Отговори
# 510
  • Мнения: 6 386
И аз не съм изпитвал. Нямах нерви. Майката чат-пат, детегледачката до 5-6 клас и май това беше.

ПП Хондите са железни, търкаляме една за мама от 2005г.

# 511
  • Мнения: 6 382
Ааа, това с дървото го минахме предходните години. И снимки търсих.

# 512
  • София
  • Мнения: 62 595
не съм изпитвала, но идваха да пояснявам неща, които не им бяха много ясни. Покрай тях май повече аз спечелих, защото хем си припомних някакви неща, хем имаше смисъл да се замисля как да ги обясня на достъпен за тях език.

родословното дърво не знам откъде го измислиха, но за мен е тъпо на квадрат.

# 513
  • Мнения: 6 382
Андариел, учебниците сега са ужасен ужас. Особено по Човек и общество. Жал ми е за децата.

# 514
  • София
  • Мнения: 62 595
По този предмет се бяхме разбрали - учат за оценка и толкова.Ако нещо им е интересно го помнят, ако ли не - да мине изпитването и контролното и да не губят повече ценно време за предмет, който е като фурнаджийска лопата.

# 515
  • Русе
  • Мнения: 12 246
Искам да изпитвам, ама не ми дава. Открай време.Обичам да обяснявам. Не ме слуша.Ама аз обяснявам, щот ме влече.

# 516
  • София
  • Мнения: 62 595
покрай Ежковите писания за вземането на решения и последния си пост се сетих - децата още от първи клас започват да се учат да вземат решения, вярно често и с родителска помощ. Учат се на стратегии за справяне в училище - кога да учат, какво да учат, кое е с висока степен на важност и т.н.  Времето е много скъп и ограничен ресурс и ако тръгнат да учат винаги и всичко, няма да им остане време за нищо извън училището, а най-интересното е извън училището - приятели, извънкласни занимания, мързелуване и т.н.

# 517
  • София
  • Мнения: 7 378
не съм изпитвала, но идваха да пояснявам неща, които не им бяха много ясни. Покрай тях май повече аз спечелих, защото хем си припомних някакви неща, хем имаше смисъл да се замисля как да ги обясня на достъпен за тях език.

родословното дърво не знам откъде го измислиха, но за мен е тъпо на квадрат.
еее, чак тъпо! За нас пък равносметката е, че записахме всички баби и дядовци на моите и на мъжа ми баби и дядовци и тази информация ще си я пазим. Чухме се с баби, лели и братовчеди и ги накарахме да си спомнят интересни неща. Кой от къде е бил изселен за една нощ, кой е бил подхвърлен и отгледан от добри хора и т.н. Открихме, че в корена на дървото на децата ни, където стоят 32 лица, името Петър и разновидностите се среща ужасно често (а не някое друго като Иван, Георги и т.н.) - а пък малкият ни син е роден точно на Петровден и ей такива работи.

# 518
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Как за оценка по общество?? Това е началото на историята, нали? Според мен историята е много важна за всеки, за културата, възпитснието и пр...

Сигурна съм, че Мецан може да разработи няколко урока

Wine Glass

# 519
  • София
  • Мнения: 62 595
Е, точно това е тъпото - очаква се родителят да направи търсене и съставяне на родова история, като във вица с лепенето на жълъди.

# 520
  • София
  • Мнения: 7 378
Ми то детето се опита самО и ме разпитва, но аз не помня и не зная всичко и трябваше да се обадим тук и там. Няма как без родител да се получи. Може би, ако го оставят за по-късна възраст, би било възможно ученикът да се справи сам, но тогава рискът ще е вече да е починала деветдесет и няколко годишната сестра на дядо ми например, която даде част от информацията. Та, в тази връзка сега ще помагаме, по-натам се надявам да няма чак такава нужда. Пък и много други проекти си правят сами.

# 521
  • Мнения: 5 425
Андариел, учебниците сега са ужасен ужас.
Не всички и не по всичко. Бях приятно изненадан от Литературата на Булвест2000 за 9-ти клас.
Но изключенията потвърждават правилото.
По този предмет се бяхме разбрали - учат за оценка и толкова.
С това никога няма да бъда съгласен - учи се за реални знания и по дяволите оценката. Ако учебника не става - има си източници.
кога да учат, какво да учат, кое е с висока степен на важност и т.н.  Времето е много скъп и ограничен ресурс и ако тръгнат да учат винаги и всичко, няма да им остане време за нищо извън училището
Учи се в училище. Всичко от това, което преподават се учи и е еднакво важно до 8-ми клас. След това могат да избират да задълбаят там където им е интересно, ако им стигне времето след "задължителната програма".
История без География не може да бъде разбрана. Литературата или Философията пък - без историческия им контекст. И т.н.
Даже чистата математика се опира върху философията за аксиоматиката и логическия си апарат.
Несвързани кръпки информация не правят знание, а още по-малко - образование.

И понеже времето е безценен, невъзстановим и ограничен ресурс - се търсят училища, в които се пропилява най-малко.

# 522
  • Майничка
  • Мнения: 13 887
А защо родителят да го прави? За 3-4 поколения все може детето да зададе въпросите и да направи схемичка. Родителят евентуално може да му покаже сайт с шаблони, да разкаже, ако няма друг роднина на разположение, но чак да го прави...

# 523
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно де, точно - малки са и всичко трябва да правят родителите. Това е домашно за родителите, а не за децата. разбирам, че идеята е родова памет и национална гордост, ама те на тази възраст изобщо не могат да го разбират, за тях времето и пространството се изчерпват с "вие сте имали телефони с кабел?" и до живите баби и дядовци. Пуберите търсят идентичност и биха извлекли полза, ако се поразровят.

На кого да зададат въпроси? Да не говорим, че през последните двайсет-трийсет години стана голяма каша със семейните истории - първи брак, втора връзка, трети развод, родни и неродни баби и дядовци... В много семейства това може да повдигне нежелани въпроси (това като страничен ефект).

Относно историята - при учебници, натъпкани с години и сто хиляди факта на страница не виждам никакъв смисъл да се учи за нещо повече от оценка. Пак по същата причина - не могат да смелят информацията. Знаеш ли колко съм разказвала и обяснявала пет реда в учебника, за да разберат поне малко от малко! Децата нямат знанията и опита, дори мисленето им не е на ниво да разберат.

# 524
  • Майничка
  • Мнения: 13 887
Анди, децата ти са набори с голямата ми щерка, породени бяха, по спомен. Тогава ЧО и историята 5-6клас наистина бяха отврат, но сега нещата са значително по-добре. Имам пряк поглед в/у няколко учебника за трети, четвърти и пети клас, по новите програми - доста по-смилаеми са. Специално пък за родословно дърво,  моят принос при 4 деца (2 мои, 2 племенника) се е изразявал в търсене и разпечатване на по-различен от стандартния крокоташки шаблон. Може да съм имала мераци за вековна гора, ама съм ги държала за мен си, щото изискването е било до прабаби и прадядовци макс., а това и за първокласник е постижимо.

Общи условия

Активация на акаунт