Шестокласници 2019/2020

  • 38 304
  • 759
  •   1
Отговори
# 315
  • Мнения: 2 799
Дойде днес да ми се жали колко тежка била раницата. Бърза ревизия установи - 3 несесера, пълни с 10 маркера за бяла дъска, 2 електрикови маркери за подчертаване, 2 комплекта моливи, един комплект фулмастери и десетки химикали, отделно кутия с пергел и принадлежностите му и още джунджурии. Метнах на кухненската везна...1077гр. Rage

# 316
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Входно имат и по Изобразително, и по Музика. Май само по физкултура нямат. По физкултура играят Хандбал и бягат. На времето аз, когато бях ученичка играехме много гимнастика, сега не се играела никаква гимнастика. Вашите деца, какво правят по ФВС?

# 317
  • Мнения: 2 047
Аз лично гледам да не се карам за оценки, ама малко се сърдя  за 4-ки , макар да ми се струва, че нивото е по-ниско от мое време и оценките са завишени - не знам до колко са реални и показателни за нещо . Миналата година беше на занималня за 1-2 часа и аз не се занимавах с него , но тази година отказа да ходи . Личи си, че му липсва самостоятелност и отговорност, след толкова години занимални , затова се налага тази година да проверявам домашни и да изпитвам аз(  тези дейности ми действат зле на нервната система и затова предпочитах да си плащам някой друг да го върши). Иначе  се справи добре на вх.нива, но какво ще е занапред не зная. Плаша се обаче от количеството материал по математика - 140 урока имат за  една година - очаквам голяма каша да стане в главата към втория срок.
По ФВ тази година имат нови нормативи , някакви много завишени и никой до сега не е успял да ги мине , а моят синковец никога не е имал проблеми с физ.дейност. Каза , че тази година май физическото щял да му е основния проблем Laughing

# 318
  • София
  • Мнения: 17 592
И при нас по ЧП каза, че домашни не дава...но това не означава да не се попълва учебната тетрадка...то какви повече домашни по химия, физика и биология...там учиш сухото.


Не знам до каква по-точно влажност би следвало да се подготвят учебнире предмети при препаратирането, но ако може да има домашни по математика, може да има и по физика, химия и биология.

Т.е.  вашите деца имат само 6-ци и 5 е ниска оценка?


Не точно. Няма само 6-ци, във всеки случай по иврит има по-скоро 4-ки, рядко 5-ци. Но аз лично намирам 5-цата за възможно най-лошата оценка. Общо взето, според моето мнение, се подреждат така:

6; 3; 4; 2; 5

Защо е добра оценка 6 е очевидно. 3 горе-долу по същите причини - "3" е "да", "минава". 4 е - никакви усилия не са положени, никакво време не е вложено, има над 3, ЙЕЙ. 2 е кофти, ама се оправя, ако се опре до там. 5 е най-куцо, щото означава, че са положени големи усилия, вложено е много време... за малко достатъчно - без друго няма да стигне за нещо, само усилията нахалост.

Последна редакция: вт, 08 окт 2019, 17:35 от katiABV

# 319
  • В светлината на слънцето
  • Мнения: 7 912
Бройте още един с 5 от входни и даже една 4 за цвят. По принцип не влизат в общия успех, но ако се случи кофти преподавател, може и да вземе входното под внимание. Каквото такова - по-важно ми е да схване материала и през годината да има добри оценки. Държа на 6 по основните предмети: бел, мат и език. Разказвателните (особено някои) на моя не са му сила, та и на 5 съм доволна. Художник няма да стане, ясно ми е, тъй че и там на 5 съм ок. По физическо имат нормативи и ги гърчат здраво. Но той сега пасува, че махнахме гипса и трябва да мине още малко време преди да може да играе физическо. Което обаче не му пречи да кара колело и прави “малки скокчета”, грррр...Triumph
Шкафчета нямат, но поне имат блокове. А и кабинетите са им основно на 2 етажа, та няма много размотаване. Раницата тежи 100 кила.

