Практически шофьорски изпит

  • 4 237
  • 28
  •   1
Отговори
  • 1
  • 2
  • Всички
  • Мнения: 12
Здравейте... Вчера бях на практически изпит в Добрич... Много от улиците са изкопани и дупките са истински дълбоки и през тях трябва да се минава много бавно... Направих само 2 грешки и двете бяха карайки в еднопосочно платно но в ляво разбира се сетих се да се престроя в Дясно не след дълго... Тоест карах почти перфектно но точно в началото на последният баир(изкачване) имаше огромна дупка(изкопана+на завой+след светофар с мигаща жълта светлина) а аз не се съобразих и не дадох на 1-ва предавка но това не е причината поради която ме скъсаха... Автомобилът тръгна назад поради липсата на скорост(което аз усетих) зад нас имаше автомобил(спрял) и веднага натиснах съединителя и спирачката и автомобилът ни спря... но същото направи и изпитващият... и накрая получих "Не - поради намеса на изпитващият." Също така той говори по телфонът 10/25 минути от изпита. Преди това бях свидетел за друг курсист и същия изпитващ не използваше телефон и дори си създадох впечатлението че трябва да се пази тишина... Това не е ли нередно ? Изпитващият постъпил ли е грешно ? Сега това ще ми коства 130 лева... Има ли нещо което мога да сторя ?

Последна редакция: сб, 18 авг 2018, 17:35 от Майкъл Чен 602102

# 1
  • Мнения: 4 631
Не. И аз бих те скъсала. Грубо нарушение и предпоставка за катастрофа е да караш в насрещното платно. И как въобще оставяш без скорост колата насред улицата?

Изпитите се записват с камери. Абсурд е да те пусне, ще го обвинят във вземане на подкуп, дори да си затвори очите. А няма причина да го прави, ако ти даде книжка без да си се научил, утре ще се разсееш от някоя дупка, колата ще тръгне назад и ще блъснеш някого. Това как ти се струва? И вземи да научиш правописа.

# 2
  • Мнения: 454
Има три първостепенни грешки, и може да предизвикат намесата на изпитващия. Тоест, може да си карал идеално, но пипне ли той, до тука си. Както каза Vessela, при предпоставка за ПТП изпитващия  прекратява изпита.

# 3
# 4
  • Мнения: 12
Не. И аз бих те скъсала. Грубо нарушение и предпоставка за катастрофа е да караш в насрещното платно. И как въобще оставяш без скорост колата насред улицата?

Изпитите се записват с камери. Абсурд е да те пусне, ще го обвинят във вземане на подкуп, дори да си затвори очите. А няма причина да го прави, ако ти даде книжка без да си се научил, утре ще се разсееш от някоя дупка, колата ще тръгне назад и ще блъснеш някого. Това как ти се струва? И вземи да научиш правописа.

Прочети пак моля... Карах в ляво в ЕДНОПОСОЧНО  ПЛАТНО а не в насрещното... Колата тръгна назад защото дупката е страшно дълбока и трябва да се мине с малка скорост през нея(тъй като тя е  10-15(минимум)
метра дълга и няма как да се заобиколи.) Боже защо въобще реших че има хора с който мога да обсъждам това... Мислете.

Последна редакция: сб, 18 авг 2018, 17:41 от Майкъл Чен 602102

# 5
  • Мнения: 12
Има три първостепенни грешки, и може да предизвикат намесата на изпитващия. Тоест, може да си карал идеално, но пипне ли той, до тука си. Както каза Vessela, при предпоставка за ПТП изпитващия  прекратява изпита.

ППС нямаше да стане защото аз също натиснах съединителят и спирачката спирайки автомобила и предотвратявайки блъскането в автомобилът зад нас.

# 6
  • Мнения: X
И аз мисля, че с право те е скъсал.
Идеята е да имаш някакви умения и като седнеш после зад волана да имаш поне бегла идея какво да правиш.
След като колата ти е тръгнала назад явно не си реагирал/а достатъчно бързо и изпитващия ти е натиснал педалите, което си е достатъчна причина да те скъсат.

# 7
  • Мнения: 12
И аз мисля, че с право те е скъсал.
Идеята е да имаш някакви умения и като седнеш после зад волана да имаш поне бегла идея какво да правиш.
След като колата ти е тръгнала назад явно не си реагирал/а достатъчно бързо и изпитващия ти е натиснал педалите, което си е достатъчна причина да те скъсат.


