Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

  • 17 апр. 2019, 16:13 ч.

Начални училища в Пловдив - тема 3

  • 4 789
  • 99
  •   1
Отговори
  • Пловдив
  • Мнения: 2 975
                           НОВИТЕ ДРУГАРИ

                           Аз си имам вече
                           другарчета нови:
                           като ги повикам –
                           вече са готови.

                           Те песнички знаят
                           и приказки чудни;
                           вечер те са бодри,
                           сутрин – ранобудни.

                           Истина – не знаят
                           те игри безделни,
                           но пък са при мене
                           вечно неразделни.

                           И те не са вече
                           ни Петьо, ни Танка,
                           а новите книги –
                           новата читанка.

                                     Елин Пелин

Тема №1
Тема №2

Успех при избора на най-доброто училище за вашите дечица!

# 1
  • Пловдив
  • Мнения: 523
За 6 годишните няма проблем да ги приеме системата. При записването се пише молба декларация от родителя, че детето е готово за 1ви клас. Иска се и становище от учителя от ПГ за готовността на детето. И това е Simple Smile

# 2
  • Пловдив
  • Мнения: 7
Записвам се да следя

# 3
  • Пловдив
  • Мнения: 2 128
Здравейте! Моля за лични впечатления от госпожите, които ще поемат 1 клас от септември в ОУ Княз Александър I. Чух добри отзиви за г-жа Веска Джамова.
Интересува ме като подготовка на децата, като отношение и изобщо от кой сте доволни. И най-вече това, което искам е учителката да работи с всички деца, а не само с тези, които се справят лесно с материала.

# 4
  • Пловдив
  • Мнения: 3 852
По въпроса с готовността на 6 годишните за училище - има диагностика, която правят госпожите от ПГ - ако детето я издържи, то може да се запише в училище и година по-рано. за целта, се заявявало в градината, да се направи необходимата диагностика.
Имах и аз колебания, защото дъщеря ми има готовност за училище (пише, смята, чете, но без да разбира все още). Говорихме с половинката и преценихме, че де факто така отнемаме една година детство на детето и решихме, че си си изкара и втората предучилищна Simple Smile
И тя не спи на обяд от няколко месеца вече - в градината съм и обяснила, че трябва да пази тишина, докато другите деца спят. Понякога си носи книжка, която да си чете и така не пречи на останалите.

# 5
  • Пловдив
  • Мнения: 523
Само да вметна, че диагностиката няма нищо общо със знанията. Оценяват децата по социални и психологически фактори и изобщо не ги интересува дали познават буквите, цифрите и дали могат да четат.

И малко да надъхам родителите на 6 годишните: не се притеснявайте от 1ви клас. Материалът е много по-назад от уменията на децата и се взема тоооооолкова бавно и мудно, че ако забавите януарче или февруарче с 1 година....може много бързо да му доскучее в 1ви клас.

Относно учителките за Княза - аз нямам впечатления. Харесала съм училището от 5ти клас. Но да успокоя майката: учителите се занимават САМО с децата, които не се справят. На другите хвърлят по един поглед. А на напредналите - ако остане време. Системата е такава. Wink

# 6
  • Пловдив
  • Мнения: 2 975
Диагностиката е субективна, толкова колкото и характеристиката.

# 7
  • Пловдив
  • Мнения: 523
Аз мисля, че става въпрос за диагностиката, която правят психолозите и педагогическите съветници. Тя е на база тест с утвърдени показатели. Изкочи ми от главата името на теста.
А характеристиката е субективната преценка на учителя ПГ, която се пише на гърба на удостоверението за завършена ПГ.
Както е субективна и оценката на родителя, който декларира, че детето му е готово за ПГ.

# 8
  • Пловдив
  • Мнения: 2 975
*ashley*, говорим за диагностиката, която се прави в ПГ от учителя на самата група и представлява препитване върху взетия през годината материал. По- натам в годините ще му лепнат гръмкото “изходно ниво” и ще се направи съпоставка между диагностиката от началото на годината - “входно ниво”. Опитват се да рамкират знанията на толкова малки деца..., които хал хабер си нямат(повечето от тях), че не винаги 2+2=4.

# 9
  • Пловдив
  • Мнения: 523
Аз говоря за диагностиката, която от миналата година официално и задължително се прави на всички първолаци и не е от учителя Wink
Това, за което говориш, отдавна си се води входно и изходно ниво и не дава оценка за готовността на детето за 1ви клас.

# 10
  • Пловдив
  • Мнения: 483
Когато решавах за моето дете направихме среща с психолог. Нужно е да се прецени от професионалист доколко детето има готовност и това е много повече от четене, и смятане. Има значение самото дете с какъв характере, темперамент и социални умения е. Разбира се, никой не е застрахован от грешка, но все пак е хубаво обективно да се погледне и да се реши след като се преценят плюсове и минуси.

# 11
  • Пловдив
  • Мнения: 50
Ще се радвам някой да се вкючи с мнения, за НУ Братя Миладинови, дойде време за кандидатстване, а то ни е в района. Чувам добри отзиви, също и за госпожите, като цяло за самото училище

# 12
  • Мнения: 2 642
Броят на децата със СОП към общият брой ли е или отделно?- в ел. система

# 13
  • Пловдив
  • Мнения: 2 975
Броят на децата със СОП към общият брой ли е или отделно?- в ел. система
Към общия, както и броя на децата по социален критерий.

# 14
  • Мнения: 91
Здравейте!
ДОколкото разбирам при нас в Пловдив не е нужно някакво предварително издаване на бележки за семейно положение, деца, адресни регистрации и т.н. Правилно ,нали?

Има ли някой отзиви за учителите, които поемат 1ви клас в ОУ "Васил Левски" - Илчева, Колешева, Михайлова?

И още нещо - нали също така няма някакво поле при попълване на онлайн формата за въвеждане на данни за по-голямото дете което учи в училището като име, ЕГН? Дано не съм пропуснала нещо. На мен ми даде само опция за отбелязване ,че имам такова дете и нищо не ме пита друго Simple Smile
Последно - понеже кандидатстваме в училище в съседен район и друго дете ,учещо в това училище ( 120т + 7т за първо желание + 2 точки за посещение на ПГ в училището) ми дава и още 2 точки за съседен адрес . Общо стават 131 т. Но тези 2 точки не ми ги дава примерно отново за съседен район примерно по 3 желание. Защо  е така? Да не би да е грешка това за по първо желание и да стане някакво обстоятелство после след класирането или пък само еднократно ги дава ?

Благодаря и хубав ден!

Общи условия

Активация на акаунт