Отговори
# 345
  • Мнения: 4 533
благодаря за решенията
това ми се струва доста трудно за 4 клас
съотношения, дроби
отговорът пише , че е 4020м

# 346
  • Мнения: 982
благодаря за решенията
това ми се струва доста трудно за 4 клас
съотношения, дроби
отговорът пише , че е 4020м

Може и така.

За времето, за което Явор изминава 20 000 метра, Иван изминава 17 000 метра.

Следователно, за всеки 20 метра изминати от Явор, Иван изминава 17 метра.

За времето, за което Явор ще измине 1 200 = 60 . 20 метра, Иван ще измине 60 . 17 = 1 020 метра.

Следователно, когато Явор финишира, Иван ще е изминал 17 000 + 1 020 = 18 020 метра,
т.е. ще е на 21 200 – 18 020 = 3 180 метра от финала.

# 347
  • Мнения: 4 533
Ant твоето решение ми се струва по просто. Ще го обесня
Интересно защо е даден отговор 4020м
Може да е грешка Confused

# 348
  • София
  • Мнения: 143
Здравейте!
Бихте ли ми обяснили принципа на решаване на такъв тип задачи за 4ти клас:
Ако чувалче картофи и една диня тежат колкото пет такива дини, а три дини и 2кг. захар - колкото 5кг. ориз, една диня и 1кг. сол, колко килограма тежи едно чувалче картофи?

# 349
  • Мнения: 7 285
Продуктите в килограми са ни все едно теглилки.

"Ако чувалче картофи и една диня тежат колкото пет такива дини"- следователно 1 чувалче картофи тежи колкото 4 дини.

"три дини и 2кг. захар - колкото 5кг. ориз, една диня и 1кг. сол"- следователно 2 дини тежат 4 кг, следователно една диня е 2кг.

Следователно едно чувалче с картофи е 8кг

# 350
  • Мнения: X
Здравейте!
Бихте ли ми обяснили принципа на решаване на такъв тип задачи за 4ти клас:
Ако чувалче картофи и една диня тежат колкото пет такива дини, а три дини и 2кг. захар - колкото 5кг. ориз, една диня и 1кг. сол, колко килограма тежи едно чувалче картофи?
Wear Purse + Flowers Watermelon = Flowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers Watermelon
Махаме по една диня от двете страни.
Wear Purse = Flowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers Watermelon
Нататък названията на продуктите, чието количество е измерено в килограми, нямат значение.
Flowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers Watermelon+2кг=5 кг+ Flowers Watermelon +1кг
Махаме по една диня от двете страни.
Flowers WatermelonFlowers Watermelon+2кг=5 кг+1кг
Flowers WatermelonFlowers Watermelon+2кг=6кг
Махаме по 2 кг от двете страни.
Flowers WatermelonFlowers Watermelon=4кг
Значи една диня тежи 2 кг.
Wear Purse = Flowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers WatermelonFlowers Watermelon
Чувалчето е 4.2 = 8 кг.

# 351
  • Голямата Мушмула ¯\_(ツ)_/¯
  • Мнения: 41 980
я да види дали ще стане така

чувалче картофи и диня = 5 дини
чувалче картофи = 4 дини

3 дини + 2кг = диня и 6 кг
2 дини = 4 кг
4 дини = 8 кг

но 4 дини са равни и на 1 чувалче картофи, значи и то е 8кг

# 352
  • Мнения: 7 285
На Дидева дините са брилянтин!

# 353
  • София
  • Мнения: 143
Безкрайно благодаря! Отворихте ми очите за начина на решаване на този тип задачи. Бъдете здрави!!!

# 354
  • Мнения: 57
Две задачи за 7клас:
Зад.1 В ∆АВС <АВС =120 и BP и CQ са ъглополовящи. Колко градуса е <PQC ?
Зад.2 В равнобедрения ∆АВС (АС=ВС) АL е ъглополовяща. Ако СL=АВ, колко градуса е <АСВ?
Ще съм благодарна, ако някой помогне!