Реагирах достатъчно бързо за да предотвратя сблъсък с автомобила зад мен а нашият автомобил не беше преминал повече от 1 метър назад. Но може би имаш право... може да е за добро. Но до уменията... както казах карах почти перфектно до последният баир преди мястото където свършва изпита. Ясно ми е че трябва да съм 100% съобразителен шофирайки Wink

# 8
  • Мнения: 3 732
Успех следващия път!

На колко години си та така се палиш?

# 9
  • Мнения: 4 518
Един метър назад е много. С кола без "У" никой няма да се съобразява с теб, още повече ако се движиш с 15км в час. Реагирал си бавно, а и на втора за да се движи колата назад значи първо е започнала да се тресе, а после е изгаснала и е тръгнала назад или ти си натиснал съединител и след като е изгубила и малкото си инерция, е тръгнала назад. Извинявай, но това на улицата е мноооого време.
В моята група късаха, защото не са гледали постоянно светофара и като светне зелено не са тръгвали веднага или заради влизане в дупка (същата сутрин валя сняг и понеже беше топло, той се беше разтопил). Така че не те е скъсал без причина. Правило е, ако докосне педалите или още по-зле - волана... До там си. Малко повече спокойствие и не мисли за парите. Като си вземеш кола 130лв си заминават много бързо.

# 10
  • Мнения: 2 721
Нормално е да те скъса, грешките ,които си допуснала може да са фатални ако утре си сама зад волана, а и не само. Отделно тръгването на колата назад  е недопустимо . Изпитващия може да прави каквото си поиска в колата, твоето внимание трябва да е насочено само към шофирането. Като вземеш книжка и возиш някой няма да позволяваш да разговаря по телефона ли?
  И както са писали по нагоре , намеси ли се изпитващия и 0 грешки преди това да си направила - си скъсана.
Стягай се и другия път по съсредоточено! 🙂

# 11
  • Мнения: 454
Именно. Мен ме скъсаха два пъти, защото докато аз реагирам, изпитващия го направи заедно с мен и "довиждане".

# 12
  • Мнения: 12
*Момче съм. Също така съм на 18 и просто си давам мнението... не оспорвам и не се паля и този пост вид "въпрос"  е с образователна цел... А законът си е закон и това го разбирам.
(И само да доизясня изпитващият каза че съм щял да мина изпита ако не беше случката с дупката : ето защо се смеят на България... не че има какво да направим по въпроса)

Тъй като сме на темата:
Мисля че има много нередности и дупки в системата... Докато карах тези 31 часа видях поне 100 нарушения на правилата на движение от всички други водачи... Каране в лявата лента в еднопосочна (по което и аз се подведох за момент) , каране с повече от 50 км/ч в населено и с повече от 90 км/ч ненаселено , завиване в обратна посока на грешни места ,  преминаване през "Стоп" без да спиране и още много други. А в същото време изпитващите са сериозни до прецизност.

ПП: "Възрастта нито ни извинява нито ни обвинява."

Последна редакция: сб, 18 авг 2018, 17:37 от Майкъл Чен 602102

# 13
  • Мнения: 12
Именно. Мен ме скъсаха два пъти, защото докато аз реагирам, изпитващия го направи заедно с мен и "довиждане".

Като малка нечестна вратичка в законът е ... тъй като и без това нямаше да следва ПТП дори и изпитващият да не бе реагирал.

Последна редакция: сб, 18 авг 2018, 17:38 от Майкъл Чен 602102

# 14
  • Мнения: 3 732
Да, сега не е станало ПТП, защото инструктора е бил и реагирал вместо теб. Утре като си сам в същата или подобна ситуация, какво щеше да стане? ПТП, нали, защото твоята глупост и неопитност е щяла да го предизвика.

# 15
  • Мнения: 12
Да, сега не е станало ПТП, защото инструктора е бил и реагирал вместо теб. Утре като си сам в същата или подобна ситуация, какво щеше да стане? ПТП, нали, защото твоята глупост и неопитност е щяла да го предизвика.

Извинявай но мисля че четеш коментарите ми през редовете. Не забеляза ли че споменах че "Натиснах съединителят и спирачният педал предотвратявайки сблъсък но изпитващият го направи заедно с мен."

