Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 4

  • 66 006
  • 807
  •   1
Отговори
# 585
  • София
  • Мнения: 230
Е това поне е някаква надежда, че има някакъв шанс, макар и 0,1% да успеем. И още един въпрос - може ли малко повече инфо точно каква е процедурата. Отивам във всяко едно училище и подавам заявление. Идва класиране и примерно детето е прието в две училища (напълно примерно). Записвам го в едното и освобождава мястото във второто училище за следващо класиране. Така ли е или е по някаква друга система. При градините ставаше в системата, че ако е прието в едната градина, то не може да е прието в никоя друга за провежданото първо (примерно) класиране. Училищата нямат такава система или поне аз не знам.
А питам защото за всеки случай мисля за подам заявления в повече от едно училище и искам да съм наясно точно какво следва след това.

# 586
  • Мнения: 536
Здравейте! Наколенената черта в “постоянен/настоящ” означава “и” или “или” в критериите за прием? Т.е. Ако Постоянният адрес на детето се различава от настоящия и единият от двата попада в административния район на училището от над 3 години, а другият - между 1 и 3 години, в коя група ще се класира детето?

Освен това, ако родителите не са сключили брак, разбирам, че адресът на майката е адрес на детето, това може ли да се промени и адресът на бащата да бъде приет за адрес на детето?

Благодаря!

# 587
  • Sofia
  • Мнения: 7 458

Дете, с адрес в прилежащия район , граничен на прилежащият район на училището получава 5 точки - това като част от допълнителните критерии.

Какво трябва да значи този критерии. Нещо не ми става ясен. Нашия адрес е извън прилежащата територия на училището. Но пък е в административния район на същото. Съответно това трябва ли да значи че се водим в граничен район към прилежащия? Не мога да си го обясня
Детето попада в прилежащата територия на едно училище - това са първа, втора и трета група. Прилежащото ви училище има съседни училища (къде по-близо, къде по-далече). За тях получавате 5 допълнителни точки, защото прилежащите им територии са гранични  на територията на вашето училище (териториите им се допират).
Тук не се гледа административният район, а кои са близките училища до вашето.

# 588
  • София
  • Мнения: 34 662
Здравейте! Наколенената черта в “постоянен/настоящ” означава “и” или “или” в критериите за прием? Т.е. Ако Постоянният адрес на детето се различава от настоящия и единият от двата попада в административния район на училището от над 3 години, а другият - между 1 и 3 години, в коя група ще се класира детето?
Наклонената черта означава "или". Ще се класира в първа. Гледа се по-изгодният адрес за детето.

Освен това, ако родителите не са сключили брак, разбирам, че адресът на майката е адрес на детето, това може ли да се промени и адресът на бащата да бъде приет за адрес на детето?
Не винаги адресите на майката и на детето съвпадат. Гледа се само адресът на детето, адресът на родителите не се гледа. Сключването на брак няма значение. Може да регистрирате детето на друг адрес, примерно на този на бащата, но тогава губите 3-годишната уседналост.

Благодаря!

# 589
  • София
  • Мнения: 175
Ако си в Младост 1, ще можеш да кандидатстваш в Младост 2 и Младост 1А, но не и в Младост 4 с допълнителните 5 точки.
Не е баш така. В Младост 1 има три училища. Ако си в района на 118, съседни се падат 125-то и 10-то, а не  Младост 2 и 1а.

# 590
  • Мнения: 4 549
Кога се гледат тези 5 точки за съседно училище? Когато всички деца по местожителство са приети и се минава на точките ли? Директорките ще имат ли право да си пишат критерии от рода "Дете (внук) на много изявен наш ученик", както беше в 107- мо или пък "3 години учило немски език" в 20-то (при положение, че в 1 клас започват от азбуката)?
И последен въпрос 41-во съседно ли е на 20-то по тази наредба?

