Прием на ученици в първи клас в общинските училища - София - 6

  • 53 107
  • 737
  •   1
Отговори
# 525
  • София
  • Мнения: 34 982
Последно по горната неуместна тема от мен - следя някои теми за имоти/квартали и само да се спомене лозенец и става същото като тук. Познай кой пише нон-стоп...
Иначе абсолютно споделям твоето мнение, bubcheto15...
Скрит текст:
Този даже и аз съм го забелязала няколко пъти, татко Мецан май му беше никът. Само някой да спомене нещо положително за Лозенец, и той каканиже 5 страници колко било ужасно. Добре че не е в тази тема, че щеше да стане абсолютно безполезна.

# 526
  • София
  • Мнения: 5 620
Искам да попитам нещо във връзка с т.нар. иновативни паралелки. В нашето училище с аобявени 2 такива (с Jump Math) и в заявлението имаше опция да избереш дали желаеш или съответно не желаеш детето ти да е в такава паралелка.  Имате ли представа как се случва класирането, ако напр. има повече желаещи за тези паралелки?

# 527
  • София
  • Мнения: 4 878
Трябва да измислят нещо, за да пресеят децата. Но какво биха измислили - нямам идея. Ако не е прието, отиваш и питаш защо. Имам едни подозрения, че на по-настоятелни родители може да им се получат нещата.
При сина имаше яки местения на деца до последно.
За тази учебна година при желаната учителка на випуска, която между другото се занимава с jump math, едно познато дете беше записано при нея, а друго - не. Били посочили учител при записването. Не е имало 'критерии' или поне майките не знаят или не ми казват.

# 528
  • Мнения: 2 237
Коя е желаната учителка? Теодора Иванова ли?

Последна редакция: пт, 11 май 2018, 08:23 от gato

# 529
  • София
  • Мнения: 4 878
Коя е желаната учителка? Теодора Иванова ли?
138-мо, Василиаду Simple Smile Нямам идея как са записвали децата в нейния клас.

# 530
  • Мнения: 2 237
Коя е желаната учителка? Теодора Иванова ли?
138-мо, Василиаду Simple Smile Нямам идея как са записвали децата в нейния клас.



Помислих, че говориш за друго училище - извинявай.

Според мен избора на езици и jump math ще определят учителката и ако някой много държи да е при конкретна такава, а е избрал неправилната опция, това може после да се получи като аргумент да не бъде разпределен при нея.... Всичко в рамките на догадките обаче.

# 531
  • София
  • Мнения: 4 041
Честно казано нямам никаква идея как ще се разпределят децата ако са повече желаещите за тези иновативни паралелки. Не би трябвало да е на принципа на избор на учител, защото реално нямаме право да избираме учители. Аз си мисля, че най-вероятно няма единно решение за всички, а всяко училище ще си решава локално. Тука вече може да играе дори и диагностичен тест, защото не се касае за прием в училище, а за разпределение на децата по паралелки.

# 532
  • Мнения: 1 959
Ами според мен ще ги разпределят първо по желание, после ако са много децата , ще ги разпределят по махленски принцип( познати дечица, с брат/сестра в училището ; деца на които родителите им са по дейни и ходят да разговарят с директорите и т.н.). Както по-горе някой каза - до и че след септември месец има местене на деца вътрешно Simple Smile

# 533
  • Мнения: 3 454
Зелено човече, не се знае как, но според мен ще е по някакво решение на ръководството на училището.
Когато моето дете беше първи клас, имаше преди разпределението по паралелки, т.нар. диагностика, която трябваше всички задължително да минат, като проверка за готовност, доста сериозна, един час задачи звуков анализ, мат. логика и др. подобни, като казаха, че съобразно резултатите ще правят разпределението по класове, за да имало уравновесеност, т.е. да няма в един клас силно изоставащи или силно напреднали. На практика се оказа, че част от родителите, които са с по-големи деца, са посочвали предпочитан учител, при който примерно са били и по-големите им деца, и са удовлетворили желанията им.
Към настоящия момент поради различните изучавани втори чужди езици, паралелките се определят съобразно посочения такъв език.
Мисля,че ако желаещите за тези паралелки са повече от местата, трябва да се постави въпросът на ръководството на училището и дано не е по приятелско, махленски или връзкарски принцип.

# 534
  • София
  • Мнения: 1 395
Понеже сме доста критично настроени към Системата, включая и пишещият тези редове, реших да се поинтересувам като как е решен въпросът по широкия свят и да речем във Франция по-конкретно. А там регламентът гласи следното:
Concernant les écoles publiques, et s'il existe plusieurs écoles dans votre commune, votre mairie vous indiquera l'école correspondant à votre secteur d'habitation. Votre enfant devra être scolarisé dans l'école de secteur, sauf dérogation à demander au maire.
Накратко - ако във вашата община има повече от едно публично училище, кметството ще ви посочи училището, съответстващо на района ви на местоживеене. Вашето дете ще бъде записано в училището в този район, освен ако с молба до кмета не бъде направено изключение.

Не коментирам, а само констатирам. Но въобще, когато се питаме каква да бъде нашата система, е добре да се проучи чуждия опит и доколко е приложим за нас.  Дали МОН и СОС са го направили?

Последна редакция: пт, 11 май 2018, 14:10 от bganio

# 535
  • София
  • Мнения: 3 916
Че сега как е?
И на нас ни посочват къде сме районирани и ни позволяват да си изберем и други места. Само дето не ходим при районния кмет, а в училището.

# 536
  • Мнения: 9 907
Аз лично нямам проблем с това, че има райониране по принцип.
Проблема според мен е че това райониране се прави по метода на “седнал там някой си и разчертал едни линии”.
Абсурдно е училището, в което разпределят детето ми да е два пъти(а като че ли и малко повече) по-далеч от най-близкото по местоположение.
Абсурдно е, че и без да съм си променяла адреса в последните години, миналата година другото ми дете попадаше в района на трето училище..

# 537
  • София
  • Мнения: 1 395
В Англия обаче нещата изглеждат доста по-либерални, а административната намеса много по-деликатна, и това не ме учудва. Затова няма проблем, проучвайки чуждия опит, да търсим система, която най-добре да ни пасва. Дано я намерим.

Admission criteria
All schools have admission criteria to decide which children get places. The school or local council usually set these.
Admission criteria are different for each school. For example, schools may give priority to children:
- who have a brother or sister at the school already
- who live close to the school
- from a particular religion (for faith schools)
- who do well in an entrance exam (for selective schools, for example - grammar schools or stage schools)
- who went to a particular primary school (a ‘feeder school’)
- in care or being looked after (all schools must have this as a top priority)
- who are eligible for the pupil premium
Your local council can give you a booklet about schools’ criteria and how to apply.

# 538
  • София
  • Мнения: 3 916
second, случва се и такова райониране. Може близкото ви училище да е район на квартал без нито едно. Все някъде трябва да ударят чертата.

В това близкото ползвате 5т за гранично обаче. Щом ви е наблизо, имате познати, помолете да ви отстъпят настоящ адрес, че да минете в трета група.

А миналата година районирането на много места не беше адекватно, затова и го промениха.

bganio, на кого да пасне системата? В Англия изглежда като тук.

# 539
  • София
  • Мнения: 34 982
Хм, явно МОН са проучили френския и английския метод.

Общи условия

Активация на акаунт