# 16
  • Мнения: 3 732
Аз чета и осмислям, но ти не мислиш и осмисляш .

# 17
  • Мнения: 448
Разбрахме,че и ти си натиснал съединителя и спирачката,но много,много късно.От опит ти казвам,че докато караш трябва да си с много бързи реакции.Грешката ти е,че изобщо не е трябвало да се стига до тази ситуация.Все пак не забравяй,че не си първия,който минава от там.Ако всеки се оправдаваше с това,че има дупка,щеше да има всеки ден птп на това място.Ясно е,че с 31 часа няма как да придобиеш рефлексите нужни ти за да бъдеш добър шофьор.Но поне на изпита трябва да бъдеш наистина съсредоточен, да усещаш колата още преди да е тръгнала назад,за да можеш да я удържиш.От опит ти казвам.Преди изпита бях много зле.Разсеяна,нямах кой знае какви рефлекси,не си вярвах изобщо,обаче дойде изпита,събрах се и го взех от раз.Не,че след това не съм правила грешки,правя и още правя понякога,не се става шофьор за един ден,иска си практика.Важното е да можеш да реагираш на време и да си сигурен какво правиш,да познаваш колата.Един съвет,който ми даде моят инструктор-ако от начало започнеш съсредоточен и много внимателен,това прави впечатление на изпитващите,т.е оглеждай се колкото можеш повече,ляво,дясно те забелязват всичко,което правиш.Успех на следващия изпит.

# 18
  • София
  • Мнения: 4 548
Един метър назад е ужасно много. В реална ситуация при задръстване колите са и на по-малко разстояние една от друга. Закъснял си с реакциите, затова са те скъсали. Това с карането в лявата лента на еднопосочна улица нещо не разбрах защо да е проблем. По правилник в града най-лявата лента не се ползва само за изпреварване, както е при извънградско. А си имал и препятствия в дясната (доколкото разбрах).
Когато си на изпит, трябва да си идеален, докато всички около теб си правят каквото си искат. Неприятно, но факт. Заради това мен ме скъсаха на първия изпит навремето. Инструктираха ни на светофар да спираме, така че до нас да има място и за друга кола, дори и лентата да е само една. Така се оказах твърде близо до тротоара, а трябваше да завивам надясно в тясна улица с чакаща кола. Трябваше да закача леко ръба на тротоара, който беше изронен до нивото на асфалта. Колата даже не се и разтресе. Заради това и че не гледам достатъчно в огледалата ме скъсаха.

# 19
  • Мнения: 454
Метър е много. Имам теглич, и ако направя същото да изтърва колата, поне бронята и радиатора на колата зад мен отиват на кино...
Ако става дума за няколко сантиметра, нали, ама... и това може да ти изиграе лоша шега, ако пътя е със сериозен наклон.

# 20
  • Мнения: 448
А за това как другите около теб си правят каквото си искат-Ами те вече си имат книжки.Как са си ги взели е техен проблем,ти гледай себе си.

# 21
  • Мнения: 12
Един метър назад е ужасно много. В реална ситуация при задръстване колите са и на по-малко разстояние една от друга. Закъснял си с реакциите, затова са те скъсали. Това с карането в лявата лента на еднопосочна улица нещо не разбрах защо да е проблем. По правилник в града най-лявата лента не се ползва само за изпреварване, както е при извънградско. А си имал и препятствия в дясната (доколкото разбрах).
Когато си на изпит, трябва да си идеален, докато всички около теб си правят каквото си искат. Неприятно, но факт. Заради това мен ме скъсаха на първия изпит навремето. Инструктираха ни на светофар да спираме, така че до нас да има място и за друга кола, дори и лентата да е само една. Така се оказах твърде близо до тротоара, а трябваше да завивам надясно в тясна улица с чакаща кола. Трябваше да закача леко ръба на тротоара, който беше изронен до нивото на асфалта. Колата даже не се и разтресе. Заради това и че не гледам достатъчно в огледалата ме скъсаха.

Ами не знам... Учителят ми просто ми казва на тази определена улица да се престроявам в дясно. Докато в някой улици казва "Карай така че да не могат да те изпреварват."

Последна редакция: нд, 19 авг 2018, 16:16 от Майкъл Чен 602102

# 22
  • Мнения: 12
Грешката ми беше че не дадох на 1-ва предавка минавайки през изкопаното. Но истината е че щях да се справя със ситуацията и без намесата на изпитващият.  Аз самият предполагах че изпитващият го е направил с правото си спазвайки правилата за изпитване. Но тъй като не съм чел закона а знам че има измамници просто реших че си струва да се информирам допълнително.