Редактирам се, защото по късни доби успях да реша втората задача Simple Smile
Ако на някой му е интересно - построих АМ=АВ  (М е върху АС)
Но още се потя над първата задача и се надявам на някой тук.

Последна редакция: пн, 05 мар 2018, 09:07 от Б1

# 355
  • Мнения: 982

Зад.1 В ∆АВС <АВС =120 и BP и CQ са ъглополовящи. Колко градуса е <PQC ?


Отг.: <PQC = 30o.

Ще маркирам основните стъпки на решението.

Първо ще докажем, че правата PQ e ъглополовяща на <АРВ.

Нека точките X, Y и Z са пети на перпендикулярите от точка Q съответно към правите ВС, АС и ВР.

CQ е ъглополовяща на <АСВ и следователно QX = QY.

<ABX = <ABP = 60o, т.е. правата ВА е ъглополовяща на <ХВР, откъдето QX = QZ
 и QX = QY = QZ.

От QY = QZ следва, че правата PQ е ъглополовяща на <APB.

Следователно, <QPB = ½<APB = ½(<PBC + <PCB) =
= ½(60o + <ACB) = 30o + ½<ACB.  

През точка С построяваме права успоредна на правата PQ, която пресича правата АВ в точка R.

От успоредността следва, че <PQC = <QCR.

<QCR = <PCR – <PCQ = <PCR – ½<ACB.

<PCR = 180o – <QPC = 180o – <QPB – <BPC =
= 180o – (30o + ½<ACB) – (120o – <ACB) = 30o + ½<ACB.

<PQC = <QCR = <PCR – ½<ACB = 30o + ½<ACB – ½<ACB = 30o.

# 356
  • Мнения: 57
Ant12, МНОГО, МНОГО ТИ БЛАГОДАРЯ! Hands Clap
Възползвах се от доказателството ти, че PQ е ъглополовяща на ъгъл АРВ и  след това се опитах да избегна допълнителното ти построение. Успях да изразя ъгъл PQC като разлика на ъглите CQY и PQY , които пък са изразени от правоъгълните триъгълници, в които участват.
Но помощта ти ми беше много необходима.
С риск да съм нахална, ще напиша още една задача:
Зад.3 В триъг.АВС  ъгъл АСВ=63 и АН и ВР са височини (Н е върху ВС, Р е върху АС)
Да се намери колко градуса е сборът на ъгъл РНС и ъгъл АВС.

# 357
  • София
  • Мнения: 318
Моля за помощ със задача за 3 клас от "НЕМО".
Снежната кралица знае, че през източната, южната и западната врата в замъка ѝ са влезли Кай, Герда и еленът и всеки е влязъл през различна врата. Тя попитала вълшебното си огледало кой откъде е влязъл. То отговорило: "Еленът е влязъл през източната врата. През южната врата не е влязъл елен. Герда не е влязла през западната врата". Снежната кралица разбрала, че огледалото само веднъж е казало истината и открила кой през коя врата е влязъл. Открийте и вие.
По описанието на огледалото всичко се намества перфектно, да ама то не било казвало истината... Cold Sweat

# 358
  • Русе
  • Мнения: 12 246
Герда не е влязла през западната врата&quot;.
Ако това е вярното твърдение.
Герда е влязла или през южната или източната врата. Еленът през южната, а Кай остава през западната.

# 359
  • Мнения: 30
Моля за помощ за следната задача от ЕК национален кръг, 4 клас. Мисля, че задачата е решавана , но не мога да я намеря.
Проведена е анкета с 28 деца дали са пътували със самолет, влак или автомобил. Оказало се, че всяко дете е пътувало с поне едно от тези превозни средства. Осем от тях са пътували само с автомобил, а три – със самолет и автомобил. Пет не са пътували само със самолет. Осем са пътували със самолет и влак, като четвъртинката от тях са пътували и с автомобил. 14 деца са пътували с влак и точно толкова със самолет. Намерете възможно най-малкия брой така, че при произволен избор на такъв брой деца измежду всичките 28 ще е сигурно, че сред тях има поне 3, които са пътували с точно две от трите превозни средства.

Общи условия

Активация на акаунт