СЕДМИ КЛАС. Точките ще проверим, паралелките ще подредим 20.06 - 30.06.2019

  • 124 062
  • 2 478
  •   1
Отговори
# 1 890
  • Мнения: 8 828
Сега чак разбирам защо им трябва толкова много време от датата на приключване на учебната година 28 юни -  до започване на кандидатстването - чак на 3 юли. Те една справка не могат да изготвят, а какво остава за качване на оценки от свидетелства и т.н.
И ако качат в профила на всяко дете неговата лична работа - кой знае каква обстановка ще настане... Затова го измислили - на две места само има достъп до работите.
Към тези, които сте ходили да гледате - много ли се чака?
По БЕЛ резултатът е 90 точки, а по МАТ наполовина, много сме разочаровани и изненадани, умря надеждата за 9 ФЕГ...

# 1 891
  • София
  • Мнения: 2 111

Цитат
Подкрепям и ...
Много се говори за  т. нар. "елитни" гимназии. Умишлено ги слагам в кавички. Една мама се тресе дали да е 73 -то или 35 -то, след 91- во, друга дали да е I или II АЕГ. Ето моето скромно мнение по въпроса, на родител, наблюдаващ процесите и коментиращ с много останали свои приятели с деца.
Навсякъде нивото е еднакво...незадоволително. Това го показват и резултатите в PISA. Т.нар. елитни гимназии са далеч от добро образование не без твърдата "подкрепа" на МОН и РУО с командно-административния им подход от съветски тип. И истерията след седми клас ( в момента съм в нея с малкия) не е за по-добро училище, от него не зависи много, а за по-добра среда.
Механизмът е много простичък. Училищата са елитни, защото събират елита на децата, тези с най-високите балове, които логично постигат и най-високи резултати последствие на ДЗИ. Не благодарение на, а въпреки... Но това качва "цената" на училището, то става по-желано, балът съответно по-голям и етикета "елитно" си остава. Кръговрат без съдържание. Истерия, подхранваща безумния бизнес с частните школи. Това е с малки изключения: СМГ, особено в периода 5 - 7 клас, но и след това, 91-во донякъде и така... Моят след СМГ попадна в I АЕГ. На втората родителска среща, когато 90% от учителите се оплакаха, че не могат да задържат вниманието на децата и аз като родител от 10км. трябва да го накарам да внимава в час се отказах да ходя по родителски. В 11 и 12 клас буквално си губеше времето в у-ще и го осъзнаваше, защото можеше да върши далеч по-смислени неща, но...трябваше да присъства, уж.. Пращаше ми клипчета как по време на час играят карти или си гледат филми на телефоните (поне бяха без субтитри Simple Smile, не отваряше учебник. И двамата се притеснихме, че е с тотално залинели навици за учене, което ще го затрудни в унито. За  ДЗИ се готви по една седмица предварително (вече беше приет в чужбина и нямаха значение) и пак изкара над 5,50. В университета (Холандия) обаче, където му е супер интересно, нещата се случват по изцяло смислена методика и динамика, завъртя на пълни обороти и е един от отличниците на випуска и не защото са го подготвили в гимназията. Това го гарантирам.
Но важното е, че през цялото време беше в изключителна среда. Това, за което става въпрос: и в СМГ, и в Първа и всъщност това е разковничето на всичко и това е истинската борба. За малкия, който движи в съвсем друга вселена, ми е важно просто да оцелее, да се забавлява, да е в подходяща среда и съм сигурен, че конкретното училище няма да му определи живота, ама никак.
Та скромният ми съвет е да не се вманиачавате в конкретните паралелки, профилиращи предмети: стегнато, отпуснато, едните били свободен дух, другите дроги и т.н. Всички училища са един дол дренки, различна е средата, която се формира от децата и техния бал.
Да са живи и здрави, спокойни и самоуверени е хиляди пъти по-важно от това дали ще завършат 91-во или 73 -то, примерно, Първа или Втора английска.
А на какъв акъл ще са след пет години пък е съвсем друга тема.
Може на някои да им звучи крайно моето мнение, но помислете, проучете и ще видите логиката на разсъжденията ми.
Успех на всички. Simple Smile

След 2ри брой седмокласничка тази година и кака в 10клас в ЕГ, напъно подкрепям мнението изказано от вас.
Език се учи, но средата формира интересите, характера и мотивацията на децата.

# 1 892
  • Мнения: 1 906
То и моя син искаше да види колко са му дали за теза, колко за преразказ, а така явно няма смисъл да се ходи.


И аз това искам да видя, как е оценен. Не че се съмнявам нещо, просто да съм наясно.

Оставам с впечатлението, че на тезата - и писали и неписали са оценени високо, както ми се струва, че е и на преразказа.