# 23
  • Мнения: 12
Разбрахме,че и ти си натиснал съединителя и спирачката,но много,много късно.От опит ти казвам,че докато караш трябва да си с много бързи реакции.Грешката ти е,че изобщо не е трябвало да се стига до тази ситуация.Все пак не забравяй,че не си първия,който минава от там.Ако всеки се оправдаваше с това,че има дупка,щеше да има всеки ден птп на това място.Ясно е,че с 31 часа няма как да придобиеш рефлексите нужни ти за да бъдеш добър шофьор.Но поне на изпита трябва да бъдеш наистина съсредоточен, да усещаш колата още преди да е тръгнала назад,за да можеш да я удържиш.От опит ти казвам.Преди изпита бях много зле.Разсеяна,нямах кой знае какви рефлекси,не си вярвах изобщо,обаче дойде изпита,събрах се и го взех от раз.Не,че след това не съм правила грешки,правя и още правя понякога,не се става шофьор за един ден,иска си практика.Важното е да можеш да реагираш на време и да си сигурен какво правиш,да познаваш колата.Един съвет,който ми даде моят инструктор-ако от начало започнеш съсредоточен и много внимателен,това прави впечатление на изпитващите,т.е оглеждай се колкото можеш повече,ляво,дясно те забелязват всичко,което правиш.Успех на следващия изпит.

Според мен знанието при шофиране се придобива лесно като просто си записваш грешките си за да можеш да им обърнеш внимание. Но един шофьор също така трябва да има и остра концентрация и висока съобразителност. Все пак това не е игра.

# 24
  • Мнения: 448
Със записване не става,а с практика.Като ти тръгне колата надолу още 5 пъти и ще се научиш да я усещаш и овладяваш.Шофирането не е само на теория.

# 25
  • софия
  • Мнения: 284
Така като чета не бих искала да съм зад теб като вземеш книжка.Вземи повечко часове и тогава се яви пак на изпит.

# 26
  • Мнения: X
Тука имам чувството, че всички след курсовете сте излезли перфектни шофьори.
Курса е да те научи на основни неща,  после с практиката се става шофьор. Ще кара с родител и ще се научи.

# 27
  • София
  • Мнения: 4 548
Един метър назад е ужасно много. В реална ситуация при задръстване колите са и на по-малко разстояние една от друга. Закъснял си с реакциите, затова са те скъсали. Това с карането в лявата лента на еднопосочна улица нещо не разбрах защо да е проблем. По правилник в града най-лявата лента не се ползва само за изпреварване, както е при извънградско. А си имал и препятствия в дясната (доколкото разбрах).
Когато си на изпит, трябва да си идеален, докато всички около теб си правят каквото си искат. Неприятно, но факт. Заради това мен ме скъсаха на първия изпит навремето. Инструктираха ни на светофар да спираме, така че до нас да има място и за друга кола, дори и лентата да е само една. Така се оказах твърде близо до тротоара, а трябваше да завивам надясно в тясна улица с чакаща кола. Трябваше да закача леко ръба на тротоара, който беше изронен до нивото на асфалта. Колата даже не се и разтресе. Заради това и че не гледам достатъчно в огледалата ме скъсаха.

Ами не знам... Учителят ми просто ми казва на тази определена улица да се престроявам в дясно. Докато в някой улици казва "Карай така че да не могат да те изпреварват."
Нас ни инструктира изпитващият от ДАИ преди самия изпит и ща не ща трябваше да го слушам. Иначе инструктурът ми беше много готин човек, супер спокоен. На самия изпит той седя отзад и не казваше нищо.

# 28
  • Мнения: 12
Със записване не става,а с практика.Като ти тръгне колата надолу още 5 пъти и ще се научиш да я усещаш и овладяваш.Шофирането не е само на теория.

Моля ! Ако възнамерявате да обръщате думите ми просто не си правете труда. Факта че казах че "записването на грешките помага за поправянето им защото така можем да се фокусираме върху тях" не означава че казах че не е нужна практика или че не знам че е нужна практика. Коментарът ти е безполезен и плюс това извън контекст. Като искаш недей си записва .

Един ли не разбра ситуацията ? Какви са тези коментари за моето шофиране след като не сте били в автомобила с мен ? Опитахте ли се да се поставите на моето място в ситуяцията която обясних и въобще обмислихте ли я ? В този пост чисто и просто съм помолил за информация а не за вашите "мнения" . И защо ми обръщате думите ?  ОТВРАТ !

ПП:Ако някой не е разбрал: автомобилът тръгна назад защото намалих скоростта до минимална за да мога да премина през дупката без да потроша колата.

Последна редакция: вт, 21 авг 2018, 02:41 от Майкъл Чен 602102

Общи условия

Активация на акаунт