# 591
  • София
  • Мнения: 3 909
Директорите вече нямат право да налагат собствени критерии. Всички училища ще са с еднакви. Ако искат да си приемат внучето, ще си го приемат и никой няма да разбере. Т.е. както винаги е било, но няма да го знаем.

Кое училище на кое е съседно в смисъла на наредбата е рано да се каже.
Но би трябвало да е това: районът на едно училище е ограден от други райони, в които има училища.
А може и всички училища в административния район да се приемат за съседни.

# 592
  • София
  • Мнения: 7 366
Директорите вече нямат право да налагат собствени критерии. Всички училища ще са с еднакви. Ако искат да си приемат внучето, ще си го приемат и никой няма да разбере. Т.е. както винаги е било, но няма да го знаем.


Възможно е да се получи точно както го описваш - т.е. да се случват нещата безконтролно. И най-съвършената система ще издиша, ако няма адекватен текущ контрол. И в тази връзка - досега не съм особено впечатлена от ресурса, който СО вкарва за упражняване на контрол, в който и да е аспект. Само слушаме извинения.

# 593
  • София
  • Мнения: 3 909
Те изобщо не са обещали контрол.

В едно от елитните, дето миналата година влезе прокуратурата, изобщо не им дреме. Обърнали са го на бащиния и ще си приемат пак както преди.

# 594
  • Мнения: 183
Те изобщо не са обещали контрол.

В едно от елитните, дето миналата година влезе прокуратурата, изобщо не им дреме. Обърнали са го на бащиния и ще си приемат пак както преди.

Като направят електронна система за прием в 1-ви клас, ще се ограничи до минимум риска от нерегламентиран прием. Предвижда се за следващата учебна година 2019/2020.

# 595
  • София
  • Мнения: 2 090
Дали?! В детските градини въпреки наличието на електронна система, процъфтява бизнеса с допълнителен(скрит) прием.

# 596
  • София
  • Мнения: 7 366
Съгласна съм с DonaFlor. Електронната система е добра за гражданския контрол (както и за куп други неща, но темата е за контрола). А силата е в ръцете на СО, гражданите не могат нищо да направят.

Влезте в ИСОДЗ на сайта на ОДЗ 2 Звънче да видите колко нарушения ще откриете, а СО какво прави - награждава директорката  Joy. И я снима заедно с Йорданка Фандъкова в рекламни постове!

# 597
  • Sofia
  • Мнения: 4 829
Не знам точно какво ще стане по-ясно с влизане на он лайн система, като всяко класиране ще е по входящ номер. Как  ще разберете кой стои зад номера. Между другото и за детските градини вече няма да се класира с имена. И там нищо не се промени, нито яснота ще има, нито ограничават приема на деца с ХЗ. Много важно, че в системата ще има номер на дете с ХЗ, какво точно ще промени това...

# 598
  • Мнения: 35 364
Ако си в Младост 1, ще можеш да кандидатстваш в Младост 2 и Младост 1А, но не и в Младост 4 с допълнителните 5 точки.
Не е баш така. В Младост 1 има три училища. Ако си в района на 118, съседни се падат 125-то и 10-то, а не  Младост 2 и 1а.

 Shocked Shocked Shocked Вярно ли само за най-близките училища?!?!? Дори не и за квартала като цяло!?

# 599
  • София
  • Мнения: 6 884
Колкото и пробив да има в електронната система, това с приема в 1ви клас без система е пълен ужас. Поне в електронната система могат да се видят някакви списъци ( с имена или само номера) и да се прецени наплива и къде човек да си подреди детето. Толкова драми, неизвестност и скъсани нерви ще се спестят само с това. Ние миналата година подадохме в поне 4 училища, и до последно бяхме в пълно неведение къде какъв шанс имаме. Щях да си спестя нерви , обикаляне, събиране на документи и следене на доп критерии и сметки на точки, ако виждах списъците и наплива ( колко деца кандидатстват) в някоя система.

Общи условия

Активация на акаунт