Това е абсурдно! Нито в системата нещо се разбира освен общо - поне там да беше разбито на 1ви и втори модул, нито на живо, нито да видиш реално кой е преди теб, само някаква объркваща статистика чакаме.

Пълна каша и никаква прозрачност.

# 1 893
  • София
  • Мнения: 6 760
Имам и една лична молба към пишещите в темата. За да бъде по-прегледна и лесна за четене

- Избягвайте дългите цитати - изтрийте, това което няма отношение към коментари Ви
- Избягвайте да публикувате множество цитати един в друг
 
Така на всички ще ни бъде по-удобно и уютно в темата.

# 1 894
  • Мнения: 1 965

Rosita, много съжалявам. Вижте 35-то училище с първи език френски, много добри отзиви има.

# 1 895
  • София
  • Мнения: 16 225
Току що получих вътрешна информация за изпита по БЕЛ за София :
среден резултат - 77
92% под 88

не е ли много ниско това на фона на уж лесната тестова част?
И аз така мисля . А даже ми казаха , че статистиката за цялата страна била много по-зле.

Не е ниско за среден резултат. Дори ми се струва прекалено високо, за да е истина.

# 1 896
  • Мнения: 2 062
Секретността им добива Чутовни размери.

А Санака се чудеше, като са сканирани работите, защо не ги пуснат да си ги видим през профила на детето. Смях.
Това е много смислена идея. Майките догодина може да си го изискат.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 13:43 от galia_mi

# 1 897
  • Мнения: 8 828
Rady, мислим за 35, 22 и 32, но и за там балът не стига, особено с очакваните по-високи резултати тази година.

# 1 898
  • София
  • Мнения: 2 744
Mrs Jan, от вчера се каня да пусна същата молба.. - като съм в движение чета от телефона и е истинска мъка.

За тези, които не знаят - ако дадете Цитирай - може да изтриете целия текст, но да оставите системната информация - сигурно не се казва така, но първият ред, започващ с Quote и името на потребителя, може две три думички да оставите от съобщението и накрая пак quote трябва да има.
Извинете, сигурно прозвуча доста тъпо.

# 1 899
  • Мнения: 28
И на мен не ми изглежда ниско. От 10 000 деца, това са си 820 с отлични резултати. Вече казах, че смятах миналата година, че сбор над 170 имаха 880 деца в София. Сега ми се струва, че ще са доста повече.

# 1 900
  • София
  • Мнения: 1 287
За среден резултат определено е високо, но то се и очакваше на фона на лесната тестова част. За да добиете представа, последният тест на Регалия по български е бил със среден резултат 75т, а както знаем на тези пробни ходят предимно добре подготвени деца, посещаващи школи и с амбиции.
Ако действително е 77 за цяла Софийска област е изключително висок среден резултат.

Последна редакция: пт, 28 юни 2019, 12:34 от jenap

# 1 901
  • София
  • Мнения: 16 225
Дългите цитати мога да се слагат и в скрит текст - изцяло или да се оставя само коментираната част. Иначе наистина натоварват темата.

# 1 902
  • София
  • Мнения: 2 111
Доста висок е средния резултат и според мен.
От последния пробен във Веди, резултатите бяха:

Резултати от изпитите по БЕЛ и МАТ - 21/23.05.

Средният успех по БЕЛ на всички ученици с проверени изпити е 67 точки.
Средният успех по математика на всички ученици с проверени изпити е 62 точки.

Баловете ще ударят тавана със сигурност  тази година в сравнение с последните няколко.

# 1 903
  • Мнения: 510
Знаете ли какъв е средния резултат за София по мат. За 2018 г?

# 1 904
  • Мнения: 43
Здравейте!И аз съм майка на седмокласничка и само четях досега,за да се ориентирам с нашите точки от НВО-то къде имаме възможност да се класираме,за Пловдив става въпрос.Още нямаме статистика и ние,чакаме е с нетърпение.Детето ми е много разочаровано от оформянето и на годишните оценки по Мат.  и БЕЛ.Учителите са изчакали да излязат резултатите от матурите вчера са оформяли децата,като на повечето оценките са завишени с две единици разлика.Пример дете с 53 точки по Мат.годишна оценка 6,дете с 30 точки год.оценка 5,дете с 12 точки год.оценка 4.Защо тогава на всяка родителска среща ни повтаряха,не може да има разлика повече от една единица,нагоре-надолу разлика,като явно може.Извинявам се за дългия пост но исках да ви споделя терзанията си.
П.п.Моето дете не е ощетено,с 5 годишна оценка по Мат и 6 по Бел,но беше много разтроено от постъпките на учителите,а децата не са отличници,за да са си заслужили оценките.

Общи условия

Активация на акаунт