Отговори
  • Мнения: 65
Съпругата ми пътува на 31 март за Амстердам със самолет на Bulgaria Air от Аерогара София.
Там от 01 до 02 април се проведе Международен фолклорен фестивал с участието на самодейни
колективи от 25 страни в света.
Жалкото е че на половината от участниците в българския ансамбъл, куфарите им не пристигнаха
с тях в Холандия. Получиха се големи притеснения в групата им, защото вътре в багажа им
се намираше целия личен сценичен инвентар на всяка една от участничките в това събитие.
В краен случай след намесата на посолството ни, багажа бе върнат /незнайно откъде/ на собствениците им.
Установи се със сигурност че неприятния инцидент е станал по вина на българските летищни власти !
Интересувам се тези лица /на които бе изчезнал багажа / имат ли право на компенсации и обезщетения
в този неприятен случай !?

http://www9.zippyshare.com/v/Hyr6MQcd/file.html

# 1
  • here and now
  • Мнения: 4 231
Аз се чудя как от всичко искате да вземете пари. Такива неща се случват редовно и нали все пак са си получили багажа? Мен по-скоро би ме итересувало какво да направя , че да не се случи пак на мен и ли на други хора.

# 2
  • София
  • Мнения: 30 142
Какви компенсации? Lufthansa ми загубиха багажа и си го получих чак на следващия ден вечерта. Пътувах по работа и вътре ми бяха костюми, гримове, аксесоари.

Последна редакция: сб, 08 апр 2017, 01:49 от missence

# 3
  • Мнения: 22 867
А скъсаните нерви, стрес, неудобства? Това, че се случват редовно подобни неща, не е оправдание. Ето тук има инфо, лявата зелена част.


Скрит текст:


Загубен, закъснял или повреден багаж

Регистриран багаж
Ако вашият регистриран багаж бъде загубен или повреден или закъснее, авиокомпанията носи отговорност и вие имате право на компенсация, която може да достигне 1220 евро. Ако обаче щетата е в резултат от присъщ дефект на вашия багаж, нямате право на компенсация.

Ръчен багаж
Ако ръчният ви багаж бъде повреден, авиокомпанията носи отговорност, ако вината за повредата е нейна.

Застраховки за пътуване
Ако пътувате със скъпи вещи, можете да поискате по-висок таван за компенсация (над 1220 евро), като заплатите определена такса. За целта трябва да направите предварителна декларация пред авиокомпанията най-късно при регистрацията. За да бъде сигурно, че разполагате с достатъчно застрахователно покритие, е препоръчително да си направите частна застраховка за пътуване.

Как да се оплачете?
Ако искате да подадете жалба за загубен или повреден багаж, това трябва да стане писмено в рамките на 7 дни, или в рамките на 21 дни от получаването на багажа ви, ако е бил забавен. Няма стандартен формуляр за целия ЕС.

# 4
  • София
  • Мнения: 30 142
Съмнявам се някой от ансамбъла да си е застраховал багажа.

Австрийците са давали компенсация (един безплатен билет) при събиране на 2 полета и липса на места за всички. Отделно обявиха, че ако останеш доброволно за полета на другия ден, ще осигурят хотел, вечеря и закуска, безплатен транспорт от и до летището.

# 5
  • Мнения: 65
Какви компенсации. . .!?
Наистина ние българите сме изключителни глупаци и за това сме в "опашките"
на всички световни класации, щом разсъждаваме по този елементарен начин !?
На запад хората търсят компенсации за парите си, дори тогава когато в ресторанта
където са отишли да обядват им . . . сервират супата студена !
А ние ще си мълчим като "овце за стригане" дори тогава когато пътуваме за Международен
фолклорен фестивал /където сме поканени/ без никаква подкрепа от страна на държавата,
а и в допълнение на това твоите сънародници да ти затрият багажа, като по този начин
те лишат от нужните ти атрибути за репетиции преди представление и да те оставят без
долно бельо и нощница да мръзнеш в хотела . . .
"Наистина българите си заслужаваме да бъдем най-нещастната и бедна страна в Европа !"

Последна редакция: нд, 09 апр 2017, 12:04 от centaur

# 6
  • София
  • Мнения: 30 142
Ти като не си овца, си търси правата. Какво си седнала да се жалваш из форумите? Нали не си от глупавите, а явно от най-умните, отивай, пускай жалба и си търси парите!? Защо си дрямала досега? Да сте реагирали на момента.

Ако пътувате редовно със самолет, ще си знаеш правата и задълженията и ще реагираш светкавично.

Скрит текст:
п.с. извинявам се за грубия тон на останалите в темата, но най-обичам да казваш мнение и някой да "скача" с обиди за българите и нацията. Няма друг народ, който толкова много да обижда сам себе си. По това може да съдим, колко сме "умни".

Последна редакция: нд, 09 апр 2017, 12:22 от missence

# 7
  • Мнения: 65
А скъсаните нерви, стрес, неудобства?
Това, че се случват редовно подобни неща, не е оправдание.


А вас ви поздравявам лично,
за достоверната и компетентна информация която ми предоставихте навреме,
тъй като тя изигра своята положителна роля върху тези членове от фолклорната ни група,
които претърпяха този неприятен инцидент в Амстердам.
Сега те са по-сигурни и обнадеждени след подадената от тях груповата жалба, 
че по Закон в срок от 6 месеца ще получат полагаемите им се КОМПЕНСАЦИИ от
Застрахователното дружество Армеец с което Терминал 2 на Аерогара София работи в момента:

http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/collage_copy.jpg

# 8
  • София
  • Мнения: 30 142
Затова е хубаво човек да може и да чете, иначе някак ще е част от стадото с овцете.

# 9
  • Мнения: 22 867

А скъсаните нерви, стрес, неудобства?
Това, че се случват редовно подобни неща, не е оправдание.


А вас ви поздравявам лично,
Скрит текст:
за достоверната и компетентна информация която ми предоставихте навреме,
тъй като тя изигра своята положителна роля върху тези членове от фолклорната ни група,
които претърпяха този неприятен инцидент в Амстердам.
Сега те са по-сигурни и обнадеждени след подадената от тях груповата жалба, 
че по Закон в срок от 6 месеца ще получат полагаемите им се КОМПЕНСАЦИИ от
Застрахователното дружество Армеец с което Терминал 2 на Аерогара София работи в момента:

http://forum.skynomad.net/gallery/albums/userpics/collage_copy.jpg


Пожелавам успех тогава и дано да получат съответните компенсации, понякога и това коства нерви, но все пак е стъпка напред и си струва! Peace

# 10
  • here and now
  • Мнения: 4 231
Чудесно е, че ви се решава проблема. Компенсациите може би ще ви върнат причинените стрес, неудобства и ще заличат неприятния спомен?
Не оправдавам никого за създалата се ситуция. Аз също бих потърсила отговорност с цел да не ми се случи отново и да не се случи на друг.

# 11
  • София
  • Мнения: 30 142
labrex, само да уточня, че до 20 дена багажът не се води загубен/ изчезнал, а се води забавен. След този срок се води "безвъзвратно изгубен". В двата случая компенсациите са различни.

Задължително се прилагат:
Протокол за нерегулярност на багаж (Property Irregularity Report - PIR)
бордни карти
багажен етикет
жалба
банкова сметка

Обикновено компенсацията на BG air е около 20Е/кг за загубен багаж, но след проверка на случая от авиокомпанията.

Общи условия

Активация на акаунт