# 320
  • София
  • Мнения: 17 592
Когато преди години Врячо си счупи ръката, физиотерапевтите казваха, че играта е най-добрата физиотерапия... така че добре прави детето (скоковете няма да коментирам, не съм привърженик, но... никой не ми иска мнението).

# 321
  • Варна
  • Мнения: 2 327
И при нас същите тревоги - тежка раница, разнасяне по кабинетите (често подозирам на едно рамо, щото е "за малко").
За физическото още не знам нормативите за тази година, но там и нямам големи очаквания към детето си, стига ми да е подвижна, да спортува и да спазва дисциплина в тези часове. Оценките по ФВС, ИИ и донякъде по музика няма да ги коментирам, защото смятам, че трябва да се измерва наученото, а не личните дадености. Мисля, че направиха вече всички входни, някои са им върнали, други ги чакаме вероятно до края на седмицата. Оценките са 6ци и 5ци засега, като ми прави впечатление, че всички са и с точки. Там където има 5 не й е стигнала точно една точка, за да се "закачи" за шестицата, което ми показва, че знанията ги има в задоволителна степен. И тук не съм съвсем съгласна с подредбата на Кати на оценките, защото поне в случая на дъщеря ми петицата обикновено показва, че не е положила никакви усилия самостоятелно и е разчитала само на чутото в час и санитарния минимум (прочитане на урока и написване на домашното). Не ми се иска да я правя "бележкарка" затова нямам никакви претенции дали ще има 6 или 5. Обяснила съм, че повечето петици означават, че не полага нужните усилия по дадения предмет, а четворките биха означавали, че й трябва помощ, защото не е разбрала материала. Коментирали сме и че инцидентно е нормално да се получат и по-ниски оценки и това не е повод за драма, а за взимане на мерки да се разбере къде е проблемът. (Имам съученичка, която беше пила сода каустик заради двойка по история и се ужасявам от травмите, които бележкарството и свръх изискванията в тази насока могат да довлекат!)

# 322
  • Мнения: 19 296
Моето мнение за оценките се покрива с това на Дайв.
Не се карам за оценки, но наблягам, че трябва да се погледнат грешките и да се разберат.

Често се дразня, че не учи качествено. Има предимно шестици, но я виждам как учи. Гледам да не мърморя много, но вътрешно се ядосвам.

На входните има шестици с изключение на географията-5.
По развлекателните предмети не са правили входни или нормативи. Там щеше да е зле сигурно.
Имаме нов учител по физическо-рапър Grinning Много бил готин и играели някакви забавни подвижни игри Party
С него са само един час, а останалите часове с друг или други, забравих да питам.

Vesssruss, гимнастика правят за разгряване. Иначе играят често волейбол, баскетбол и такива игри.

# 323
  • София
  • Мнения: 4 899
И аз споделям мнението на Dive за оценките. Моето момче най-лесно изкарва 5-ци, но за 6 са си нужни усилия и учене - нещо, което сам се убеди в пети клас. Вече си е отработил система на учене вкъщи, която определено дава резултати.
На входните нива все още не знам оценките /днес ще ги разбера/, освен че по математика е с 5-ца, но пък миналата седмица донесе 6 върху новия материал, което ми говори много добре за новата учителка.
Шкафчета имат при нас, което страшно облекчава мъкненето на раницата; взима си само нещата, по които има домашни. Друг е въпросът, че този уикенд имаше толкова много домашни, че пак я носих аз от училище до вкъщи.
Драма ни се яви с тия нормативи по физическо. Изкарал 3, после имал възможност да поправи, та изкарал 4. Абсурдно е! Според мен физкултурата, музиката и ИИ трябва да са часове за разтоварване, а не за напрягане. Още повече децата са в такава възраст, че няма едно с едно еднакви по физическо развитие. Моето момче на фона на останалите е дребничък и кльощав; има едно момиченце, което е точно два пъти по-висока и по-тежка от него, има и едно момче, което пък изобщо не обича физкултурата и това му е жив кошмар, има пък друго, което се занимава професионално с футбол и е атлетично развито и т.н. и т.н. Та за всичките тези деца нормативът е един и същ, и то като за състезатели по лека атлетика.
Ето ги нормативите да  ги видите:
Скрит текст:
Нормативи за оценка на резултатите от отделните тестове по 20 точкова скала:




Нормативи за оценка на резултатите от отделните тестове с определяне на интервали на оценката по шестобалната оценъчна система:


# 324
  • София-Младост
  • Мнения: 23 348
Нормативите не са толкова страшни, нито пък оценката по ФВС.
Обаче! Нека ги научат как се тича, къде да са им ръцете, как да дишат, как да стъпват...това ми е по-важно, а не че 3 секунди не му стигнали за шестица на 30 м примерно, или 5 см за дългия скок.
Не че не искам 6 от долу до горе...но прекалено много правих сравнение със сестра му и ми се искаше  и той да е така нахъсан и постоянен.
И колкото и да им казваме, че "знанията са по-важни от оценката", докато тази оценка е количествен показател за качеството, няма да можем без нея.
Но много ме е яд за забележка, каквато получих току що "без домашно или с непълно домашно по МАТ".
Иначе и при него 5 е преобладаващо на входното ниво, е има и 6-ци.

Съгласна с написаното от Dive!

Кати, ти си пристрастна към физиката:) Не казвам, че не трябва да седават домашни, написах какво е казала преподавателката. Жената каза, че който иска да кандидатства с биология примерно ще си набляга на предмета, но няма как всички да са математици, физици и т.н.
Просто МАТ и БЕЛ са приети за базови предмети. Няма вариант, в които да не се учат.
 
ПП И се оказва, че домашното е написано, но едната част в друга тетрадка...а тя забравена вкъщи. Ми карам се за такива неща...пък нека съм строга и лоша:)

Последна редакция: ср, 09 окт 2019, 11:43 от Ала-Бала

# 325
  • Мнения: 2 011
И ние покривахме нормативи... и то как! Без предварителна разгрявка - дълъг скок от място. Резултатът - разтегнато сухожилие! Близо до акъла! Едва се стърпях да не отида в училище да поздравя роднините на учителката им по ФВС.
При нас входните минаха с 6 и 5, и една 4-ка за разкош.

# 326
  • Мнения: 2 047
To това е проблема - покриват се нормативи , ама без загрявка, без да са готвят цял срок . При нас учителя хвърля една топка да тичат след нея и сядал на пейката .Накрая на часа - покривайте нормативи . Има деца , които не спортуват , все едно мен да мен накарат да тичам 100м за 30 сек, без подготовка след цял ден седене пред компютъра. Според мен трябва активно да тренират в час , да се подобрява общото им физ.състояние и накрая на срока децата ще успяват да покрият тези нормативи. А нали и това е идеята на ФЗ , при нас имат часове всеки ден - да се подобрява физическата им форма и да се движат , че сегашните деца не играят навън като нас едно време . Аз като ученичка никога не съм имала проблем да покривам нормативи , а не спортувах нищо.

# 327
  • Мнения: 19 296
Това с нормативите, домашните по музика, рисуване, трудово и пр.изцяло зависи от ръководството на училището. Ако то няма ясна визия какви цели иска да постави за училището и рамка как да организира часовете около тези цели, всеки учител си прави каквото си иска и мисли неговия си предмет за най-важен.
Не казвам, че не трябва да се попълват нормативи, но не всички учители им отдават еднаква важност.

# 328
  • Мнения: 2 047
Аз принципно не съм против нормативите, но да се подготвят за тях, да спортуват , да тренират , а не да тичат безцелно по игрището. Има деца , които и това не правят , а седят на пейката и си играят на телефона .

# 329
  • Русе
  • Мнения: 1 514
Моята дъщеря ми каза, че станало мода момичетата да казват на г-жата, че са в цикъл и мн. ги боли корема и не могат да играят и тя им казвала да сядат на пейката и да гледат. То няма лошо, но някои всяка седмица били в цикъл, а другите като са прости да си покриват нормативи.

Общи условия

Активация на акаунт