жълто, а и направо ви свирка да не се мотаете, когато е светнала зелено.

# 293
  • Мнения: 9 052
никой не ме притиска. ако искам ще повтори годината докато назубри матето и ще го пусна в природоматемати4еския профил  Mr. Green Голям келепир, след като се интересува от екология, зоология, орнитология и биология ?!
А пък в същото време намирам гимназия с интересния за нас профил ,но не , не е престижен! ще учи каквото му се каже и пункт!
Също има интереси например към фотография, рисуване , география, минерали и пътешествия  ... хм ... да ами аз намирам гимназия в която има два профила : Изкуство с фотография и рисуване и биология ... като първите 2 години 5,6 клас оставят децата да се ориентират между профилите и какво ? Да го запиша в съвсем друга гимназия да учи математика и физика или в някое спортно у-ще защото имаме едно много престижно в града ?!
Ами нека има различни родители. Аз явно съм от другите.

По повод колелото .. ами да ти кажа не виждам наоколо некролози на премазани деца, а децата ходят на училище с колела , като в гимназиите през целия град . Момичета , момчета , зиме и лете .
Виждала съм инцидент на дете с колело и кола (не беше тежък) , шофьора задминал без да спази дистанция отстрани защото бързал и детето се уплашило и одраскало паркирана отстрани кола. Ами полицая каза на баща му да го качва на колелото и да го праща в къщи с колело и че той не би свалил сина си от колелото при такъв инцидент, защото няма да се научи.

# 294
  • София
  • Мнения: 62 595
е, как да не те притиска системата, щом ти казва, че точно в пети клас ще ги профилира и трябва да изберете къде и какво да учи, и естествено да си даваш сметка поетият коловоз до коя крайна гара води! Можеш и да не профилираш, но тогава също си даваш сметка относно гарата на коловоза. Днес може да иска екология, а след пет години да бъде запленен от инженерството. Тогава какво правиш, тръгвате да наваксвате с математиката?  Петилетката за една година ли  ще изкарате?
Както и да е - решенията са си твои, не си длъжна да обясняваш.

# 295
  • Мнения: X
Ако на едно дете му е трудна математиката и кисне по 3 часа над  1 задача, значи няма математическо мислене и математиката наистина не е за него, няма да стане математически гений.
За сметка на това пък може би умее да пише страхотни рими/има добър физически статус/обича да чете "Дон Кихот" и опитва да пише....
Е, защо да си губи времето и нервите да решава ненужни задачи, ако може за това време да напише едно стихотворение?

Не смятам, че 4-5 клас е рано.Дотогава вече ясно си е проличало дали дадено дете има някаква природна дарба-музика, рисуване, дали повече му се удава математиката или хуманитарните науки.
За един бъдещ Бил Гейтс е убийствено да го карат да чете "Война и мир" или ""Клетниците" и да им прави разбор.Ако се е посветил на математиката и информатиката, ще стане "Бил Гейтс" и без литературните анализи.

Има мнооого какво да се променя и желае в образователната ни система, ама като гледам как "върви", най-вероятно и за правнуците ми няма да е адекватна.

# 296
  • Мнения: 9 052
Andariel не, пращам го да свири на цигулка ! Музикант, това звучи гордо . На мен ми звучи. Отколешна мечта да си имам дете цигулар! Т.е. гърч или не НЕ ПОДЛЕЖИ НА ПРОМЯНА!

Айде стига глупости.  То без силна страна математика само екологията е възможна професия ? Няма други. 

# 297
  • София
  • Мнения: 62 595
Кой е казал, че трябва да става гений и математиката не е за него? За да не е за него, значи трябва да е със сериозна дискалкулия, интелектуални проблеми, мозъчни увреждания и пр., но това вече са извън плоскостта, на която обсъждаме нещата, макар че дори със сериозни предпоставки за "неуспех" могат да се постигнат доста добри резултати. Всяко обикновено дете може да се справи с училищния материал по математика със сигурност до четвърти клас, а също и до седми. Ако му е трудно, значи трябва да се работи допълнително. Що за залитане от крайност в крайност - или хич не му се поллучава и защо да я учи, или трябва за дда учи, да е непременно гениалност! Вие сериозно ли ги мислите тези неща?

# 298
  • София
  • Мнения: 17 282
Абсолютно не е рано профилирането в 5 клас, много се надявах и тук да се случи, ама надали. То затова и родителите зорлем си профилират сами децата в някакви полу-училища, полу-гимназии с шантав статут. Включително и аз така постъпих със сина си, държа си изпит и отиде в паралелка с математически профил - само дето не баш профилиране, понеже учеха повече математика, но нищо друго не им беше спестено - а имаше много, което може да се спести, по мое мнение.

# 299
  • Мнения: 30 802
Обаче е много яко, че БГ-Мамата не се е втелясала на тема САТ. За нас това е оня изпит с елементарната математика, дето може да го вземеш и 10 пъти и детето там само се занимава, ако иска.

Но хАмериканките се втелясват повече и от Андариел. Представям си ако тя и децата й трябваше да се изправят срещу САТ каква баталия щеше да настане...

Пети клас е идеално за профилиране, на 16 вече няма да има дъщери, дето се реят в пространството и нямат представа какво ще следват.

А ако някой изведнъж толкова се влюби в математиката, ама наистина нещо му просветне, може да навакса за 1-2 години. Ученето не е линейно, има хора, дето им просветва.

Общи условия

Активация на акаунт